mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:18

Hallo bokkers,

Ik zit eigenlijk met een probleempje.
mijn zoontje (bijna 4) slaapt heel goed door normaal gesproken.
in de afgelopen periode hebben wij een heftige tijd door gemaakt, lees heftige echtscheiding tussen mij en mijn ex-man.
nu lijkt hij hier verder weinig last van te hebben, maar het is bekend dat kinderen ook s'nachts verwerken in hun slaap.

nu was hij een paar weken gleden begonnen met dat er "iets" in zijn kast zat. laten kijken nee zat niks was hij het mee eens.
maar na een half uur begon hij weer. :(:)
uit eindelijk belande hij bij mij in bed. na dit een weekje gehad te hebben dacht ik we gaan de kost op pimpen met stickers van auto cars.
dus elke nacht als hij goed sliep mocht hij een sticker plakken. dit ging super, en ook als ik bij hem op de kamer ging kijken lag hij heel tevreden te slapen.

tot afgelopen nacht.
ik schrok wakker, omdat hij helemaal in paniek was. hij kwam ook gelijk bij mij de kamer op gerend.
na hem getroost te hebben vroeg ik hem wat er aan de hand was. hij gaf toen aan dat er "iemand" op zijn kamer was.
ik ben met hem mee gelopen, en toen zei hij ook echt "kijk daar", ik heb toen gezegd "mama ziet niks, wil je het nog een keer aanwijzen?" toen wees hij weer naar de zelfde plek.
toen begonnen hij heel hard te schreeuwen "dit is mijn kamer, ga weg" waarna hij heel hard begon te huilen.
ik hem toen maar opgetild en bij mij in bed laten slapen, niet goed wetende wat ik hier verder mee aan moest.

in de hoek die hij aan wees was verder ook geen schaduw of zo te zien.

ik weet verder ook niet zo goed of ik open sta voor geesten of zo.
aan de ene kant heb ik zo iets van dood is dood en dan is er verder ook niks.
in god geloof ik al helemaal niet, want dan was er niet zoveel oorlog leed en verdriet op de wereld. :o
maar soms zie je ook dingen op tv, of je maakt dingen mee, waarvan je denkt je misschien is er wel degelijk iets van een geesten wereld.
dus ik ben er zelf nog niet zo heel goed uit. en dacht altijd zie het wel als ik dood ga :')

maar nu met dit vraag ik me echt af zit er echt iemand op zijn kamer.
misschien handig om te melden. in de periode van de scheiding heb ik een tijdje in mijn zoons bed gelegen en mijn zoontje sliep bij mijn ex-man in bed.
toen ben ik in die kamer ook een paar keer wakker geschrokken. wat je voelt als iemand naast je op je matras gaat zitten, dat de matras daar een beetje inzakt zeg maar. dat voelde ik dan ook.
ben daar toen heel hard om uit gelachen en lachte er zelf ook om, want het kon gewoon niet in mijn ogen.

wat kan ik nu doen dat mijn zoontje gewoon weer lekker kan slapen en een goede nacht rust heeft?

Happy16

Re: mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:20

is hij echt wakker?
mijn broertje had dit ook toen hij jonger was maar dan kwam hij niet uit z'n droom.
als hij wakker was wist hij er ook direct niks meer van...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:21

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:23

Volgens mij is het wel zo dat kinderen doordat zij nog zo jong en onbevangen zijn (om even zo makkelijk te zeggen) zij makkelijker open staan voor wat er verder is zeg maar.
Het kan dus heel goed zijn dat hij wel iemand ziet op de kamer en dat er daadwerkelijk iemand bij hem is.

Ik zou echter verder niet weten wat je hiermee kunt doen.. Misschien eens in gaan verdiepen via internet?
Kijken of je hier iets over kunt vinden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:23

Wat wij doen met de cliënten als ze iets zien; net doen of wij het ook zien en dan naar het 'iets' toegaan, zogenaamd oppakken en naar buiten zetten en zeggen; zo, nu blijf je voorgoed weg!
Werkt fantastisch :)
Dus speel het eens mee dat je het wel ziet en werk dat 'iets' de deur uit. Hij zal je vast wel aanwijzigingen geven waar je moet zijn,
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-07-13 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:24

Happy16 schreef:
is hij echt wakker?
mijn broertje had dit ook toen hij jonger was maar dan kwam hij niet uit z'n droom.
als hij wakker was wist hij er ook direct niks meer van...

hij was echt wakker, klaar wakker. heeft ook een slokje gedronken toen ik hem trooste.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:24

Oh brrr ik krijg hier de kriebels van.. Vind het heel moeilijk en weet geen oplossing, maar ga dit zeker volgen en informeren :j Veel succes!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:26

vuurneon schreef:
Wat wij doen met de cliënten als ze iets zien; net doen of wij het ook zien en dan naar het 'iets' toegaan, zogenaamd oppakken en naar buiten zetten en zeggen; zo, nu blijf je voorgoed weg!

ja maar "iets" is vaak een denk beeldige fantasie, dat had ik vroeger ook, mijn vader heeft 2,5 jaar lang elke avond een reuze slang onder mijn bed vandaan moeten halen en uit het raam moeten gooien :+

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:27

Anoeska27 schreef:
De kamer reinigen met salie. Ik geloof wel dat er meer is dan wij zien en dat de kleintjes dat oppikken.
http://plazilla.com/reinigen-met-salie

yup, ben ik van overtuigt. dieren en kinderen. Dus alles wat niet heeft geleerd dat zulke dingen niet bestaan :)
Hoeft niet eens een geest / spook te zijn, een boel energie in een bepaalde hoek is vaak al voldoende...

en baat 't niet dan schaadt 't niet.

Success hoor, heftig als je uk zo over de zeik is.

HarriesHorse

Nou het kan best dat er geesten zijn en dat je jongetje dat merkt. Of hij droomt en beseft niet dat ie niet wakker is....
Ik ga helemaal mee met vuurneon, werkt goed.

Maar dat reinigen met salie geloof ik niet in. Kunnen ze echt wel tegen. Er is maar een oplossing en dat is bidden. Bidden tot God.

Kentaro

Is er een mogelijkheid om hem (tijdelijk) in een andere kamer te laten slapen?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:28

Kinderen zijn hier gevoelig voor, kunnen wel degelijk dingen zien!
Vele in de familie van de kinderen hebben het ook of gehad.
Naarmate ze ouder worden mindert dit meestal.
Ik heb het nu nog en ben 20 jaar :)
Reinigen met salie, witte kaars branden, lapje aan laten, vriendelijk vragen om weg te gaan zodat hij kan slapen.
Dit kan deels wel helpen maar als hij het onbewust toelaat zullen ze blijven komen, hoeft niemand van de familie te zijn hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:29

hanny_jelke schreef:
vuurneon schreef:

ja maar "iets" is vaak een denk beeldige fantasie, dat had ik vroeger ook, mijn vader heeft 2,5 jaar lang elke avond een reuze slang onder mijn bed vandaan moeten halen en uit het raam moeten gooien :+

Ja? Waarom zou je dat niet nu ook kunnen toepassen? Ik heb al kabouters, mannen en zelfs smurfen eruit gewerkt (de een is 'getild' de ander moest ik netjes vragen) Ze gingen allemaal keurig weg :j
En het beste; de cliënt kreeg niet het gevoel dat hij/zij gek was geworden, want hij/zij werd echt geloofd. Gaf een hoop rust.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-07-13 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:32

het is het proberen waard natuurlijk.
moet zeggen dat ik er vannacht ook mee overdonderd werd. wist ook niet zo goed wat ik er mee moest.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:32

Op deze leeftijd creeeren kinderen vaak een vriendje maar ook personages waar ze bang voor zijn. Het hoeft dus niks te maken hebben met geesten of aanverwante zaken.
Je kan hier hulp voor zoeken bij bv een kinderpsycholoog. Zij/hij kan je advies geven hoe je hier het beste mee om kunt gaan.

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:34

Ik zou vooral niet zelf in geesten beginnen te geloven en met salie enzo aan de gang gaan.. Dan geef je je zoon echt iets om bang te zijn.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:34

Ik werd ook doorverwezen naar een kinderpsycholoog toen ik klein was, wel dat heeft niet geholpen want ik beeldde mij helemaal niets in...
Op latere leeftijd is dit allemaal duidelijk geworden voor mijn ouders.
Deze hadden het ook, dus ik zou niet zo snel naar een psycholoog lopen met het kind :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:37

ik zal eens kijken of het terug keert, en dan kijken hoe mijn zoon reageert als ik het er uit gooi,
en werkt dat niet dan kan ik met die salie doen als hij bij zijn vader is, dan weet hij er verder ook niks van.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:38

Ik denk dat je er niet zo'n ding van moet maken. Ik zou hem gewoon lekker in zijn eigen kamer laten slapen, niet aan andere kamers etc. gaan beginnen. De tip van vuurneon is echt een hele goede, die zou ik zeker toepassen.
Verder zou ik als hij naar je toe komt 's nachts gewoon op rustige toon melden dat je het iets samen met hem weghaalt en vervolgens de tip van vuurneon toepassen.
Geesten e.d. geloof ik niet in, maar kinderen hebben een vreselijk rijke fantasie.
Ik heb vroeger ook nogal wat draken, slangen, mensen etc. onder mijn bed en in de kast of in de hoek gehad van mijn kamer, dat weet ik nog wel.
Ik zou niet helemaal uitgebreid vragen gaan stellen zo van: wat is het dan? waar zit het dan? etc. omdat je hiermee eigenlijk bevestigd dat het nogal een ding is en je kind hierdoor nog meer overstuur kan raken.
Hoe zenuwachtiger, onzekerder jij bent, hoe zenuwachtiger, onzekerder je kind is.
Onthoud dat wat ouders zeggen voor kinderen altijd de waarheid is.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:39

Laura_Zodine schreef:
Ik zou vooral niet zelf in geesten beginnen te geloven en met salie enzo aan de gang gaan.. Dan geef je je zoon echt iets om bang te zijn.

ja, echt, linke soep, die salie. }:0

Je hoeft niet eens te geloven in geesten. Als je je kind zo totaal over de zeik ziet gaan zijn er 2 dingen die je kan doen
1) stel je niet aan, wees grote vent, kop houden en slapen gaan
2) we gaan kijken wat we samen aan je angst kunnen doen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:41

Laura_Zodine schreef:

Waarom? Als je zegt dat je iets doet waardoor de persoon in zijn kamer weg gaat, dan wordt hij echt niet banger dan hij al is. En baat het niet, dan schaadt het niet. Misschien is er een geest en misschien ook niet. Maar als haar zoon denkt dat diegene weg gaat door wat Salie te branden, dan is dat toch een prima oplossing?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:44

mijn broertje had dit in positieve zin: hij had altijd een vriend 'henk' die voor ons onzichtbaar was maar voor hem niet. Hij speelde ermee, moest mee aan tafel eten enzovoort enzovoort. Als mijn moeder vroeg of die eens een vriendje mee nam om te spelen was het altijd heel nuchter 'henk is er toch??'. Best raar maar we zijn er toen gewoon in mee gegaan, Henk mocht eens per week 'meeeten' en hij is eroverheen gegroeid. Wel is hij nu 14 en als die een naam moet bedenken voor een spelletje of als ik een veulen heb is het nog altijd: Henk. Misschien een positief verhaal van maken, het iets een naam geven en zeggen dat het iets zorgt dat hem niet overkomt en dat hij zo goed kan slapen ofzo?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:47

Pff vervelend, ik weet zelf vroeger nog goed dat ik altijd voor het slapen gaan een tijger in m'n kamer had. Geen idee wat het was, ik had m'n ogen open en hij liep door m'n kamer rond. Vond het in het begin eng maar uiteindelijk werd ik gerust van en werd het gewoon. En 1 op de andere dag was de tijger er niet meer..

Naja, ik zou iig de tijd/dagen dat die bij jou slaapt zo beperkt mogelijk houden, want anders wilt hij nooit meer naar z'n kamer ;)

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:48

Geef je zoon mee dat hij deze persoon kan wegsturen als hij dat wil, laat hem in zijn inbeelding een tent om zich heen bouwen en tegen de persoon zeggen dat hij de kamer uit moet gaan, dat deze hier niet hoort.

Salie branden is voor negatieve energieen en kan echt geen kwaad..
Kinderen staan heel erg open voor dit soort dingen omdat ze nog niet "beter" weten..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:54

ik denk dat het zeer zeker geen kwaad kan om salie te branden, als ik hem uit leg dat ik die 'iemand" daar mee weg stuur zal hij er verder ook niet bang van worden denk ik.

en vanacht werd ik nogal overdonder hoe hij in eens schreeuwde en begon te huilen dat ik zo iets had van laat maar ff. ben er verder ook niet meer op ingegaan bij hem.

ik wil he apsoluut niet elke keer in mijn bed er bij hebben, ik hoop dat er ooit uiteindelijk toch wel weer een man bij me in bed komt liggen namelijk :+