Irritaties op de (snel)weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Albion

Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 10:44

Ik rij op de snelweg op de rechterbaan, ik wil gaan inhalen dus ik ga naar links.
Ik hou een respectievelijke afstand tot de auto voor me.
En dan besluit de auto die voor mij reed op de rechterbaan ook dat 'ie nog even snel wil inhalen en frot zich vervolgens tussen mij en de auto voor mij...
Dag afstand...
Je wil gewoon een nette afstand bewaren (wel zo veilig als je 130 rijdt) en iemand propt zich er gewoon tussen waardoor je ineens bumper aan bumper rijdt.. -O-

Welke bokkers hebben hier nog meer last van vraag ik me af! :D

eilleen333

Re: Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:47

Hier nog eentje die zich kapot kan ergeren aan andere (snel)weggebruikers.... Mensen die je inhalen (gewoon links) en dan vlak voor je neus weer naar rechts komen.... Mensen die 90 rijden op de rechterbaan, en dan wil je inhalen en dan kunnen ze ineens wel 120...

En inderdaad, dan bewaar je tijdens het inhalen op de linkerbaan netjes afstand tot je voorganger, drukken allemaal mensen zich ertussen zodat ten eerste je veilige afstand weg is, en bovendien gaan ze dan mega langzaam rijden als ze die vrachtwagen inhalen...

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:47

Oooh, zo herkenbaar!

Ik reed eerst altijd in een Citroën en dan merk je dat mensen best 'respect' voor je hebben. Nu rijd ik in een kleine VW Lupo en hij is nog blauw ook.. Ik merk echt dat veel mensen denken "ooh een vrouw in een kleine auto, daar kan ik nog wel voor".. Er irritant is dat, want die vrouw in de kleine auto rijdt stevig door...... En als er dan iemand voor schiet, ben ik niet blij.. Gelukkig heb ik hele goede remmen _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:48

Heb ik ook wel eens! Of dan wil je een auto inhalen, je gaat netjes op tijd (niet veel te vroeg, maar wel met voldoende ruimte) naar links en dan haalt zo'n aso je nog even van rechts in om echt zich nog net voor je banden te werpen (waar jij vol voor in de ankers moet, omdat het eigenlijk niet eens past!)...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:49

Ik reed afgelopen donderdag op de snelweg en toen was er iedere keer een auto die van de rechter naar de linkerbaan ging om auto in te halen, vervolgens weer naar de rechterbaan terwijl er iets verderop ook auto wat langzamer reed dan zij, toen ging ze toch weer voor me naar de linkerbaan, en na die auto weer naar de rechterbaan, en toen propte ze zich weer op de linkerbaan tussen mijn auto en auto voor me omdat er een vrachtwagen op de rechterbaan reed.... pff ik begon het echt irritant te vinden xD reden constant langzamer rijdende auto's en vrachtwagens op de rechterbaan, dus ze had ook links kunnen rijden ipv te zigzaggen.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 11-08-13 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:50

Ja regelmatig. :)

En mensen die echt een extreme voorkeur hebben voor de linkerbaan en dan niet eens 120 rijden zodat jij op de rechterbaan er eigenlijk gewoon met 120 langs kan. Maar laat dat nou net niet mogen. :+

En in het stadsverkeer: mensen die bij rotondes en kruispunten spontaan opeens vol op de rem gaan om fietsers of voetgangers *onterecht* voor te laten gaan. Als het nou zo onwijs druk was dat mensen uuuuren moesten wachten. Nee dat is het niet. Maar ik moet iedere keer ontzettend opletten. Dat stoort me. Natuurlijk doe ik dat wel en ik ben nog nooit ergens achterop geklapt of een extreme noodstop moeten maken. Maar je rijdt anticiperend op dat ze wel doorrijden natuurlijk.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:50

eilleen333 schreef:
Mensen die 90 rijden op de rechterbaan, en dan wil je inhalen en dan kunnen ze ineens wel 120...
Dat is de ergste! Wat een eikels zijn zulke mensen _-:(

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:53

Of mensen die een heeeeeele file voorbijrijden en dan op het allerlaatste moment (eigenlijk al te laat) er toch nog even tussen willen. En dan boos toeteren als jij ze niet voorlaat en hun auto er gewoon tussenproppen. Verschrikkelijk! Als je het niet ziet ok, maar als je al kilometers een file voorbijrijdt, er duidelijk staat aangegeven dat je niet meer op die baan mag en iedereen rechts rijdt, dan maak je mij niet wijs dat je het niet ziet :n.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 10:53

Iris82 schreef:
En in het stadsverkeer: mensen die bij rotondes en kruispunten spontaan opeens vol op de rem gaan om fietsers of voetgangers *onterecht* voor te laten gaan. Als het nou zo onwijs druk was dat mensen uuuuren moesten wachten. Nee dat is het niet. Maar ik moet iedere keer ontzettend opletten. Dat stoort me. Natuurlijk doe ik dat wel en ik ben nog nooit ergens achterop geklapt of een extreme noodstop moeten maken. Maar je rijdt anticiperend op dat ze wel doorrijden natuurlijk.

