Morgen vroeg mijn theorie examen. En het lukt niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Morgen vroeg mijn theorie examen. En het lukt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 19:29

Oh damn, ik ben echt bloednerveus nu.

Al een paar weken ben ik rustig aan aan het leren. De laatste week aan het stampen en de theorie zit er gewoon in. Ook met mijn inlogcode op de computer gaat het super goed.
Alleen... De gevaarherkenning gaat ruk!

Het lukt gewoon niet! Gas loslaten, remmen of niets. Ik kan niet kiezen en al helemaal niet binnen 8 seconden!

Morgen vroeg is t zover.. Iemand tips?

C_estmoi

Re: Morgen vroeg mijn theorie examen. En het lukt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:34

het enige wat je kan doen is alle oefenexamens maken die je ter beschikking hebt, en vervolgens bekijken wat je goed/fout had en WAAROM.
de belangrijkste tip die ik je kan geven: kind/speelgoed/fietsje oid in beeld --> REMMEN. Altijd. Ook al zou je dat in het normale verkeer misschien niet doen, dat is wat het cbs wil zien. Succes!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:36

Rustig door blijven ademen en een antwoord indrukken. Niets indrukken levert sowieso niets op. Als je nu al denkt dat het niet lukt, gaat het ook niet lukken. Positief blijven dus!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:41

In vond het een gave ervaring, vond het net zo'n spelshow met die leuke knopjes :')
Gewoon denken; ik kan het!

En als je wel zakt? Dan draait de wereld ook gewoon door en ga je voor ronde 2.

Ik tekende de kruispunten ed uit met poppetjes, autootjes :) ideaal! Je theorie zit erin, dus het komt wel goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:43

Dat had ik ook. Uit frustratie boeken weg gesmeten. En heen gegaan met de gedachte slagen of zakken. Met gevaren herkenning dacht ik al dat ik gezakt was. Dus rest gewoon wat ingevuld.

En dat is mij geluk geweest. Gevaren herkenning 9 fout. En de rest maar 1.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:44

Gewoon goed opletten tijdens de gevaarherkenning! letten op deuren die opengaan.. spelende kinderen op de straat/stoep. Goed kijken hoe hard je rijdt, en hoever het obstakel nog weg is. Komt goed :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:45

gewoon onthouden dat kinderen,speelgoed etc. remmen is,
sneeuw is noooit remmen!
onoverzichtelijk altijd gas los laten.
komt er een wiel van fiets of kruiwagen achter de auto weg, dan remmen.
gebeurt er niks? dan hoef je ook niks te doen

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:49

unihorses schreef:
gewoon onthouden dat kinderen,speelgoed etc. remmen is,
sneeuw is noooit remmen!
onoverzichtelijk altijd gas los laten.
komt er een wiel van fiets of kruiwagen achter de auto weg, dan remmen.
gebeurt er niks? dan hoef je ook niks te doen

En vergeet niet in je achteruit kijk spiegel te kijken, als er een vrachtwagen heel dicht bij is moet je niet remmen.. want dan zit hij binnen :')

succes met je examen.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:52

Auto's met remlichten moet je ook op letten :j Remmen als het dichtbij is of gas loslaten als het verder weg is :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:55

en als er een kudde gansen op 5meter voor je auto zit ook stoppen :) en met 60 langs paarden is ook niet handig. logisch na denken dus ;)

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:56

In het eerste deel mag je veel fouten maken, je zou als je alleen maar voor A dat gedeelte nog halen is mij vertelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:16

LZP -> HTT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:17

ik had precies hetzelfde! maar toch had ik hem gehaald.. gewoon proberen nog een paar van die oefentest te maken (verschillende proberen te googelen!!) ik heb het gehaald met 8 van de 15 fout die je voor dat onderdeel hebben mag :')

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:19

Ik heb je een pb-tje gestuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:23

Partyflappel, je mag 12 fout in de gevaarherkenning ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:31

Ik was voor alle oefentoetsen gezakt en voor het examen geslaagd. Just saying :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 20:45

Zucht.. Bedankt allemaal.
Net weer even geoefend, maar van de 20 examens al 6 gezakt... !!

