Ik word 'veriefd' op bijna iedereen die mij aandacht geeft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stronkje

Ik word 'veriefd' op bijna iedereen die mij aandacht geeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 13:50

Dit is een toegestaan schaduw account 

Hoi bokkers,

Om te beginnen: dit is geen topic omdat ik mezelf zielig vind of omdat ik zielig gevonden wil worden!

Tja… Waar zal ik eens beginnen…..
Als baby/peuter/kleuter had ik altijd erg veel last van ‘woede aanvallen’ ik lag dan op de grond te krijsen en dat ging een half uur non stop door.
Des de ouder ik werd des de meer ik in de knoop kwam te zitten met gevoelens en emoties.

Twee dingen waar ik in het dagelijks leven veel last van heb: ik ben erg onzeker (vaak zonder dat anderen dat door hebben) en ik word ‘verliefd’ op bijna iedereen die mij aandacht geeft.

Om te beginnen met mijn onzekerheid:
Niemand heeft de onzekerheid echt door, iedereen ziet mij als de stoere meid die voor zich zelf opkomt met de grote mond waar iedereen tegen op kijkt maar voor mij voelt dat heel anders.
Ik twijfel over alles, durf nooit zelf keuzes te maken omdat ik bang en dat ik de verkeerde maak en ik dan dom gevonden word of mensen boos op mij worden, en dat is iets wat ik heel erg vind, als mensen boos op mij zijn. Ik pieker veel en voel me vaak heel eenzaam, terwijl ik genoeg vrienden heb die ik altijd kan bellen.
Ook ben ik snel bang dat mensen mij in de steek gaan laten en ik dan niemand meer heb, of dat mensen vinden dat ik me stom gedraag… ik loop bijna altijd op mijn tenen om het voor iedereen goed te doen.
Ik heb (helaas) geen goede band met mijn ouders en verdere familie maar woon wel in een prachtig huis met geweldige paarden en andere dieren, heb de beste vrienden die je je maar kunt wensen maar dan toch elke keer maar dat ‘negatieve’ gevoel en die stemmingswisselingen. Dan voel ik me even heel goed, en besef ik me hoe mooi mijn leven is en ineens donder ik weer naar beneden en voel ik me dagen achter elkaar super ellendig en zie ik het nut er allemaal niet meer van in en dat eigenlijk zonder ‘echte’ reden
Het is echt niet zo dat mijn hele leven stom en negatief is hoor, ik kan ook echt wel genieten en lekker leuke dingen doen, maar de negatieve momenten (die de laatste tijd gelukkig wel minder worden) zijn gewoon heel zwaar.

En dan nu de ‘verliefdheid’
Toen ik op de basis school kwam hing ik altijd erg aan leraren en stagiaires (vooral vrouwen), ik voelde me veilig bij hun en zat het liefst helemaal tegen ze aan en hield hun hand vast. Ik zocht ze ook telkens op en vond hun aandacht fijn.
Op de middelbare school zette het gevoel dat ik tegen over de leraren en stagiaires op de basis school had zich om in ‘verliefdheid’, althans ik denk dat het verliefdheid is. Begin van de tweede klas werd ik ‘verliefd’ op mijn geschiedenis docent (vrouw). Ik keek erg tegen haar op, was graag bij haar in de buurt, wou al haar aandacht hebben, werd dan ook jaloers als ze andere aandacht gaf. Als ze buiten school niet bij mij in de buurt was raakte in compleet van de kaart. Het voelde alsof ik zonder haar niet kon functioneren, deed er dan ook alles aan om buiten school in contact met haar te kunnen komen. Onder tussen maakte mij dat heel onzeker: hoe moet ik me gedragen, valt het op dat ik iets voor haar voel, vind ze me irritant/opdringerig etc etc etc. Ik had best een klik met haar, kon erg met haar lachen en bij toetsen gaf ze mij soms een paar puntjes extra zodat ik net die voldoende had. Maar de aandacht die ze mij gaf, en dat was behoorlijk wat aandacht, was in mijn ogen niet genoeg. Ik begon te liegen om meer aandacht van haar te krijgen: over mijn thuissituatie, over mijn familie, over alles. Ze moest mij zielig vinden, dan zou ze me steunen en kreeg ik de aandacht die ik wou.
Weekenden en vakanties waren voor mij rampzalig, want hoe kon ik zolang zonder haar?
Gekke was dat als ik haar twee weken niet gezien had de gevoelens over waren en ik dan bij me zelf dacht: Wat een aansteller ben ik!! Maar zodra ik weer een glimp van haar opving: BAM, verloor ik mezelf weer compleet.
Toen al mijn leugens om meer aandacht uitkwamen is het contact verbroken (de leugen heeft een week of 6 stand gehouden). Gevoelens waren van mijn kant daarna ook meteen weg.

