Wat moeten k nou met hem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janiniie

Wat moeten k nou met hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 13:10

Der is een jongen noem hem even J. we lopen nu al best wel n tijdje op en af te klooien.. Ik ga eigenlijk altijd naar zijn huis toe, kijken filmen en nah de rest kan je misschien zelf wel al invullen. In het begin vond ik het best dat het zo ging, ik voelde toch niks voor hem en het was wel best zo !
Ik merk nu dat sinds een maand of 3 ik meer begin te voelen voor hem, of eigenlijk gewoon stapelverliefd ben ! Ik wil hem zien, ik wil bij hem zijn, ik wil bij m liggen, knuffelen en praten over alles en nog wat ! Soms vind hij dat best, dan praten we over van alles en nog wat over de toekomst en dan zegt ie ook van joh het word allemaal makkelijker als ik uit huis ben..

Hij woont door prive omstandigheden nog thuis, het is misschien wel handig om te weten dat hij Tien jaar ouder is dan ik dus 28, we weten dat het een hoop verschil is, hij loopt er ook nogal vaak tegen aan. Dat wordt nu na bijna een jaar zo met elkaar omgaan al minder, hij heeft het er minder vaak over.. Nu was het laatst na een ruzie kwam ik hem tegen in de kroeg, heel lang gepraat hij bleef maar zeggen hoe de me eigenlijk miste, en dat ie niet wist dat ie me zo zou missen pas nu ik weg was miste hij me zo! Nah, nagedacht gepraat.. Beste vriendin kwam er tussen om te zeggen dat ie me nu wel genoeg gekwetst had, en om te zeggen dat ie uit mn buurt moest blijven, hierna kwam hij boos naar mij toe om te zeggen dat ik mn vrienden beter moest uitkiezen, omdat ZIJ mijn leven probeerde te bepalen, en dat moest ik maar inzien, ik moest hem maar bellen als dat mocht van mijn baas, shrek, lelijke teckel & struisvogel zoals hij haar op dat moment en nog steeds noemt. Ik reageerde hier op met dat hij niet zo over haar mocht praatte en dat ze het beste met mij voorheeft..

Hierna kreeg ik berichtjes van baby het spijt me, one love, ik hou van je.. Hij heeft namelijk ook echt wel zijn lieve kanten, en daarom ben ik ook gek op 'm ! Toen ging het even goed, niks aan de hand het liep zo'n maand rustig en toen begon het weer, ik ben kennelijk te amicaal als ik drink, ik praat te veel met andere jongens, ik ben te veel met vriendinnen, ik kan beter niet meer zo veel uitgaan & ik mag niet meer met buitenlandse jongens en meisjes praten en ik mag niet meer in het donker naar huis of alphen toe fietsen want dat is gevaarlijk.. Als ik binnen twee minuten niet op app reageer is het zo van : '' ben je weer te druk met andere jongens?'' Ik laat men telefoon altijd gewoon aanstaan, men code is er af, facebook staat aan, hij mag ALLES op die telefoon lezen het maakt me niet uit.. Ik heb NIKS te verbergen.

Ik probeer te veranderen, gestopt met roken, ik drink nu fris met uitgaan, ik zie die ene vriendin al een stuk minder, ik praat bijna niet meer met de jongens uit de buurt, en dan vooral de allochtone groep, ik ga steeds meer over mezelf twijfelen of ik wel goed genoeg ben voor 'm, of ik wel aantrekkelijk genoeg ben voor 'm. Het ergste vind ik die onzekerheid, ik kan bij 'm weggaan en der is NIKS aan de hand, en dan een dag later wil die niks meer van me weten, om een week later te zeggen dat hij me mist, hij zegt dat het komt omdat ik te dichtbij 'm kom en dat hij daar niet mee om kan gaan..

En ik? Ik weet niet of al die veranderingen mij zo goed doen, ja ik weet dat ik er ZELF voor kies maar, ik weet ook niet hoe k hem kan behouden en daarnaast ook men vriendinnen, ik ben gek op 'm echt echt gek op 'm.. Maar op deze manier weet ik niet of dit voor mij te doen is. Ik ben impulsief, ik ben spontaan, ik ben lomp en alles behalve subtiel, en ik wil niet tien keer nadenken over elk woord dat ik zeg, ik wil niet constant twijfelen of ik het wel goed doe !

