Sneller minder wegen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

boefliz2

Sneller minder wegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:41

Hallo, ik weet niet of het hier goed staat. Als het hier niet goed staat. Hoor ik het hopelijk wel.

Hallo, naam ens laat ik achter wegen. Misschien vinden jullie het wel van belang om teweten hoeveel ik weeg en hoe oud en hoe groot ik ben. Ik weeg 49,6 ben 14 , 1.68

Ik vind mezelf tedik, en wil graag minder wegen. Maar ik weet niet hoe. Want van niet eten word je ook dik, hb ik gelezen. ik heb het een tijdje gedaan maar werd ik heel duizelig en kon niet goed meer opletten op school ging minder naar de paarden omdat ik zo moe was. Nu eet ik zoveel mogelijk groente en bijna niks anders. Maar ik blijf op gewicht en ik weeg er niet minder door. Ik fiets veel. Daarnaast paardrijd ik ook.

Wie heeft er misschien tips?
Ik eet al minder.

Fitii

Re: Sneller minder wegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:42

Nergens voor nodig, jouw gewicht is perfect.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:44

Nee, dat is niet perfect, de hemzelf aardig laag qua BMI. Afvallen is zeker niet nodig
Bovendien ben je in de groei en ben je goede en gezonde voeding nodig.
Ik kan je alleen maar adviseren om hulp te zoeken als je jezelf serieus te dik vindt.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 17-07-13 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:45

Mijn enige tip is om meer te gaan eten.
Je bent 14.. Ik neem aan dat je wel wilt groeien en gezond kunnen leven voor de aankomende pakembeet 80 jaar?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:47

Je bent niks te dik ten eerste. En van sla e.d word je moe. Eet gewoon in de ochtend 2 boterhammen en met de lunch fruit en een broodje. En savonds gezond warm eten. Dus pasta, aardappels vlees en vis en groente. Zo behoud je energie. Je gewicht is goed. Laat je niet gek maken door de media. Op jou leeftijd moet je goed eten. Praat jezelf geen anorexia aan.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:47

Een beetje vissen naar complimentjes, je bent een strijkplank en dat weet je zelf best. Nog minder wegen en je bent n geraamte, stel je niet aan en blij met je gewicht.

Samblabla

Re: Sneller minder wegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:49

Jij vindt je te dik? Waar ben jij dik dan?
Kan het me nauwelijks voorstellen.
Foto? :p

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:50

TS, zoals al eerder genoemd ben je volgens je BMI helemaal niet te dik.
Waarschijnlijk krijg je dat in dit topic nog vaak te horen, maar je moet dus niet nog minder gaan wegen.:n
En om af te vallen heeft weinig tot niks eten inderdaad geen zin, wat wel zin heeft is gezond eten, zoals je al aangeeft veel groente en geen ongezonde snacks.
En verder kun je natuurlijk gaan sporten, bijv. hardlopen, dan vliegen de kilo's er waarschijnlijk af, dat is een gezondere manier van afvallen.

Aradis

Amaranth7 schreef:
Een beetje vissen naar complimentjes, je bent een strijkplank en dat weet je zelf best. Nog minder wegen en je bent n geraamte, stel je niet aan en blij met je gewicht.

Beter ga jij in een anorexiakliniek werken +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

IngeK

Waarom denk je dat je duizelig wordt en moe bent? Je lijf heeft brandstof nodig om te functioneren en bouwstoffen (eiwitten) om te groeien. Bespreek je zorgen allereerst eens met je ouders, zodat zij een beetje kunnen opletten dat je genoeg blijft eten. Laat die rare gedachte van je niet de overhand krijgen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:52

Hoe kom je er bij dat je te dik bent? Qua gewicht lijk je me eerder aan de lage kant te zitten, maar gezien je leeftijd kan ik me vergissen; sommige meiden van die leeftijd zijn nog heel kinderlijk van bouw en sommige hebben al wat meer vrouwelijke vormen.

Als je van alleen groenten eten niet dunner wordt ben je in elk geval zeker niet te dik. Zorg je wel dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt die je nodig hebt (dus niet alleen groente)? Van te weinig of de verkeerde bouwstoffen kun je ziek worden, een groeiachterstand krijgen, hersencapaciteit verliezen, je tanden verliezen, haaruitval krijgen of een lelijke huid. Dat wil je niet dus eet gezond!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:53

Van niet eten wordt je voornamelijk ziek, zoals jij ook al hebt ondervonden met die duizeligheid. Het is heel belangrijk dat je al je voedingstoffen binnen krijgt, dat zit niet alleen in groente, maar ook in zuivel, fruit, vlees (of specifieke vervangers daarvoor, mocht je vegetariër zijn). Kijk anders eens op de Eetmeter of je alles wat je nodig hebt, wel binnen krijgt. Daar kan je precies invoeren wat je allemaal eet op een dag en dan rekent hij voor je uit wat je dan mist of teveel eet.
https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/

Als je zorgt dat je goed eet kan je gaan kijken naar beweging. Paardrijden en fietsen kan zeker intensief zijn, maar het zorgt er niet altijd voor dat je spiermassa aanmaakt. En dat is waarschijnlijk hetgene waar het bij jou aan ligt.
Voor jouw lengte is 49,6 een heel mooi gewicht, een gewicht wat past bij een slank iemand. Het kan natuurlijk best zijn dat je nog niet steeds niet tevreden bent met hoe je eruit ziet. Door meer spieren te kweken kom je wat strakker in je vel te zitten, misschien dat je je daarop kan gaan richten, in plaats van veel bezig zijn met je gewicht?

Heb je misschien een foto van jezelf, zodat wij een beeld hebben van hoe je er nu uit ziet dan?

boefliz2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:53

Vlees eet ik niet ik ben vegetarisch. Vissen naar complimentjes. Ehm.. Nee wil morgen ook eel foto sturen dat ik me meeste eten uitkots?

