Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

DatBenIkNou schreef:Als je 700,- euro per maand overhoud, waarom heb je dan geen geld gespaart zodat je de apparatuur gewoon kon kopen zonder lening? Lekker gaan sparen en dan pas kopen!
Kentaro schreef:Als je nu geen baan hebt, vraag ik me af of je een lening af kunt sluiten?!
Is er geen ouder/familie waarbij je geld zou kunnen lenen? Als je straks zoveel per maand over houdt, kun je het redelijk snel weer inlossen!
Ik hoop dat je snel een passende oplossing vind!
Babeth schreef:Het gaat hier om een investering in mijn bedrijf. Dan maakt het mij niet uit of het me uiteindelijk meer geld kost, het levert me uiteindelijk ook meer klanten op en dat is toch wel erg belangrijk in een bedrijf.
Doorgaan op deze voet zal mij klanten doen verliezen.
Babeth schreef:Het gaat hier om een investering in mijn bedrijf. Dan maakt het mij niet uit of het me uiteindelijk meer geld kost, het levert me uiteindelijk ook meer klanten op en dat is toch wel erg belangrijk in een bedrijf.

Sonja schreef:Ken je niet iemand met de set die jij nodig denkt te hebben, die je mag lenen als je 'm ook daadwerkelijk nodig hebt?
Kun je eerst eens kijken of de investering wel echt noodzakelijk is.
Ik ben niet zo'n voorstander van geld uitgeven wat je niet hebt.
En het gaat ons niets aan, maar vraag jezelf eens af waar die 700 per maand die 'over' is bij gewoon werken is gebleven dan?
Ojajoh schreef:Babeth schreef:Het gaat hier om een investering in mijn bedrijf. Dan maakt het mij niet uit of het me uiteindelijk meer geld kost, het levert me uiteindelijk ook meer klanten op en dat is toch wel erg belangrijk in een bedrijf.
nou als je zo denkt zal je niet gaan verdienen
maar als je 700 pm over houdt ben je er zo, of moet het perse zo duur?
ik ken professionals die met minder werken...
daarbij is meer klanten niet gewaarborgd, je bent ook afhankelijk van het vraag en aanbod om je heen
Grandeur2011 schreef:Als je geen inkomen hebt, krijg je geen lening.
En als je straks een baan hebt zou ik naar de KvK gaan om mezelf als fotograaf (bedrijf) in te schrijven.
Je krijgt dan zelfstandige aftrek, starterskorting.
De apparatuur kun je afschrijven en de lening kun je opvoeren als kosten voor de zaak.
Tevens krijg je gunstige tarieven voor verzekeringen en leningen.
Wanneer je een lening afsluit voor apparatuur op persoonlijke titel heb je dit niet.
Babeth schreef:Sonja schreef:Ken je niet iemand met de set die jij nodig denkt te hebben, die je mag lenen als je 'm ook daadwerkelijk nodig hebt?
Kun je eerst eens kijken of de investering wel echt noodzakelijk is.
Ik ben niet zo'n voorstander van geld uitgeven wat je niet hebt.
En het gaat ons niets aan, maar vraag jezelf eens af waar die 700 per maand die 'over' is bij gewoon werken is gebleven dan?
Die 700 gaat pas overblijven als ik werk heb. Dus het blijft nergens want het is nergens.