Een week of twee later kreeg ik precies dezelfde gevoelens voor een andere docent (vrouw) en alles begon weer van voor af aan. Ook de leugens. En Ook zei trok mij van te voren net als de geschiedenis docent voor tegen over de andere leerlingen. Weer de wanhoop als ik niet bij haar in de buurt was, weer alles uit de kast trekken om aandacht te krijgen, gewoon weer al die ellende maar ik kon er voor mijn gevoel niks tegen doen. Gelukkig kwam deze sneller achter de leugens om aandacht en heeft dit maar een week of drie geduurd. Ook nadat hier de leugens uit kwamen waren de gevoelens meteen weg.

Zo is het mijn hele middelbare school carrière door gegaan (na deze twee vrouwen wel zonder de leugens) In de derde klas kreeg ik gevoelens voor mijn coach (man) en in de vierde klas kreeg ik gevoelens voor mijn afdelingsleider (man) en later dat jaar weer voor mijn coach.

In de derde klas heb ik buiten de gevoelens voor docenten ook nog een keer gevoelens gekregen voor iemand uit de kennissen kring van mijn ouders. Ik kon die man al jaren, was als een vader voor mij en ineens van het één op het andere moment voelde ik mij verliefd. Alleen hij was 65 en ik net 15…. Ik deed er alles aan om bij hem in de buurt te komen, niet omdat ik een relatie met hem wou, maar omdat ik voor mijn gevoel zonder zijn aandacht niet kon functioneren. Als hij niet in de buurt was werd ik wanhopig, miste ik hem, net als bij alle vorige mensen bij wie ik dit gevoeld heb. Helaas had deze man al snel door dat er meer speelde en heeft hij daar uiteindelijk verschrikkelijk misbruik van gemaakt waarna ik ruim een jaar misbruikt ben. In het begin vond ik de ‘seksuele’ aandacht wel fijn, maar toen ook bij hem de gevoelens weg gingen vond ik het super smerig, eng en verschrikkelijk maar toen zat ik er al midden in…. Gelukkig ben ik er uiteindelijk uitgekomen met behulp van anderen.

Op het MBO sloeg mijn gevoel helemaal op hol. In het eerste jaar sprongen mijn gevoelens over van de één op de andere docent (alleen maar vrouwlijke) dan weer op die, dan weer op die, dan weer op die, dan weer op die en dan weer op die en elke keer weer al die ellende erbij: de wanhoop, de onzekerheid etc etc etc. Ik heb zelfs een keer gehad dat de ‘verliefdheid’ op 1 dag naar 4 verschillende mensen oversprong. Daarna ben ik een week helemaal de weg kwijt geweest, zo in de war ervan… Het is ook gewoon heel verwarrend….

Nu ben ik 19, ga naar mijn derde jaar in op het MBO en heb er nog altijd erg veel last van. De afgelopen 4 maanden is mijn gevoel bij dezelfde twee vrouwen blijven hangen (ben ik op zich wel blij om, is beter dan dat het om de paar weken over springt op een ander), mijn baas en één van mijn docenten. Die wisselen elkaar dus elke keer af (ik kan het niet voor twee mensen op het zelfde moment voelen).
Mijn baas weet het, die heb ik verteld dat ik gevoelens voor haar heb. Op een gegeven moment liepen de emoties bij mij zo hoog op dat mijn werk er extreem onder begon te leiden. Ik hoopte stiekem dat de gevoelens weg zouden gaan als ik het zou vertellen (had het nog nooit eerder gedaan) maar dat gebeurde helaas niet. Wel pakte ze het erg goed op, waardoor mijn werk veel beter ging.
Mijn docent weet het niet, en daar worstel ik nu de laatste tijd het meest mee. Ik heb met haar ook veel contact buiten school wat het voor mij extra moeilijk maakt. Zolang het contact alleen buiten school is (bijvoorbeeld in de vakantie) gaat het redelijk, hoef ik de aandacht niet te delen met andere leerlingen en heb ik er niet zo extreem veel last van als ze weer weggaat en ik haar een paar dagen niet zie, maar als school dan weer begint en ik zie haar dan weer, ben ik compleet van de kaart, doe ik er alles aan om haar aandacht te trekken en voel ik me later weer heel rot en onzeker omdat ik me voor mijn gevoel heel stom gedragen heb en komen al die emoties van wanhoop enzovoort weer terug..
Ik weet niet hoelang de ‘verliefdheid’ voor hun nog blijft, het duurt nu al best lang vergeleken met normaal maar er kan elk moment iemand voorbij komen die één van hun vervangt.

