Ben ik onredelijk ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Ben ik onredelijk ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 00:23

Stel je koopt iets van iemand over via de bokt markt, je maakt het geld netjes over en vervolgens vraag je wanneer het wordt verzonden en je dan na een paar dagen als andwoord krijgt komende week ergens als ik tijd heb..
Het is dus een week geleden.. ik heb gezegd dat ik tot woensdag wil wachten of anders liever mijn geld terug gestort krijg ben ik dan onredelijk?

Bedoel als je iets te koop aan bied ga ik er vanuit dat je het ook meteen kunt versturen zodra je het geld op rekening hebt.. ik baal dus een beetje dat ik moet wachten en niet weet waar ik aan toe ben ..

Wat vinden jullie ?? (overigens is dit zeker niet om iemand aan te vallen ben gewoon benieuwd naar meningen)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:27

Als er verder niks bij vermeld stond over drukte of wat ook zou ik ook niet blij zijn met zoiets, als het bij de advertentie erbij staat kan je er nog over nadenken of je het wel wil bestellen, voor hetzelfde geld heb je iets binnen een paar dagen nodig.

Ik vind het niet netjes van diegene dat die jou niet voldoende geïnformeerd heeft.

SecretLIN

Re: Ben ik onredelijk ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 00:28

het is wel 2ehands maar goed ook geen echt klein bedrag ( 50 euro) verwachte het toch wel na een paar dagen verstuurd te krijgen, wil hiermee niet zeggen dat het niet verstuurd zal worden maar begin toch lichtelijk te balen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:28

Nee, je bent niet onredelijk. Als ik iets koop in een winkel krijg ik het ook meteen mee.

Zelf laat ik de verkoper vaak bevestigen dat het snel op de bus gaat. Dan zeg ik iets in de trant van. Als ik het geld vandaag op de rekening stort, kan het dan morgen op de post? Zoiets.

Maar je hebt gelijk hoor! Hoop dat ze het snel verzenden, Of Je anders je geld terug geven.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 00:30

Ja dat was mijn vraag dus ook zodra geld er is of het dan verzonden kon worden, nu wordt het ergens deze week, tja lekker duidelijk heb dus gemailt dat ik dan liever mijn geld terug gestort heb dan kijk ik wel ergens anders

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:31

Ik vind het niet onredelijk, hoor :n

Zelf verstuur ik echt dezelfde dag nog , zodra ik het geld binnen heb, tenzij het in het weekend valt ...

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:41

Nee, je hebt gelijk hoor. Ik vind t zelfs nogal aso om te zeggen "ergens volgende week"...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:42

Oreo schreef:
Nee, je hebt gelijk hoor. Ik vind t zelfs nogal aso om te zeggen "ergens volgende week"...

Ik vind het ook niet netjes nee..

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:50

Je hebt gelijk, je hoort gewoon zo snel mogelijk te versturen na ontvangst van het geld

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 00:56

Nou hopelijk reageerd ze op dr pb ze is nog niet online geweest

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 01:02

Heb het helaas nu al twee keer meegemaakt via de boktmarkt. Een meisje wat notabene nog reageerde op een topic waar werd gesproken over "oplichters" en het daar zelfs had over hoe rot ze het vond dat ons pakketje zoek was. Ik ben altijd erg oplettend maar ik heb wederom mijn lesje geleerd.
Never nooit meer dat ik iemand via de boktmarkt vertrouw die weinig post. Alhoewel het meisje die het rot vond dat het pakketje zoek was wel veel had gepost maar daarna spoorloos verdween.

Ik wil het op afhaal afstand hebben of het moet iemand zijn waarvan ik er overtuigd ben dat die eerlijk is.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 01:06

Nou ik begin nu ook te twijfelen hoor! voorheen nooit geen problemen maar baal gewoon dat het zo lang moet duren heb de 50 euro vorige week al overgemaakt hoeveel moeite is het iets op de post te doen, bied het anders niet te koop aan

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 06:35

Ik ook al 2 weken geleden iemand die wel een keer als ze tijd had het zou versturen.

Via een ander ook (waarschijnlijk) opgelicht.
Al 3 dagen niks meer gehoord nadat ze eindelijk bevestigd had het geld te hebben ontvangen (1,5 week, belgische rekening)...
Weet waar ze woont, en als ik er toevallig een keer in de buurt ben dan weet ik het vast wel te vinden en dan haal ik in ieder geval mijn geld terug, is ze nou helemaal van het padje af!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:21

Wat vervelend zeg. Ik spreek meestal af met de koper/verkoper wanneer we gaan verzenden,
zodat het pakketje zo kort mogelijk onderweg is. Erg jammer, lees het steeds vaker dat men
iets te koop aan bied en vervolgens niet leverd.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:28

Wat vervelend. Ik zou haar een pb sturen met een uiterste datum waarop je je pakketje of geld binnen wilt hebben en de mededeling dat je anders de moderator zult inschakelen. Na die datum stuur je alle conversatie door naar de moderator. Die kan bemiddelen.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:30

Nee je bent helemaal niet onredelijk juist.. Vind de reactie nogal laks overkomen, zo van "ik kijk wel ergens deze week of ik tijd heb om iets op te sturen". Dan ben ik heel simpel, dan maak je maar tijd, eerst dit soort dingen afhandelen. Dan moet je niets te koop aanbieden of het vermelden dat je door drukke werkzaamheden e.d. niet direkt in de gelegenheid bent om te versturen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:14

Half... Ik haal het bijvoorbeeld ook niet om doordeweeks naar het postkantoor te gaan ivm werk. Maar ik zeg dat altijd al voordat mensen geld over maken dat het de eerstkomende zaterdag pas op de post gaat.. Maarja als je dat van te voren weet kun je er rekening mee houden... Ik ga er dus ook niet vanuit dat iemand het dezelfde dag of de dag erop al op de post doet...

