whatsApp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lightielight

whatsApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 09:19

Help!
Hoe weet ik of ik whatApp op mijn telefoon heb?
het zit zo.....iemand zegt dat hij mijn een bericht heeft gestuurd via what'sapp (ivm een afzegging dus dat was best belangrijk). Maar voorzover ik weet heb ik dat helemaal niet. Heb een " oude " telefoon die ik gebruik om soms te bellen als ik onderweg ben met de auto. Diegene is nu nogal boos op mij hij beweert dat ik wel what's app heb (en hem een beetje zit voor te liegen) en het zou moeten lezen.....
Nu ben ik niet zo into mobiele telefoons en weet niet eens hoe ik what's app moet gebruiken.
Dus mijn vraag... hoe kan ik nou zien of ik toch what's app heb? Via internet kom ik er niet helemaal uit.

Anoniem

Re: whatsApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:21

Je kan bij je apps kijken of het erop staat. Maar weet die persoon zeker dat ie het goede nummer heeft? Als je whatsapp namelijk niet hebt geinstalleerd op je telefoon, kan het er ook niet op staan!

michelle___

Wat voor telefoon heb je?

_Tara_

Wat voor gsm heb je?

Edit: Ik gok trouwens dat als je niet weet of je het hebt, je het ook niet hebt.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 22-07-13 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Je zegt dat je een oude telefoon hebt: wat voor een?
Is het een telefoon met internet, en zo ja, kan je applicaties (programma's) downloaden?

WhatsApp is een programma dat is te herkennen aan dit logo:
http://42bis.nl/wp-content/uploads/2013/01/whatsapp.jpg

Ik vermoed dat je het niet hebt, want het staat (voor zover ik weet) niet standaard op telefoons.
Als je het niet bewust hebt gedownload, vermoed ik dus dat je helemaal geen WhatsApp hebt.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 09:23

Heb een nokia, ga hem even opzoeken.....

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:25

Ik vind het al niet net dat hij afzegt per 'what's app'.
Een telefoontje is snel gemaakt. :=

Gezien het feit dat je het al niet kent.. Je zet zelf whats app op je telefoon, dus dan zou je het wel weten.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:25

Het is heel simpel, whatsapp staat in principe niet standaard op je telefoon. Dus als je het niet hebt gedownload heb je het er heel waarschijnlijk niet op staan.
Gewoon even tussen je apps kijken of het erbij staat. Maar als je iets had ontvangen had je daar ook wel een melding van gekregen van je telefoon (soortgelijke melding als wanneer je een smsje krijgt).

Vind het ook maar raar om iemand van wie je niet zeker weet of die persoon w'app heeft een belangrijke mededeling te doen via w'app. Als ik niet zeker weet of iemand het heeft sms of bel ik diegene gewoon zodat ik zeker weet dat ze het binnen krijgen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:27

Waarschijnlijk heeft hij nog een oud nummer van jou en heeft de nieuwe bezitter van jou oude nummer wel een mobiel waar whatsapp op kan.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:27

RusselNuwell schreef:
Het is heel simpel, whatsapp staat in principe niet standaard op je telefoon. Dus als je het niet hebt gedownload heb je het er heel waarschijnlijk niet op staan.
Gewoon even tussen je apps kijken of het erbij staat. Maar als je iets had ontvangen had je daar ook wel een melding van gekregen van je telefoon (soortgelijke melding als wanneer je een smsje krijgt).

Vind het ook maar raar om iemand van wie je niet zeker weet of die persoon w'app heeft een belangrijke mededeling te doen via w'app. Als ik niet zeker weet of iemand het heeft sms of bel ik diegene gewoon zodat ik zeker weet dat ze het binnen krijgen.

En het komt ook in je statusbar -balk bovenaan waar je batterijlevel enzo staat- te staan :)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 09:30

haha.... dat heb ik ook gezegd, en inderdaad , als je al geen reactie krijgt op een afzegging (en dat zou ik al nooit doen per sms of iets dergelijks) vind ik dat je er niet van uit kunt gaan dat het afgezegd is, maar dat terzijde. Kan nu op dit moment mijn telefoon niet vinden, zal wel in de auto liggen (geeft aan hoe goed ik ben met mobiele telefoons). In ieder geval raak ik er meer en meer van overtuigd dat ik toch niet helemaal gek ben. Blijft wel de vraag hoe hij aan mijn mobiele nummer komt, kan me nl bijna niet voorstellen dat ik deze aan hem heb gegeven (doe ik nl nooit omdat ik mijn telefoon vaak niet bij mij heb).
Overigens heb ik dit nummer al jaren.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:31

Heb je een telefoon met internetmogelijkheid?

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 09:32

ik geloof wel dat ik verbinding met internet kan maken......hm...voel me toch een beetje dom zo.....haha

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:33

Zo te horen heb jij echt geen whatsapp :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:33

Kan zijn dat hij een ander nr heeft van jouw en hij denkt dat het jouw what's app is heb ik ook weleens gehad dat iemand dacht dat ik het was maar ik was het helemaal niet.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:34

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 14:10

_Tara_ schreef:

Hahaha
Nou, heb inmiddels mijn telefoon uit mijn auto gevist... en ik zie op de voorkant echt geen what's app tekentje staan zie wel een soort 'T' je van Web (kan dus inderdaad contact maken met internet). Ga er dus maar van uit dat ik geen what's app heb... maar hoe die persoon er dan bijkomt dat ik het wel heb, ook al zeg ik dat ik van niets weet....

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 14:12

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:13

Misschien heeft hij iemand met dezelfde naam in zijn telefoon staan, en denkt hij dat jij dat bent? aangezien je zegt hem nooit je nummer gegeven te hebben?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:16

Het kan wel.. Op mijn werktelefoon had ik het ook, maar omdat dat ding heel vervelend typt, heb ik het verwijderd. Ik sta nog wel bij de mensen die mijn werknummer hebben in hun lijst van whatsapp contacten, ook al is die whatsapp al 2 jaar niet meer actief.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:25

Lightielight schreef:
_Tara_ schreef:

Hahaha
Nou, heb inmiddels mijn telefoon uit mijn auto gevist... en ik zie op de voorkant echt geen what's app tekentje staan zie wel een soort 'T' je van Web (kan dus inderdaad contact maken met internet). Ga er dus maar van uit dat ik geen what's app heb... maar hoe die persoon er dan bijkomt dat ik het wel heb, ook al zeg ik dat ik van niets weet....

Voorkant? Je weet toch wel dat we het hebben over de lijst met applicaties als we het over het whatsapp logo hebben en niet over de telefoon zelf? :o

Ik kan je overigens met zekerheid vertellen dat deze telefoon geen smartphone is, en dat je er überhaupt geen whatsapp voor zou kunnen downloaden.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 07:52

Juist... allemaal bedankt voor jullie reacties... ik heb dus geen what'sapp...(wat ik al dacht) maar wel een heleboel bijgeleerd! Nu nog diegene overtuigen die mij gewhatsapped had......

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:34

Stuur hem een foto van je mobiel, ik denk dat dat genoeg is :P

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:39

Als je de 113 hebt, heb je inderdaad geen whatsapp. :)
Mijn moeder heeft die ook. ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:44

TS je zegt gewoon tegen diegene, ik heb geen smartphone, dus geen whatsapp. Dan is de discussie zo klaar :Y)