Het is allemaal gewoon heel ingewikkeld. Ik noem het verliefdheid maar weet niet eens of het verliefdheid is. Ik denk dat het als verliefdheid voelt. Zoals jullie kunnen lezen heb ik het bij bijna alleen maar bij docenten gehad en dan vrouwen, enkele keer een man of iemand die geen docent is. Ik ben nog nooit verliefd geweest op iemand van mijn leeftijd. Daar is ook geen ruimte voor denk ik.
Ik loop bij de een psychiater (daar heb ik in de begin periode ook een paar weken die verliefdheid bij gehad), die weet er ook van maar het enige wat daar word gezegd is: het gaat weer over, probeer je daar aan vast te houden.. En dat klopt ook, het gaat weer over, als ik die gene een tijdje niet zie trekt het langzaam weg of als er iemand anders voor in de plek komt maar het komt altijd weer terug en dat is echt verschrikkelijk. Ik zit hier zo mee in de knoop…
Ik heb dit ook nog nooit eerder gehoord, maar denk ook niet dat iemand hier zomaar mee te koop loopt.

Iemand die dit bekent voor komt of tips heeft om hier mee om te kunnen gaan?
Het voelt voor mij sowieso al heel goed om het allemaal eens op te schrijven, heb ik nog nooit gedaan maar het voelt goed :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:57

Klinkt een beetje als positieve overdracht. Aandacht en liefde die je van je ouders gemist hebt projecteer je in dit geval op je docenten.. ken ook een meisje die dit had.

Edit:

Citaat:
Er is sprake van overdrachtsgevoelens wanneer de hulpvragende gevoelens voor een vertrouwenspersoon in het verleden overdraagt op een professional c.q. vertrouwenspersoon in het heden. Gevoelens voor persoon A die in het verleden werden gevoeld worden overgedragen op persoon B in het heden. De gevoelens worden dus helemaal niet voor persoon B gevoeld en de hulpvragende is dus geenszins verliefd op de professional in kwestie. Er worden gevoelens die bij een andere vertrouwenspersoon uit het verleden horen op een vertrouwenspersoon in het heden overgedragen oftewel geprojecteerd. Indien een hulpvragende positieve gevoelens van overdracht voor een hulpverlener ontwikkelt, zeggen die gevoelens dus ook niets over de gevoelens die de hulpvragende voor de persoon van de professional heeft maar zij zeggen vooral iets over de rol/functie die de hulpvragende aan de professional in kwestie toekent. Een professional dient dan ook nooit in te gaan op gevoelens van positieve overdracht van een hulpvragende maar hij/zij dient er binnen de therapie mee aan het werk te gaan: Om welke persoon uit het verleden van de hulpvragende gaat het? Wat betekende die persoon voor de hulpvragende? Aan de invulling van welke behoeften uit het verleden probeert de hulpvragende invulling te geven door projectie? Waarom worden die gevoelens nu door de huidige professional opgeroepen? Etcetera.

Gevoelens van overdracht zijn in ieder geval niet te verwarren met gevoelens van verliefdheid. Dit gebeurt helaas vaak. Dat degene die aan de zorg van een professional is toevertrouwd meent verliefd te zijn, is niet vreemd. Overdrachtsgevoelens voelen namelijk aan als een hele sterke verliefdheid, een bijzondere verliefdheid. Daarom denken cliënten, patiënten en anderen binnen een professionele vertrouwensrelatie eigenlijk altijd dat zij verliefd zijn. De hevigheid van de gevoelens is misleidend. Het gebrek aan informatie over het bestaan van overdrachten zorgt ervoor dat die gevoelens ook niet anders door een hulpvragende geïnterpreteerd kunnen worden. Confrontatie met sterke gevoelens van overdracht leidt er over het algemeen toe dat de hulpvragende meent verliefder te zijn dan zij/hij ooit is geweest. Patiënten, cliënten, studenten, pupillen of pastoranten weten over het algemeen in eerste instantie niet dat gevoelens van overdracht bestaan, laat staan wat zij betekenen en wat het verschil is ten opzichte van gevoelens van verliefdheid. Omdat overdrachtsgevoelens aanvoelen alsof men verliefd is, spreken hulpvragende dan ook van verliefdheid en daarom schrijven zij ook meestal liefdesbrieven aan de professional in kwestie. De hulpvragende kan omwille van gebrek aan informatie ook alleen maar denken “ik ben verliefd”.
Laatst bijgewerkt door Rosie op 12-08-13 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:59