Ja dát stoort mij ook enorm.. Het is mega slecht voor de doorstroming van het verkeer om iemand voorrang te geven als het niet mag.. Helemaal rond spitsuur tijd :') dan is het extra druk op de weg en veroorzaak je heel gemakkelijk een opstopping..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:56

Of mensen die tijdens het inhalen lang náast je blijven rijden, terwijl je toch al duidelijk hebt aangegeven dat jij toch ook wel in wil halen. Als je vervolgens gefrustreerd aangeeft dat ze door moeten gassen, zwaaien en lachen ze ook nog vriendelijk. Ja, muts. Ik wil er ook voorbij! :')

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:59

1234 schreef:
Ik reed afgelopen donderdag op de snelweg en toen was er iedere keer een auto die van de rechter naar de linkerbaan ging om auto in te halen, vervolgens weer naar de rechterbaan terwijl er iets verderop ook auto wat langzamer reed dan zij, toen ging ze toch weer voor me naar de linkerbaan, en na die auto weer naar de rechterbaan, en toen propte ze zich weer op de linkerbaan tussen mijn auto en auto voor me omdat er een vrachtwagen op de rechterbaan reed.... pff ik begon het echt irritant te vinden xD reden constant langzamer rijdende auto's en vrachtwagens op de rechterbaan, dus ze had ook links kunnen rijden ipv te zigzaggen.

Maar eigenlijk doet zij wat correct is en jij niet. Doe het zelf ook wel maar in principe ben je verplicht zodra je kan terug te keren naar rechts.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:01

Moet je eens met een volgeladen dodge combi - 2 paardstrailer rijden.
Mensen denken dat je gewoon kan remmen zoals een lichte auto.

Levensgevaarlijke dingen hebben we al meegemaakt op de snelweg, waarbij het vaak maar net goed ging.
Vertrekken vannacht naar Frankrijk, ik hou men hart al vast.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:02

Dat zigzaggen doe ik ook altijd. Ik ga niet onnodig links blijven hangen als er rechts ook ruimte is.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 11:03

Sorro schreef:
1234 schreef:

Maar eigenlijk doet zij wat correct is en jij niet. Doe het zelf ook wel maar in principe ben je verplicht zodra je kan terug te keren naar rechts.

Klopt idd! Je kan er nog een boete voor krijgen ook (voor te lang/onnodig op de linkerbaan te rijden).
Het is een kwestie van inschatten of je terug moet naar de rechterbaan, ik merk dat ik het soms ook niet goed inschat.
Dan denk ik: "oh ik blijf nog wel links rijden, daar ben ik ook zo voorbij" en dan blijkt dat het veel langer duurt dan ik dacht waardoor ik flink gas bij moet geven anders heb ik een file achter me :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:04

Kirrr schreef:
Moet je eens met een volgeladen dodge combi - 2 paardstrailer rijden.
Mensen denken dat je gewoon kan remmen zoals een lichte auto.

Klopt, mensen weten het gewoon echt niet.

Ik krijg op mijn werk regelmatig te maken met mensen die schade hebben aan hun auto doordat zij vlak voor een vrachtwagen zijn ingevoegd op de snelweg. En ze klagen dan: ja hij reed gewoon door!! Daarmee geen rekening houdend dat die vrachtwagen hun gewoon echt niet ziet en al zou het zo zijn dat ie ze wel ziet, niet opeens zomaar in de ankers kan voor een invoegende personenwagen. Jij bent als invoegende partij met een bijzondere verrichting bezig, jij moet kijken of er ruimte is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:06

Albion schreef:
Sorro"
[quote="1234 schreef:

Klopt idd! Je kan er nog een boete voor krijgen ook (voor te lang/onnodig op de linkerbaan te rijden).
Het is een kwestie van inschatten of je terug moet naar de rechterbaan, ik merk dat ik het soms ook niet goed inschat.
Dan denk ik: "oh ik blijf nog wel links rijden, daar ben ik ook zo voorbij" en dan blijkt dat het veel langer duurt dan ik dacht waardoor ik flink gas bij moet geven anders heb ik een file achter me :+[/quote]

Ja okee dat inschatten vind ik ook nog moeilijk (heb ook nog pas mn rijbewijs) maar iedere keer was er kleine ruimte naast me op de rechterbaan en dan zou k me ertussen moeten proppen en langzamer moeten rijden. dat deed die ander wel. Maar achter me was er op de linkerbaan ook geen enkele auto toen :) Dus hield ook niemand op. Ik haalde in via linkerbaan maar kon niet zo makkelijk terug. K reed met 120 wel langs de rechterbaan die langzamer reed.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 11-08-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:07

De mensen die tegen 70 op de rechterrijstrook hangen vind ik ook verschrikkelijk.
Moet je als je trailer bij hebt, constant inhalen, wat veel minder fijn rijdt dan gewoon rechts te kunnen blijven tussen het grote verkeer.

