Wat hoor jij 's nachts voor geluiden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Wat hoor jij 's nachts voor geluiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 09:39

:D Beetje rare titel

Maar ik werd vanmorgen om kwart voor negen wakker gemaakt door de kerkklokken. :+
Ik woon namelijk vlakbij de grote kerk hier in het stadje en het geluid van de kerkklokken weerkaatst precies in mijn slaapkamer.
Hij slaat sowieso elk half uur en overdag van 9.00 tot 18.00 speelt ie ook nog elk kwartier een carillonwijsje (meestal een psalm)
Ik slaap altijd door de kerklokken heen behalve op zondagmorgen, dan is het echt heel hard van BIM BAM om de mensen naar de kerk te krijgen. :P
Verder is het hier heel rustig (autovrij) en is het gelukkig heel stil 's nachts.

Wie nog meer nachtelijke geluiden en kun je er door slapen?

Grapjasjes12

Re: Wat hoor jij 's nachts voor geluiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:41

Voornamelijk krijsende kinderen :') Ik kan er wel tegen, manlief breekt ze het liefst in twee stukken :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:43

Eigenlijk niet zoveel. Af en toe buren die meer lawaai maken dan nodig. Dan lig ik er wel wakker van (hallo oordopjes :D ). Verder is het hier heeeerlijk rustig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:46

Ik hoorde om 5 uur dronkelappen de vieze versie van de smurfen zingen :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:47

Ik hoor hier m'n hamsters die door hun kooien scharrelen, geluiden van 't restaurant café hier tegenover en soms geluiden van mensen op straat. Dat zijn vaak mensen die op stap zijn geweest geloof ik. Willen nog wel eens schreeuwen enzo :P Maar dat is vooral in de zomer, geluid van hier tegenover en mensen op straat. En de kerk klokken hoor ik hier ook trouwens. Maar ik ben meestal rond 6/half 7 al wakker.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:48

Toevallig vorige week een keer een hysterische koe. Weet niet wat er aan de hand was, maar het beest moet 's morgens geen stem meer over gehad hebben :D Verder hoor ik vrij weinig.

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:50

helaas mijn tikkende wekker. Vaak haal ik mijn batterij er dan maar uit als ik niet kan slapen :p

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:50

Het irritante hhhhuuuuuummmmmmmmmmm continue van een onderstation van nuon. Dat staat flink ver weg maar op de een of andere manier blijven we hem steeds horen. Daarnaast rond drieen een hoop gebonk van een overslagstation waarvan het geluid ver draagt over de rivier. En de kabonk als autos over de sluis rijden. En mmeeeeuuu af en toe van onze koelkast. En de kerkklokken natuurlijk van 2 kanten.

Maar alleen de eerste twee geluiden zijn erg naar s nachts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:33

Nou blijkbaar niks, want ik heb helemaal niks meegekregen van het noodweer vannacht :+ Terwijl het hier volgens mij Facebook vrienden behoorlijk tekeer is gegaan qua onweer.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:34

Vogeltjes. Daarnaast hoorde ik laatst een heel vreemd geluid, een zware zoem buiten in de lucht. Het was geen vliegtuig want het bleef aanhouden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:35

takkie_muis schreef:
Ik hoorde om 5 uur dronkelappen de vieze versie van de smurfen zingen :')

:') :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:38

M'n ezels -O-
Die hebben hun inloopstal aan huis vast en de geluiden van schuren, spelen, balken en ander kabaal dreunen door het hele woongedeelte ...

Vind ze leuk, hoor, maar af en toe _-:(
Die beesten slapen nooit %)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:40

Hier ook vaak dronken jeugd ...
Gozijdank over 3 dagen geen last meer van !!(verhuizen)
En ik heb een fantastische buurman ... tot laat in de nacht draait ie keihard muziek (boenkedeboenk muziek) en dan gooit ie voor ie gaat slapen zijn kefhondje buiten, die vervolgens doodleuk uren buiten staat te keffen...

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:50

Gesnurk van vriend :D (maar die is goed getraind en stopt er mee als ik dat tegen hem zeg) Sinds kort ook de kefhondjes van de nieuwe achterburen. Verder ligt het er aan hoe de wind staat. Soms ee koe of schaap, wat net klinkt alsof ze in de achtertuin staan, het geklots van water, geronk van vrachtschepen op het kanaal of zelfs de trein naar Abcoude/Breukelen, hoewel die aan the andere kant van het water rijdt..