Jeetje. Wat een verhaal. Het lijkt me erg moeilijk om daarmee om te gaan. Maar wees niet bang, het gaat idd weg. Docenten en oudere mensen begrijpen het, deel het met hun en misschien wordt het iets makkelijker voor je. Je kan er niets aan doen, het is niet jouw fout. Het is niet eens een fout, het is al enorm knap dat je dit zo durft te vertellen. Respect hoor :-)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:01

Ik heb je verhaal gelezen, maar ik denk niet dat je echt verliefd bent.
Heb je ook door dat je voornamelijk op oudere mensen met meer status/macht valt, en daar erkenning zoekt, en dus niet zozeer verliefd bent.
Verliefd ben je namelijk ook als je iemand niet ziet, spreek of contact mee hebt.
Bij jou gaat het steeds weg.
Echte verliefdheid gaat niet weg.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:05

Het is waarschijnlijk niet zozeer verliefdheid, maar meer dat je je veilig voelt bij die ouderen, je klampt je als het ware vast zeg maar. Hoe was de relatie tussen jou en je ouders toen je nog heel klein was? (en dan met name jouw moeder). En wat zegt de psychiater hierover?
Laatst bijgewerkt door Aryana op 12-08-13 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:05

Wat rot dat je dat allemaal hebt meegemaakt. En het is heel goed dat je hulp hebt gezocht bij het verwerken van de dingen.

Als jij hier mee zit en het nu niet meer ter sprake komt in je therapie zou ik dat toch een keer met je therapeut bespreken, daar is hij voor. Jouw problemen zijn best wel complex. Misschien heeft hij wel een goede reden om er nu niet heel uitgebreid bij stil te staan. Maar de bedoeling van therapie is uiteindelijk wel dat het jou helpt in het dagelijks leven, dus als je hier mee zit geef dan dat dan gewoon aan.

Op een bepaalde manier is het normaal dat je verliefd wordt op iemand die je aandacht geeft. Dat werkt bij "normale" mensen ook zo. Er zijn hopen pubermeisjes verliefd op de sportinstructeur of een leuke leraar. Of een popster. Alleen bij de meeste mensen neemt dat niet zulke extreme vormen aan. En vaak is het juist de bedoeling dat het niet concreet wordt. Het is dus helemaal niet zo raar dat dat bij jou gebeurt. Je moet alleen leren filteren wanneer het wel en wanneer het niet handig is. En alles dat je aandacht geeft groeit, en andersom, dus je kunt die "verliefdheden" ook afzwakken. Of minder heftig laten worden als je ze voelt. Onbereikbare liefdes voelen trouwens altijd veel erger dan wanneer ze beantwoord worden.

Het is heel knap van je dat je je hebt losgemaakt van die man die je misbruikt heeft. Dat had hij nooit mogen doen. Hoe "verliefd" jij ook bent, hij heeft zijn positie misbruikt en dat is zíjn fout. Ik denk/hoop dat je dat intussen wel een paar keer gehoord hebt. Het is ook heel goed dat je probeert uit te vinden waarom dit voor jou zo werkt, zodat je minder vatbaar bent voor dat soort slechte mensen. Dus eigenlijk ben je wel heel goed op weg TS, zet hem op!

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:07

HTM schreef:
Ik heb je verhaal gelezen, maar ik denk niet dat je echt verliefd bent.
Heb je ook door dat je voornamelijk op oudere mensen met meer status/macht valt, en daar erkenning zoekt, en dus niet zozeer verliefd bent.
Verliefd ben je namelijk ook als je iemand niet ziet, spreek of contact mee hebt.
Bij jou gaat het steeds weg.
Echte verliefdheid gaat niet weg.

Daar ben ik het niet mee eens. Bij heel veel mensen is het zo dat als je een jongen of meisje een langere tijd niet ziet, je verliefdheid weggaat. Maar betekend dat meteen dat ze niet genoeg om die persoon geven? Nee, imo is dat bij iedereen anders.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:09

Natuurlijk kan echte verliefdheid weggaan. Sowieso ben ik van mening dat verliefdheid zicht, als mogelijk, zal omzetten tot houden van.

Je zegt geen goede band te hebben met je ouders, hoe komt dit? Is dit altijd zo geweest?

Matheno

Re: Ik word 'veriefd' op bijna iedereen die mij aandacht geeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:18

Juist die 'stoere' meiden zijn altijd het meest onzeker. Ik prik er tenminste altijd vrij vlot doorheen. Ik denk dat je juist door die onzekerheid je ook zo vastklampt aan anderen.

stronkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:35

Bedankt voor de (lieve) reacties!