Kl*te gevaarherkenning..

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:51

Giolli schreef:
Zucht.. Bedankt allemaal.
Net weer even geoefend, maar van de 20 examens al 6 gezakt... !!

Kl*te gevaarherkenning..

Dan zou ik me vooral niet te druk maken, ik had er 10 geoefend en was geloof ik voor 9 daarvan gezakt op gevaarherkenning xD en uiteindelijk m'n theorie in 1x gehaald

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:56

Kop op! Ik heb dan wel geen gevarenherkenningsvragen gehad, maar ik had wel de avond voor mijn theorie-examen alle oefen-examen niet gehaald. En toch heb ik mijn theorie gehaald!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:57

Niet zo'n zorgen maken. Komt vast goed! Weet je dat er zelfs instructeurs zijn die dat nog niet halen? Gewoon omdat soms alleen loslaten ook zou kunnen bijv. Toitoitoi

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:04

Het zal je wel lukken ! Ik was er van overtuigd dat ik het zowiezo niet ging halen , ik was zelfs lichtelijk in paniek net voor mijn examen. Tijdens het examen dacht ik bij elke vraag dat het de laatste fout zou zijn die ik mocht maken om toch te slagen. Ik haalde uiteindelijk 49/50 ! dus gewoon kalm blijven , helder nadenken , en wat jou het meest logische lijkt antwoorden , en dan kom je er wel *D :j *\o/* :))

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:05

Probeer zoveel mogelijk je boerenverstand te gebruiken, als je twijfelt, ga op je gevoel af en probeer je in te beelden dat je echt in die auto zit. Sowieso een paar dingen waarbij je altijd moet remmen zijn inderdaad kinderen (of dingen die daarop duiden), openslaande deuren, eenden, ganzen. Als je duiven of musjes ziet moet je NIET remmen, gewoon gas loslaten. Dat zijn als het goed is de enige 4 vogelsoorten die je kunt krijgen :')

Kijk verder bij elk nieuw plaatje meteen naar je eigen snelheid en ook naar de mate van overzichtelijkheid voor je. Remmen doe je alleen als het 'gevaar' echt acuut is. Gas loslaten doe je in alle andere gevallen waarin je weet dat je niet zomaar door kunt blijven rijden. Maargoed, mijn beste tip is NIET TEVEEL DENKEN, ik had dezelfde problemen als jij en dat nadenken nekte mij ook bijna.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:14

Het eerste wat bij je in je op komt wat jij zal doen, zo heb ik het gedaan. Makkelijk nadenken en gewoon doen! Succes!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:21

Ik was voor de helft van mijn oefenexamens gezakt, maar ik had wel braaf steeds de uitleg geluisterd bij alle vragen die ik fout had.
Bij het echte examen herkende ik bijna alle vragen omdat ik ze zo goed als allemaal al eerder had gehad en slaagde ik dus met vlag en wimpel! :D
Het echte examen is echt veel makkelijker dan die oefenexamens, dat vond bijna iedereen in die 'klas' waarmee ik op moest (40 personen geloof ik).
En mocht je onverhoopt toch zakken... Til er niet te zwaar aan, gewoon nog eventjes verder oefenen en je opnieuw opgeven. :)

Succes morgen, laat je weten hoe het ging? :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:28

Ik heb mijn theorie in 2x gehaald, maar met gevaarherkenning had ik nooit moeite eigenlijk. Bij de meeste vragen is het gas los, dus mocht je twijfelen, kies dan gewoon gas los. Wat al eerder is gezegd, bij spelende kinderen, oude mensen op de fiets en bij 'gevaarlijke situaties' remmen. Verder wanneer er iets is je gas los. Niks doen is vaak alleen op een lange rechte weg, waarbij je al 80 rijdt en er bijvoorbeeld alleen een fietsers op het fietspad fietst.

En inderdaad, bij die stomme ganzen moet je remmen..