De moeilijkste beslissing in mijn leven tot nu toe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

De moeilijkste beslissing in mijn leven tot nu toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 19:31

Hallo bokt,

aangezien mijn emmertje begint over te lopen heb ik een aantal beslissingen moeten nemen in de hoop alles beter te maken.
Zo kan ik niet langer meer doorgaan, ik ben gebroken en meer kan ik niet meer aan.
Ik heb zo juist besloten om het contact met mijn ex volledig te verbreken: Facebook is hij verwijderd als vriend, zijn nummer is weg en zo meteen gaan alle dingen die ik heb ook nog de vuilbak in..
Ik heb een week nagedacht over deze beslissing, en het is het moeilijkste wat ik tot nu toe heb moeten beslissingen in mijn leven ( ja, ik heb nog niet echt moeilijke beslissingen moeten nemen als je het zo bekijkt ) maar jezus wat is dit moeilijk.
Beslissen om iemand waar je een hechte band mee had verwijderen uit je leven... Alsof je een deel van jezelf mee kapot maakt.

Ik moest dit echt even van me afschrijven, maar verder heb ik nog een vraag.
Ik heb veel contact met de beste vriend van mijn ex. Soms gingen deze gesprekken iets te ver ( sinds het gedaan is met mijn ex!! ). Je bent zwak en makkelijk mee te krijgen in een gesprek verder ga ik hier niet over uitbreiden. Een aantal dagen kwam opeens het besef: Waar ben ik mee bezig? En heb na goed overwegen gisteren dus ook gezegd dat ik hier niet mee door kan gaan. De gesprekken waren langs beide kanten gewoon om te lachen, maar toch zat het me niet lekker. Waar was ik wel niet mee bezig? Dit viel bij hem redelijk verkeerd en heb vandaag niks van hem gehoord...

Nu besef ik me dus ook, als ik mijn ex wil vergeten moet ik echt alles afsluiten. Contact met zijn beste vriend helpt hier niet echt bij...
Ik zit nu dus ook weer met de gedachte om ook het contact met deze vriend te verbreken. Dus Facebook en nummer verwijderen.
Maar kan je dit wel doen? In principe heeft hij niks met de relatie die ik had te maken, en staat hij hier dus ook buiten. Het is een vriend die er voor mij geweest is, kan ik dit zomaar afbreken omdat ik hopelijk mijn gevoelens dan kan verwerken?

Het is niet eerlijk, maar contact met zijn vriend hebben is, dus al zijn statussen zien etc. ( foto's van hem en mijn ex ook ) is pijnlijk.
In het eerst in 18 jaar heb ik geen idee wat ik moet doen, ik redde me altijd uit een situatie maar hier kom ik met mezelf niet uit...

Nu vraag ik raad aan mensen met (levens)ervaring die in dezelfde situatie zaten en wat zij toen gedaan hebben, of wat jullie zouden doen.
Ik ga niet blindelings volgen maar misschien lees ik hier iets waar mijn gevoel mee instemt en deze raad dus kan volgen.

gekkesies

Re: De moeilijkste beslissing in mijn leven tot nu toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:35

Moeilijke beslissing lijkt me dit, en ik denk dat je dit ook echt zelf zal moeten besluiten en anderen slechts advies kunnen geven. Ik zou persoonlijk die vriend niet verwijderen omdat hij, zoals je zelf al zegt, overal buiten staat en vooral omdat je aangeeft dat hij voor je klaar gestaan heeft. Je zou in ieder geval op facebook al kunnen instellen dat je het gros van zijn statusupdates etc niet ziet, dat zou al iets moeten schelen. :)

Verder veel sterkte natuurlijk, het is nooit makkelijk. :(:)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:47

Mag ik je ten eerste feliciteren met het feit dat je een geweldig makkelijk leven hebt? Als dit al het zwaarste is :P

En je ex is niet voor niets je ex. Als zijn beste vriend je teveel aan hem herinnerd kun je hem ook beter verwijderen.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:53

Wat een dappere beslissing om al het contact te verbreken. Het zal niet meteen alle emoties voor je ex doen oplossen, maar het is een goed begin.

Ik zou toch ook het contact verbreken met die vriend. Ondanks dat hij er voor je is geweest, heb ik ook het idee dat hij een klein beetje misbruik heeft gemaakt van de situatie, waar jij nu weer spijt van hebt. Je zal moeten bedenken of jullie hier over heen kunnen stappen en verder kunnen gaan als vrienden.

Ik zou bij mijzelf nagaan of je hem kan zien als vriend van jezelf en niet als 'beste vriend van..' . Als jij hem namelijk alleen maar verbonden kan zien met je ex, gaat hij je er elke keer ook aan herinneren.
Succes met je beslissing :(:)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 19:53

Op dit gebied, ik heb wel voor zwaardere dingen gestaan maar dat is een andere situatie.

gekkesies weet jij per toeval hoe je zijn statussen onzichtbaar maakt maar hem niet verwijderd als vriend?

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:06

Hier hetzelfde schuitje...
Ben een paar maanden terug uit elkaar gegaan. In eerste instantie hem gezegd geen contact meer te willen, maar hij wilde nog graag vrienden blijven dus ook gedaan. Daarna is het iets uit de hand gelopen en werden we friends with benefits.. Nu ook de knoop doorgehakt geen contact meer te willen. Ik heb hem deze middag verwijdert van FB en opgebeld geen contact meer te willen. 'Oke is goed, prima' was het antwoord. Zo onverschillig en gevoelloos, dat ik me afvraag wat daar nou achter zit... Ik heb nu nog steeds heel veel verdriet maar ik ben wel blij met de stap die ik heb genomen om voor mezelf te kiezen! Jij moet dat ook doen, desnoods stuur je een berichtje naar die vriend. Hij zal het vast begrijpen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:11

Heel veel sterkte! Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ik heb toen besloten alle contact te verbreken, zelfs die met gezamenlijke vrienden en de mensen die ik echt als familie beschouwde. Het deed zeer, heel veel zeer en dat doet het soms nog steeds. Het was echt een soort rouwproces, je verliest echt mensen uit je leven. Maar voor mij was het nodig uit zelfbescherming. Ik ging eraan onderdoor als ik het niet deed. Ik zou niet kunnen leven met het feit om toe te kijken vanaf de zijlijn. Ik wilde dan maar helemaal niet meer kijken. Het heeft mij er wel doorheen gesleept maar dat heeft jaren gekost. Hoop dat het voor jou sneller kan gaan.

Edit: Ik lees dat je een stuk jonger bent. Kop op en door meid, de moeilijkste tijden moeten waarschijnlijk nog komen.
Ikzelf heb alle social media verwijderd, ook dat was nodig want ik kreeg toch steeds nog berichten of dingen mee die ermee te maken hadden. Nu ervaar ik veel meer rust en ik mis het totaal niet. Mijn echte vrienden weten me te vinden, daar hebben ze geen social media voor nodig.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 07-07-13 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:12

Is hij een waardevolle vriend voor jou? Iemand die altijd voor je zal klaar staan als je hem nodig hebt? Zo niet, dan lijkt de vriendschap meer nadeel te hebben dan voordeel.
Persoonlijk zou ik niet in 1 klap als vriend 'afdanken' maar stilaan het contact verminderen. Niet dat je er nog ruzie door krijgt ook, want dat zal nu wel niet gepast komen.

Om de statussen of facebook onzichtbaar te maken ga je naar die persoons profiel, en waar 'vrienden' staat, bij e omslagfoto klik je op instellingen en daar kan je uitvinken wat je niet meer wil zien.
Ook kan je als er een bericht van die persoon op je nieuwsoverzicht staat daar rechts op het pijltje klikken, dan 'ik wil dit niet zien' en dan op 'alle berichten van .... verbergen'.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:01

Iemand heeft eens bij mij al het contact verbroken omdat hij er niet op een andere manier mee om kon gaan dat ik hem afwees. Dit heeft hij toen eerlijk tegen mij verteld. Vond ik toen heel raar en vervelend omdat ik dacht dat we "gewoon" vrienden waren en zouden blijven. Maar alles went en wat je ook besluit, het gaat minder pijn doen dan het nu doet.

En zoals mijn oma pleegt te zeggen; er zijn op de wereld meer mannen dan kerktorens :Y)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:48

Ik heb gisteren dus mijn ex volledig verwijderd, nummer verwijderd en zo meteen ga ik met een vriend nog wat spulletjes aan de deur leggen. ( zetelhoes, dobbelsteentjes, beertje,.. die ik heb gekregen en toen mocht houden ). Heb besloten ze maar terug te brengen, je kan moeilijk blijven rondrijden met aandenken terwijl je het contact wel hebt verbroken.

Ik ben er nog niet uit wat ik met die vriend moet doen. Heb voorlopig wel al zijn statussen onzichtbaar gezet zodat ik van hem geen foto's, statussen,... hoef te zien. Moest hij wel nog willen praten kan dit wel over de chat maar ik denk dat hij dit niet meer gaat doen. Als ik een week niks meer hoor gaat ook hij uit de vriendenlijst en sluit ik dit hoofdstuk volledig af.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:59

Ik heb mijn ex geblokkeerd tot ik over hem heen was.
Telefoonnummer, facebook, twitter, alles.

Dit zou jij ook bij die vriend kunnen doen? Die statussen onzichtbaar zetten.

Ik heb alles pas gedeblokkeerd toen ik dacht; ik kan het aan, den het boeit me allemaal niet meer.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 17:37

Mijn ex is definitief verwijderd tot het moment dat hij terug contact zoekt op een of andere manier. Maar zo kan ik niet meer in de verleiding raken om contact met hem op te nemen, wat waarschijnlijk beter is zo.
Ben net die spulletjes gaan terugbrengen, heb ze gewoon aan de poort gelegd, 2sec naar het huis gekeken en gedacht goed nu is het definitief ik kom hier niet meer terug. Terug in mijn auto gestapt en weggereden met gemengde gevoelens.

Ik heb besloten om tot het einde van deze week te wachten op reactie van die ene goede vriend. Ik snap dat hij misschien gekwetst is door het gesprek en als het zijn keuze is niks meer te laten horen, ga ik hier niks meer aan veranderen. Heel erg dat ik 2 mensen kwijtraak, ze nemen een stukje van jezelf met zich mee maar het zij zo.

irmaaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:40

ten eerst sterkte! Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten, elk mogelijk contact met mijn ex verbroken maar sprak zijn beste vriend regelmatig, even samen een sigaretje roken of daar eten.. in het begin was dit erg zwaar maar hoopte dat dit na verloop van tijd wel weg zou zakken maar dat deed het bij mij dus niet dus ik heb wel het contact verbroken met die jongen...

achteraf ben ik erg blij met deze beslissing hoe moeilijk het toen ook was, maar het was gewoon het beste omdat ik dan op geen enkele manier meer geconfronteerd werd met mijn ex..

heel veel succes met deze toch best lastige situatie

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:22

Sterkte.
Het is ook heel moeilijk. Maar goed van je dat je er een punt achter hebt gezet.
Ik kon die ook na 3maanden...want ik en mn ex zouden ''vrienden'' blijven, wat totaal niet werkte. Ik kwam daardoor echt niet over hem heen.
Het was heel moeilijk om die punt erachter te zetten, maar als je daar eenmaal overheen bent is het echt top, en heb ik er echt geen seconde spijt meer van gehad.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:09

Ik heb trouwens besloten om contact te verbreken omdat hij zei: we blijven vrienden maar ik vervolgens niks van hem hoor! Mijn gedachte is dat je als vriend wel even iets laat weten.
Wil jij niks laten weten, goed dat heb ik er voor mezelf voor gezorgd dat ik dit ook niet meer kan.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:11

Ik weet precies hoe jij je voelt.
Mijn relatie is sinds kort ook uit. Een deel van je leven valt zo weg..
Ik heb hem ook direct verwijderd van fb en uit mijn telefoon.
En ja, dat is ontzettend moeilijk, maar de beste manier om er 'overheen' te komen denk ik..
Vrienden blijven met mijn exvriendjes kan ik niet, bang dat ik de gevoelens blijf houden.

Mocht je willen praten met iemand die hetzelfde meemaakt, mijn inbox staat voor je open.
Sterkte

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:40

_mexx_lady_ schreef:
Ik heb trouwens besloten om contact te verbreken omdat hij zei: we blijven vrienden maar ik vervolgens niks van hem hoor! Mijn gedachte is dat je als vriend wel even iets laat weten.
Wil jij niks laten weten, goed dat heb ik er voor mezelf voor gezorgd dat ik dit ook niet meer kan.

Ja dat was bij mij ook.
Ik hoorde eigenlijk alleen wat als hij me nodig had, en dat waren dan dingen over wat voor leuks hij dan wel niet had gedaan. Verder was hij alleen maar bezig met andere meiden. (zoals mijn ex altijd deed). En om dat telkens op facebook, twitter etc te zien vond ik echt niet leuk.

Goed van je hoor met deze beslissing. Want zo hoort een vriendschap indd niet te zijn :n

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 12:53

ik ben het er ondertussen met mezelf over eens dat ik er goed aan heb gedaan deze beslissing te nemen.
Ik twijfel nog altijd over het verwijderen van zijn beste vriend. Na het gesprek zaterdag hoor ik niks meer van hem maar het valt me wel op hoe erg ik dit vind. Ik mis het praten, lachen, gezelligheid en een goede vriend. Maar misschien is het beter dat het nu opeens stil is?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:04

Ik snap dat je nu wel iemand mist om tegen te praten.
Maar misschien kan je beter tegen iemand anders gezellig praten dan die vriend?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 13:14

Misschien wel, ik ga proberen om zelf niet meer te praten tot het einde van deze week, als ik dan nog niks hoor dan is het duidelijk en neem ik de beslissing.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:21

maar ik zou er niet op gaan hopen. Dat kost je echt veel energie.
Ik zou gewoon leuke dingen gaan doen met vriendinnen/vrienden! en daar je tijd in steken :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 13:25

Leuke dingen komt wel goed, de hele week staat volgeboekt tot nu toe.
Ik heb de energie niet meer om daar nog zoveel tijd in de steken ook niet.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:27

Dat is mooi :)
En ook geen energie meer in steken dan. Als hij je mist laat hij je dat wel weten hoor!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:36

Besef wel dat zijn beste vriend in je leven is gekomen door je ex, die vriend zal de kant van je ex kiezen als het er op aan komt, zo gaat het nu eenmaal.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 17:42

Daar zeg je zoiets bigone, daar heb ik nog niet over nagedacht.