Nou voornamelijk mijn buik maar ook mijn bovenbenen. Zal zo even kijken of ik een foto erop kan zetten.

Naja mijn ouders zijn gescheiden. Maar mijn moeder weet wel dat ik niet eet. Dat ziet ze zelf ook. Van haar mag ik de deur niet uit voordat zij ziet dat ik wat gegeten heb. Dus meestal gaan er dan een paar druiven of een happen appel naar binnen

Heb net even gekeken. Maar ik krijg geen foto geplaatst..
Laatst bijgewerkt door boefliz2 op 17-07-13 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:55

En nu voel ik me beledigd, dan ben ik dus ook dik? :+

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:57

Hiermee vergeleken ben ik echt een reuze rollade geloof ik :=

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:58

MarJon schreef:
Hiermee vergeleken ben ik echt een reuze rollade geloof ik :=

Ik ook :')

14, 1.70, 58kg
Wat ben ik dan, een walvis? :')
Kind je bent goed zoals je bent :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:59

Altijd knap dat mensen na aanleiding van een berichtje al zoveel weten; of iemand al dan niet anorexia heeft, wat voor aanpak diegene nodig heeft....

Ts volgens mij ben je prima op gewicht, heb je er al lang last van dat je wilt afvallen? Waarom vind je jezelf te dik?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:00

Wat zijn sommige mensen toch weer heerlijk tactvol. Je praat tegen iemand die duidelijk een laag zelfbeeld heeft (wat niet nodig is hoor TS :) ) en dan zeggen mensen dat ze een 'puber' is en dat ze een schop onder haar kont moet?! Ik vind dat ongelooflijk. Weet men tegenwoordig niet eens meer dat iemand beledigen of in een hokje plaatsen het zelfbeeld nog verder doet kelderen? :n

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:01

boefliz2 schreef:
Vlees eet ik niet ik ben vegetarisch. Vissen naar complimentjes. Ehm.. Nee wil morgen ook eel foto sturen dat ik me meeste eten uitkots?

Nou voornamelijk mijn buik maar ook mijn bovenbenen. Zal zo even kijken of ik een foto erop kan zetten.

Naja mijn ouders zijn gescheiden. Maar mijn moeder weet wel dat ik niet eet. Dat ziet ze zelf ook. Van haar mag ik de deur niet uit voordat zij ziet dat ik wat gegeten heb. Dus meestal gaan er dan een paar druiven of een happen appel naar binnen

Het klinkt alsof je flink negatief bent over jezelf. geloof het of niet maar dat kan komen doordat je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. Misschien denk je nu dat mager gelijk staat aan mooi en gelukkig maar dat is niet zo. Gezond staat gelijk aan mooi en gelukkig. Als je gezonder gaat eten zul je zien dat je je vanzelf beter gaat voelen en ook weer zin krijgt in leuke dingen doen, sporten en zelfs straks weer in school.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:01

Ik druk even op de tem. Dit gaat de verkeerde kant op. Het is heel vervelend dat de ts zichzelf zo dik vindt en braakt, bokt kan haar daar niet bij helpen

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:02

Sorry hoor, maar ik ben ook 14 geweest en toch nooit de behoefte gevoeld mijn eten uit te kotsen. Vind ik geen normaal puberaal gedrag.
Je bent ongezond bezig TS, bespreek het met je moeder en kijk of je begeleiding kan krijgen als je zelf niet overtuigd bent dat je meer moet eten. Het lijkt nu misschien een vrijwillige keuze, maar je wil niet dat dat zich vastzet in je hoofd, want dan is het straks geen keuze meer maar wel een ziekte. En vegetarisch eten is geen excuus om geen eiwitten binnen te krijgen, dat kan prima met ei, vleesvervangers. Noten zouden ook goed voor je zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:02

Je hebt een BMI van 17,57.
Meiden van 14 jaar hebben BMI bij gezond gewicht 16,73-23,34.
Je zit dus aan de onderkant.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:03

Sorry hoor wil de TS niet beledigen maar waar moet dat vet ooit zitten dan?
(TS, botten en spieren wegen ook veel he!)
Ik weeg meer dan haar, nu ben ik niet super slank ofzo, maar ook niet dik. Gewoon normaal.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:04

IngeK schreef:
Sorry hoor, maar ik ben ook 14 geweest en toch nooit de behoefte gevoeld mijn eten uit te kotsen. Vind ik geen normaal puberaal gedrag.
Je bent ongezond bezig TS, bespreek het met je moeder en kijk of je begeleiding kan krijgen als je zelf niet overtuigd bent dat je meer moet eten. Het lijkt nu misschien een vrijwillige keuze, maar je wil niet dat dat zich vastzet in je hoofd, want dan is het straks geen keuze meer maar wel een ziekte. En vegetarisch eten is geen excuus om geen eiwitten binnen te krijgen, dat kan prima met ei, vleesvervangers. Noten zouden ook goed voor je zijn.

Ik ben 14 en zie zelf al dat de TS niet goed bezig is, heeft dus niet met leeftijd te maken wat je al zegt :j

boefliz2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 22:05

Iedereen kan vinden wat ie vind. Ik vraag niet om meningen. Ik vraag om advies! Bedankt voor de mensen die me proberen te helpen ! Al vanaf midden groep 8. Maar toen was ik er nog niet heel erg mee bezig at nog wat ik wou, maar lette al op de calorieën. Begin eerste klas begon ik minder te eten, veel te sporten. En nu ga ik bijna naar de 2e en eet ik vaak dagen niet.
Ik wil afvallen omdat ik voornamelijk mijn buik en boven benen tedik vind.