pfff... wakkere bokkers die me gerust kunnen stellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skyex

pfff... wakkere bokkers die me gerust kunnen stellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 02:17

Normaal moet ik altijd een beetje lachen als ik dit soort topics voorbij zie komen, maar aangezien ik geen andere plek weet waar er bijna altijd iemand wakker is, doe ik het toch ook.

Mijn hartslag is zo ongeveer nog 200 pm en het lukt me niet om rustiger te worden. Mijn man zit in het buitenland voor zijn werk dus ik slaap vannacht alleen. Omdat ik morgen voor twee weken naar mijn man ga heb ik de katten bij mij laten slapen voor wat extra aandacht.
In ons oude huis sliepen ze altijd bij ons, maar sinds we 9 maanden geleden verhuisd zijn niet meer.

Ik lag heerlijk te slapen tot ik wakker werd van een hoop lawaai beneden. Onze ene kat lag bij mij op bed en die zat ook verschrikt te kijken. Het klonk alsof er beneden een kat afgeslacht werd. Blazen, miauwen/'krijsen' en een hoop gebonk. Held als ik ben, ben ik naar het trapgat geslopen en heb het licht in de gang aangedaan, maar het geluid ging nog door. De kat die bij mij was stond bovenaan de trap te luisteren en rende ineens naar beneden en toen klonk het alsof er twee katten afgeslacht werden. En mij stond het huilen nader dan het lachen. Bibberend heb ik mijn man gebeld en die nam gelukkig de telefoon op.
Ik moest van hem naar beneden. Ik had me voorbereid op twee afgeslachtte katten en 4 enge mannen met bivakmutsen en messen... maar verder heb ik geen fantasie, ik weet het...

Kom ik beneden ligt de aanstichter gewoon lekker relaxed op de grond en de andere kan zat op de bank en ze keken me aan alsof er niets aan de hand was.
En nadat ik ieder kamertje, de garage, de zolder boven de garage geïnspecteerd heb, blijkt er ook niets aan de hand te zijn.

Pfff.... en nu kan ik niet meer slapen. Sta stijf van de adrenaline. Heb de katten opgesloten in de serre (daar 'wonen' ze sinds we hier wonen). Mezelf heb ik in mijn slaapkamer opgesloten en ben gewoon misselijk van de spanning.

Ik ken de g-schema's, de ontspanningsoefeningen, maar ik krijg mezelf maar niet rustig.

Oja, het is ook niet zo alsof ik een een stad woon met veel criminaliteit, er gebeurd hier echt nooit iets, ik heb nog nooit iets meegemaakt op dit gebied, de angst is echt nergens op gebaseerd...

Sjors

Re: pfff... wakkere bokkers die me gerust kunnen stellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 02:33

Niet gedroomd ? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 02:34

Misschien even een film opzetten of zo? Boekje lezen? :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 02:36

Denk dat katten ook niet zo zouden reageren op een inbreker ofzo ... denk eerder aan een rat of misschien zelfs wel een marter ?

Dat zijn beide diersoorten die rustig een gevecht met een kat durven aangaan en natuurlijk gaat dat gepaard met een hoop kabaal :j

Als de katten nu weer rustig zijn, kan je ook wel met een gerust hart gaan slapen, hoor :(:)
Althans ... een poging doen tot slapen ...

superrobke

nee daar in hoeve gebeurt niet zoveel. maar je bent in ieder geval goed geschrokken als ik het verhaal zo lees.
Ik weet ook niet hoe ik jou nu rustig moet krijgen van uit hier, maar ja ik heb nachtdienst dus je kan heel de nacht hier nog berichtjes plaatsen .

Het beste heb je volgens mij al gedaan door het van je af teschrijven. heb je enig iedee wat die katten aan het doen waren.

gr /3

Bambolina

:(:)

Ik kan goed relateren. Ik schrok een aantal maanden terug ook bruut wakker door een hoop gebonk op onze gang/voordeur van studentenflat.
Het begon met een beetje gebonk, werd al snel harder en op een gegeven moment klonk het echt alsof iemand de deur probeerde in te beuken. Vervolgens een aantal mannen stemmen op de gang, ik kon niks verstaan van wat ze zeiden, het leek een andere taal maar ik kon het niet plaatsen. Jij ging nog stoer richting trapgat maar ik lag me op dat moment kapot te zweten, verstopt onder mijn deken := terwijl ik ook echt niet zo bang ben uitgevallen.
Uiteindelijk durfde ik met trillende hand mijn mobiel te pakken en mijn flatgenoot te smsen of hij het ook hoorde.