Plus het feit dat z'n ouders ook echt doen alsof ik niet besta, ik ga ook nooit naar beneden als zn ouders der zijn zijn moeder komt wel vaak in de winkel waar ik werk, maar ze zal nooit echt spontaan wat tegen me zeggen..

Zo als je het hebt gelezen echt netjes ! Ik moest het gewoon even kwijt.
Laatst bijgewerkt door Janiniie op 12-07-13 13:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat moet ik nou met 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:13

Pff nou, het is misschien een beetje bot, maar die gast zou ik gelijk de laan uitsturen. Wat een idioot.
Meid, je bent goed zoals je bent, ga niet veranderen voor iemand die probeert te bepalen hoe je jouw leven moet leven.
Ik zou lekker voor je vriendinnen kiezen, en wachten op een leuke vriend die je wel waardeert zoals je bent!

xMathilde

Re: Wat moet ik nou met 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:15

Lekker jezelf blijven inderdaad! Je aanpassen aan elkaar is niks mis mee, maar wat je doet maakt deels ook wie jij bent, als je dat gaat veranderen ben je toch jezelf niet meer?! Ik ga mee met Rowdine. Iemand moet je toch waarderen zoals je bent, en je niet willen veranderen.

Selka

Jeetje.. Wat moet je met hem? Een beetje vriendinnen minder gaan zien en je leven veranderen omdat hij niet helemaal goed is? Niet doen hoor! Bah wat een nare kerel.

Steenbok12

Jeetje ik krijg echt kriebels van je bericht. Iemand moet je accepteren zoals je bent en niet willen veranderen in iemand anders die je niet bent.. Als ik zie hoeveel je jezelf aanpast voor hem, daar voel jij ej duidelijk niet prettig bij! Hij lijkt me nogal bepalend in je leven. Echt als ik dit zo lees denk ik echt dat je voor jezelf moet kiezen. Liever 3 maanden liefdes verdriet dan je jezelf altijd moeten aanpassen. Het begint je nu al op te breken, laat staan over een poos...

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:16

Hij moet vallen om de persoon die je bent.. Jij moet je echt niet in zoveel bochten gaan wurmen zodat je 'leuk' bent voor hem.
Zeker niet als ie je de ene week mist en de andere week niks laat horen!

Ik vind hem een beetje claimerig als ik eerlijk mag zijn!

Klinkt misschien heel bot: maar er zwemmen genoeg vissen in de zee ;).

Anoniem

Blijf jij lekker jezelf, in plaats van je te proberen veranderen in de door hem gewenste speelpop.
Dumpen die gast.

Loetie84

Je geeft wel veel op zo te lezen. Niet alleen ben je daar veels te jong voor (je moet nog aan het leven beginnen en alles nog lekker doen zoals jij het wilt!) maar zo erg dingen opgeven zou in geen enkele relatie moeten naar mijn mening, ook niet als je wat ouder bent.
Lekker voor jezelf kiezen. Je bent nog zo jong!!!

Maflinger_S

Klinkt niet echt gezellig. Hij gebruikt je en je mag niet jezelf zijn.

Rok op kniehoogte en rennen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:17

Maflinger_S schreef:
Klinkt niet echt gezellig. Hij gebruikt je en je mag niet jezelf zijn.

Rok op kniehoogte en rennen.

_O-

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 13:18

Hij weet dat ik best onzeker ben door 't verleden, en als ik er dingen over probeer te vertellen is het van : Hoef ik niet te horen, word ik alleen maar boos van. Soms denk ik van, hij heeft me leren kennen in de kroeg, terwijl ik wijntjes dronk, en lekker aan t lachen en dansen was, daar is ie dan toch op gevallen of niet? Waarom moet dat dan nu opeens allemaal weg?

