Wel of niet achterop...dubiodubio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Wel of niet achterop...dubiodubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 23:16

:wave: bokkers,

Ik zit nogal in een dubio...

Dit jaar ga ik voor het eerst mee met een tour for life, als vrijwilliger.
Ik ben hierbij terecht gekomen door een verkeersregelaar met wie wij veel evenementen doen. Hij gaat mee als motorbegeleider.
Nou hebben wij 18e augustus de laatste(voor mijn tevens 1e) bijeenkomst in Bunnik.

Pokkeeind hiervandaan.

Nou heb ik de keuze: met de trein (3 uur enkele reis en bijna 60 euro reiskosten) of meerijden.
Meerijden is natuurlijk de beste optie.

MAAR...

Bij mooi weer (en die kans is vrij groot) gaat hij op de motor.
Ik heb 1 keer eerder bij deze bestuurder achterop gezeten voor een evenement, en wij hebben toen het gras geïnspecteerd }:0 .
Het was mijn schuld. Ik had de goden verzocht. Ik had voor ons vertrek gezegd: Jeetje, moet ik mijn leven in handen leggen van een Fries -O- :') (ik ben een Groninger).
Hij was nog nooit met iemand achterop gevallen.....dat ik die eer dan weer kreeg -O-
Ik heb de hele rit(4 uur) braaf doch gespannen bij hem achterop gezeten, en had de volgende dag spierpijn in spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had :')
Na onze rit heb ik tegen hem gezegd dat het een aardige vent is, maar niet weer de behoefte heb om bij hem achterop te zitten.

Maar iedereen verdient een 2e kans toch?

Een andere MAAR

Ik zit zo'n 5/6 keer per jaar achterop. Meestal wat rondjes rond de kerk, wat fietspaden of door de binnenstad.
Vorige maand voor het eerst kennis gemaakt met motorrijden over de snelweg. 130 km per uur bij een windkracht 6.
-O- Heb mijn broek nog net niet vol gescheten zeg maar haha maar het was ook wel leuk.

Van Groningen naar Bunnik zal niet met 60 km per uur over landweggetjes gaan.

Ik zit dus echt vreselijk in dubio over wat te doen.

Aan de ene kant heb ik zoiets: kind stel je niet aan. Het gaat vast allemaal goed. En als je valt met 130 dan weet je zeker dat je op slag dood bent.
Als het goed gaat, dan heb ik 60 euro uitgespaard, en 6 uur reizen waarbij ik 4 keer moet overstappen.

Maar aan de andere kant: ik wil helemaal niet dood -O-

Dubiodubiodubio

Wat zouden jullie doen?

Nayomie

Re: Wel of niet achterop...dubiodubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:20

Veiligheid boven alles, denk ik dan maar. :)
Ik zou gewoon het openbaar vervoer pakken

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:22

Tja, zou je het nou wel doen, 'tis wel een Fries he. :+
Ik begrijp je twijfel, het is een heel eind, ik rijd zelf regelmatig mee op een brommer en ja dan ben je overgeleverd aan de oplettendheid van degene die stuurt en de mede weggebruikers, en met een motor ga je dan nog 3x zo snel...

Als ik je verhaal zo lees, denk ik toch dat je prettiger in de trein zit... mits er geen hittegolf is in combinatie met een kapotte airco, net als jij daar in zit...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:34

Hem heel lief aankijken, zeggen dat je heel graag met hem mee rijd, de helft van de benzine kosten wel wil vergoeden ( of liever iets meer.) míts hij met de auto gaat......

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 23:44

Uiteraard gaat veiligheid voor op, maar mijn bankrekening is helaas niet zo gespekt dat ik het even ophoest.

Vragen of hij met de auto gaat voor mij ga ik niet doen.
Zoveel tijd om motor te rijden heeft hij niet, dus de kansen die hij kan pakken, die pakt hij.

En hij is echt geen slechte bestuurder hoor. Je mag maar zo niet met een ehbo'er achterop rijden :)

De valpartij had iedereen kunnen gebeuren.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:47

Nou ik zou lekker op de motor gaan. Vallen kan de beste nog overkomen.. En wat is de kans dat dit nog een keer gebeurd? Daarnaast als hij gewoon op de openbare weg rijd, is er niks aan de hand, lijkt mij..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:50

Heb je fatsoenlijke motorkleding? Dwz een goede helm, broek, jas en handschoenen, dan zou ik hem een tweede kans geven. Met z'n tweeën op de motor is vervelender dan men denkt. Moet je bij hem achterop met een helm en normale kleding? Niet doen, sowieso niemand hoort op een motor thuis (ook niet achterop) zonder correcte kleding. Mits je zin hebt in geraspte huid natuurlijk. :9 Maaaaar kortom, ik zou hem nog een tweede kans geven, wie weet kan je dit keer gewoon lekker genieten. Goede afspraken maken van tevoren en gaan met die banaan! :)

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:55

Of je koopt zo'n goedkoper treinkaartje dat je voor 17 euro ( Albert Heijn) door heel Nederland kan reizen? Of een ander goedkoop kaartje.

