Blackberry zonder Blackberry-internetbundel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Blackberry zonder Blackberry-internetbundel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 22:42

Het ene forum spreekt het andere forum tegen en bij blogs idem dito.

The thing is; ik wil graag een Blackberry. Maar een Blackberry-internetbundel is €7,50 duurder dan mijn gewone internetbundel. Dat is geen noemenswaardig bedrag, maar onnodig is onnodig natuurlijk. Dus mijn vraag is, kan ik met een gewone internetbundel ook in de Blackberry App World en gebruik maken van de browser, Whatsapp enzovoort?

GSMinfo claimt dat een Blackberry-internetbundel alleen benodigd is voor Ping en Instant E-mail o.i.d. en dat heb ik beide niet nodig:
http://www.gsminfo.nl/blog/achtergrond/ ... rry-bundel

Meerdere topics op Fok wijzen echter uit dat je niet zou kunnen internetten of apps kunnen downloaden zonder Blackberry bundel:
http://forum.fok.nl/topic/1808679

Wat is wijsheid? Iemand die mij uit eigen ervaring kan vertellen dat een Blackberry gewoon werkt (met uitzondering van Ping en Instant e-mail dan) met een regulier internetabonnement?

:D

PS. Een medewerker van T-Mobile was het eens met GSMinfo, maar praktijkervaring vind ik toch doorslaggevender.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:44

ik heb een bb gehad en ik kon gewoon app wold op zonder die bundel.

anders ff vragen in een winkel

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:45

Een andere telefoon kiezen :') :j
Blackberry's lopen zo vaak vast , software problemen en gaan snel kapot!
Nee voor mij nooit meer een blackberry

Samblabla

Re: Blackberry zonder Blackberry-internetbundel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:49

Blackberry is echt crack. Kies liever voor een iphone of een samsung telefoon, veel beter. :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 22:49

JNY024 schreef:
Een andere telefoon kiezen :') :j
Blackberry's lopen zo vaak vast , software problemen en gaan snel kapot!
Nee voor mij nooit meer een blackberry

Dat hoor ik vaker inderdaad, maar ik ben vrij zuinig met mijn telefoon, mijn broer heeft een reparatiebedrijf én ik koop 'm bij m'n werkgever, dus kan 'm makkelijk laten omruilen e.d.
Ik ga 'm naast m'n iPhone gebruiken, dus ik durf de gok te wagen. :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 22:50

Samblabla schreef:
Blackberry is echt crack. Kies liever voor een iphone of een samsung telefoon, veel beter. :)

Ik heb al een iPhone, maar ik vind de iPhone 5 veel te duur. :)

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:51

zuinig of niet , maar ik kon niet whatsappen en muziek luisteren zonder dat er wel een klokje in het scherm kwam.. Vind het weggegooid geld een blackberry

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 22:52

JNY024 schreef:
zuinig of niet , maar ik kon niet whatsappen en muziek luisteren zonder dat er wel een klokje in het scherm kwam.. Vind het weggegooid geld een blackberry

Dat mag natuurlijk :), maar dat was mijn vraag niet.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:52

Je hoeft toch ook geen iphone 5? :P
Heb sowieso van veel mensen gehoord dat de 5 wat "problemen heeft" dan kun je beter voor een 4s gaan. :) want een iphone inruilen voor een crackberry is echt zonde! Ik heb voor mijn iphone4 een blackberry bold 9700 gehad en wat een stom ding. :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 22:53

Samblabla schreef:
Je hoeft toch ook geen iphone 5? :P
Heb sowieso van veel mensen gehoord dat de 5 wat "problemen heeft" dan kun je beter voor een 4s gaan. :) want een iphone inruilen voor een crackberry is echt zonde!

Mijn iPhone gaat ook zeker de deur niet uit, maar met mijn 3GS kan ik binnenkort Whatsapp niet meer gebruiken en dat zal met de 4S na een tijdje hetzelfde verhaal zijn. Apple zal binnenkort de 5S uitbrengen en de iPhone 6, ik ga nu geen 500/600 euro uitgeven aan een toestel dat over een half jaar verouderd is. :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:56

Hoezo kun je met de 4s geen whatsapp meer gebruiken dan als ik vragen mag? (Sorry offtopic)
Het beste is gewoon een toetsel nemen die goed functioneert en niet kijken wanneer die weer uit de "tijd" is. Hoop dat je het snapt. :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 23:01

Op een bepaald punt kan een iPhone toestel, bijvoorbeeld mijn 3GS nu, de nieuwe update niet meer aan. Whatsapp wordt aangepast aan de nieuwste updates. Als de iPhone deze update niet meer draait, ondersteunt de iPhone ook Whatsapp dus niet meer. Om die reden kan men met geen enkele iPhone tot en met de 3G meer gebruik maken van Whatsapp. Daarbij, hoe nieuwer de iPhones, hoe nieuwer de updates, hoe eerder de oudere toestellen o.a. Whatsapp niet meer zullen ondersteunen. Aangezien mijn 3GS a.s. dinsdag 4 jaar oud is doe ik behoorlijk lang met mijn telefoon en is een onderwerp als bovenstaand dus wel belangrijk in mijn keuze voor een nieuwe telefoon. :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:03

Ik weet niet welke provider je hebt, maar bij hi en kpn garanderen ze je niet dat je zonder blackberry internet op internet kan. Lukt het is het fijn maar deze providers kunnen je alleen toegang tot internet garanderen met bundel

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:04

Ah zo. :) ik heb gelukkig geen problemen met mijn 4. :) nouja en anders kijken voor een samsung galaxy s3? Mijn moeder heeft die en hij is wel makkelijk in gebruik alleen vindt ik Ios makkelijker. :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 23:06

Joki schreef:
Ik weet niet welke provider je hebt, maar bij hi en kpn garanderen ze je niet dat je zonder blackberry internet op internet kan. Lukt het is het fijn maar deze providers kunnen je alleen toegang tot internet garanderen met bundel

Ja, KPN (Simyo). Misschien ook morgen Simyo maar even bellen.

