secricible schreef:Goof: Ik snap dat het maar eten is, maar tegelijkertijd is het ook een avond uit

daarnaast wil je (of iig ik) ook wel opgaan in de menigte en houd ik er niet van alle aandacht naar mezelf toe te trekken, doordat ik gruwelijk uit de toon val, daar zou ik me ook niet prettig bij voelen

en aangezien ik geen ervaringsdeskundige ben op het gebied van eten in sterrenrestaurants

Even een anecdote.
Een kennis van mij ging op vakantie naar Frankrijk. Met een oude afgetrapte Peugeout, tot aan de nok toe beladen, sleurhut erachter. Een tweede auto met nog een stel erachter. Allemaal in casual (extreme casual, denk aan korte broek, shirt met spagettibandjes en teenslippers) outfit.
Op een gegeven moment kregen ze tijdens de reis honger. Gewoon van de snelweg afgereden en op zoek naar een restaurant. Die vonden ze, mooi apart gelegen kasteeltje. Parkeerplaats was leeg. Auto met sleurheut en andere auto gewoon ergens neergezet. Naar binnen, of ze een hapje konden eten. Jawel, dat kon.
Ze hebben uiteindelijk een aantal uren daar gezeten en heerlijk gegeten. Ze zaten buiten, onder de bomen, voorgerecht, nagerecht, dessert, koffie toe. Bediening was uitermate vriendelijk, en ze hebben een fantastische tijd gehad. Terwijl ze daar zaten liep het restaurant vol. Na de maaltijd afgerekend met creditcard, was nieteens schrikbarend duur, dus op naar de auto.
De parkeerplaats stond vol met Rolls Royces, Jaguars, Porsches, Mercedessen.
Zonder dat ze het wisten, waren ze bij een meersterren restaurant beland. De bediening was professioneel genoeg om hun neus niet op te halen voor dat zootje ongeregelde touristen die aan kwamen waaien. En als een sterrenrestaurant als de Librije net zo in elkaar steekt, maakt het niet uit wat je aan hebt.
Nogmaals
Geniet ervan! Dat is de hoofdzaak. En als jij opgedoft en afgestoft, geschuurd en geplamuurd je prettiger voelt dan in een daags kloffie, heb je alle recht om je op te tutten.
Maar uiteindelijk gaat het daar niet om. Dus wees jezelf. Dan ben je uiteindelijk het meest eerlijk naar jezelf toe en loop je geen toneel te spelen.