Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Winged schreef:Is het geen optie om de paarden wel bij je ex te laten staan? En dan spul de opslag in / huisje in de buurt zoeken?
Ik neem aan dat als je de paarden als 'pension' daar laat staan het moet kunnen toch? Je hoeft hem dan niet perse te spreken als je daar bent.
Lynn_Nikita schreef:genoegen nemen met de situatie gaat op lange termijn niet werken. Wat gebeurd er als 1 van jullie een nieuwe relatie krijgt?
Nog een probleem wordt dan het 'uitkopen'. Zijn familie heeft geld, mijn familie is handig. De afspraak was dus dat zijn ouders vooral zouden flapperen met de creditcard (totaal zo'n €3000) en mijn ouders hebben 2 maanden in dit huis geklust (en ongeveer €1000 aan materiaal gekocht. Nu heeft mijn vader dus 1 maand verlof genomen van zijn werk maar ze weigeren daar een vergoeding voor te betalen... Iemand enig idee hoe dat wettelijk geregeld is? Ojajoh schreef:ja ik persoonlijk ben meer voorstander van kiezen voor jezelf. Paarden is een dure luxe....
kan je het niet redden met 2 paarden bijv? of met 1? 5 is natuurlijk erg geldverterend.....
ik zou kiezen voor je zelfstandigheid en je vrijheid...

Sorry, maar die gedachtegang volg ik nog minder... "nieuwe start" ok... Maar dit is in mijn ogen gewoon wegvluchten en andere met problemen (paarden) achterlaten. Dan ben je alles wat je verdient al kwijt aan de paarden als die een pensionstalling nodig hebben...
) Een nieuw begin is leuk, maar je kan ook daar opnieuw beginnen... Ik ben altijd van mening dat mensen blijven vluchten als ze eenmaal begonnen zijn
Plaats A niet meer leuk, dan naar plaats B, dan naar plaats C etc.... Allemaal leuk en aardig, maar een locatie lost het niet op? En waar je je thuis voelt, dat ligt aan je eigen instelling... Ik kan me overal aanpassen en natuurlijk heb ik een voorkeur.. Ben de afgelopen 6 jaar ook 4 x verhuisd ofzo... Vermaak me overal wel...janouk schreef:Kan je als 20 jarige student úberhaupt wel het huis alleen betalen en dan ook nog de paarden en jezelf onderhouden?
Dat lijkt me onmogelijk, tenminste anders heb je in de tuin een geldboom staan, waar ik graag een stekje van wil. Het uitkopen van je vriend lijkt me dan ook financieel niet mogelijk zonder baan met vast contract.
Dus optie 1 lijkt me onbetaalbaar.
SunNDLM schreef:Lynn_Nikita schreef:genoegen nemen met de situatie gaat op lange termijn niet werken. Wat gebeurd er als 1 van jullie een nieuwe relatie krijgt?
We hebben de 'afspraak' dat er niks binnen huis gebeurt en dus voorlopig ook even geen vrienden/familie uitnodigen. Wat buitenshuis gebeurt moeten we zelf weten maar niet in ons 'gemeenschappelijke ruimten'.![]()
De paarden laten staan is op zich wel een optie. Maar dan blijf je toch een soort afhankelijk van elkaar i.v.m. opslag van het hooi/stro etc.
Het is ook zo'n once in a lifetime huis... Ik ben 20 en heb de paarden in m'n achtertuin, hoeveel mensen kunnen dat nou zeggen...
Vertrekken klinkt ook steeds aantrekkelijker... Maar ja, bij m'n ouders gaan wonen , ik ging niet voor niks op m'n 17e het huis uit!Nog een probleem wordt dan het 'uitkopen'. Zijn familie heeft geld, mijn familie is handig. De afspraak was dus dat zijn ouders vooral zouden flapperen met de creditcard (totaal zo'n €3000) en mijn ouders hebben 2 maanden in dit huis geklust (en ongeveer €1000 aan materiaal gekocht. Nu heeft mijn vader dus 1 maand verlof genomen van zijn werk maar ze weigeren daar een vergoeding voor te betalen... Iemand enig idee hoe dat wettelijk geregeld is?
SunNDLM schreef:janouk schreef:Kan je als 20 jarige student úberhaupt wel het huis alleen betalen en dan ook nog de paarden en jezelf onderhouden?
Dat lijkt me onmogelijk, tenminste anders heb je in de tuin een geldboom staan, waar ik graag een stekje van wil. Het uitkopen van je vriend lijkt me dan ook financieel niet mogelijk zonder baan met vast contract.
Dus optie 1 lijkt me onbetaalbaar.
Ik heb hier heel veel geluk mee hoor! Ik woon antikraak en heb nu een huis (woonkeuken/woonkamer/3 slaapkamers) incl. 1 hectare wei, 2 grote loopstallen en 3 binnenboxen. Schuren voor de vrachtwagen (van mama), de trailer en hooi/stro opslag. Hier betaal ik minder voor dan ik in Rotterdam betaalde voor een kamer en een box van 3x3.
Uitkopen kan ik inderdaad niet zelf, mijn ouders zijn bereid dit voor mij te doen. Ik kan het geld dan in termijnen terugbetalen...

SunNDLM schreef:Man, wat klinken jullie allemaal verstandig..![]()
Het is allemaal zo dubbel.. Ik snap hem ook heel goed. Ik heb de relatie verbroken dus ik ga weg. Maar aan de andere kant, ik woonde al op mezelf, het was eerst mijn huis en later werd het ons huis. Werkelijk alles in dit huis is van mij, alleen de bank is van hem.
Hetzelfde voor terug verhuizen naar m'n ouders. Enerzijds is het heel fijn om even naar mijn ouders toe te gaan en me op mezelf te kunnen richten. Anderzijds weet ik ook dat dat ook gaat bosten, ik ben niet zonder reden uit huis gegaan.
En ook verhuizen naar de randstad. Ik voel me daar op mijn plek door de drukte, altijd iets te doen. Maar ik weet ook dat mijn paard het daar qua welzijn slechter heeft en daar voel ik me al schuldig over als ik er aan denk. Maar als ik denk aan stoppen met de paarden, tja dat wil ik ook niet...
SunNDLM schreef:Het is allemaal zo dubbel.. Ik snap hem ook heel goed. Ik heb de relatie verbroken dus ik ga weg. Maar aan de andere kant, ik woonde al op mezelf, het was eerst mijn huis en later werd het ons huis. Werkelijk alles in dit huis is van mij, alleen de bank is van hem.