Ik kom nu geruime tijd bij een reisbureau bij ons in de stad om hier mijn reizen te boeken. Omdat je daar dus ook wat 'extra' betaald omdat je het daar boekt i.p.v. via internet, verwacht je dus ook service. Altijd gekregen, geen probleem, en bij mijn vorige reizen heb ik het online inchecken in dat reisbureau zelf laten doen omdat ik van mezelf weet dat als ik het doe er altijd wel iets mis gaat, bovendien zit dat inbegrepen in dat 'extra' wat je betaald (lijkt mij) en is het slechts een beetje service. Hebben ze daar dus ook nooit moeilijk over gedaan en altijd voor me online ingecheckt waar ik enorm blij mee was. Tot vandaag..
Ik ben erheen gegaan om twee reizen alvast online in te checken, een voor volgende week en een voor in Augustus. Een vervangende bedrijfsleider in de zaak omdat degene die er altijd is even vrij had. Toen ik alleen al vroeg of ze mij online in kon checken stond de donder nog net niet op haar gezicht. Met een sneer werd me gevraagd om de bestelbevestiging en verder werd er geen woord gerept behalve 'paspoort of ID?' en er werd veelvuldig met mijn ID en bestelbevestiging gesmeten uit frustratie.
Toen bleek dat online inchecken voor deze ene reis nog niet mogelijk was kwam er meteen uit 'de instapkaart is nog niet mogelijk - heb je niet gelet op de incheckdatum?' - nou, eh, nee. Sorry. Dus daarom maar mevrouw de reis voor volgende week laten inchecken, printer is leeg dus met een zucht en steun wordt het papier bijgevuld, waarna de papieren nog net niet uit de printer getrokken worden. Met een klap worden ze voor mijn neus gegooid met een 'zo, hier zijn je boardingpasses' en het beetje service wat ik die dag dan nog heb gekregen is dat ze ze heeft gevouwen en in mijn reismapje gedaan heeft.
Ook krijg ik daarna nog een halve preek (en ik snap het als iemand me wat wil leren, daar sta ik ook volledig open voor - maar ten eerste laat ik niet voor niets het reisbureau zoiets doen en ten tweede staat de snerende, belerende toon me helemaal niet aan - zo behandel je klanten niet) 'hoe makkelijk het is om bij Easyjet zelf in te checken want je hoeft alleen je achternaam en vluchtnummer in te voeren en dan is alles klaar. Want bij easyjet is het heel easy.'
Het kan zijn dat ik me dus aanstel, maar ik heb geen greintje service gemerkt vandaag, die naar mijn idee toch echt inbegrepen zit in dat extra bedrag wat je betaald om het daar te boeken (lijkt mij, maar nogmaals, kan ik het mis hebben). Het is dat de normale bedrijfsleider enorm aardig is geweest voor me al die tijd, want als het aan deze vrouw lag zocht ik een ander reisbureau en kwam ik daar nóóit meer binnen.
Die had aan mij toch echt een verkeerde gehad, gok ik zo...