Hier in België zijn er amper boetes voor links blijven rijden, dus iedereen doet dat hier.
Ook mensen waarvan de auto niet harder gaat als 110.
Verschrikkelijk.

Kom je in Nederland, merk je echt wel verschil, daar rijdt iedereen toch iets beter rechts..

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:08

Mensen die voordringen tijdens het voorsorteren! Een vierbaans weg, waarvoor 2 naar de Coentunnel, die altijd vast staat, en 2 richting Zeeburgertunnel, dat vaak wel redelijk door kan rijden. Niet netjes achteraansluiten natuurlijk.. Nee, pak de baan naar de Zeeburgertunnel om vervolgens bovenop je rem te gaan staan om jezelf ertussen te proppen! Achterlijk en levensgevaarlijk!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:10

K_im schreef:
Mensen die voordringen tijdens het voorsorteren! Een vierbaans weg, waarvoor 2 naar de Coentunnel, die altijd vast staat, en 2 richting Zeeburgertunnel, dat vaak wel redelijk door kan rijden. Niet netjes achteraansluiten natuurlijk.. Nee, pak de baan naar de Zeeburgertunnel om vervolgens bovenop je rem te gaan staan om jezelf ertussen te proppen! Achterlijk en levensgevaarlijk!

Ik snap het echt niet. Wat je bent zo ontzettend fout bezig.
Je bent gewoon aansprakelijk bij een aanrijding.
En toch zie je het echt best wel vaak. Mij niet gezien.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:14

K_im schreef:

En boos dat ze worden als je ze er niet tussenlaat :Y)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:14

Iris82 schreef:
Ja regelmatig. :)

En mensen die echt een extreme voorkeur hebben voor de linkerbaan en dan niet eens 120 rijden zodat jij op de rechterbaan er eigenlijk gewoon met 120 langs kan. Maar laat dat nou net niet mogen. :+

Hier hebben op alle rotondes de fietser voorrang. Domste wat ze bedacht hebben want het is heel onoverzichtelijk.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:15

Mensen die links rijden en dan nog langzamer gaan rijden dan het verkeer op de rechterbaan.
Mensen die 40 rijden in het buitengebied en midden op de weg.blijven rijden als je in wil halen.
Mensen die je er niet tussen willen laten met invoegen.
Mensen die onnodig remmen.
Mensen die opeens hard hun rem intrappen als er mensen achter de struiken bij het zebra pad staan te wachten.
Mensen die denken dat ik zo maar even kan remmen met een Jeep grand cherokkee icm ifor trailer en paard er in.
Mensen die ineens wel het gas weten te vinden als je in wil halen.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:17

zap schreef:
K_im schreef:

En boos dat ze worden als je ze er niet tussenlaat :Y)

Ooohjaaa, dat is ook echt iets waar ik mij aan kan ergeren!!

Of nu die caravans op de snelweg!! Gisteren reed ik met mijn trailer, gewoon netjes 90 en haalde de een na de andere in omdat ze 75 - 80 km rijden. Of ze zijn zo slecht geladen dat ze alle kanten op stuiteren. Of kleine auto's met een mega caravan erachter :=
Aaaargh, verschrikkelijk die dingen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:17

Sorro schreef:
1234 schreef:

Zo is het mij ook aangeleerd. Zo kan je een constant tempo blijven rijden. gewoon wanneer kan weer naar rechts en zodra je weer te dicht op je voorganger zit naar links... (ik mag woensdag eindelijk mijn rijbewijs ophalen :Y) )

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:21

Wat ik dan wel weer gaaf vind, mijn moeder heeft een paar jaar geleden een auto gehad (nissan micra) met een ferrari motor er in. Dat ding kon dan ook mega snel optrekken. Komen we een verhoging af, naar rechts en denkt zo'n 'stoer' jongetje ons snel in te kunnen halen, in de bocht al. Weg was vrij, dus mijn moeder durfde de uitdaging wel aan. Gassen en kijken wat er gebeurd. Na een halve kilometer ofzo hield hij het wel voor gezien en ging weer achter ons rijden. Lesje geleerd en die blik in zijn ogen _/-\o_