Vanavond zijn mijn vriend en ik de hitte van ons appartementje ontvlucht en met een dekentje en fles wijn naar het park gefietst.
Al kletsende horen we ineens wat geritsel naast ons. Een dier van een monsterachtig formaat streek naast ons neer en at zijn buikje rond. Misschien wilde hij ook wat van onze wijn, want hij kwam best dichtbij.
Mijn vriend blijkt een ware held, op sokken weliswaar, want hij hield Het Monster nauwlettend in de gaten, ongetwijfeld om mij te beschermen (uhu!).
"Oe, dat moeten we in de gaten houden hoor"
"Zou hij weer dichterbij geslopen zijn?"
"Zou hij bijten?"
"Als hij me maar niet aanvalt"
"Eh, Plien, hij zit nu alwéér dichterbij dan zonet"
- Schat, hij doet vast niks.
"Nou, je weet het maar nooit met dieren!"
En zo werd tijdens ons gesprek over koetjes en kalfjes Het Monster geen moment uit het oog verloren.
Ineens hoorde ik aan mijn linkerkant een zucht van verlichting en een "Fjieuw, hij is weg'
Ik heb Het Monster gelukkig nog wel op de foto kunnen krijgen. Dan kunnen we later aan de kindjes vertellen wat voor een held hun papa is
. 
Hoewel lichtelijk overdreven in dit verhaal, vond hij het écht niet leuk dat er een mini-konijn naast ons zat te eten. Ik wist dat hij niet zo dol was op dieren maar dit...
Dat er achter ons nog drie van zulke monsters zaten te eten heb ik maar niet verteld.Waar is jouw vriend/man/partner bang voor?
heerlijk dit!
'' gatver een beest!'' hoor ik wel vaak.

verder is ie bang voor paarden gingen een keer een rondje wandelen Inja mee aan een touwtje en die schrok een keer en sprong een stukje van de grond. Was een heel drama hij wou naar huis en het paard was onbetrouwbaar.
... doodsbang voor muizen