Vrijwilligers op Bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Vrijwilligers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:34

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die vrijwilligerswerk doen?

Ik heb vandaag gereageerd op oproepen om te helpen bij een dierenasiel en eventueel uitlaatservice, ben benieuwd. Ik werk 40+ uur per week in het ziekenhuis nu voor mijn studie, maar heb de avonden en weekenden wel vrij.. Dan zou 1 dagdeel in de week best kunnen.
Hoor graag jullie ervaringen :)

Daaphh

Re: Vrijwilligers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:36

Ik heb enkele jaren geleden vrijwilligerswerk gedaan in het dierenasiel bij ons in de buurt.
En ben net enkele dagen terug van een maand vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:37

Ja, ik! Ik werk op de woensdagmiddag met dementerende ouderen in een dagbehandeling. Super leuk en dankbaar werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:38

Ik doe ook een dagje vrijwilligerswerk in een dierenasiel , ben het konijnendametje niemand anders is gek op die werkzaamheden zo sinds week 2 doe ik dat hihi doe het nu paar maanden. Zal niet weten wat ik bij de katten doen zou moeten...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:40

Ik ben al 22 jaar vrijwilligster en voorzitter van een Speel o theek in mijn woonplaats.
Leuk en we hebben al jaren een leuke groep.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:40

Ik heb 1 1/2 jaar vrijwillig meegelopen in de stichting paardrijden gehandicapten. vondt het erg leuk om te doen. Wil dit jaar met de kikarun 1 of 2 dagen helpen maar weet mijn werkdagen voor deze maand nog niet maar hoop dat dat gaat lukken.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:42

ik ben 17 jaar en nu ongeveer 1,5 jaar vrijwilliger bij STAPS, stichting aangepast paardrijden Steenwijk e.o.
Super leuk en dankbaar werk om te doen. het is maar 1 keer per week een paar uurtjes dus genoeg tijd voor school en eigen paarden.

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:48

Ik doe nu zo'n 3/4 jaar vrijwilligerswerk in een opvang voor knaagdieren.
Ik had een tussenjaar dus ik kon het makkelijk doen, als ik komend jaar ga studeren wordt het vast een zeker wat meer passen en meten, maar inderdaad een dagdeel moet ik wel ergens kunnen vinden toch =)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:55

Ik ben vrijwilliger in een dierenasiel, sinds april ongeveer. Hierbij werk ik voornamelijk met katten, hoewel ik af en toe ook bijspring bij de honden.
Afhankelijk van de drukte en hoeveel andere mensen er rondlopen, ben ik een halve of hele dag aanwezig, vier dagen per week. Bij ons asiel zijn er ook mensen die eens per week of zelfs eens per maand komen helpen.
Ik vind het erg leuk om te doen. Het is 90% schoonmaakwerk, maar ik doe het allemaal voor de dieren. Ik leer de meeste katten redelijk kennen, dus kan soms ook wat helpen als er klanten komen. Altijd leuk als je een goede match kunt maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:55

Ik werk al een aantal jaar als moderator (vrijwillig) in vooral de avonduren naast mijn reguliere werk. ;)
en verplaats je topic even naar STW, daar is het beter op zijn plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:56

^^ ook heel belangrijk :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:58

Ik ben al bijna 3 jaar vrijwilliger in een dierenasiel :)
Ik werk daar allround (behalve klanten)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:59

Ik ben 5 jaar vrijwilliger geweest op een manege voor gehandicapten, was erg leuk om te doen!!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:05

Jup, doe heel veel vrijwilligerswerk.

Als het aan mij lag deed ik alleen maar vrijwilligerswerk....maar helaas kan je daar je rekeningen niet van betalen.

