DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT!!! kanker...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT!!! kanker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 15:53

*\o/* *\o/* DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT!!! *\o/* *\o/*

Sommige kennen mijn vorige topics wel:
[LZP] Nieuwjaar wensen aan iemand die ernstig ziek is?
[LZP] Het even van de daken afschreeuwennnn!!!

Dinsdag is mijn stiefvader door 3de(?) keer door de scan heen geweest en hij doet alle artsen en doktoren versteld staan!! *\o/* Zijn kanker heeft weer afgenomen *\o/* Zoveel zelfs dat de grote tumoren op de lever bijna niet meer zichtbaar zijn en die op de afvleesklier niet meer eens kunnen meten!!! Ze zeggen we kunnen het niet meer zien (zeggen niet dat het ''weg'' is maar niet kunnen zien) er zitten nog 3 ini mini puntjes op zijn lever maar die waren eerst erg groot en duidelijk zichtbaar en nu nog maar zo groot als een punt van een naaldje!! *\%/*

9 maanden geleden kregen wij te horen dat mijn stiefvader (48 jaar en zoontje van 7 jaar) alvleesklierkanker heeft met uitzaaiingen naar de lever en we blij moesten zijn als hij de kerstdagen zou halen en anders maximaal 4 tot 6 maanden en nu kregen we gisteren gewoon dit nieuws *\%/* De doktoren staan voor een raadsel!! Hij geeft nu elke keer 4 buisjes bloed voor de wetenschap zodat ze verder kunnen onderzoeken waarom het bij hem zo goed aanslaat!

Het is een verschrikkelijk zware (nieuwe) chemo dat hij heeft gehad de zwaarste die er tot nu toe bestaad en ze zouden er misschien eruit halen omdat zoveel mensen zo verschrikkelijk ziek van werden en dat gunde de doktoren de mensen hun laatste maanden niet, maar nu zijn ze toch beter aan onderzoeken doormiddel van cellen van mijn stiefvader enzo..

Nu blijft hij verder gaan met zijn dagelijkse hoeveelheid tabletten en chemo in tablet vorm en moet hij over 3 maanden weer door de scan en kijken hoe het er dan voor staat, dan moet hij een tijdje stoppen zodat zijn lichaam weer op kracht komt en dan om de 2 weken door de scan om hem zo goed mogelijk in de gaten te houden..

Ik heb hem zo ziek op bed zien liggen beneden, met spoed in de ambulance door een gigantische sneeuwstorm zien gaan omdat ze dachten dat het gebeurd was, blaren in zn mond, en kilo's zien afvallen, mensen huilend aan de bakwagen gehad want hun visboer was ten dode opgeschreven, maar nu zit hij weer op zijn oude gewicht, heeft al zijn haar nog en mensen die hem zien zouden niet zeggen dat hij zo ernstig ziek is, besteld nog elke dag de vis voor zijn bakwagen en maakt nog elke ochtend om 6 uur 3 emmers haring schoon, kookt thuis en begint weer op te leven! De artsen staan versteld, hij rookt nog ieder dag zijn shag en eerste wat ie zei nadat de arts het goede vies gaf: ''nou maar ff een haringtje kopen wel?'' :') Ze stonden versteld dat hij in al die maanden zo ontzettend positief bleef!

Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, 9 maanden geleden had ik nooit verwacht dat dit zou gebeuren en hij zelfs zijn eigen verjaardag deze maand nog gaat meemaken en misschien nog wel vele!! Tranen schieten me weer in mn ogen! Zal dit dan toch een de stap zijn dat zelfs volgens de doktoren ongeneesbare ziekte toch te genezen valt?!!

Wie had dat verwacht!!! *\o/* *\%/*
*ik zal vast de helft vergeten zijn :') *
Laatst bijgewerkt door Nicole op 05-07-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny1997

Re: DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:55

Geliciteerd! Fijn zeg! *\o/* *\o/*

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:56

Oh, wat fijn voor jullie! Super nieuws zeg *\o/*.

lonneke_

Wat een ongelooflijk nieuws! :D Wat fijn!

huppelz

*\o/* ben zo blij voor jullie :D
Wat een fantastisch nieuws joh!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:57

Wat een goed nieuws!!

Nicole

Re: DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT!!! kanker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 16:01

Eigenlijk durf ik niet zo hard te juichen maar het voelt gewoon zo goed dat je weet dat de kanker zoveel heeft afgenomen dat de artsen gewoon met zn allen zijn wezen kijken bij de scan en allemaal gewoon versteld stond en dit nog nooit hadden meegemaakt..