Wat bleek nou: het waren dronken vrienden van hem waarvan hij per ongeluk een set sleutels mee naar huis had genomen. Vandaar het vreemde 'taaltje', ze waren gewoon van de wereld. En dat bonken op de deur vonden ze blijkbaar grappig om te doen omdat mijn flatgenoot niet snel genoeg reageerde.
De arme jongen heeft wel 100 keer zijn excuses aangeboden.

Maar dan kan je daarna inderdaad echt niet meer slapen. Je staat gewoon stijf van de adrenaline. Dit komt oa doordat je het meest kwetsbaar bent als je slaapt, je onderbewust zijn overtuigt je een soort van dat je dan imuum bent voor al het kwaad zodat je ongestoord kan slapen. Als dat wordt verbroken kan dat heel traumatiserend zijn.

Weet niet of je echt wat hebt aan mijn verhaal maar hopelijk helpt het een beetje om te weten dat het dus niet vreemd is om zo te schrikken van zo iets :(:)
Voor de rest zou ik als ik jou was lekker een boekje gaan lezen, kopje thee drinken en door gaan met ontspannings/concentratie oefeningen totdat je adrenaline weer beetje is afgezakt. Dat lijkt in eerste instantie een eeuwigheid te duren maar komt zo van zelf wel!
Wat ik zelf vaak doe als ik erg gestressed ben of om een andere reden niet kan slapen, is op mijn rug gaan liggen met mijn armen langs mijn lichaam en me heel hard concentreren op mijn tenen. Klinkt echt heel stom maar het werkt wel. Ik stel me voor hoe ze er uit zien, probeer me bewust te worden van elk individueel teentje, etc. Daarna ga ik af naar de bal van mijn voet, mijn hiel, enkel enzovoorts. Tegen de tijd dat ik bij mijn knieeen ben is meestal mijn hoofd al heerlijk leeg.
Ook wat ik me wel is voorstel is tot in de detail hoe ik naar de paarden ga. Dus rustig visualiseren hoe ik al mijn spulletjes pak en op de fiets stap, dan probeer ik me precies voor te stellen wat ik allemaal tegen kom op de weg erheen, en als ik er ben hoe ik een worteltje uit het krat pak, paard uit het land haal etc.

Hoop dat je je inmiddels al wat beter voelt!

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 02:37

Och arme!
Meid, dit gaat voorbij (spreek uit ervaring). Als je vol adrenaline zit zoek dan iets om het kwijt te raken (traplopen oid) je lijf moet die spanning gewoon ff afvloeien.
Je weet al dat je angst ongegrond is, dus morgen sta je gewoon op en is alles weer zoals het zijn moet. Jezelf niet proberen te saboteren door vreslijke scenario's te bedenken maar gewoon proberen te denken aan alledaagse dingen. Heb je alles wat je nodig hebt voor je reis, heb je iets leuks om je man mee te verrassen etc. etc.

Veel sterkte, je bent niet alleen. :(:)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 02:38

Mijn kat doet dat ook vaak als er weer eens iets door de tuin loopt! Ik vind het altijd we grappig.. Maak je niet druk, het komt echt goed. Lekker even Glenn Harrold luisteren op YouTube, val je vanzelf in slaap. Succes!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 02:40

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit herken :o

Afgelopen winter stonden er twee jongens bij mij aan de deur te morren om 05u 's ochtends, schoppen ook. Gek genoeg ging er erna toe (gewapend met koekenpan :)) ), maar toen de heren mij zagen bleven ze gewoon staan. Dus ik vroeg of ze weg wilde gaan (hart zat boven mn keel), vertellen ze mij dat ze voor huisgenoot X komen, hun roes uit mogen slapen in zijn kamer, maar ze kregen de deur niet open.

Oftewel, net als bij jou niks aan de hand, maar toch heb ik er maanden last van gehad :o Ieder geluidje zat ik rechtop. Terwijl, realistisch gezien kan er niks gebeuren, ik woon in een studentenhuis, kleinste huis van de hele straat, waarom zou iemand hier naar binnen willen? :+

Wat bij mij hielp is gewoon in bed te liggen, en te denken, als ik zou slapen dan merkte ik ook niet wat er gebeurd, dus wat boeit het ook of ik wakker ben of slaap :') Katten zou ik weer naar boven halen, deur dicht, kunnen ze er niet uit maar jij merkt het wel als hun onrustig zijn. Zolang hun rustig zijn heb jij ook geen reden om je druk te maken.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 02:46

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 02:52

Dankjewel voor al jullie reacties! Ben in ieder geval niet alleen wakker. Hartslag is gezakt naar 100 pm ofzo dus er is vooruitgang.

