Je voornaam veranderen. Zou jij het doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Je voornaam veranderen. Zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 18:29

Ik hoor net op het nieuws dat het €300 kost om je voornaam te veranderen...

Zou je je naam willen veranderen en zoja waarin? Heb je dat geld er voor over?

Ik zou best een andere voornaam willen hebben...vind Marlies eigenlijk tien keer niets. :=
Maar om daar nou 300 eurootjes voor neer te tellen vind ik wat te ver gaan....heb dat geld niet ergens liggen dus vind ik het zonde om daar geld voor uit te tellen. Had ik het heel breed en kon ik het makkelijk missen dan had ik het gedaan.

Maar hoe ik dan zou willen heten...hmmm ik vind zoveel namen mooi maar of ze bij mij passen is een tweede...

benangelique

Re: Je voornaam veranderen. Zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:33

Nee, ik zou het niet doen. Deze naam is zorgvuldig en met liefde aan me gegeven. Bovendien idd deze naam inmiddels zo eigen dat ik nooit zou kunnen wennen aan een andere naam

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:34

Ik vind mijn 2 voornamen verschrikkelijk, gebruik ze ook nooit, tenzij is les geef. Lee past gewoon beter bij me dan Lisanne Maaike ^)

Maar ik zou er niet voor betalen, zoveel stoor ik me er nou ook weer niet aan :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:34

Ik zou dat ook niet doen. Tuurlijk zijn er veel namen die veel mooier zijn dan die van mij. Maar ik loop er al 25 jaar mee rond en ben er nu aan gewend. Mijn ouders hebben die naam met een rede gekozen en het is niet leuk voor hen als ik hem dan ga veranderen. Het is ook niet zo dat ik me heel erg irriteer aan mijn naam. Als je dat wel doet dan kan ik het me voorstellen dat je er wel 300 euro voor over hebt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:35

Nee ik niet. Ik heb een prima naam vind ik zelf. :)
Maar kan me voorstellen als je een gekke voornaam hebt of eentje die helemaal niet past bij je achternaam dat je het dan wil veranderen.
Zoals in het voorbeeld van Will Krikken en Karel Bouter en Anne-Will Pijpen en Willem Cornelis Pot etc.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:37

Volgens mij betaal je per letter die je aanpast. Tenminste dat heb ik wel is gelezen.

Je kunt ook je naam veranderen, maar dit alleen niet officieel laten registreren. Is een stuk goedkoper. Artiesten gebruiken ook vaak zat een andere naam.
Laatst bijgewerkt door yrsa_karlijn op 24-07-13 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:39

Nee. Niet omdat ik mijn naam nou zo mooi vind, maar ik heb hem nou eenmaal en ik ben eraan gewend, dus hij mag blijven.
Vind het ook zonde van het geld, geef dat liever uit aan leukere dingen. :P

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:42

Als ik Anne-Wil Pijpen zou heten, dan zou ik mijn naam veranderen en de rekening aan mijn ouders geven :D
Mijn eigen naam is niets aparts, maar die hoort bij mij. Dus nee.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:43

Ik hou van mijn naam :) Dus ik ga hem nooit veranderen.
Mijn ouders hebben hun best gedaan om een mooie naam voor mij te verzinnen en ik ben er dik tevreden mee! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:45

Boras schreef:
Als ik Anne-Wil Pijpen zou heten, dan zou ik mijn naam veranderen en de rekening aan mijn ouders geven :D
Mijn eigen naam is niets aparts, maar die hoort bij mij. Dus nee.

Ik vraag me steeds weer af of die ouders het nou echt niet doorgehad hebben of dat ze het bewust hebben gedaan. Ik zou ze iig beide opsluiten als het mijn ouders waren die me die naam hadden gegeven :+

Ik hoef geen andere naam, bevalt me prima :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:48

Ik ben het met het eens met de andere reacties.
Mijn naam is met liefde gegeven en het hoort nu eenmaal bij mij.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:51

Als ik echt een verschrikkelijke naam zou hebben, zou ik die €300,- er wel voor over hebben. Maar ik ben wel tevreden met mijn namen.
Dyonne Danique.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:52

Mijn naam is ook niet mooi, maar ach mijn ouders hebben die met een rede gegeven!
Mijn buurmeisje overigens heet Pink.. ze is 2 nu is het leuk maar wie weet later?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:53

Ik kan me er wel iets bij voorstellen ;)
Mijn naam werd altijd verkeerd uitgesproken, heb toen een letter toegevoegd en nu is het prima. Dus niet officieel (op paspoort ed) maar wel voor de overige dingen, eigenlijk als roepnaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:56

Juliettex schreef:
Mijn naam is ook niet mooi.

Niets mis mee O:) Kom niet vaak mensen tegen waarbij het ook nog eens op dezelfde manier geschreven is

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:57

Gloa schreef:
Juliettex schreef:
Mijn naam is ook niet mooi.

Niets mis mee O:) Kom niet vaak mensen tegen waarbij het ook nog eens op dezelfde manier geschreven is

komt idd niet vaak voor :o

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:58

Ik vind mijn naam prima.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:02

mijn naam zou ik niet veranderen, maar handig is anders... ik heet dus keshia, en vaak word het of verkeerd geschreven, of uitgesproken of allebei!
wel heb ik ervoor gekozen mijn eigen dochter een naam te geven die je niet verkeerd kan spellen of zeggen.. maar niet een waarvan er 10 in de klas zitten.. dat was echt een criterium!
ik denk dat veel mensen die hun naam veranderen of niet traceerbaar willen zijn voor familie ed. of een geslachtsverandering hebben ondergaan, of inderdaad een heel rare voor-achternaam combi hebben..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:21

Mijn man heeft zijn naam officieel veranderd voordat ik hem leerde kennen (wel in Amerika, dat is daar net even wat makkelijker). Hij heette eerst Justin Isaac en hij heeft hier zelf Isaac Alexander van gemaakt. Als hij zijn naam hoorde dan registreerde dat niet in zijn hoofd als 'Hey, iemand roept mij!', hij was gewoon geen Justin. Isaac vond hij beter passen, dus zodoende :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:25

Ik ben ook niet tevreden met mijn naam, maar leer er mee te leven :)
Genoeg mee gepest geweest en nu nog maar ik probeer het me niet aan te trekken.
Zou niet snel mijn naam veranderen, puur om de reden dat je ouders ze hebben gegeven :)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:30

Larissa vind ik echt lelijk. het klinkt zo raar. nina ofzo vind ik veel leuker. mijn moeder wou me eerst Lisa noemen. had het gedaan :') maar aan de andere kant. Veranderen? nope. mijn vader heeft mijn naam met liefde uitgezocht. dus waarom zou ik het willen veranderen>

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:30

Bo ter Ham :')

Wanneer je je naam gaat veranderen zul je ook je legitimatiebewijs(zen) moeten laten aanpassen, id-kaart, paspoort, rijbewijs, komt er dus ook nog eens bij aan kosten....

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:32

of peter selie, marga rine :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:32

Nee ik zou hem nooit veranderen. Niet eens vanwege het geld, maar iedereen kent mij als Marjolijn. Het is onhandig dat het een ij is ipv ei, maar zo is het nou eenmaal.

Mocht ik een schaamnaam hebben zou ik zeker wat veranderen ja :=

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:47

Ik ken een meisje die door haar ouders David was genoemd . Later is daar onofficieel Davita van gemaakt en vlak voor haar trouwen heeft zij haar naam officieel laten wijzigen. Dit kost inderdaad serieus geld.
Maar dat geld zou ik er dan ook wel voor over hebben gehad ;)