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:17

Wat een super nieuws hopen dat het zo blijft

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:18

Wauw wat een fantastisch nieuws!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:21

Wat geweldig!!!
Bij ons was het andersom, 90% kans op genezing en hij is er niet meer.
Bij een operatie bleek het overal uitgezaaid te zijn wat niet op de scans te zien was. -O-
De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkt maar weer! _/-\o_

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:25

Super zeg. Schoonzus van mijn zus zit sinds kort ook op die speciale chemo tabletten wegens uitzaaiingen (borstkanker) naar botten en 1 nier. Die in de nier is inmiddels ook al kleiner geworden. Haar hadden ze min of meer ook al opgegeven.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 16:27

moonfish13 schreef:
Wat geweldig!!!
Bij ons was het andersom, 90% kans op genezing en hij is er niet meer.
Bij een operatie bleek het overal uitgezaaid te zijn wat niet op de scans te zien was. -O-
De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkt maar weer! _/-\o_

Hier in dorp kent (kende) mijn stiefvader 3 mensen die het ook hebben, toen hij hoorde dat er al 1 overleden was was het toch wel gigantisch slikken want wij kregen ook te horen dat ruim
95% binnen een jaar overlijd na constateren van alvleesklierkanker. 2 zijn behoorlijk flink ziek, wij zijn heel erg blij, die mensen praten graag met mijn stiefvader omdat hij weet hoe ze zich voelen hij durft
niet te vertellen wat hij gehoord heeft puur omdat die mensen natuurlijk alleen maar kapot maken.

Mag ik vragen wat voor kanker hij had? Het is een verschrikkelijke ziekte :(

aslo schreef:
Super zeg. Schoonzus van mijn zus zit sinds kort ook op die speciale chemo tabletten wegens uitzaaiingen (borstkanker) naar botten en 1 nier. Die in de nier is inmiddels ook al kleiner geworden. Haar hadden ze min of meer ook al opgegeven.

Hopelijk gaat ze ook de goede kant op! Hij zit nu aan 1200mgr ofzo per dag en dat is volgens de artsen ONTZETTEND veel ofzo..
Hij heeft daarvoor 6 maanden elke 2 weken 52uur achter elkaar die hele zware chemo gehad, was er 12 dagen goed ziek van en knapte de 13de dag op en de 14de dag moest hij weer het zelfde liedje, pff wat is dat een verschrikkelijke zware tijd geweest..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:29

Wat een FANTASTISCH nieuws! En petje af hoor, dat hij zo'n zware kuur volhoudt. Niet voor iedereen weggelegd. Hopelijk wordt hij binnenkort kankervrij verklaard :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:33

Mijn opa was wat schor en zo bezorgd als hij was heeft hij het laten onderzoeken.
Toen bleek er een klein plekje in zijn keel ergens te zitten vraag me niet precies wat.
Toen bleek er ook een plekje wat vermoedelijk kanker was op zijn long te zitten bij verder onderzoek.
Hij is geopereerd aan zijn keel en een keer erna aan zijn long om een deel weg te halen.
Bij het open maken bleek dat hij al helemaal onder zat, de binnenkant van zijn borstkas zat onder de bobbels.
Dus wat is het geweest.. Geen idee. Eerst longkanker en dan de rest? We weten het niet en hebben het niet uit laten zoeken.
Wel werd hij achteraf gezien al jaren langzaam slechter vooral geestelijk, dus we denken dat het er al lang zat.

Bij de diagnose was het; ''nou meneer over 20 jaar bent u er gewoon nog hoor, de kans dat u aan iets anders er tussen uit piept is veel groter.''
Na die operatie is hij heel hard achteruit gegaan en is hij al vrij snel overleden.
Augustus zijn ze begonnen met onderzoeken, november kwam de operatie met het slechte nieuws en begin februari is hij overleden.
Chemo heeft hij na dat nieuws niet meer gehad, dat wilde hij niet meer want er was geen beginnen aan.

Op dit moment ken ik iemand met NET kanker, dat is zeer zeldzaam en momenteel ga je daar dus per definitie aan dood. -O-
Wel heb je snelle en trage vormen en hij heeft de trage, maar wat zou je die man graag willen helpen.. Wat dus niet kan..
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 05-07-13 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 16:34

unicorn_kiss schreef:
Wat een FANTASTISCH nieuws! En petje af hoor, dat hij zo'n zware kuur volhoudt. Niet voor iedereen weggelegd. Hopelijk wordt hij binnenkort kankervrij verklaard :)

Hij heeft ook absoluut vaak op punt gestaan om te zeggen dat hij er mee zou kappen want het was natuurlijk alleen maar voor levensverlening van maar enkele weken/maanden..
Ik heb hem uit ziekenhuis zien komen en thuis gewoon zijn koffie liet vallen omdat hij dit niet meer onder controle had zo lichamelijk was hij op en kapot.. en dat is moeilijk hoor, zo hard werkende man
dag in dag uit zo goed voor ons zorgde zo ernstig ziek te zien liggen dan.. pff.. Wat een verschrikkelijk maanden waren dat en hopelijk duurt dat nog een hele tijd voordat zoiets weer komt..

Bedankt :)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:35

Super geweldig! *\o/*
Ik hoop dat het beter met hem blijft gaan.

Mijn oom is vandaag begraven, nadat hij in de nacht van zondag op maandag is overleden,
aan leverkanker.
Hij had het volgens mij eerst in de slokdarm zitten vorig jaar, maar daar was hij helemaal van genezen.
Totdat we midden februari in Nederland waren en tijdens ons verblijf bericht kregen dat er kanker was ontdekt op zijn lever.
..en toen is het ook redelijk snel gegaan helaas.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 16:36

moonfish13 schreef:
Mijn opa was wat schor en zo bezorgd als hij was heeft hij het laten onderzoeken.
Toen bleek er een klein plekje in zijn keel ergens te zitten vraag me niet precies wat.
Toen bleek er ook een plekje wat vermoedelijk kanker was op zijn long te zitten bij verder onderzoek.
Hij is geopereerd aan zijn keel en een keer erna aan zijn long om een deel weg te halen.
Bij het open maken bleek dat hij al helemaal onder zat, de binnenkant van zijn borstkas zat onder de bobbels.
Dus wat is het geweest.. Geen idee. Eerst longkanker en dan de rest? We weten het niet en hebben het niet uit laten zoeken.
Wel werd hij achteraf gezien al jaren langzaam slechter vooral geestelijk, dus we denken dat het er al lang zat.

Bij de diagnose was het; ''nou meneer over 20 jaar bent u er gewoon nog hoor, de kans dat u aan iets anders er tussen uit piept is veel groter.''
Na die operatie is hij heel hard achteruit gegaan en is hij al vrij snel overleden.
Augustus zijn ze begonnen met onderzoeken, november kwam de operatie met het slechte nieuws en begin februari is hij overleden.
Chemo heeft hij na dat nieuws niet meer gehad, dat wilde hij niet meer want er was geen beginnen aan.

Pff dat is ook idd verschrikkelijk, kanker is zo iets verschrikkelijks.. Alvleesklierkanker komt normaal gesproken ook alleen maar bij oude mensen voor en niet bij die leeftijdscategorie als mn stiefvader..
Sommige artsen dachten was het geen alvleesklieronsteking maar dat kon niet want ze hebben een punctie genomen van de lever en daar waren duidelijk kanker cellen aanwezig van de alvleesklier.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:37

Super goed! Toch veel stertke nog voor de komende tijd.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 16:39

ielsjj_ schreef:
Super geweldig! *\o/*
Ik hoop dat het beter met hem blijft gaan.

Mijn oom is vandaag begraven, nadat hij in de nacht van zondag op maandag is overleden,
aan leverkanker.
Hij had het volgens mij eerst in de slokdarm zitten vorig jaar, maar daar was hij helemaal van genezen.
Totdat we midden februari in Nederland waren en tijdens ons verblijf bericht kregen dat er kanker was ontdekt op zijn lever.
..en toen is het ook redelijk snel gegaan helaas.

Gecondoleerd :(:) In ons achterhoofd zijn we erg bang dat natuurlijk in 1 of andere klap ineens weer heel erg aanwezig is en hij binnen zeer korte tijd zo achteruit gaat, maar we blijven
hoop houden dat hij met deze stijgende lijn door blijft gaan

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:41

Ik hoop dat de kanker niet meer gevonden wordt en je (stief)vader weer de dingen kan gaan doen die hij leuk vindt. :) heel erg veel sterkte gewenst!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:43

Nicole schreef:
moonfish13 schreef:

Pff dat is ook idd verschrikkelijk, kanker is zo iets verschrikkelijks.. Alvleesklierkanker komt normaal gesproken ook alleen maar bij oude mensen voor en niet bij die leeftijdscategorie als mn stiefvader..
Sommige artsen dachten was het geen alvleesklieronsteking maar dat kon niet want ze hebben een punctie genomen van de lever en daar waren duidelijk kanker cellen aanwezig van de alvleesklier.

Ja dat was het ook.
Toch kwam het voor mij niet als donderslag bij heldere hemel.
Toen hij hoorde van dat plekje in zijn keel had ik al een slecht voorgevoel.
Dat heb ik toen ook gezegd tegen mijn moeder toen volgens mij, maar uiteraard ga je voor genezing zoals de artsen zeggen.
Toen die uitslag van de operatie kwam was ik eigenlijk niet eens echt verbaasd of iets.
De keer dat mijn ouders naar hen toe gingen thuis omdat ze hem weer niet wakker kreeg wat drie keer gebeurd is had ik er de derde keer direct rust mee omdat ik gevoelsmatig wist dat hij er niet meer was. Ik ben gaan slapen en de volgende dag vroeg ik het direct: ''hij is dood hé?'' wat toen bevestigd werd.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:51

Ik denk dat zulke verhalen ook voor de mensen die dit van dichtbij heel opbeurend is :j
Dat er toch altijd nog hoop en kans is op "genezing".

Super voor jou en natuurlijk je stiefvader!
*\o/*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:53

Absoluut Branka. :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:59

Wat onwijs fijn!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:07

Wow wat super goed!!!