Uitslapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Uitslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 06:05

Hoe doen mensen dit toch. 6 uur, ik heb al gedoucht en de hond uitgelaten en ben klaar om wat te gaan doen. Beetje jammer dat mijn vrienden nog lekker liggen te slapen. Elke dag om 5 uur ben ik wakker en dat in mijn vakantie. Wie heeft de tip om lekker uit te slapen al is het maar tot 8 uur. 1 voordeel ik heb in ieder geval een lange dag te gaan...

Hikarii

Re: Uitslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 06:08

Gewoon de hele/halve nacht opblijven en pas rond 4 uur gaan slapen? :')

Geen zorgen, ik ben al klaar wakker sinds 2 uur :=

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 06:09

Pff vanaf 2 uur is ook niet mis. Nee het maakt echt niet uit hoelaat ik naar bed ga, klokslag 5 uur ben ik wakker. Zelfs na een avond flink stappen ben ik weer vroeg wakker.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 06:12

Ik slaap overdag, dus mijn tijd schema is in de war.
Misschien.. Wekker eerder zetten voor een paar nachten, en dan gewoon niet en kijken wat er gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 06:16

Als je wakker word, gewoon blijven liggen. Meestal val ik vanzelf wel in slaap weer. Ik ben altijd rond 6 uur wakker ivm mijn werk. Maar in de weekenden wil ik graag bijtanken.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 06:28

Ik zal morgen eens een poging doen om te blijven liggen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 07:05

Als ik wakker wordt in het weekend, vaak is dat rond 7 uur, dan blijf ik ook gewoon liggen :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 07:08

Ik ben altijd juist blij als ik vroeg wakker ben. Ik zet ook altijd, weekend of geen weekend, m'n wekker om half 7. Al kan ik me wel voorstellen dat 5 uur erg vroeg is. Misschien inderdaad gewoon eens domweg blijven liggen. Niet denken van: ik MOET slapen. Maar gewoon liggen. En anders nog rustig een boek lezen ofzo?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 07:10

Vroeg wakker is ook geen ramp hoor, lekker lange dagen en vooral nu kan ik voor de echte hitte dingen doen voor het echt te warm wordt. Met uitslapen hoef ik ook echt niet tot 11 uur op bed te liggen, maar elke dag 5 uur wakker in mijn vakantie ben ik nu wel beu.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 07:48

haha.. Ik heb ook vakantie en ben ook om 6 uur op..
Begin nu tot rust te komen en zit me dan echt te bedenken,
wat zal ik eens gaan doen. Manlief is nog aan het werk en
ik heb er na deze week al 2 weken op(nog 4 te gaan).

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:04

Ik heb dit ook, maar dan in het weekend. Doordeweeks werk ik van 9 tot 17, dus dan gaat de wekker om 7:30. Op zaterdag begin ik pas om 12 uur, maar ben ik standaard ook voor 8 uur wakker, net als op mijn vrije zondag. Ik blijf meestal gewoon nog even liggen. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:06

L_iek schreef:
Hoe doen mensen dit toch. 6 uur, ik heb al gedoucht en de hond uitgelaten en ben klaar om wat te gaan doen. Beetje jammer dat mijn vrienden nog lekker liggen te slapen. Elke dag om 5 uur ben ik wakker en dat in mijn vakantie. Wie heeft de tip om lekker uit te slapen al is het maar tot 8 uur. 1 voordeel ik heb in ieder geval een lange dag te gaan...

ik heb dit dus andersom :')

ik vraag mij af hoe de vroege vogels het doen :P
Als mijn dochter niet vroeg wakker wordt dan ben ik het zeker ook niet :n
als je mij laat gaan ben ik pas 11.00 wakker

en dan die opstart als ik eens vroeg wakker ben :=
tot 09.00 ben ik geen mens :=
koffie, en internet...dat is het enige wat er dan uit mijn handen komt (ja en het ontbijt van m'n dochtertje)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:57

Ik ben ook niet van het uitslapen, eigenlijk alleen in het weekend 1 dag.
Vooral met lekker weer vind ik het zonde!
Helaas heb ik ook vrienden die liever lang in bed verblijven.

