Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:Ik heb zo'n stiefmoeder (die later wel een kind heeft gekregen met mijn vader).
Ondanks dat ik enige tijd bij hen heb gewoond, heb ik mij nooit echt welkom gevoeld.
Zij vertelde later ook: "ik heb gekozen voor je vader, niet voor zijn kinderen/verleden".
.
BlueStar schreef:Je zit met een moeilijke keuze, meeste tips zijn al gegeven. Alleen er is nu al ruzie en de co-ouderschap is nog niet eens geregeld. Als dit nu al niet lekker loopt blijft het een vecht-ouderschap. 2 ouders die het niet eens zijn met de start, zullen veel zeilen moeten bijzetten om het wel eens te worden. En zo te horen is het al een vechtscheiding.
Het verstandigste is vriendschap met of zonder ontbijt houden. Laat hem aub eerst zijn eigen problemen de kop bieden, hij heeft de tijd nodig om dingen te verwerken.
Ook blijf je als nieuwe partner altijd er tussen staan, en voor 1 partij doe je het toch nooit goed.
Ik ben toen met co- ouderschap uit elkaar gegaan, in goede harmonie gegaan, jaren daarna ook. Tot 1 partner moeilijk ging doen. Relatie met ex naar de knoppen, kind er dus als nog tussen in. Gevolg mijn huidige partner stond tussen de situatie in. En die was dus niet de gene die moeilijk deed, zelfs nu mijn zoon volwassen is doet/regelt hij nog erg veel voor zijn stiefzoon.
Mocht je wel voor de relatie met kinderen kiezen, laat aub aan de kinderen over hoe ze jou noemen. Geef ze de keuze, mijn zoon zegt nu regelmatig mijn vader (het is dus stiefvader) tegen andere mensen. Maar noemt hem normaal wel bij de voornaam.
Ik wens je de komende tijd veel sterkte toe, ook jij heb dit nodig. Zet het vlammetje in de waakstand en probeer af te wachten.