Samblabla schreef:
Ah zo. :) ik heb gelukkig geen problemen met mijn 4. :) nouja en anders kijken voor een samsung galaxy s3? Mijn moeder heeft die en hij is wel makkelijk in gebruik alleen vindt ik Ios makkelijker. :)

Ik wil al.. zeker een jaar een nieuwe telefoon, dus dit was geen topic voor advies voor een nieuwe telefoon, ik ben namelijk al heel lang aan het bedenken wat ik wil. :+ En een Samsung valt daar niet onder. Hoe vaak ik klanten aan de telefoon heb met problemen met hun Samsung en hoe vaak die bij ons terugkomen ter reparatie.. Daarbij vind ik Samsung telefoons ook gewoon echt heel lelijk.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:12

Ik heb een losse iPhone gekocht, en heb daat een pre-paid kaartje in zitten.
Ben per maand €20,- max. kwijt. Dan heb ik een internetbundel van 3000mb, 500 belminuten en 500 sms, die ik eigenlijk nooit helemaal op maak. Ik kan eigenlijk onbeperkt internetten/facebooken, whatsappen, bellen en smsen.. := Want ik Facetime vaker als dat ik bel, en dat is ongeveer 50mb per gesprek. :)

Voor die bundel sms ik Internet maand naar 4000. En zo ook voor het bellen en smsen.

Ik heb T-mobile trouwens, en geen speciale iphone simkaart. Dus ik neem aan dat dit ook op een Blackberry kan.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:18

Je kunt een aparte browser downloaden, maar voor de rest kun je nergens van apps op. Ja twitter, das de enigste. Ik heb het zelf gehad, niet bepaald fijn.
En hierboven, een Iphone en BB is een enorm verschil. BBinternet bestaat niet voor niks, zonder kom je er echt niet op. Bij mij deed whatsapp t soms wel, maar als je pech hebt doet alleen je gedownloade browser het, en geen apps.

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:18

Ik had internet van vodafone en die deed het niet op mn blackberry.. Kon helemaal niks geen internet toegang echt helemaal niks.. Andersom wel.. Blackberry internet werkte wel op mn samsung

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 23:20

michelle___ schreef:
Ik heb een losse iPhone gekocht, en heb daat een pre-paid kaartje in zitten.
Ben per maand €20,- max. kwijt. Dan heb ik een internetbundel van 3000mb, 500 belminuten en 500 sms, die ik eigenlijk nooit helemaal op maak. Ik kan eigenlijk onbeperkt internetten/facebooken, whatsappen, bellen en smsen.. := Want ik Facetime vaker als dat ik bel, en dat is ongeveer 50mb per gesprek. :)

Voor die bundel sms ik Internet maand naar 4000. En zo ook voor het bellen en smsen.

Ik heb T-mobile trouwens, en geen speciale iphone simkaart. Dus ik neem aan dat dit ook op een Blackberry kan.

Ja, dat is het hele punt. Er bestaat een speciale Blackberry-bundel. En er wordt geclaimd dat je een Blackberry niet kunt gebruiken zonder deze Blackberry-bundel. Laat deze bundel nu duurder zijn dan een gewone internetbundel.

Ik heb ook een iPhone met een sim only abonnement, dat kan met elk toestel, behalve - schijnbaar - met een Blackberry.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:41

Sas ik weet dat je er niet om vraagt maar je bent écht gek als je een blackberry koopt, die van mij was na een jaar echt al helemaal op. En als je het dan wel doet, neem er alsjeblieft een hele goede verzekering bij dat is mijn redding geweest.

Verder kon ik niet internetten toen ik geen blackberry internet meer had en ik zat/zit bij Vodafone.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:51

Volgens mij heb je persee de BB internetbundel nodig.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:24

Is het mensen nooit opgevallen dat je ook via wifi prima kan whatsappen etc? ;) Dat kan allemaal maar alleen de specifieke BB zaken zoals Ping etc werken niet. Maar heeft CoolBlue geen BES (Blackberry Enterprise Server) dan? Zo ja kan je die ook nog gebruiken ipv Blackberry Internet Services van je provider. Scheelt weer ;)

Overigens, als je nu een nieuwe telefoon wil zou ik kijken naar een Jiayu G3S. Specificaties liggen qua power etc tussen de S3 en de S4 in, alleen kost het toestel maar 200 euro... Heb er zelf ook één en vooral het feit dat er 2 simkaarten in kunnen is op vakantie heul erg handig ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 16:19

Nee, wij hebben geen BES, helaas. :n En als het met mobiel internet kan, graag natuurlijk, ik heb bijvoorbeeld op stal geen wifi en ook zo op meerdere plaatsen.

Die heb ik je inderdaad al eerder zien aanraden, de Jiayu G3S, ik wil alleen graag een toetsenbord. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:28

Het kan niet... Tenminste, toen ik nog een Blackberry had kon het niet (iig niet bij Hi/kpn).
Erg jammer, want ik wilde ook heel graag weer een BB, maar heb het niet gedaan vanwege dat dure internet.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:30

ik heb een blackberry met hollandsnieuwe abbonoment.
En ik kan er werkelijk niks mee. geen browser, geen wifi geen 3G niks. Alleen zonder simkaart kan je via wifi op browser.