pfff relatie probleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kagiwaga

pfff relatie probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 01:53

Ok hier mijn verhaal,
Ik heb mijn vriend eens verteld dat ik geen ring wil krijgen als het niet om trouwen gaat.
Als ik er 1 krijg wil ik dat het ook echt wat betekent.
Nu ben ik jarig krijg ik een ring ok uhm en dan...
Hij is te groot maarja evengoed.
Ik zeg dat ik de ring erg mooi vind en het super lief is, maar dat ik pas een ring wil als hij wil trouwen en niet.
Gewoon als relatie symbool.
Nu is hij helemaal gekwetst en boos.
Terwijl ik het van tevoren gezecht had maar dat had hij verkeerd begrepen.
Wat moet ik hier nu mee? Heb ik rare denkbeelden?
Ik pieker me gek en voor mij is mijn verjaardag goed verpest.
Sorry voor de spel fouten ;)

Urbanus

Re: pfff relatie probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:56

Rare situatie, lastig ook.

Één van jullie moet schikken, ik mag toch hopen dat jullie hier samen uit kunnen komen. Ik zou zelf geen problemen hebben met zulke cadeautjes, als mijn lief een sieraad wilt geven, dan het liefst een ring, ringen draag ik altijd.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 02:01

Tja ik vind juist alles best behalve een ring en hij weet dat ik ook wel graag zou verloven denk ik.
Vond het daarom ook niet zo grappig

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 02:05

Waarom vind je dat dan niet leuk het mag toch ook gewopon vriendschap zijn met meerdere betekenissen, ik draag er twee toevallig van mijn vriend aan elke hand een. Kan je uitleggen waarom je het niet wilt. uiteraard dikke verjaars knuf

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 02:13

funnygirl1 schreef:
Tja ik vind juist alles best behalve een ring en hij weet dat ik ook wel graag zou verloven denk ik.
Vond het daarom ook niet zo grappig

Gefeliciteerd trouwens inderdaad.

Bespreek je probleem met hem, niet met bokt. Dit is iets tussen jullie toch? Als jij dat per sé niet wilt moet hij zich daar gewoon naar schikken, maar ik denk dat het lief bedoeld is en dat je het gewoon kunt accepteren. Een vriendje die ringen cadeau geeft is vast een heel lief vriendje, wees daar maar zuinig op!

En ach, dat hij het deed tegen jouw zin in... Mannen zijn nu eenmaal van het zwakke geslacht, is het jou echt een ruzie waard?

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 02:17

Omdat ik dus alleen zoiets wil als hij zijn woord geeft, ik heb vaak weinig vertrouwen door vervelende ervaringen uit vorige relaties en zoek veel zekerheid.
Ik heb vaker een ring gekregen en daarna gebeurde er dingen waar de honden geen brood van lusten :(.
Ik wil niet weer rondlopen met iets wat 'weinig' betekend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 02:21

Maar dan is het dus iets dat bij jezelf ligt en hoe moeilijk het ook is, je mag je vriend dat niet aanrekenen. Het is nu een ring, maar er zijn ook mannen die hun vrouw zwanger maken en dan rottigheid uithalen. Snap je mijn punt of ik ben ik warrig?

Wat ik probeer te zeggen is wees er blij mee. En jouw vriend is nu, hij is ongetwijfeld veel leuker en knapper en liever dan je vorige relaties. Geef hem het voordeel van de twijfel.

Hoe oud ben je geworden?