Gelukkig is het over het algemeen vrij rustig hier :D

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:37

Hier ligt het eraan hoe de wind staat en wat voor seizoen het is. Vaak hoor ik de kerkklokken, het geronk van boten die door het kanaal varen, honden van de achterbuurvouw die verschrikkelijk veel blaffen, vlaggen van de scholen + kinderdagverblijf die klapperen, kwakende kikkers, koeien die verderop in het land staan te loeien en boeren die 's nachts doorwerken op het land. Vaak kan ik er wel doorheen slapen, maar als ik last heb van migraine niet. Of net als afgelopen week dat het zo warm was, dan kom ik maar niet in slaap en vallen deze geluiden ook op.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:47

Ik hoor vooral de trams die hier aan de overkant rijden die om 6uur beginnen.
En als ik heel licht slaap kan het zijn dat ik de laatste nog voorbij hoor komen om 0:25.

Hoor wel eens een trein voor bij komen maar die rails ligt wel een stuk verder op!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:54

Auto's/hulpdienst/en ander lawaaimakende voertuigen over de naastgelegen wegen, de kerkklok, m'n cavia's die blijkbaar 's nachts niet slapen. Uhmm, oja, de haan van de buurman die klokslag 5 uur kraait, de buurman die altijd 's ochtends vroeg zijn tuin moet onderhouden inclusief machines die lawaai maken.
De honden van een paar huizen verderop die blaffen als ze ook maar iets horen..

Vast nog meer, maar het meeste slaap ik gelukkig wel doorheen.
Tis heerlijk wonen op het platteland hoor, maar soms.. :')

Edit: De geiten en het schaap hier op het grasveld vergeten 8)7 Die verraden het als broertje 's nachts thuiskomt :=
Laatst bijgewerkt door Froukje op 28-07-13 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:56

vrij weinig, enkele keer paar kanslozen van de school naast ons, die 's nachts inbreken.. erg fijn. zucht

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:02

vandaag door een roekoe duif :D was heel chill wakker worden

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:11

De schaapjes van de achterburen <3
Het gescharrel van gerbil Nina
Het gesnurk van hondje Bonnie en kat Moortje
en getik van iets wat ik nog steeds niet weet wat het is :+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:12

Vooral eenden. Heel heel veel eenden. Die heel de nacht door ruziemaken en elkaar achternazitten in het water.
Inmiddels ben ik er aan gewend, ze doen het al 10 jaar, maar mijn vriend daarentegen wordt er nog regelmatig wakker van :D :+

En regelmatig ook de honden van de overburen die blaffen naar alles met een hartslag, en mijn ontzettend vriendelijke(not) buurman aan de andere kant die soms om 4 uur al in zijn houtzagerij gaat werken, mét de deuren open :7
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 28-07-13 13:14, in het totaal 2 keer bewerkt

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:13

De wilde dieren in onze tuin, de vossen en uilen die 's nachts gaan jagen, hazen die vrolijk rondhupsen, de hond van de buren die spoken ziet.. En zodra de zon opkomt tsjilpen de vogeltjes :)
De minder natuurlijke geluiden: de automatische grasmaaier (hoge piepgeluiden als hij vastrijd), boeren die op hun veld werken, de feestjes van onze buurman (200 meter verderop :P) en mijn zus haar afgrijselijke countrymuziek.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:16

Om half zes begint m'n shetje te zeuren dat ie honger heeft :+
Verder hoor ik uilen, de keffertjes van de buren, het dichtslaan van deuren door de wind, getrippel van vogeltjes of regendruppels op het serredak, vliegtuigen die om half 7 landen op het vliegveld hier dichtbij. Over het algemeen is het hier super donker en super stil, heerlijk :)

Afgelopen week een nachtje bij mijn ouders geslapen, die toch ook redelijk afgelegen wonen, maar ik vond het daar écht lawaaierig :') :+ En `s ochtends miste ik het gemiep van mn shetje toch wel <3 . Mijn vader probeerde het nog, maar dat lukte niet echt :')
Laatst bijgewerkt door Puchje op 28-07-13 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:17

Vliegtuigen en soms wat vogels, of het kleinkind van de buren _-:(

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:22

iemand die zijn hond uitlaat, elke dag :+
"braaaaaaf tricksie BRAAAAAAF GROOOOOTE MEEID!!" zucht :+
(hond blaft altijd gigantisch als tie andere mensen ziet, dus als ze '' braaf stil is'' word dat luid beloond :+

en de vogeltjes :D maar daar heb ik geen last van