Ik geloof ook niet dat het echt verliefdheid is, maar omdat ik niet weet wat het wel is en hoe ik het anders zou kunnen omschrijven en het wel heel erg op verliefdheid lijkt noem ik het zo en schrijf ik het tussen aanhalingstekens :)

Ik lees in sommige reacties dingen waarvan ik denk: oh hé, daar herken ik mij wel in of daar kan ik zeker iets mee! Dat vind ik erg fijn en dat is ook waarom ik dit topic heb geopend. Ik ben zelf opzoek naar dingen wat dit kan veroorzaken en manieren om er mee om te kunnen gaan, om de emoties minder heftig te laten voelen en aangezien ik op lang niet alles kan komen is het fijn om eens wat te horen van anderen buiten mijn psychiater :)

Aryana schreef:
Het is waarschijnlijk niet zozeer verliefdheid, maar meer dat je je veilig voelt bij die ouderen, je klampt je als het ware vast zeg maar. Hoe was de relatie tussen jou en je ouders toen je nog heel klein was? (en dan met name jouw moeder). En wat zegt de psychiater hierover?

De band met mijn moeder is nooit echt goed geweest, ik was altijd een vaders kindje. Toen ik een jaar of 4 was begon mijn vader steeds meer te werken, veel in het buitenland ook. Ik zag hem weinig. Ik begon vanaf toen wat meer aan mijn moeder te hangen maar toen ik een jaar of 9 was begon mijn moeder ook veel te werken en was ik vaak bij opa en oma of in de opvang. Vanaf mijn 14e hadden mijn ouders samen een eigen bedrijf en zag ik ze helemaal weinig. Ze werkte vanaf toen ook nog eens 's avonds en zaterag en zondags. op mijn 16e is mijn vader en vandoor gegaan met een andere vrouw. In deze tijd is de band tussen mij en mijn moeder een periode heel sterk geweest, tot dat mijn vader na een jaar terug kwam en mijn moeder mij direct liet vallen om al haar tijd in mijn vader te kunnen steken. Ik heb daarna de deuren voor zowel mijn vader als mijn moeder definitief gesloten, althans zo voelt het nu na twee jaar nog steeds. Mijn psychiater vind dat ik moet proberen om de deur voor mijn ouders weer een stukje te openen omdat mij dat in het dagelijks leven heel erg zou kunnen helpen, maar ik voel me daar nog altijd te boos voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:36

Jou verhaal lijkt enorm op dat van een vriendin van mij.
Zij worstelt ook enorm met onzekerheid en denkt snel verliefd te zijn maar bij haar kun je echt zien dat het een hunkering is naar geborgenheid, waardering en geliefd te zijn.
Ik zelf ben ook heel erg onzeker geweest vanwege mijn problematische jeugd en herken de goedkeuring en de aandacht die je graag ontvangen wilt.

Ik gok dat je weinig tot geen veiligheid hebt gevoeld in je kindertijd en dat je niet hebt ervaren dat je ouders van jou hielden.
Gebrek aan waardering, liefde en geborgenheid in je kindertijd kunnen je als jong volwassene behoorlijk tekenen.

De verliefdheid die jij denkt te voelen is geen verliefdheid, het is niet meer dan een gevoel van geborgenheid, waardering en liefde.
Jij voelt je fijn bij die persoon en dat gevoel wil je niet kwijt waardoor je gedrag laat zien die wat obsessief aan doet.
Je hebt er geen controle over maar weet het wel te benoemen.
Dat je erkend dat het niet normaal is en je er last van hebt is een eerste stap naar herstel.

Ik zelf haal veel kracht uit mijn geloof waardoor ik al veel herstel heb onder vonden.
Als jij dat niet hebt zou ik je in ieder geval aanraden om in gesprek te gaan met een psycholoog.
Dit is iets waar je hulp bij nodig hebt en je zeker niet alleen door heen moet worstelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:40

Edit zie dat je al in therapie bent. Wat je psychiater zegt zit wel een kern van waarheid in.
Ik heb ook mijn moeder vergeven w.b.t haar tekortkomingen en sinds kort heb ik zelfs weer contact met mijn moeder.
Het geeft enorm veel rust.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:40

