Hoe ontspan jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe ontspan jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:19

Oke, ik zit met een probleem: ik weet gewoon niet hoe ik kan ontspannen.

Of ik nu druk ben en veel dingen aan mn hoofd heb, of wat minder gespannen ben, ik weet gewoon niet hoe ik tot rust moet komen.
Meestal plof ik maar voor de tv als ik wat tijd om te relaxen heb. Soms kan ik dan mn gedachten wat verzetten, maar vaak blijf ik een onrustig gevoel in mijn hoofd houden.
Ik sta 100 keer op als ik tv aan het kijken ben: even dat doen, even zus en even zo.
Dat betekent dus dat ik voor de tv ook niet echt tot rust kan komen en het me niet lukt om te ontspannen.

Maaaaar, ik wil juist zo graag even rust aan-en in mn hoofd.
Dus vroeg ik me af hoe jullie je ontspannen. Misschien kan ik daar nog wat van leren :Y)

Matheno

Re: Hoe ontspan jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:24

Ik ontspan bij mijn paarden, lekker met ze bezig zijn.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:28

Ademhalingsoefeningen, valeriaanpillen slikken, nog even hardlopen, dan gelijk douchen en in bed.. :=
Yoga misschien? Voor mij werkte het niet, maar wellicht voor jou wel!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:30

stallen mesten, douchen en scooter rijden werkt hier ontspannend.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:32

Sporten :):)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:33

Vroeger kon ik het ook niet, altijd maar weer even dit doen even dat doen. Op vakantie de eerste week had ik ook totaal geen rust om even een boek te lezen, steeds die drang om wat te moeten doen.
Nu gaat dat veel beter, ik maak lijsten van wat ik graag gedaan wil hebben op een dag, lukt niet altijd maar zeg dan tegen mezelf dat er morgen weer een dag is en dat het niet weg loopt.
Plus dat ik 2 jaar geleden een ongelukje heb gehad waardoor ik een jaar niets kon doen, behalve heel hard revalideren om weer te kunnen lopen. Heb daardoor geleerd om te luisteren naar mijn lichaam. Weet dat het nu heel belangrijk is om mijn rustmomenten te pakken. Dus even een kop thee en een tijdschrift, of met de honden naar het bos voor een wandeling of lekker even met één van de paarden aan de gang.
Heel vroeger vond ik de zondag een vreselijke dag, niets doen, nu genieten wij (mijn man en ik) er van, we wonen tussen veel kerkelijke mensen in en ze waarderen het dat wij ons daar in aanpassen. We gaan er wel met de koets op uit en ik verzorg wel de paarden maar we gaan niet aan de gang met grasmaaien of was ophangen enzovoorts. Voordeel is dat hier iedereen op zaterdag buiten bezig is en dat het dan op zondag ook echt heerlijk rustig is!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:35

De tv gaat sowieso geen ontspanning geven dat is een en al prikkels! Licht, flitsen geluid.

Ademhaling en onspannings oefeningen doen en bij mijn paardje zijn werkt erg goed bij mij.
Hardlopen schijnt ook erg goed te helpen om te ontspannen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:36

Ff naar paarden gaan :) Heerlijk rustig en relax alleen op stal :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:38

Tijdens het hardlopen kan ik even alles vergeten, als ik de stal aan het uitmesten ben en raar maar waar, ik wordt rustig en ontspan als ik mijn wenkbrauwen aan het epileren ben :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:39

Héél herkenbaar!! (en als ik dan eindelijk in bed lag, lag ik nog tijden te bedenken wat ik allemaal had moeten doen en nog moest doen...................)
Ik heb ontzettend veel aan reiki gehad! eerst ging ik voor behandelingen, toen heb ik zelf m'n 1 en 2 gehaald. Ben er echt meer dan blij mee!
Plantival tabletten van VSM hebben me daarvoor ook wel wat rust gegeven.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:40

Ik lees even mee, aangezien ik ook zoekende ben naar de gouden tip.

TS, ik herken je rusteloze gevoel helemaal. Wat bij mij een beetje helpt is écht keihard sporten, dat je daarna compleet dood bent.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:41

ben bezig met mandalas! heb net een kleurboek binnen. kan je je een beetje uitleven..

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:48

Ik had er tot vorig jaar ook erg last van, gewoon moeilijk kunnen ontspannen.
Wel ontspande ik beter als ik lekker bezig was geweest bij/met de paarden.
Wat ook heeft geholpen is mn zwangerschap ;-) op een of andere manier kan ik dingen nu veel makkelijker loslaten en is een tijdschriftje lezen voldoende om te ontspannen. Ik hoop dat voort te kunnen zetten als de baby er is (hoogzwanger), maar ik denk dat er dan voorlopig weinig van echt ontspannen komt :+

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:52

Haha mijn bijrijdpaardje neemt heel erg mijn energie over als ik haar poets, dus dat dwingt me eigenlijk ook altijd om te ontspannen :p nou wordt ik er sowieso ontspannen van als ik een paard aan het poetsen ben. Een boek (een echt boek, niet o een e-reader ofzo :p) lezen vind ik ook altijd ontspannend. Of gewoon met muziek in mn oren in de tuin liggen :)

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:53

Ik doe aan yoga en ik mediteer, het geeft me allebei rust in mijn hoofd en energie om weer verder te kunnen. Heerlijk vind ik het :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:57

Haken, boekje lezen of mijn nagels lakken / tutten. Daar kan ik echt mijn hoofd mee leegmaken :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:57

Motor rijden en een dagje wellness pakken.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:00

Lekker tutten! Douchen, scrubben, maskertje, nagels doen. Of een boekje lezen, stuk wandelen of film kijken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:00

Ligt er een beetje aan, ik heb verschillende manieren. M'n favoriete manier is heel erg lekker koken (en daarna opeten natuurlijk :)) ) en dan een biertje erbij drinken. Dan kom ik echt tot rust.
Soms is het een heel eind fietsen naar Kijkduin, 's morgen vroeg zodat het nog heel stil is, en dan met m'n blote voeten door de branding lopen.
Maar het kan ook met pen en papier in de zon gaan zitten en verhalen schrijven met een kop sterke koffie erbij. Of een videospel spelen met m'n man. Of een buitenrit maken.

Ontspanning zit 'm niet zozeer in wat ik doe, maar in hoe geweldig ik het vind op dat moment. Geniet met volle teugen van zo'n 'jij' momentje en je kan dan heerlijk ontspannen :)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:02

Ik vind ook heel veel ontspanning in m'n paard. Ook wanneer ik hoofdpijn heb en daardoor geen zin heb ga ik toch. Ik heb nl. snel last van spanningshoofdpijn en wanneer ik ga rijden vergeet ik even alles.
Ook ontspan ik van doelloos internetten, heerlijk.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:10

Ik ontspan ook bij de paarden. Vergeet dan even alles om me heen, heerlijk!
En verder van lekker in de zon liggen/zitten, een goed boek lezen, filmpje kijken, wandeling maken en een avondje met vrienden/vriendinnen lekker kletsen en wat drinken.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:12

diep in en uit ademen en soms even op bed gaan liggen en dan al je spieren laten rusten, desnoods val je nog in slaap ook. wel even je wekker zetten zodat je optijd bent om nog dingen te doen :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:14

Stukje wandelen om alles op een rijtje te krijgen, verder bij de paarden idd, of als je echt even nergens aan wilt denken een film kijken of een ander tv programma.

xMercury

Yoga, paard poetsen, lezen en slaaapen :D

moelly

Ademhalingsoefeningen hebben bij mij heeeeel erg geholpen!