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:19

tja wat moet ik hier nu nog opzeggen ....denk dat al het bovengenoemde genoeg zegt en dat wat hier geschreven staat je ogen opent en je afstand neemt van hem.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:19

Dan heb jij toch al jouw antwoord? Wegwezen! Meid er zijn zoveel leukere mannen op deze aardbol! Vast ook wel eentje waar jij verliefd op kan worden.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:20

Je hebt nog niet eens een relatie en hij controleerd je al. En je veranderd voor hem, dat hoeft toch helemaal niet. Je bent niet gebonden aan hem, waarom wel aanpassen omdat hij je niet accepteerd. Hij zou je eerst maar eens moeten accepteren zoals jij bent voordat je uberhaupt eraan denkt om wat met hem te beginnen ;-)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:21

Al het contact met hem verbreken. Nu.

Uit je bericht haal ik dat hij je van je vrienden en de wereld probeert te isoleren. Hij komt over als een enge control freak en als je een relatie met hem aangaat, heb je grote kans dat die voor jou in het ziekenhuis eindigt, even heel bot gezegd.

De manier waarop hij over je beste vriendin praat kan niet en hij heeft het recht niet om jouw karakter en gewoontes op die manier te veranderen. Hij klinkt als een heel foute man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:22

Niinatjuh schreef:
Hij weet dat ik best onzeker ben door 't verleden, en als ik er dingen over probeer te vertellen is het van : Hoef ik niet te horen, word ik alleen maar boos van. Soms denk ik van, hij heeft me leren kennen in de kroeg, terwijl ik wijntjes dronk, en lekker aan t lachen en dansen was, daar is ie dan toch op gevallen of niet? Waarom moet dat dan nu opeens allemaal weg?

Je hebt een jongen aan de haak geslagen die wil dat jij precies leeft zoals hij dat voor zich heeft.
Geloof me, dit wordt alleen nog maar erger, en op een gegeven moment mag je helemaal nergens meer heen.
Kap met de relatie nu het nog kan, je bent te jong om naar iemands pijpen te dansen (tenzij het die van je ouders zijn ;))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-13 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:22

Jeetje...dat is wel een lastig verhaal. Je zit duidelijk op een punt waarbij je gaat kiezen voor je vriend of je vriendinnen. Ik denk dat we allemaal wel zo'n punt hebben in ons leven. Een middenweg is altijd het beste, maar die is soms moeilijk te vinden. Persoonlijk vind ik het jammer dat je een goede vriendin minder spreekt omdat hij dat van je verlangt. Je vriendin was er al voor hij er was. Natuurlijk kun je alle contacten verbreken en jezelf helemaal veranderen, maar wat als hij nou toch besluit ermee te stoppen? Dan val je echt in een enorm gat en kun je alles opnieuw opbouwen.
Ik denk dat het niet gezond is voor je relatie om jezelf zo aan te passen aan hem. Ik vind het altijd belangrijk om mijn eigen ding nog te kunnen doen, om te gaan met wie ik wil en vrij te zijn om te gaan en te staan waar ik wil. Zou je dit de rest van je leven vol kunnen en willen houden? Is dit degene die je wilt zijn? Is dit degene met wie je jezelf oud ziet worden op deze manier? Nee? Dan zullen jullie hierover in gesprek moeten gaan. Als hij hierin niet verandert, denk ik dat het beter is dat je de relatie beeindigd.
Succes met je keuze!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 13:22

Littera schreef:

Uit je bericht haal ik dat hij je van je vrienden en de wereld probeert te isoleren. Hij komt over als een enge control freak en als je een relatie met hem aangaat, heb je grote kans dat die voor jou in het ziekenhuis eindigt, even heel bot gezegd.

De manier waarop hij over je beste vriendin praat kan niet en hij heeft het recht niet om jouw karakter en gewoontes op die manier te veranderen. Hij klinkt als een heel foute man.

Nah, ik heb het wel eens met hem gehad over geweld richting vrouwen, en hij zegt zelf, ik hak nog liever mn eigen hand af.. Hij kan niet liegen zegt hij, en vrouwen slaan zeker niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:25

Een vriend die maakt dat jij je onzeker en slecht gaat voelen, is geen vriend.
Het lijkt er op dat hij jou wil domineren/controleren.
Aandacht van iemand is heel fijn, maar dat is niet altijd 'uit liefde'.
Hoe moeilijk ook, omdat jij gevoelens voor hem hebt, leer van jezelf te houden en laat deze jongen zelf maar eens groot worden (ook al is hij 'al' 28; hij lijkt niet meer volwassen dan jij bent).
Sterkte.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:27

Niinatjuh schreef:
Littera schreef:

Nah, ik heb het wel eens met hem gehad over geweld richting vrouwen, en hij zegt zelf, ik hak nog liever mn eigen hand af.. Hij kan niet liegen zegt hij, en vrouwen slaan zeker niet.