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 02:21

Hij is ook lief dat zeker, hij wil er niet over praten jammer genoeg.
Ik heb veel meegemaakt dus voor mij betekend zo een ring dan niets.
Dat ligt natuurlijk aan mij naar ik dacht het gezecht te hebben.
Ook omdat hij laatst zij toen ik zij ik wil dat je écht van mij word hij zij dat gebeurd snel genoeg.
Voel me daardoor noggal in de maling genomen

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 02:24

Het ligt ook aan mij en mijn slechte ervaringen.
Voor mij is het heel belangrijk dat hij mij laat zien dat hij bij mij blijft.
Raar dat ik daar aan twijfel ik heb erg weinig vertrouwen helaas

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 02:26

Ik kan het best begrijpen. Zo wil ik bijvoorbeeld echt geen ketting om m'n nek van m'n vriend. En daar heb die zich maar aan te houden..
Ik zou toch proberen met hem te praten, waarom jij dat niet wilt.
Mannen hebben duidelijkheid nodig, anders snappen ze het niet :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 02:28

funnygirl1 schreef:
Het ligt ook aan mij en mijn slechte ervaringen.
Voor mij is het heel belangrijk dat hij mij laat zien dat hij bij mij blijft.
Raar dat ik daar aan twijfel ik heb erg weinig vertrouwen helaas

De enige manier om hem echt bij je te houden, 100% garantie, is dat je hem aan een ketting legt in de slaapkamer. Naast dat dat heel onhandig is in verband met emmertjes uitscheiding die je dan moet schoonmaken is het ook nog illegaal.

Dat gezegd hebbende, wat ik uit je verhaal haal is dat je eigenlijk een beetje teleurgesteld bent dat hij je niet ten huwelijk heeft gevraagd. Klopt dat?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 02:32

Garantie heb je nooit zelfs niet als je getrouwd bent.
Ik proef ook teleurstelling dat hij je niet ten huwelijk gevraagd heeft.
Anderzijds snap ik dat het voor je vriend niet leuk over komt want die heeft het speciaal uitgezocht voor je.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 02:41

We gaan binnenkort samen wonen. Ik hoef niet nu te trouwen maar wil dan ook niet met een ring lopen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 02:44

Dat snap ik wel denk ik. Hoe reageerde hij toen jij niet blij was met de ring?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:24

Man zo'n ring maakt een huwelijk ook nog niet veilig :+ tis maar een stukje edel metaal hoor ;)
Ik heb inmiddels een ring voor elk jaar dat we samen op Ameland zijn geweest, dat zijn er inmiddels 6 en mn vingers zitten vol :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:28

Hm ja, heb je dit echt in het verleden duidelijk uitgesproken naar hem? Of een beetje tussen neus en lippen door?
Wist hij echt dat je absoluut no way een ring wilde, alleen met verloven/trouwen?

Als dat echt zo is dan zou ik gevraagd hebben wat dit betekende en of we dan nu ook verloofd waren. Als hij nee zegt dan zou ik de ring teruggeven en inderdaad wel pissed zijn omdat ik me gepasseerd zou voelen in emoties die voor mij belangrijk zijn.

Mocht dit een misverstand zijn en hij niet duidelijk wist wat de ring voor jou betekende dan zou ik het rustig uitpraten en het uitleggen en de ring wegleggen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:28

Het gaat natuurlijk niet alleen om jou ts. Je vriend vind het wel leuk om jou een ring geven als blijk van liefde voor jou. Je kan ook blij zijn omdat het hem blij maakt. En anders maak je er een sleutelhanger van voor jullie nieuwe huis.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:32

Ik denk dat je uberhaupt blij mag zijn dat je iets krijgt en hij aan je denkt en zo een lieve vriend is...
ik vind je nogal ondankbaar :o

Wietsje92

Ik vind relatieprobleem voor zoiets nogal een groot woord. Zoals je alles beschrijft in je berichten begrijp ik dat jou vriend je graag een sieraad wil geven, maar jij dit door jou onzekerheid niet wil krijgen. Een ring door te trouwen zegt in mijn ogen ook weinig, je relatie kan het ook tijdens je huwelijk misgaan. Ik kan ergens wel begrijpen dat je vriend hierdoor gekwetst is.

Ik heb altijd veel sieraden gekregen van mijn vriend, hij ook van mij. Ondanks dat ik zelf ook erg onzeker was in mijn relatie toen we nog niet zolang samen waren.