Ik zou echt voor geen goud meer achter op gaan . :+

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:01

mijn moeder heeft me geleerd:
bij twijfel niet doen :D

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 00:12

Lara_Silver schreef:
Heb je fatsoenlijke motorkleding? Dwz een goede helm, broek, jas en handschoenen, dan zou ik hem een tweede kans geven. Met z'n tweeën op de motor is vervelender dan men denkt. Moet je bij hem achterop met een helm en normale kleding? Niet doen, sowieso niemand hoort op een motor thuis (ook niet achterop) zonder correcte kleding. Mits je zin hebt in geraspte huid natuurlijk. :9 Maaaaar kortom, ik zou hem nog een tweede kans geven, wie weet kan je dit keer gewoon lekker genieten. Goede afspraken maken van tevoren en gaan met die banaan! :)

Zekers. Lederenpak, motorlaarzen, helm enz.

De eerste keren dat ik achterop zat zorgde de bestuurders voor kleding. Geen succes, of te groot, of te klein of vergeten.

Toen kon ik zelf aan een goedkoop pak en laarzen komen. En dat leek mij toch wel zo strak plan.

Hoef geen geraspte benen :D

Ik ben erg gewild als motor ehbo'er....paardenmeisje hé :D die stappen zo elegant op en zitten fijn mee!

Moet mijn helm nog wel even laten nakijken. Heeft een &*$# met zijn voet vast gezeten in mijn helm...nou kraakt hij een beetje

harriehoef schreef:
Of je koopt zo'n goedkoper treinkaartje dat je voor 17 euro ( Albert Heijn) door heel Nederland kan reizen? Of een ander goedkoop kaartje.

Ik zou echt voor geen goud meer achter op gaan . :+

-O- stom dat ik daar niet aan heb gedacht, helaas is deze actie gister afgelopen.

quibje schreef:
mijn moeder heeft me geleerd:
bij twijfel niet doen :D

Heb ik inderdaad ook geleerd....maar soms moet je ook even door zetten.

Heb ook vreselijk getwijfeld of ik uberhaupt nog weer op zou stappen. Maar toch gedaan.
Mijn 1e rit was wel een rustige rit, en bij een grote stevige man die heel rustig rijdt(mijn 1e keer achterop was ook bij hem)

En de Fries is een klein iel mannetje waar ik overheen kijk haha

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:43

Bij twijfel niet doen is de grootste onzin.
Ik was bang om te vliegen en heb heel erg getwijfeld. (moest ook alleen reizen inclusief overstap op Hongkong)
Ik heb het wel gedaan en heb de vakantie van mijn leven gehad.

Ik zeg gewoon doen!
Je zegt al dat iedereen dit had kunnen gebeuren...

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:50

ruilen? *D vind het geweldig om achterop te mogen op de motor, ik had heel even wat met iemand, met een motor, en vond het de eerste keer heel spannend, toch gedaan (ook over de snelweg) en vond het geweldig!

(ik woon met de bus 20 minuten van bunnik, vandaar ;) )

goeie afspraken maken, goeie kleding aan inderdaad, en desnoods vragen of jullie ondertussen (bij harderwijk om maar iets te noemen) even kunnen stoppen zodat je, je benen en je rug kan strekken, als je verkrampt zit (door lang zitten, of spanning) is de kans op vallen sowieso al groter... en goed vast houden ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:54

Zou er wel met 'm over praten :j

Voor hetzelfde geld gaat hij dan ook veeeeeeel liever met de auto dan met een angstig in zijn nek hijgend persoontje achterop :))

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 00:59

Ik vind het ook heel leuk hoor achterop. Anders zou ik het niet doen :)

Maar zoals ik schreef, had ik tot een maand geleden voornamelijk niet alle daagse ritjes gedaan, en vond zo hard over de snelweg met harde wind wel spannend.

Het is wel een voordeel dat het hier om tourmotoren gaat, die zitten goed comfortabel gelukkig (vooral met de ritjes binnenstad, lekker chill tegen de koffers hangen haha).

Morgen ook maar eens met paps over leggen wat hij ervan vindt.
Als zijn 1e ingeving is: NEE. Dan gaat het niet door.

