Goed moet even mijn ei kwijt ! Ik kon namelijk de zoveelste vanmorgen uit mijn achtertuin trappen.
Even een korte uitleg wij wonen in een sloop woning en we zijn een van de laatsten helaas. Nu zijn het verschillende blokken van beneden en boven woningen met gedeelde achtertuinen. Gezien we hier nog maar met zijn 3en in 1 van de blokken zitten is onze achtertuin dus wat gegroeid,no prob de woning bouw onderhoud het wel.
Maar goed nu komt het. Onze achtertuinen worden dus gebruikt als afval dump, honden uitlaat plaats, kinderspeeltuin, bron om zooi weer te halen, de lege huizen worden open gebroken om koperen leidingen ed er uit te slopen etc etc etc etc. Kortom we hebben gemiddeld 3 maal daags wildvreemden in de achtertuin en sommigen lopen nog net niet naar binnen!. Nu is het ook nog zo dat we achter de schuurtjes een brandgang hebben die bij de woningen hoort. Ja ja je voelt hem al aan komen hoe vaak ik die discussie al wel niet gehad heb dat het wel of niet bij de woningen hoort wil je niet weten!.
Ik word er helemaal geschift van !!! Omdat er woningen leeg staan is het ineens toegestaan om in andermans achtertuin rond te sjouwen en vervolgens nog een grote bek opzetten als een jonger persoon ze er uit trapt ?
Overdrijf ik nu en moet ik nodig naar een ziellenknijper en moet ik het kleine beetje privacy wat ik nog heb opgeven. Of sta ik in mijn volle recht en word het hoog nodig tijd dat ik een dubbelloops aanschaf met een zooi beren klemmen.
Ik ben zo pissed !!!
Pauline
Geplaatst: 03-08-13 10:22
Ik zou die dubbelloops maar aanschaffen. Is gewoon asociaal wat er gebeurd.
Staat vast nog wel een valse hond op marktplaats.
Laatst bijgewerkt door Pauline op 03-08-13 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Elisa2
Geplaatst: 03-08-13 10:22
Kun je geen bordje ophangen met eigen terrein e.d.,kennelijk beseffen mensen niet dat ze op jullie terrein zijn? kan me wel voorstellen hoe vervelend het is.
rommulus
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-13 10:28
@ Pauline Hond heb ik al maar helaas schijnt dat niet zo heel best meer af te schrikken
@ Elisa2 dan moet ik zeker 6 borden aanschaffen gezien je er vanaf 4 kanten in kan (2 brede mogelijkheden)
Ik ben blij dat jullie het eens zijn met me laatst stond er ook nog een dame vrolijk bloemen te plukken ! Alsof wij daar niet van mogen genieten Haar verweer het is gemeente grond ! Ehhh nee mevrouw de stoep is gemeente grond dit is de voortuin van mijn buurman ! Jah die woont er toch niet meer dus waarom kan ik ze dan niet plukken ?
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-13 10:47
Viktor238 schreef:
Asociale bende...
Is helaas nog maar het topje van de ijsberg, maar voor mij wel de druppel die de emmer liet overlopen. Dat ze zooi in de fik steken, prima maar niet mijn zooi. Dat ze de lege woningen leeg halen, prima maar niet mijn woning en bij voorkeur als ik er niet ben en als ze me maar niet wakker maken (wil nog wel een krat bier neer zetten voor de eerste die hier de zooi open breekt als we weg zijn). Dat ze hier zooi jatten, prima maar niet mijn zooi. Ruiten in gooien, prima maar niet mijn ruiten.
Ik vind een hoop goed zolang ze maar van mijn beesten, zooi, privacy en slaap afblijven! Als ik in mijn eva kostuum van de douche naar de slaapkamer wil lopen wil ik dat kunnen zonder dat half assen door mijn keuken raam loopt te loeren.
Is dat nou te veel gevraagd ............
Elan_GV
Geplaatst: 03-08-13 10:50
Vreselijk, zou daar zo snel mogelijk weg willen!!
Maar idd, wat een stelletje aso's zijn er dan. Zou er zelf niet eens aan denken om dan maar even een kijkje te gaan nemen.. maar goed, ik woon in een klein dorpje, dus daar zal het wel meevallen denk ik dan.
Caelum
Geplaatst: 03-08-13 10:52
Bordjes aanschaffen met Eigen terrein, of 6 blaadjes uitprinten met eigen terrein en in van die mapjes stoppen en neer hangen.
Het helpt misschien ook om iets te hangen van ik waak hier en dan een foto van een redelijk angstaanjagende hond erbij zetten.