En relatie blijft geven en nemen ;)

Suzanne F.

Ja maar het is toch ook belangrijk om serieus te worden genomen in de dingen die jij belangrijk vindt? In de dingen die jou gelukkig maken, in de normen en waarden die jij belangrijk vindt en ook in je emoties. Als iemand wist dat ik heel verdrietig zou worden van bepaalde dingen en diegene kwam daar toch mee aanzetten dan zou ik me echt gekwetst voelen. Want diegene negeert 'mij' en dat is toch waar het om draait. Dat 'jij' gezien wordt en gewaardeerd wordt met de dingen jij belangrijk vindt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:36

Ik snap eigenlijk niet dat je je vertrouwen zo laat hangen aan een ring in combinatie met een huwelijk, heel eerlijk gezegd. Garanties heb je nooit en wat nu geweldig aanvoelt, kan helaas over jaren totaal anders zijn. Ja, hier spreekt ook iemand die heel veel heeft meegemaakt ;) . Een ring, een huwelijk, het zegt mij weer niets, ik geniet liever van de mooie momenten die ik met iemand heb en dan hoop ik natuurlijk dat het nog jaren gaat duren (liefst dit keer tot we samen oud zijn op zijn minst). Maar dat hangt bij mij echt niet af van een ring met een bruiloft, want ook daar kun je 'zo' vanaf. Zo hard is het. Wat dat betreft zit je met kinderen samen meer aan elkaar vast (dat is mijn persoonlijke ervaring). ;) Maar om daarom aan kinderen te beginnen is geen goede reden. Blijf communiceren met elkaar, blijf genieten van elkaar en zet af en toe je eigen issues eens opzij. Leer van de ander, zorg dat je groeit in je persoonlijkheid. Wees ook blij als je hem blij kunt maken. Blijf niet hangen in zaken die je zelf klem zetten. Het is namelijk heel lief dat hij je een ring wil geven en met je samen wil gaan wonen. Dat zegt in elk geval iets over hoe hij er nu op dit moment instaat.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:43

Moeilijk. Lijkt mij dat het 'probleem' vooral bij jouw ligt. Daarbij ooit van het spreekwoord gehoord dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken? Ringen horen niet alleen bij trouwen. Ringen worden ook gegeven voor vriendschap of gewoon voor de mooi.

Misschien is het handig dat je eens met iemand anders over je problemen kan praten zodat je ook wat zekerder wordt in je relatie.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:43

Maar als ik het goed begrijp ben je dus 17 geworden? Ga lekker aan je eigen toekomst werken, zoek een leuke opleiding als je die nog niet hebt...... Je hebt nog tijd genoeg om je druk te maken.

Samenwonen, trouwen, het geeft geen enkele garantie, nooit niet. Tegenwoordig gaan zelfs mensen na 40 jaar scheiden. Ik denk dat je beter aan je eigen onzekerheid kunt gaan werken dan alles te projecteren op je vriend, wordt hij niet blij van en jij ook niet. Kortom ga opzoek naar wat jou precies onzeker maakt en werk eraan. Je kan en mag niet van je vriend verwachten dat hij jouw onzekerheid kan wegpoetsen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:48

Ten eerste: Gefeliciteerd en probeer er toch een leuke verjaardag van te maken!

Lastig TS, maar ook als je gaat trouwens zegt zo'n ring eigenlijk 0,0 he.. Ook dan zijn er genoeg mannen die buiten de deur hun 'maaltijd' halen.
Ik zou er geen ruzie over maken en snap eigenlijk ook wel dat je vriend gekwetst is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 08:56

funnygirl1 schreef:
We gaan binnenkort samen wonen. Ik hoef niet nu te trouwen maar wil dan ook niet met een ring lopen

Denk je niet dat je wat te veel waarde hecht aan een voorwerp?