We maken hier net een niet-ontvankelijk-verklaring van het HBD open.
Voor degenen die nog nooit van het HBD gehoord hebben: Het is een belachelijke organisatie die bij veel ondernemers jaarlijks tot grote ergernis en frustratie lijdt, omdat je niks met ze te maken hebt, ze niks te bieden hebben, en het enige "contactmoment" is...wanneer hun ongewenste factuur weer in de bus gegooid wordt...die door startende ondernemers dan ook vaak aangezien wordt als spookfactuur
Ik krijg dat kreng al jaren en betaal (onder tandenknarsend protest) braaf die 79 euro.
Tot 2 jaar geleden, toen ze er ineens weer wat nieuws bij verzonnen hadden: een extra heffing van 200 euro ofzo
Ik ben daartegen bezwaar in gaan dienen, dat overigens zeer terecht is omdat ik volgens hun eigen regels niet eens die extra heffing zou hoeven te betalen, dat is zo klaar als een klontje als je hun eigen regelgeving erbij pakt

Maar....ze hebben die factuur naar mijn oude adres gestuurd. Waar dus iemand anders woont, en ik al sinds zomer 2009 weg ben...
en absoluut geen belangrijke post meer verwacht.
Ik ontving die brief dus van de nieuwe bewoner na 8 weken...2 weken nadat de bezwaartermijn verstreken was
Kortom: doordat de HBD mijn adreswijziging niet goed doorgevoerd had, verstuurden zij die factuur naar een oud adres, waardoor ik hem te laat ontving en mijn (zeer terechte) bezwaar niet op tijd bij hun terechtkwam maar 2 weken te laat.... en daarom behandelen ze mijn bezwaar niet eens
Kan dit zomaar?
Zo maken ze zich er toch wel heel makkelijk vanaf, gewoon een verkeerd adres gebruiken waardoor de bezwaartermijn lekker niet gehaald kan worden en ze me kunnen verplichten om een onterechte aanslag te betalen
(Zie bvb:

Daarmee kun je aantonen dat het nieuwe adres bij hun nu zeker bekend moet zijn. Of gaat dat nog weer om andere adressen? 

Ze komen er blijkbaar ook mee weg om in dit laatste jaar nog even flink te graaien door de basis-aanslag van 79 euro te verhogen naar 110 euro, het is echt van de gekken dat dit zomaar mag