Geweerd van het terras vanwege adhd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Geweerd van het terras vanwege adhd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:01

En het is niet de eerste keer , mensen klagen achter mn rug dat ik met ze praat en ze daar geen zin in hebben,
maar ik pak het niet op als ze dat niet willen of ze laten het niet merken.
Ik ben ook klant maar er zijn meerdere mensen die achter mn rug klagen, of ik me nu aanpas of niet of zo goed mogelijk proberen het is nooit goed.
En ik ga niet mn hele persoonlijkheid veranderen voor deze maatschapiij ik probeer minder op mensen te reageren en vandaag was er ook niks aan de hand maar krijg wel te horen dat er niks veranderd terwijl er zoveel veranderd in mij maar dat ziet niemand.
Al kon hij nu niet even een geval benoemen wanneer er dan de laatste keer geklaagd was.
Ik zeg niet waar het was, want zo ben ik niet maar ik vind dit zo achterbaks, ook door de mensen die klagen, ik ben ook klant en ik zet aardig wat om daar.
300 meter woon ik er vanaf dus ga ik daar heen voor een ijsje en koffie een paar keer per week in die buurt dus het kan ook zijn dat mensen voorbij lopen die me ergens anders van kennen.
En dan daar gaan klagen dit is nu de derde plek in mn straat waar dit gebeurd. Hoe ik me ook aan probeer te passen. Wie herkent dit en heeft ook adhd?
Waar ligt het nu aan ik houd van gezelligheid maar dat is me niet meer gegund lijkt het. Ik kan veel mensen laten lachen ben altijd aardig alleen ik houd van praten.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 01-07-13 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Re: Geweerd van het terras vanwege adhd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:04

Oeps. Dit is niet te lezen, wil je het in alinea's opdelen?
:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:04

Klanten weren om niks doen ze natuurlijk niet zomaar, maar ik begrijp eigenlijk niet wat je nou precies doet waar ze zich aan storen?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:05

Beetje onduidelijk inderdaad zo.

Maar volgens mij weren ze je, omdat je met andere klanten praat, terwijl ze dat niet willen?

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:06

Storm schreef:
Oeps. Dit is niet te lezen, wil je het in alinea's opdelen?
:)

Ik snap er inderdaad ook vrij weinig van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:06

Ik kan 4 tips voor je verzinnen:

1. Gebruik aub leestekens
2. Kom uit je slachtofferrol, ADHD is lastig, maar mag geen excuus worden
3. Als dit niet voor het eerst is, kun je wel roepen dat je je niet aanpast aan deze maatschappij, maar als je hele omgeving je uitkotst, wordt het verrekte eenzaam. Misschien toch het overwegen waard om WEL rekening met anderen te houden?
4. Praat MET de mensen die last van je hebben ipv OVER ze.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:07

Wauw een zin van lange adem. Ik krijg er hoofdpijn van x)
Maar ik ben je dus ergens halverwege kwijt geraakt.. :')

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:07

ik snap er eigenlijk vrij weinig van??

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:08

Hmm ik weet natuurlijk niet wat er precies gebeurt is, maar stel (ik zeg stel he, ik weet niet of dit bij jou gebeurt zo) ik ben in een gesprek met een kennis/vriend/vriendin en iemand naast ons aan het tafeltje gaat zich ineens bemoeien met ons gesprek, dan zou ik dat niet zo kunnen waarderen.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:09

Nou nou, rustig aan. Het is toch heel vervelend als je zomaar uit een horeca gelegenheid geweerd wordt? Ik snap de TS wel. Maar ook ik snap het verhaal ook niet helemaal. Wat is nou de reden dat je geweerd word?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:10

Als andere klant kan ik me er wat bij voorstellen. Soms vinden mensen het heel gezellig, maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen even 'rustig' een drankje willen nuttigen zonder daarbij door 'buitenstaanders' gestoord te worden. Daar houd ik persoonlijk ook niet zo van.
Als er klachten over zijn, dan kan ik mij goed voorstellen dat het restaurant/cafe in kwestie er wat van zegt. Schijnbaar willen ze zowel jou als de andere mensen te klant houden, anders hadden ze je wel weggestuurd op het moment dat je komt zitten.

Als je graag gezellig wilt zijn, ga dan in plaats van naar een terras naar een bar denk ik. Over het algemeen zijn mensen daar veel opener dan op een terras, zeker zij die aan de bar staan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:15

NatassJa schreef:
Beetje onduidelijk inderdaad zo.

Maar volgens mij weren ze je, omdat je met andere klanten praat, terwijl ze dat niet willen?

Ja de klanten willen dat niet schijnbaar , tekst is aangepast.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:15

Oohw zo herkenbaar! Voordat ik m'n straat uit ben gewandeld ben ik een half uur verder. Ik praat echt met iedereen :+ iedereen kent me, iedereen weet wie ik ben. Meestal wel leuk hoor, maar af en toe ook niet!