Als iemand dan ook nog DHL kiest (dat langer duurt maar wel wat goedkoper is) tjah... sorry dan... (Heb dus echt gehad, zaterdag verzonden, code netjes doorgegeven en diegene kreeg het vrijdags pas :S)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:19

Lianne86 schreef:
Half... Ik haal het bijvoorbeeld ook niet om doordeweeks naar het postkantoor te gaan ivm werk. Maar ik zeg dat altijd al voordat mensen geld over maken dat het de eerstkomende zaterdag pas op de post gaat.. Maarja als je dat van te voren weet kun je er rekening mee houden... Ik ga er dus ook niet vanuit dat iemand het dezelfde dag of de dag erop al op de post doet...

Als iemand dan ook nog DHL kiest (dat langer duurt maar wel wat goedkoper is) tjah... sorry dan... (Heb dus echt gehad, zaterdag verzonden, code netjes doorgegeven en diegene kreeg het vrijdags pas :S)

Maar dat is toch een hele andere situatie. Dan heb je het al op de post gedaan en de koper weet dat want heeft een code. Dat het dan later aankomt.... tja... dat kan altijd gebeuren.

In geval van TS vind ik het echt not-done wat er nu aan de hand is. Lijkt wel of het gewone fatsoen ver te zoeken is. Als je iets verkoopt en je krijgt al netjes het geld vooruitbetaald en ook nog snel, dan ben je gewoon een hork in je manieren als je dan zo laks doet over het opsturen. Dat hoort gewoon niet.

Communicatie is in dit geval alles. Had verkoper van tevoren gezegd 'joh, in verband met zus en zo kan ik het volgende week op de post doen, ik hou je op de hoogte van welke dag het gaat worden' en je hoort vervolgens op maandag 'ik ga het woensdag posten en zend je dan direct de code!'
Dan was het al een heel ander verhaal.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:47

Hmmm ik verkocht ook vrij veel hier en gaf ook altijd aan dat er wel een week overheen kon gaan. daar ik in het buitenland woon en niet altijd de mogelijkheid heb het meteen in NL te posten. Je weet immers ook niet wanneer iemand iets koopt en wanneer die betaling binnen is. Niet iedereen heeft dagelijks de mogelijkheid te posten.
Verder heb ik de ervaring gemaakt dat er veel bokkers zijn die lang wachten met betalen en als ze dat dan opeens eindelijk eens gedaan hebben dat er dan gelijk verstuurd moet worden....

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:50

suikermeisje schreef:
Ik ook al 2 weken geleden iemand die wel een keer als ze tijd had het zou versturen.

Al 3 dagen niks meer gehoord nadat ze eindelijk bevestigd had het geld te hebben ontvangen (1,5 week, belgische rekening)...
Weet waar ze woont, en als ik er toevallig een keer in de buurt ben dan weet ik het vast wel te vinden en dan haal ik in ieder geval mijn geld terug, is ze nou helemaal van het padje af!

Die Belgen zijn toch wel onbetrouwbaar!
Is hier geen topic waar oplichters op Bokt kunnen vermeld worden? Anders kunnen die toch gewoon verder gaan met zo'n praktijken?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:04

Gisteren is een soortgelijk topic van je al gesloten... Schakel toch gewoon de bemiddelaars in ipv het wéér te posten!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:04

Callisto04 schreef:
suikermeisje schreef:

Die Belgen zijn toch wel onbetrouwbaar!
Is hier geen topic waar oplichters op Bokt kunnen vermeld worden? Anders kunnen die toch gewoon verder gaan met zo'n praktijken?

Zozo, jij durft. Generaliseren wordt hier wel tot een kunst verheven... :=

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 10:06

Ik heb niet lang gewacht met geld overmaken zo ben ik niet als ik iets wil kopen betaal ik ook meteen, ik verwacht niet eens dat het de volgende dag op de post gaat maar 1 of max 2 dagen erna toch wel..

Ik heb gister al een pb gestuurd dat ik de pad graag uiterlijk woensdag wil hebben of anders gewoon mijn geld terug, banketstaaf is ik heb mijn oude pad te koop gezet nadat ik betaling had gedaan.. maar nu reageerd daar iemand op maar kan hem niet verkopen omdat ik anders zonder pad zit..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:19

als je van te voren weet als het posten lang kan duren is het niet erg want dan kun je zelf de keuze maken om met diegene in zee te gaan maar als dat achteraf wordt gemeld is niet echt netjes...

ik probeer het dezelfde dag of de dag erna te posten als ik geld van iemand heb ontvangen :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 10:27

ja zo denk ik er dus ook over..