Hij moet wel voor mijn 2 honden zorgen als ik het loodje leg of gewond raak :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 01:01

Check marktplaats eens voor die AH dagkaarten :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 01:04

Shirley schreef:
Zou er wel met 'm over praten :j

Voor hetzelfde geld gaat hij dan ook veeeeeeel liever met de auto dan met een angstig in zijn nek hijgend persoontje achterop :))

Hij weet heel goed dat ik met klamme handjes bij hem achterop zal stappen.

Wij worden namelijk nog steeds regelmatig "gepest" met onze valpartij. En zeg dan altijd volmondig dat de kans vrij klein is dat ik nog weer bij hem achterop stap. :7

Maar hij zegt zelf dat ik achterop mag als ik het durf.

Het zijn echt kundige bestuurders hoor. Deze man rijdt ook wel eens met cameraman achterop. En die halen vreemde capriolen uit achterop.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 01:11

Air schreef:

Hier in de omgeving worden bijna alleen kaarten aangeboden die tot 4 augustus geldig zijn.
En wil de kaart toch wel graag ophalen.

Maar goed, heb nog even om te bedenken wat ik doe.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 01:26

Kitty1985 schreef:
Air schreef:

Hier in de omgeving worden bijna alleen kaarten aangeboden die tot 4 augustus geldig zijn.
En wil de kaart toch wel graag ophalen.

Maar goed, heb nog even om te bedenken wat ik doe.

Dit is ook nog een optie http://www.treinkaartkorting.nl/ns-dagk ... dvertentie

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:33

Of spoordeelwinkel, kan je gewoon een willekeurig kaartje bestellen. Daar zit altijd een e-ticket dagretour bij waarmee je door heel Nederland kan. Hoewel je tegenwoordig wel je begin- en eindhalte aan moet geven, maar dat is geen probleem.
Ik zou voor geen goud achterop stappen als je al eens gevallen bent met hem. Maar ik ben ook een behoorlijke schijterd :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:21

TS: Als je ontzettend bang bent, dan zou ik het niet doen. Het is een flink eind en dan zijn die uren dat je achterop zit wel heel erg slopend (daarnaast: Je moet ook weer terug)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:51

Staat er idd niet een uitje in Utrecht in de spoordeelwinkel? Dan heb je vaak een veel goedkoper kaartje! :j

En anders gewoon lekker op de motor stappen.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:55

Ik denk dat je je drukker maakt als nodig. Je hebt ervaring met achterop meerijden, je hebt een fijn pak en helm, de bestuurder heeft genoeg ervaring, een fijne tourmotor onder je billen; gaan met die banaan! Ik moet altijd opletten dat ik niet in slaap val achterop.. := Rij liever zelf...

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:07

Ik heb ook vaak achterop de motor gezeten, maar dan vaak gewoon kleine stukjes. Ook een keer naar de TT, van den helder naar assen, op een sportmotor. Nou was echt geen pretje, en vond het doodeng. Wel hadden wij microfoontjes. Dan konden we een beetje met elkaar praten onderweg, misschien ook iets voor jouw?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:14

Kitty1985 schreef:

De eerste keren dat ik achterop zat zorgde de bestuurders voor kleding. Geen succes, of te groot, of te klein of vergeten.

Toen kon ik zelf aan een goedkoop pak en laarzen komen. En dat leek mij toch wel zo strak plan.

Ik ben erg gewild als motor ehbo'er....paardenmeisje hé :D die stappen zo elegant op en zitten fijn mee!

Moet mijn helm nog wel even laten nakijken. Heeft een &*$# met zijn voet vast gezeten in mijn helm...nou kraakt hij een beetje

Nou dan, dan zou ik het gewoon proberen hoor. :j Stom van je helm, hoe krijgt iemand het voor elkaar daar een voet in te krijgen. Daarom gaat die van mij van mijn hoofd in zijn hoes. :P

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:27

Lara_Silver schreef:
Kitty1985 schreef:

Nou dan, dan zou ik het gewoon proberen hoor. :j Stom van je helm, hoe krijgt iemand het voor elkaar daar een voet in te krijgen. Daarom gaat die van mij van mijn hoofd in zijn hoes. :P

Doe ik ook altijd hoor, tenzij we even koffie drinken. Dan blijft hij op de motor liggen.

Was een paar maand geleden gebeurd tijdens een hardloop evenement. Ik ging mijn helm halen die nog bij de hulppost lag, en de bestuurder ging vast achter de lopers op parcours parkeren. Ik loop door de menigte(paar duizend man) naar mijn bestuurder, en gaat die *&%# die voor mij loopt ineens zijn benen strekken(voet naar kont), en tja toen zat hij in mijn helm vast.
Ik heb een systeemhelm, en het losse deel zat toen beetje scheef. Hebben we weer goed gekregen, maar hij kraakt en wiebelt een beetje en sluit niet direct.