Maar ik snap die mensen niet dat ze achter je rug om klagen..
Dat kunnen ze toch gewoon tegen je zeggen ?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:16

Tjaah eerlijk is eerlijk. Als ik met een vriendin op een terras zit, en een of ander iemand gaat mij lopen praten 2-3 tafeltjes verderop, dan heb ik zoiets van kom we gaan ergens anders heen :+ En daar zal ik niet de enige in zijn!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:17

Sonja schreef:
Ik kan 4 tips voor je verzinnen:

1. Gebruik aub leestekens
2. Kom uit je slachtofferrol, ADHD is lastig, maar mag geen excuus worden
3. Als dit niet voor het eerst is, kun je wel roepen dat je je niet aanpast aan deze maatschappij, maar als je hele omgeving je uitkotst, wordt het verrekte eenzaam. Misschien toch het overwegen waard om WEL rekening met anderen te houden?
4. Praat MET de mensen die last van je hebben ipv OVER ze.

Ik praat niet over ze want ik weet niet eens wie het precies zijn en ik probeer me wel aan te passen maar als ik al niet weet wat ze achter mn rug zeggen, alleen dat ze wat achter mn rug zeggen

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:19

Maar zijn het ook vaste klanten die je "lastig valt" of eerder mensen die af en toe komen?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:19

Even om t helder te krijgen. 2 mensen zijn in gesprek en jij begint dan mee te praten? of hoe moet ik t zien?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:20

RusselNuwell schreef:
Als andere klant kan ik me er wat bij voorstellen. Soms vinden mensen het heel gezellig, maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen even 'rustig' een drankje willen nuttigen zonder daarbij door 'buitenstaanders' gestoord te worden. Daar houd ik persoonlijk ook niet zo van.
Als er klachten over zijn, dan kan ik mij goed voorstellen dat het restaurant/cafe in kwestie er wat van zegt. Schijnbaar willen ze zowel jou als de andere mensen te klant houden, anders hadden ze je wel weggestuurd op het moment dat je komt zitten.

Als je graag gezellig wilt zijn, ga dan in plaats van naar een terras naar een bar denk ik. Over het algemeen zijn mensen daar veel opener dan op een terras, zeker zij die aan de bar staan.

Hoi nou hier in een bar zijn ze ook niet zo open en vinden ze je al snel vervelend. Maar ik snap wat je bedoeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:21

Nou blijkbaar is het die horecauitbater he die last van je heeft, anders probeert 'ie je niet weg te krijgen ;)
PRAAT met zo iemand. VRAAG wat het probleem is. (en pas je daarna aan...)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:21

desi92 schreef:
Even om t helder te krijgen. 2 mensen zijn in gesprek en jij begint dan mee te praten? of hoe moet ik t zien?

Ja dat heb ik ook wel eens gedaan maardat is dus niet goed vermoed ik. en soms gaat het wel goed maar dat is lastig schatten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:22

Ik ben AD(H)Der en ik kom ook in Den Haag maar heb eigenlijk vrijwel nergens last van, althans, denk ik :') ik kan nogal luidruchtig zijn, maar naar mijn weten nooit achter mijn rug om geklaagd :P

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:22

De mensen tegen wie jij ging praten , waren dit bekenden van jou?

Tja, als ik met iemand op het terras zit en er gaat zomaar ineens een wild vreemde tegen mij praten dan kijk ik ook raar op. Maar ik ga dan niet achter die persoon hun rug over ze klagen.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 01-07-13 22:23, in het totaal 2 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:22

Angeliquee18 schreef:
Oohw zo herkenbaar! Voordat ik m'n straat uit ben gewandeld ben ik een half uur verder. Ik praat echt met iedereen :+ iedereen kent me, iedereen weet wie ik ben. Meestal wel leuk hoor, maar af en toe ook niet!

Maar ik snap die mensen niet dat ze achter je rug om klagen..
Dat kunnen ze toch gewoon tegen je zeggen ?

Hoi ja dat bedoel ik dus maar dat kan dus duidelijk niet

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:23

ik voel met je mee :(:) , ik ben autist en er word veel achter mijn rug om gepraat .
dit vind ik erg oneerlijk , ik vraag mensen dan ook om het me te vertellen WAT ik verkeerd doe zodat ik daar aan kan werken (zeg het uiteraard niet tegen iedereen die ik tegen kom ) .

maar het blijft een punt , misschien kan je ze wel de hulplijn van sire aanbevelen :P
in principe zijn ze net zo gek als wij , alleen wij kunnen het toegeven :D ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:24

SheeNegro schreef:
Maar zijn het ook vaste klanten die je "lastig valt" of eerder mensen die af en toe komen?

Nou nee iedereen die ik herken zeg ik wel gedag tegen of als iemand kijkt of lacht