Wat ik precies allemaal doe ga ik hier niet plaatsen, niet alles hoeft online te staan :)
o.a. Het Rode kruis en eind van de maand de tour for life

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:26

Ik doe zo tussendoor weleens vrijwilligerswerk.
Zo ga ik af en toe mee met vakanties voor kinderen met een beperking. :)

Ik zit er nog aan te twijfelen om zwemvrijwilliger te worden van een meervoudig gehandicapt kindje.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:28

Pfoe, 40 uur werken en dan vrijwilligerswerk erbij.. ik doe het je niet na. :o

Ik heb een half jaar vrijwilligerswerk gedaan op een gehandicaptenmanege, erg leuk maar wel vermoeiend werk. Indertijd kon ik het niet meer combineren met m'n school en nu ik ruim 35 uur in de week werk heb ik er geen energie cq tijd meer voor.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:44

Ik doe vrijwilligerswerk bij een stichting voor gehandicapten. In eerste instantie deed ik dat voor school, wij moesten voor 3 studiepunten vrijwilligerswerk o.i.d. doen en ik blijf er nu ook mee doorgaan.
Vind het erg leuk om te doen en het is ook dankbaar werk.

Door school heb ik weinig tijd, maar gelukkig mag je daar zelf je tijd indelen en is er veel mogelijk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:33

2 dagdelen in de week bij de manege. :)
Mijn 'taken' zijn vrij variërend:
sport- en handelspaarden poetsen, opzadelen, afzadelen, afspuiten, in de stapmolen doen.
'stal'ruiter helpen bij het springen: hindernissen opbouwen, verhogen, balken terugleggen wanneer ze eraf zijn getikt.
manegepaarden poetsen, opzadelen, afzadelen, afspuiten, kreupele beentjes spuiten, extra aandacht geven, longeren, losgooien.
voer klaarzetten en evt voerronde lopen, spinrag weghalen, gangpad aanvegen, planten water geven, mensen wegwijs maken, heeeeel af en toe een longeerlesje geven.

Eigenlijk doe ik dus zo'n beetje alles, behalve mesten, rijden en de bak egaliseren met de trekker.

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:47

40 uur werken en vrijwilligerswerk doen? Knap hoor, goed van je!

Ik doe ook vrijwilligerswerk op een manege. Ik begeleid mensen met een lichamelijke, zintuiglijke of een lichamelijke beperking bij het paardrijden.
Het was voorheen mijn stageplek, maar ben dus als vrijwilliger gebleven. Ik leer er nog steeds ontzettend veel van en vind het ook heel erg leuk om te doen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:49

Ik heb lang vrijwilligerswerk gedaan voor mensen die het niet zo breed hebben. Mijn moeder had een verzamelpunt en ik hielp haar daarmee (donaties ophalen, uitzoeken, op de foto zetten, op de website zetten, loten, inpakken, wegbrengen e.d.), maar door gezondheid van mijn moeder hebben we dit uit handen moeten geven. Nu ben ik af en toe vrijwilliger bij TREC, SGW en Endurance, maar dat is waarschijnlijk iets anders als wat jij bedoelt.

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:52

bij de vogelopvang, begon als stage maar ben niet meer gestopt daar eigenlijk, :)

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:37

Ik werk in de gehandicaptenzorg en heb hierop ook mijn vrijwilligerswerk gevonden

Ik heb een paar jaar geleden vrijwillegers werk gedaan op een gehandicapten manege. Helaas moeten stoppen omdat ik het niet meer redde om daar 1x in de week te zijn naast mijn werk.

En ik ben bezoekvriendin van een oud cliëntje van me van mijn vorige werk. Haar haal ik 1x in de maand op om wat leuks te doen zoals shoppen gezellig lunchen, koken, of gewoon gezellig in het dorp een bakkie doen en bijkletsen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:02

Als begeleidster van vakanties voor mensen met een beperking :j Superleuk 'werk' want ik heb zelf ook gewoon een fijne tijd. Gezellig, lachen met de mensen, soms wat aansturen en voila!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:23

Doe vrijwilligerswerk op de kinderboerderij en dus ook konijnenopvang. Daarnaast als hulp nodig is nog in een groter dierenpark.

Nu in de vakanties bijna iedere dag daar, zo vooral weekend en vrije dagen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:25

Ook een soort van vrijwilligerswerk: ik geef trainen en coach een team op mijn sportclub. 3x in de week :j