Aryana schreef:

stronkje schreef:
De band met mijn moeder is nooit echt goed geweest, ik was altijd een vaders kindje. Toen ik een jaar of 4 was begon mijn vader steeds meer te werken, veel in het buitenland ook. Ik zag hem weinig. Ik begon vanaf toen wat meer aan mijn moeder te hangen maar toen ik een jaar of 9 was begon mijn moeder ook veel te werken en was ik vaak bij opa en oma of in de opvang. Vanaf mijn 14e hadden mijn ouders samen een eigen bedrijf en zag ik ze helemaal weinig. Ze werkte vanaf toen ook nog eens 's avonds en zaterag en zondags. op mijn 16e is mijn vader en vandoor gegaan met een andere vrouw. In deze tijd is de band tussen mij en mijn moeder een periode heel sterk geweest, tot dat mijn vader na een jaar terug kwam en mijn moeder mij direct liet vallen om al haar tijd in mijn vader te kunnen steken. Ik heb daarna de deuren voor zowel mijn vader als mijn moeder definitief gesloten, althans zo voelt het nu na twee jaar nog steeds. Mijn psychiater vind dat ik moet proberen om de deur voor mijn ouders weer een stukje te openen omdat mij dat in het dagelijks leven heel erg zou kunnen helpen, maar ik voel me daar nog altijd te boos voor.

Het lijkt er op dat jouw basis gewoon niet goed is geweest en je te weinig aandacht hebt gehad waardoor je niet stevig in je schoenen staat. Ik herken namelijk wel het een en ander in jouw verhaal. Mijn ouders waren ook zelden thuis en mijn moeder kon geen liefde geven (heeft ze zelf ook nooit gehad) en ben uiteindelijk ook op jonge leeftijd in handen gevallen van een oude kerel die misbruik maakte van de situatie. Met mijn moeder heb ik het contact verbroken, maar mijn vader heeft een heleboel goedgemaakt dus daar heb ik wel goed contact mee. En ik ondervind nog steeds problemen doordat de basis niet goed is geweest.

stronkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 18:21

Nou, ik heb al een tijd niet meer kunnen reageren maar dat komt doordat ik uit huis ben gezet een paar weken terug door mijn vriend.

Zoals ik op het einde schreef van mijn openingspost waren de gevoelens het heftigst voor mijn docent en baas op dat moment. Op dit moment zijn de gevoelens voor mijn baas over, maar dat kan elk moment veranderen.
De gevoelens voor mijn docent daarin tegen zijn op dit moment op zijn aller heftigst.

Ik heb met mijn docent veel contact buiten school. We rijden sowieso altijd samen naar school toe met de auto, als we eens wat nodig hebben van elkaar lenen we dat aan elkaar uit en als we elkaars hulp nodig hebben helpen we elkaar. Daarin tegen weet ik niet precies wat voor ‘relatie’ we hebben en dat vind ik wel eens lastig. Het is sowieso een nogal wispelturig persoon en daar kan ik niet zo goed mee omgaan. Het ene moment is ze heel lief, wil ze knuffelen en lekker kletsen en het andere moment is ze heel afstandelijk en ziet ze je eigenlijk niet staan. Ik trek me dat altijd heel persoonlijk aan en kan daar een paar dagen door van slag zijn.
Voordat we begonnen met ‘carpoolen’ had ik eigenlijk helemaal geen gevoelens bij haar. Zag haar gewoon als een normale docent. Maar toen we erachter kwamen dat we eigenlijk altijd de zelfde weg reden besloten we samen naar school te rijden en nou ja toen begon het voor mij dus allemaal. In de auto vielen er soms voor mij ongemakkelijke stiltes doordat ik zo aan het nadenken was over wat te zeggen. Alles moest voor mij ‘perfect’ verlopen omdat ik bang was dat ze me anders raar of vervelend zou vinden en ze dan weer afstand van me zou nemen. Des de meer ik daar mee bezig was in de auto, des de erger de gevoelens achteraf waren. Dagen kon ik er last van hebben als er weer eens een gesprek VOOR MIJN GEVOEL wat moeizamer liep. Toch werden we steeds hechter. Ze zei regelmatig dat ze het fijn vond dat we samen naar school reden, dat onze relatie heel anders was dan die met andere leerlingen maar dat ze daar zelf voor had gekozen door samen naar school te rijden etc. Juist dat soort uitspraken waren voor mij best funest. Ik voelde me daardoor speciaal maar had ook heel sterk het gevoel dat ik heel veel moeite moest doen om de plek die ik bij haar had te behouden. Later begonnen we dus ook dingen van elkaar te lenen en elkaar te helpen met bepaalde dingen buiten school om. Ze begon dingen tegen mij te zeggen als dat als ik haar ergens bij nodig had ik haar altijd kon vragen, dat ik haar meissie was en ze noemt me soms zelfs haar dochter. Heel lief, maar hierdoor worden de gevoelens nog heftiger, moet ik voor mijn gevoel nog meer moeite doen om die plek bij haar te behouden en word ik onwijs jaloers als ze andere leerlingen aandacht geeft en doe ik er ALLES aan om haar aandacht te trekken waardoor ik achteraf dan weer dagen kan denken: Jezus, wat heb ik me stom gedragen. Zo blijf ik dus lekker bezig.

