Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:Allemaal vragen voor mensen die ik haat bij sommige momenten.

lizy29 schreef:Ik ben op mijn 17de het huis uitgegaan. Ik had een studiebeurs en werkte in een winkel. Het aantal uren dat ik werkte was verschillend en hing af van mijn rooster dat trimester. Minimaal werkte ik de zaterdag en koopavond en probeerde ook eigenlijk altijd e koopzondagen mee te pakken. Verder probeerde ik de dagen dat ik geen les had te werken.
Het was zwaar maar ook erg lekke om op eigen benen te staan. Als je dit echt wilt is het absoluut mogelijk maar dan zal je wel concessies moeten doen.
Edit: België dus, ik lees het net. 
Morrow_Less schreef:@Jibbel : Ik weet het iedereen heeft het mij al gezegd maar het is toch moeilijk om door te zetten. Snap je.
Morrow_Less schreef:Ik bedoel het niet hard of heftig hoor en typ alles met een lach
Ik bedoel dat ik soms jaloers ben op hun en echt alles wil doen om met hun te ruilen. Ik bedoel het niet kwaad
@Jibbel : Ik weet het iedereen heeft het mij al gezegd maar het is toch moeilijk om door te zetten. Snap je.

Kwanyin schreef:Ik weet niet of je van België of Nederland bent, maar is het geen idee om op kot/kamers te gaan? Dan heb je al een stukje een eigen plekje.
Ik heb overigens ook eerst een verkeerde keuze gemaakt en daar baal ik nog altijd flink van, want hierdoor sta ik op dit moment ook even "stil" in mijn leven. Ik kan alleen maar hopen dat ik ondanks de crisis terug vast werk vind maar ik zie het helaas heel somber in...maar daar is niets aan te doen behalve accepteren en doorzetten, en soms de toekomstplannen aanpassen en tevreden zijn met minder eisen.

Als je thuis woont heb je tijd om te sparen voor later, te doen wat je later niet meer kunt doen (stage USA zoals ik bijv ga doen). Ookal loopt de frustratie hier soms hoog op, het word nog even uitzitten en helemaal voorbereiden voor als ik uit huis ga.
Morrow_Less schreef:lizy29 schreef:Ik ben op mijn 17de het huis uitgegaan. Ik had een studiebeurs en werkte in een winkel. Het aantal uren dat ik werkte was verschillend en hing af van mijn rooster dat trimester. Minimaal werkte ik de zaterdag en koopavond en probeerde ook eigenlijk altijd e koopzondagen mee te pakken. Verder probeerde ik de dagen dat ik geen les had te werken.
Het was zwaar maar ook erg lekke om op eigen benen te staan. Als je dit echt wilt is het absoluut mogelijk maar dan zal je wel concessies moeten doen.
hoe heb jij dat werk gevonden ?

Jibbel schreef:Morrow_Less schreef:@Jibbel : Ik weet het iedereen heeft het mij al gezegd maar het is toch moeilijk om door te zetten. Snap je.
Ja, ik snap het als geen ander, want ik heb de handdoek qua studie destijds dus wel in de ring gegooid. Maar je zult eerst ook echt een tijdje moeten werken voordat je daadwerkelijk het huis uit kunt. En vergis je niet in de kosten als je eenmaal op jezelf woont.
Tegen de tijd dat je voldoende buffer hebt, kun jij ook zowat al klaar zijn met je studie.
maar iedereen lijkt er te vinden maar ik weer niet. Rumpleteaser schreef:Oh meid, ik ben juist jaloers op jou!
Geniet alsjeblieft van de vrijheden die je nu de komende jaren nog hebt!
Dat klinkt heel ouwe-wijverig (goed, ik ben ook zo'n 10 jaar ouder).
Maar ik herken het wel, zo'n rusteloze periode. Dat heb ik toen ook gehad.
Nu woon ik samen, heb een baan, een paard, alles! En toch blijf ik een beetje rusteloos; ik wil weer verder
Het nadeel is alleen dat ik nu wel veel meer verplichtingen heb, en verantwoordelijkheden.
Dus ik zou best wel eens terug willen naar 10 jaar geleden. Meid, geniet er lekker van!
.

Deel je die mening pb me maar even, dan leg ik in het kort alles uit.