Meid, geloof me alsjeblieft, ik ken het patroon. Op dit punt roepen ze allemaal dat ze vrouwen nooit zouden slaan. Als iemand probeert om je te isoleren of haast van jou eist dat je psychisch verandert en ervoor zorgt dat jij je voelt alsof je het niet goed kan doen of jou aan het twijfelen maakt over jouw vrienden, is het geen fijne man. Misschien gaat hij je nooit slaan nee, maar hij komt wel over alsof hij jouw leven wil bepalen, en dat is vaak de eerste stap naar meer. Deze man ziet jou blijkbaar niet als gelijke of gelijkwaardige.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:27

Goh, als ik je verhaal zo lees, wil hij nogal wat aan je veranderen. Zoals je bent pas je dus blijkbaar niet bij hem? Verder in je verhaal kan ik jouw onzekerheid al bemerken. Je drinkt al fris, rookt niet meer. Als je dit veranderd omdat jij dit graag wilt, dan zeg ik....goed bezig. Verander je om te passen in zijn beeld, dan zeg ik...als de sodeju de rem erop. Weg met die relatie, en iemand zoeken die je jouw vrijheid niet afneemt. Die zich gelukkig prijst dat hij jouw vriend mag zijn.
Deze man beperkt jou in je doen en laten. Geen vriendinnen meer, geen gesprekken meer met jongens. Waar denk je dat je uit gaat komen? Ik zal je een voorspelling doen....helemaal alleen, en volledig in de macht van deze man. Gaan er al allarm bellen rinkelen bij je? Zou namelijk wel moeten.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:33

Ts je bent 18 jaar.
Je hoort lekker de kroeg in te gaan en met vriendinnen op pad.
Die huismus zijn heb je later alle tijd voor en dat hoort hij ook te accepteren, ik mag aannemen dat hij toen hij 18 was ook lekker de kroeg in ging ?
Waarom zou je jezelf zo een leuke tijd ontzeggen voor een relatie die eigenlijk gedoemd is te mislukken ?
Hij vind dat je je door die vriendin laat sturen maar zelf is hij geen haar beter.

kies voor je zelf :(:)

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:33

Uit mijn eigen ervaring weet ik dat je hier mee moet stoppen.
Ik heb bijna 6 jaar zo aangemodderd en was op een gegeven moment echt gewoon heeeeel ongelukkig.
Alles wat ik deed werd door hem gecontroleerd.
Als ik al een keer met vriendinnen op stap ging werd ik gewoon achtervolgd, zodat hij zeker wist dat ik wel daarheen ging. Als ik op zo'n avond niet binnen 2 minuten zijn belletjes of sms'jes had beantwoord, dan was het helemaal foute boel.
Je verliest jezelf op een gegeven moment uit het oog en dat is iets wat je echt koste wat het kost moet zien te voorkomen. Hij moet je nemen zoals je bent.
En tuurlijk in een relatie moet je allemaal geven en nemen, maar de persoon zoals jij bent, dat zou genoeg voor hem moeten zijn.

Sterkte!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 13:34

Hij negeert me nu al de volledige twee dagen op whatsapp, alsof ik 't allemaal fout heb gedaan, net vriendin gebeld, die komt vanavond naar me toe.. Denk dat ik eerst maar s met haar ga praten.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:35

Kappen ermee dit gaat niet werken!! je moet jezelf kunnen zijn bij iemand en jij bent je alleen maar aan het aanpassen!!!!!!!! en als je besluit ermee door te gaan...gaat het sowieso een keer uit, niemand zou dit vol houden!! hij wil jou en je vriendin ook al uit elkaar halen want je vriendin heeft hem door!!
Laatst bijgewerkt door anitaolja op 12-07-13 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt