Waspoeder vs Wasmiddel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wasmiddel Of Poeder??

Wasmiddel!
47 (53%)
Poeder!
34 (38%)
50/50
5 (5%)
Iets anders
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 88

Anoniem

Waspoeder vs Wasmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:11

Voor mij de eeuwige discussie :P , waspoeder en wasmiddel!

Ik woon op een woonvorm en daar mag ik niet wassen , waar ik eerst woonde wel. Nu ben ik al zover dat mijn beddengoed en ondergoed + sokken door hun gewassen mag worden (part of the change of my behaviour XD)

Poeder stink gewoon , bah heb liever de lekkere geur van WasMiddel *\o/* Wasmiddel spoelt zo weg , Poeder dat draait wel even rond. WasMiddel is duurder Poeder is lekker goedkoop en daar houden ze hier van *\o/* , maar hoe zit het verder? Denk er nooit echt over na , wat kan je nou beter hebben en waarom?

Morgen gaan mijn handdoeken mee naar mijn ouders , en mijn kleren ook regelmatig. Die ruiken andere mensen en wil wel fris voor de dag komen... , zo kom maar op!

Ladybird

Re: Waspoeder vs Wasmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:14

Waspoeder met wasverzachter :') doen ik nu

bij mama hebben we nu van de 3 in 1 zakjes

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:17

Dat vroeg ik me laatst ook nog af, ik weet het ook niet. Ik gebruik zelf wasmiddel, wil binnenkort eens proberen zelf te maken. Daar komen nogal wat tutorials voor langs en dat schijnt super goedkoop te kunnen :)

Doen jullie het spul trouwens in het laatje of in de trommel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:18

:') LadyBird is er een reden voor? Of?

3 in 1 zakjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:18

imd schreef:
Dat vroeg ik me laatst ook nog af, ik weet het ook niet. Ik gebruik zelf wasmiddel, wil binnenkort eens proberen zelf te maken. Daar komen nogal wat tutorials voor langs en dat schijnt super goedkoop te kunnen :)

Doen jullie het spul trouwens in het laatje of in de trommel?

Ze doen het in het laatje de poeder , wasmiddel doe ik een bolletje die je bij je fles wasmiddel krijgt!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:20

Dat bolletje heb ik er nog nooit bij gehad :') Maarja, ik koop ook cheap-ass wasmiddel van Lidl :)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:22

LZP -> HTT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:26

Ik ben meer een ariel persoon , staat nog een lading naast me :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:26

Donkerblauw schreef:
LZP -> HTT

Sorry :o Wist het even niet zeker

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:35

Zowel vloeibaar wasmiddel als waspoeder wast tegenwoordig goed schoon bij lage temperaturen. Poeder is doorgaans iets goedkoper, maar dat ligt natuurlijk ook aan het merk dat je neemt. Bij vloeibaar kan bij overvloedig gebruik en alleen maar wassen op lage temperaturen aanslag in de (interne leidingen van de) machine achterblijven. Geur is natuurlijk heel persoonlijk.
De wasmiddelen van Lidl en Aldi scoren in tests altijd heel goed. Zelf gebruik ik (vloeibare) Robijn want die vind ik het lekkerst ruiken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:38

Waspoeder is beter voor de machine, laat niet zo'n vettige laag achter in de buizen.

Nooit vloeibaar wasmiddel in het laatje doen voor de poeder, dat is echt funest voor je machine := altijd in het bolletje of los op de was mikken.

Wij gebruiken overigens wel vloeibaar wasmiddel; welke? Dat is afhankelijk van wat er in de aanbieding is :D

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:12

takkie_muis schreef:

3 in 1 zakjes?

Ja das heel veel reclame voor van Arial ofzo. groene zakjes, met een beetje witspul en blauw geloof ik.

nee er is geen reden voor, het maakt mij trouwens ook niet uit, het ruikt net zo fris de waspoeder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 06:52

Ladybird schreef:
takkie_muis schreef:

3 in 1 zakjes?

Ja das heel veel reclame voor van Arial ofzo. groene zakjes, met een beetje witspul en blauw geloof ik.

nee er is geen reden voor, het maakt mij trouwens ook niet uit, het ruikt net zo fris de waspoeder

Oh die soort van vaatwastableten maar vloeibaar!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:09

Wij hebben onlangs een nieuwe wasmachine gekocht en daar werd ons echt op het hart gedrukt om vooral GEEN vloeibaar wasmiddel te gebruiken. Sindsdien zijn we over op poeder icm wasverzachter. Was is uitstekend schoon! Ook werd ons verteld af en toe de kookwas te gebruiken (bijv voor witgoed) dat schijnt af en toe heel goed te zijn voor de machine...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:19

vuurneon schreef:
Nooit vloeibaar wasmiddel in het laatje doen voor de poeder, dat is echt funest voor je machine := altijd in het bolletje of los op de was mikken.

Waarom niet? Dat doe ik altijd, en die wasmachine gaat echt al superlang mee :=

doe jij het gewooop de was in de trommel?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:46

Ik heb een bovenlader (helaas... :x) en was daarom eigenlijk altijd met vloeibaar wasmiddel. Als ik poeder gebruik blijft de helft hangen. Wat ik wel regelmatig doe is inderdaad een kookwas (evt met azijn) draaien om de machine een keer op te schonen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:51

Poeder! En ongeveer de helft gebruiken van wat ze voorschrijven. Wordt prima schoon! Geldt trouwens ook voor vaatwasblokjes :-)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:54

Waspoeder om de simpele reden dat het goedkoper is. In vloeibaar wasmiddel zit al een hoop water, is dus minder geconcentreerd.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:05

Altijd poeder!
Is veel beter voor je wasmachine. :)
Werd mij ook uitdrukkelijk aangeraden bij aanschaf van de wasmachine.

Ik gebruik altijd maar 1 flinke eetlepel waspoeder (Robijn) en alles is altijd prima schoon en ruikt heerlijk fris. En ik doe echt héél erg lang met 1 pak.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:06

Mag beide ook? Handdoeken en witte was met poeder. Wit waspoeder van de Aldi was tot nu toe het witst, en poeder is voor handdoeken prima. Gewone kleding gaat met vloeibare van de Robijn/zwarte van de AH. Afhankelijk van wat het is ook nog wasverzachter van de Robijn, die blauwe.
Was sowieso niet lager dan 40 graden, handdoeken en beddegoed op 60 graden. Af en toe een kookwasje om alles weer schoon te spoelen binnenin de machine.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:07

Was tabs :D. Loop je ook niet te klooien met de doseringen..

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:11

Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat het wasmiddel niet in het laatje mocht. Dat doe ik namelijk altijd wel! Af en toe een kookwasje zodat de bacterien worden gedood....mijn wasmachine doet het heel goed :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:14

Is het geen optie om je eigen wasmiddel mee te nemen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:15

Ik gebruik wat me uit komt. Poeder of vloeibaar, het kan allebei de boel verstoppen, wij hadden een week of wat terug de leidingen verstopt, na een lange periode van poeder gebruiken.
Mijn zwager, elektricien, zegt dat het niet uitmaakt wat je gebruikt, als je maar minimaal eens in de maand op 90 graden wast.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:15

Ik heb liever poeder. Dat vind ik makkelijker werken dan zon grote zware fles, en die kleine flesjes zijn weer zo op. En het is ook beter voor de machine.
Mijn enorme pak witte reus poeder waar ik bijna een jaar mee gedaan heb is nu net op, en ik heb zo'n grote fles vloeibaar wasmiddel van iemand gekregen. Dat ga ik dan ook weer niet laten staan, maar als deze op is ga ik weer terug naar poeder.