Nu op dit moment zijn mijn gevoelens voor haar dus heel heftig. Ze heeft me net weer thuis gebracht maar in combinatie met de moeilijke periode waar ik nu in zit heb ik zo het gevoel dat ik niet zonder haar kan functioneren.
En dan ook nog eens dat oneindige nadenken over hoe ik me moet gedragen… wat ik wel en niet tegen haar kan zeggen en de jaloezie als ze andere aandacht geeft….

Het zou zo fijn zijn als ik hier vanaf te komen.
Ik probeer het wederom op deze manier weer van me af te schrijven 

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:37

Ik vind dat niet zo'n gezonde relatie tussen een docente en een leerling... De grens was wat mij betreft al overschreden toen je ging carpoolen met je leraar. Dit doe je toch niet? Ik zou daar snel een punt achter breien.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:59

stronkje schreef:
Nou, ik heb al een tijd niet meer kunnen reageren maar dat komt doordat ik uit huis ben gezet een paar weken terug door mijn vriend.

Zoals ik op het einde schreef van mijn openingspost waren de gevoelens het heftigst voor mijn docent en baas op dat moment. Op dit moment zijn de gevoelens voor mijn baas over, maar dat kan elk moment veranderen.
De gevoelens voor mijn docent daarin tegen zijn op dit moment op zijn aller heftigst.

Ik heb met mijn docent veel contact buiten school. We rijden sowieso altijd samen naar school toe met de auto, als we eens wat nodig hebben van elkaar lenen we dat aan elkaar uit en als we elkaars hulp nodig hebben helpen we elkaar. Daarin tegen weet ik niet precies wat voor ‘relatie’ we hebben en dat vind ik wel eens lastig. Het is sowieso een nogal wispelturig persoon en daar kan ik niet zo goed mee omgaan. Het ene moment is ze heel lief, wil ze knuffelen en lekker kletsen en het andere moment is ze heel afstandelijk en ziet ze je eigenlijk niet staan. Ik trek me dat altijd heel persoonlijk aan en kan daar een paar dagen door van slag zijn.
Voordat we begonnen met ‘carpoolen’ had ik eigenlijk helemaal geen gevoelens bij haar. Zag haar gewoon als een normale docent. Maar toen we erachter kwamen dat we eigenlijk altijd de zelfde weg reden besloten we samen naar school te rijden en nou ja toen begon het voor mij dus allemaal. In de auto vielen er soms voor mij ongemakkelijke stiltes doordat ik zo aan het nadenken was over wat te zeggen. Alles moest voor mij ‘perfect’ verlopen omdat ik bang was dat ze me anders raar of vervelend zou vinden en ze dan weer afstand van me zou nemen. Des de meer ik daar mee bezig was in de auto, des de erger de gevoelens achteraf waren. Dagen kon ik er last van hebben als er weer eens een gesprek VOOR MIJN GEVOEL wat moeizamer liep. Toch werden we steeds hechter. Ze zei regelmatig dat ze het fijn vond dat we samen naar school reden, dat onze relatie heel anders was dan die met andere leerlingen maar dat ze daar zelf voor had gekozen door samen naar school te rijden etc. Juist dat soort uitspraken waren voor mij best funest. Ik voelde me daardoor speciaal maar had ook heel sterk het gevoel dat ik heel veel moeite moest doen om de plek die ik bij haar had te behouden. Later begonnen we dus ook dingen van elkaar te lenen en elkaar te helpen met bepaalde dingen buiten school om. Ze begon dingen tegen mij te zeggen als dat als ik haar ergens bij nodig had ik haar altijd kon vragen, dat ik haar meissie was en ze noemt me soms zelfs haar dochter. Heel lief, maar hierdoor worden de gevoelens nog heftiger, moet ik voor mijn gevoel nog meer moeite doen om die plek bij haar te behouden en word ik onwijs jaloers als ze andere leerlingen aandacht geeft en doe ik er ALLES aan om haar aandacht te trekken waardoor ik achteraf dan weer dagen kan denken: Jezus, wat heb ik me stom gedragen. Zo blijf ik dus lekker bezig.

Nu op dit moment zijn mijn gevoelens voor haar dus heel heftig. Ze heeft me net weer thuis gebracht maar in combinatie met de moeilijke periode waar ik nu in zit heb ik zo het gevoel dat ik niet zonder haar kan functioneren.
En dan ook nog eens dat oneindige nadenken over hoe ik me moet gedragen… wat ik wel en niet tegen haar kan zeggen en de jaloezie als ze andere aandacht geeft….