Zat vanmorgen om 7 uur al lekker in de tuin met een peukje en ontbijt :) had om 6 uur de was al opgehangen, haha!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:03

Je bent wel uitgeslapen als je wakker wordt? Dan zou ik het als voordeel zien :D

Ik slaap bijna nooit uit. Een enkele keer tot 8 uur/8.15 als onze dochter dan uitslaapt. In het weekend blijven we altijd lekker een poosje liggen en dommelen manlief en ik nog wat terwijl dochterlief even tv kijkt of boven speelt.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:09

Ben je moe dan overdag? Anders zou ik erg een probleem van maken, leuk toch zo'n lange dag en toch niet moe zijn :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:31

ik zou zooo graag gewoon eens lekker willen uitslapen. lijkt me heerlijk!
uitslapen voor mij is rond 9 u wakker worden na eeen avondje stappen en een uur of half 6 mijn bed ingaan.

anders ben ik steevast zo rond half 8 uiterlijk wakker als ik geen wekker hoef te zetten

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:35

Ojajoh schreef:

Dit dus, verschríkkelijk dat vroege opstaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:37

tante_trien schreef:
Ojajoh schreef:

Dit dus, verschríkkelijk dat vroege opstaan.

ja dat doe ik ook, 06.19 vanochtend was m'n dochter wakker.....maar ik kom nu pas op gang :=

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:40

Ojajoh schreef:
ja dat doe ik ook, 06.19 vanochtend was m'n dochter wakker.....maar ik kom nu pas op gang :=

Dat is zo vervelend van kinderen... #) sterkte.
Ik heb mijn wekker gezet om vroeg paard te gaan rijden, ga ik zo gauw doen, en hoop dat ik dan ook weer terug naar bed kan := .

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:42

Ja ik zou ook wel goede tips kunnen gebruiken. We hebben sinds zaterdag een pup en die moet er sochtends vroeg altijd uit om een plasje te doen. Ik kan daarna gewoon NIET meer slapen pff :( elke dag weer rond 5 a 6 uur dat ze staat de piepen naast mijn bed.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:46

Naar beneden lopen en daar even Tv kijken, computerspelletje doen, of wat leuks op je mobiel. Daarna loop je weer naar boven en ga je weer liggen. Ik val dan meteen weer voor twee uurtjes in slaap. Als je om 5 uur wakker bent, je gaa douchen, en dan we liggen, voel je je waarschijnlijk te wakker. Gewoon niet gaan douchen, enkel met je hand e ogen uitwrijven. Meer noet, zo voel e je nog slaperig...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:17

Ik heb het probleem: ik kan heel goed heel vroeg opstaan (met mijn vorige baantje stond ik fluitend naast mijn bed als de wekker om 4.30 ging) of heel goed uitslapen (tot plm. 10.30). Ieder tijdstip daartussenin vind ik een crime om op te staan. 6.30 gaat ook nog wel redelijk goed.
Vind het 's zomers ook lekker om vroeg op te staan alleen ik heb ook geen zin om de wekker op 6.30 te zetten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:30

Ik ben door m'n baan ook gewend vroeg op te staan (7u beginnen). Nu ik vakantie heb ga ik laat naar bed en daardoor kan ik uitslapen :D

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:36

Dat niet kunnen uitslapen herken ik..
Bij mij gaat de wekker hier door de weeks en op zaterdag om 7 uur. Voor m'n stiefzoontje, zodat tie weet dat tie naar beneden mag. Maar op zondag en in de vakantie ben ik ALTIJD al voor 7 uur klaar wakker! Om dan om 4 uur 's middags helemaal bek af te zijn!
Heel irritant!
Heb van alles geprobeerd, en ALS ik al kan uitslapen, slaap ik hooguit tot 8 uur..

Baal der wel van, maar ja, heb ik wel echt wat aan m'n dag :D
Moet het maar positief zien :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:40

Ik zou het echt als een groot voordeel zien: de meeste mensen willen twee uur extra in een dag, als jij met zo weinig slaap toekan, dan héb je die gewoon :)