Ik zit op mobiel dus kan niet zo makkelijk op alles reageren, maar het helpt om te lezen dat ik niet de enige ben.

Las ook nog iets over een marter ofzo. Die komen toch niet zomaar binnen in je huis? Ik dacht ook eerst idd en andere kat die naar binnen is geslopen toen de deur vanavond open stond, maar zag net niets.

Ik ben nu vier dagen thuis en daarvoor ook twee weken bij mijn man geweest. Op de één of andere manier was ik mijn dag en nacht ritme gaan verplaatsen dus was echt expres (voor mijn doen) optijd gaan slapen. Nou daar komt nu niets meer van. Voel ook meteen aan meerdere spieren dat ik heel gespannen heb gestaan.

Op een gegeven moment viel de verbinding weg en kreeg mijn man mij niet te pakken. Ik wist natuurlijk dat er niets was, maar hij had bijna de buren gebeld!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 03:06

Steenmarters wel, hoor, wij hebben ze ook op zolder :j
Die maken uit zichzelf al kabaal genoeg, alsof er katten boven je hoofd rondlopen :))

Ze zijn ook hondsbrutaal en laten zich niet afschrikken door een kat, mij zou het niets verbazen...

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 03:08

Gatsiedikkie!! Ook gewoon midden in een woonwijk?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 03:21

Wij wonen wel buitenaf , maar ik hoor toch ook wel verhalen van mensen in woonwijken :j

Hier wonen ze al jaren, heb er eigenlijk ( buiten de soms luidruchtige feestjes die ze houden ) weinig last van :)

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 03:31

Ok... Mmm... Nouja wie weet wat het was.

Ik ga maar proberen te slapen, want de wekker gaat om 7u. Merk aan alles dat ik nog niet gekalmeerd ben, maarja. Tnx voor de snelle reacties en afleiding.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 03:33

Welterusten, ik ga ook even plat, morgen ook weer vroeg dag hier ;)

Slaap lekker !

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 03:35

Ik moetnaar de wc maar ik durfniet haha, heb al mijn stoerheid opgebruikt net met mijn zoektocht denk ik

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 03:35

hahahaha gewoon gaan. In een nat bed kun je ook niet lekker slapen :P

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 03:39

Haha nee das waar...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 03:39

Shirley schreef:
Wij wonen wel buitenaf , maar ik hoor toch ook wel verhalen van mensen in woonwijken :j

Hier wonen ze al jaren, heb er eigenlijk ( buiten de soms luidruchtige feestjes die ze houden ) weinig last van :)

Feestjes HAHAHAHA _O- _O- :') _/-\o_

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 05:23

TS, toch in slaap gevallen?

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 05:43

Diablo schreef:
TS, toch in slaap gevallen?

ze is in ieder geval niet meer online, dus we zullen rustig aan doen anders wordt ze weer wakker :z

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 06:15

Ik hoop dat je nog een paar uurtjes slaap hebt kunnen pakken.

Katten kunnen enorm veel herrie maken als er buiten voor het raam iets langskomt. Er kan een heus gevecht (met een raam ertussen) ontstaan. Hier betekent zoiets, dat een buurkat staat te zieken voor het raam.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 07:47

Dat laatste zal denk ik het geval geweest zijn. Nu je het zegt ben ik er een keer bij geweest dat de katten zo reageerde op een kat die voor de ruit van de serre zat. Vreemde kat buiten en onze katten binnen.

Ik ben rond 4u in slaap gevallen en heb heel slecht geslapen. Ik krijg de spanning maar niet van me af... Ik ben sowieso gevoelig voor geluidjes van denkbeeldige inbrekers, maar zoals nu heb ik het nog nooit gehad. Ik had bv gisteren een herinnering ingesteld op mijn telefoon voor iets, die gaat net af en mijn hart zit in mijn keel...
Nu moet ik vanavond ook nog eens vliegen. Ik hoop echt dat de spanning dan een beetje gezakt is! Bedenk me ineens dat ik nog bach rescue spray heb liggen. Misschien is dit wel even het juiste moment hiervoor.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 07:58

Hey een lotgenoot.

Ik ben ook zo'n held alleen thuis (ben nog beveiligingsbeambte ook :o ). Op mijn werk trouwens nooit last.
Ik kan mijzelf ook helemaal over de zeik krijgen om niks.
Dan heb ik nog een herder beneden zitten ook. :o

Probeer altijd tegen mijzelf te vertellen dat de angst niet reeel is en dat als er wat gebeurd je er toch niks aan kan doen.