Het zou zo fijn zijn als ik hier vanaf te komen.
Ik probeer het wederom op deze manier weer van me af te schrijven 

TS, ik herken je gevoel. Ik heb het niet bij een leraar/lerares, maar opzich doet dat er niet toe. Zoals hierboven ook al is gezegd komt dat waarschijnlijk door je jeugd, dat jijzelf te weinig liefde hebt gehad van je ouders, maar vooral je moeder is erg belangrijk in je jeugd. Ik merk het zelf ook, want ik heb dat ook te weinig gehad en loop tegen hetzelfde op als jij. Ik word ook jarloers wanneer diegene aandacht geeft aan een ander. Wanneer diegene lieve/leuke dingen over mij zegt, word ik gek. Het is zo'n ingewikkeld gevoel, dat je eigenlijk niet weet wat je ermee aan moet. Je voelt je zo goed bij die persoon, maar aan de andere kant maak je jezelf er gek mee.

Ik zou zeggen afstand nemen, dat heeft bij mij wel geholpen. Ik had ook het gevoel dat ik niet zonder diegene kon, appte dag en nacht, maar ik wist dat ik hier niet gelukkig mee zou worden. Ik app nog wel, maar niet meer zoveel en niet meer zo aandachttrekker gedrag. Het is puur dat stukje liefde wat je graag wilt horen, hoe blij ze met je is, hoe lief ze je vind etc. Diegene zei tegen mij ook 'mijn meissie' en dat vond ik héél erg leuk, maar vervolgens wou ik het steeds weer horen, maar dat deed diegene dus niet vanwege vanwege mijn gevoel, en dat was dus een dikke tegenvaller.

Weet jouwn lerares hier trouwens van? Als je je verhaal uit zou leggen zou ze je gevoel wel begrijpen en er begrip voor hebben en eventueel kan ze je daarmee ook helpen..

verootjoo schreef:
Ik vind dat niet zo'n gezonde relatie tussen een docente en een leerling... De grens was wat mij betreft al overschreden toen je ging carpoolen met je leraar. Dit doe je toch niet? Ik zou daar snel een punt achter breien.

Ik herken TS haar gevoel, maar daar denk je op zo'n moment niet bij na. Ik heb het dan niet bij een leraar/lerares, maar in principe komt dat op hetzelfde neer. Als het vanuit beide partijen handiger is, waarom dan niet?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:31

Wow.. Ik denk dat jij verslaafd aan een bepaalde aandacht bent. En ik denk dat je dat geen verliefdheid kan noemen maar gewoon simpelweg aandacht krijgen.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:16

Vivian__ schreef:
Wow.. Ik denk dat jij verslaafd aan een bepaalde aandacht bent. En ik denk dat je dat geen verliefdheid kan noemen maar gewoon simpelweg aandacht krijgen.

Dat ben ik inderdaad ook met je eens! Als je die aandacht hebt gemist/mist, ga je daar op naar zoek..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:33

Je bent gewoon op zoek naar geborgenheid denk ik ;)

stronkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 18:18

Bedankt voor de reacties!

Op dit moment, ja raar maar waar, heb ik er helemaal geen last van......
Heel bijzonder. Ik merkte de laatste tijd al dat het wat 'rustiger' begon te worden. Het is natuurlijk een hele tijd van de ene persoon naar de ander gesprongen en de laatste paar maanden bleef het (gelukkig) bij dezelfde twee personen hangen. Waarvan er eigenlijk een maand of twee terug 1 persoon is afgevallen (ook gelukkig) en nu op dit moment kan ik zeggen dat ik er helemaal geen last van heb, na al die tijd. Aventoe heb ik het gevoel (of ben ik bang) dat het weer terug komt bij die ene docent maar dat is dan even een bevlieging die vervolgens weer wegzakt.

Dat ik er nu even geen last van heb geeft mij ontzettend veel rust.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:04

borderline patient?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:24

Blondie_ schreef:
borderline patient?

|o

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:35

Blondie_ schreef:
borderline patient?

En jij bent een helderziende ?

Doe dat bij ook eens :+

Onzin om dit zomaar te stellen

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 01:10

Dit is gewoon een neurose...zegt je psychiater dat niet?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 08:15

Blondie_ schreef:
borderline patient?

:')

Fijn dat het nu weer wat beter gaat. Hoop dat je dan ook het verschil kan merken met echte verliefdheid en bevliegingen :)