Pff kan je geen goedkope schutting met prikkeldraad op de kop tikken?
rommulus
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-13 11:02
@ Elan_GV we willen ook graag asap weg maar helaas is dat nog niet gelukt.
@ Skyliner Zoals ik al aangaf dat word lastig gezien hier 4 ruime toegangen zijn ( ehh 5 geloof dat er ook nog 1 is tussen het andere blok en het groen.
@ takkie-muis De tuin afsluiten kan niet gezien de beste man met zijn grasmaaier wel toegang moet kunnen blijven houden. En officieel mogen we ook niets aan de tuin veranderen zelfs nu niet, de woning bouw interesseert zich er totaal niet voor en zien het als motivatie dat we hier maar snel weg gaan.
alexonline
Geplaatst: 03-08-13 11:06
Wat ook altijd goed werkt, afzet lint om je tuin spannen, en er bordjes neer zetten "PAS OP ASBEST"
L_iek
Geplaatst: 03-08-13 11:13
alexonline schreef:
Wat ook altijd goed werkt, afzet lint om je tuin spannen, en er bordjes neer zetten "PAS OP ASBEST"
Vervelend, kun je geen voorrang krijgen voor een andere woning?
Winged
Geplaatst: 03-08-13 11:14
Even nieuwsgierig: waar in assen zit je ts? Misschien ook re buurtwacht even inlichten?
rommulus
Ik ken je frustratie! Ik heb zelf een leuke lap grond met o.a. een stuk privé bos en heb dus ook dagelijks mensen gehad die door rondliepen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Terwijl ze over hekken moesten klimmen en langs 3 borden "verboden toegang" zijn gekomen durfde ze nog de discussie aan te gaan of op zijn minst verontwaardig te zijn over het feit dat ze weggestuurd werden. Ik heb ze tot in mijn stallen aan toe betrapt. ("die mogen we toch best even aaien?!")
Dus nee, je stelt je zeker niet aan. Ik kreeg er ook Hill Billy neigingen van en zag mezelf al in de schommelstoel zitten op de veranda met een dubbelloops jachtgeweer.
Nog een tip, hang wel een bordje op met "verboden toegang" dan heb je in elk geval wat om naar te verwijzen. Succes!
rommulus
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-13 11:54
Heb even een vluchtig overzichtje gemaakt dat verboden toegang bordjes lastig is.
De kruizen zijn de woningen die gesloopt worden en de bijbehorende schuurtjes. De bovenste groene lijn is een afscheiding van de huizen er naast en die naar beneden loopt een van onze achter buren.
Alle rode vlekken zijn dus toegangsmogelijkheden waar dus oa ook de beste man met zijn maaier langs moet. Sommige toegangen zijn zeker 3 a 4 meter breed.
De gele lijnen zijn stukken die bestraat zijn en deels vlucht gangen (achter de schuurtjes) De grijze lijnen zijn de weg en stoep dus gemeente grond. De rest is allemaal van de woning bouw.
Lint met asbest vind ik eigenlijk nog niet eens zo'n gek idee
rommulus
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-13 13:31
@zonnebloem18 yup Wanneer heeft jou vriend er gewoond ???
@ Sammie peins dr niet meer over. Politie kan er niets aan doen en woning bouw ook niet ik blijf niet bellen. Dus ik laat ze gewoon, zolang ze mij met rust laten laat ik hun ook met rust. Van mij part roven ze alle leegstaande woningen maar leeg zolang ze mij maar met rust laten. Ik gooi de deuren wel weer dicht wand daar komt de woning bouw zelfs niet meer voor.
ZzzeiN
Geplaatst: 03-08-13 13:46
Stroomdraad neerzetten met een poortgreep voor de maaier? Met prikpaaltjes en een geleende stroompot is het ook geen giga investering.
rommulus
@ niezzz dan moet ik 4 doorgangen blokkeren incl vlucht gang. kijk naar het kaartje wat ik gemaakt heb en denk dat het ongeveer schaal 1cm op grofweg 30m is. Kortom is dus niet te doen. Plus dat het helaas niet mag (wilde er zelf al 220 op zetten ). Heb al zoveel bedacht ....
Het enige wat ik hoop is dat we hier maar snel weg zijn.
xSlvna
Geplaatst: 03-08-13 14:35
Leg een stapel stenen op de vensterbank, als je iemand ziet, raam open en gooien als ze alleen zijn, niemand die kan bewijzen dat je het gedaan hebt
rommulus