Toch maar weer naar school?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Toch maar weer naar school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 14:45

Ik weet het even niet meer hoor.....
De arbeidsmarkt is naar de klóten, ik kom nergens aan de bak.
Heb wat baantjes met een oproep contract maar dit zet ook geen zoden aan de dijk.

Ik heb een mbo diploma recreatie en toerisme, maar die sector ligt door de crisis ook een beetje op zn gat.
Voor ik hier aan begon heb ik altijd getwijfeld tussen spw en toerisme.

Nu zou ik toch graag sph willen gaan doen bij inholland.

Maar.........
Nu ben ik 23, als ik dan van school af kom ben ik 27.
Ben ik dan niet te oud voor veel banen? en vergroot ik mijn kans op werk hier wel echt mee?

zit er gewoon even door op het moment, ik wil gewoon een 'grote mensen' baan en wat meer zekerheid.

Prrrr

Re: Toch maar weer naar school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:52

Bij SPH ben je juist in het voordeel als je al wat meer levenservaring hebt. Ik zou zeggen dat je dan op een goeie leeftijd van school komt. Gewoon doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:53

Als je 27 bent, heb je nog zeker 40 jaar op de arbeidsmarkt te gaan. Lijkt mij geen probleem!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:54

Ik ga komend jaar mijn diploma alsnog halen (was bijna klaar, dus moet de laatste loodjes nog) en ben 34 :+ Als ik klaar ben ben ik 36 of 37, heb ik nog minstens 30 jaar werken te gaan ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:55

Wat Prrrr zegt. :j Gewoon doen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:58

Ik ben zelf 21 en heb net een mbo opleiding gedaan en gehaald, maar wil nu een jaartje werken en dan alsnog een hbo doen misschien, dan ben ik dus ook 22 als ik begin. Alleen tja eerst werk zoeken... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:58

Mijn moeder word dit jaar 43 en is volgend jaar februari afgestudeerd. Ze doet dan wel verzorgende IG. Maar al verschillende zorg instanties willen haar hebben. Ze heeft voor het laatste jaar bbl plek gevonden. En heeft hierna dus vast werk.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:04

ja op zich wil ik ook wel naar school, houd me van de straat en ik leer er ook nog wat van :D
maar ik weet niet of ik het financieel rond kan werken en ik wil liever ook geen lening omdat ik ook al een lening van mn mbo open heb staan.
het is een prima te overzien bedrag maar ja een lening is een lening en die moet toch terug betaald worden.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:06

Ik ben ook op mijn 23ste begonnen met mijn huidige (HBO) opleiding. Ben nu net klaar met het 1e jaar en ik moet zeggen, de levenservaring helpt echt. Heb er geen spijt van. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:09

Wat zijn je vaste lasten nu? Woon je op jezelf?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:13

Nee woon officieel nog bij mn ouders maar ben meestal bij mn vriend.

Mn vaste lasten zijn mn verzekering, telefoon en de boodschappen bij mn vriend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:17

Mijn moeder heeft allerlei baantjes aangenomen die haar werden aangeboden. Ze kwam net uit de scheiding, geen werk en geen diploma. En ze moest toch mijn zusje en mij onderhouden. En de dieren. Zijn geen mensen die dieren weg doen, zodat wij wat luxer konden leven.

Op stage pakte ze ook elke klus aan. En blijf altijd lachen. Waardoor ze nu dus bbl plek heeft. En nu veel beter kan rondkomen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:21

Ik zou zeggen, DOEN!
Je hebt nu nog de kans om te studeren, niets staat je in de weg.
Ik ga in september zelf ook weer beginnen, heb al een hbo en wo op zak, maar wil heel graag naar de pabo, dat kan ik in 2 jaar doen. Ik ben nu 28, dus 30 als ik klaar ben.

Ook naast je studie kun je werken. Als je nog thuis woont zou je echt makkelijk rond moeten kunnen komen lijkt mij op die manier.

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:24

Toevallig zat ik in het zelfde schuitje Nadat ik bij mijn werkgever gestopt was. Helaas na een jaar op zoek te zijn geweest naar werk toch maar besloten om een opleiding te doen Volgend jaar.

Mijn advies, als je het kan doen gewoon doen. en wie weet als je klaar ben is de markt mogelijk hersteld. :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:27

miccamaaike schreef:
Ik zou zeggen, DOEN!
Je hebt nu nog de kans om te studeren, niets staat je in de weg.
Ik ga in september zelf ook weer beginnen, heb al een hbo en wo op zak, maar wil heel graag naar de pabo, dat kan ik in 2 jaar doen. Ik ben nu 28, dus 30 als ik klaar ben.

Ook naast je studie kun je werken. Als je nog thuis woont zou je echt makkelijk rond moeten kunnen komen lijkt mij op die manier.

Ja werken.......dat is juist het probleem.......ik word nergens aangenomen of het zijn oproep contracten.
En ik wil echt niet tot mn 27e bij mn ouders blijven wonen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:36

Schoonmaken in vakantie huisjes? Mijn moeder kon daar toendertijd veel werk in vinden. Misschien niet leuk werk. Maar als je graag wilt werken, dan maakt dat ook weinig uit.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:37

Snap ik, maar half studerend nederland woont op kamers, dus dat moet dan toch wel lukken lijkt me.
Genoeg studenten met een baantje, gewoon eens rondvragen bij winkels of horeca, moet toch echt wel wat te vinden zijn! Voordeel is dat je dan echt niet fulltime aan de slag hoeft omdat je ook nog moet studeren.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:46

Ik maak al schoon in vakantie huisjes :j maar dit is op oproepbasis dus het is niet zo dat ik vaste uren/dagen heb.
De ene week kan ik 2 dagen werken en dan weer 3weken niks dus dat schiet niet echt op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:06

Jilletje, je bent aan het mitsen en maren. Dit is een interventie. Ga studeren.

*intense stare*

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:07

Ik ben op mijn 20e begonnen met HBO, en ik was bij lange na niet de jongste hoor :) Met 23 zul je wel tot de ouderen behoren, maar je zult echt niet uitzonderlijk oud zijn.
Ik heb meerdere mensen in m'n klas van 22 a 23 :P Dus daar zal ik me absoluut niet door tegen laten houden!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:15

Sorry Lee :+

Mischien maak ik het mezelf wel te moeilijk maar zit er gewoon even doorheen vandaag.
Bekeek mn rekenig vanochtend eens en toen schoot ik lichtelijk in de stress.

Een goede vriendin zei ook al gewoon het financieele risico te nemen ook omdat de stufi op de schop gaat en dan kan ik het zekerweten niet meer betalen.

Ik heb iig. van inholland en de uva studiegidsen aangevraagd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:17

Ja dat met stufi is een hoop gekut, vandaar dat je je zo snel mogelijk moet inschrijven, je hebt kans dat het volgend jaar al slush is. (of dat is al besloten, geen idee)

Als student heb je chronisch geldgebrek, dat hoort er gewoon een beetje bij. Om je leeftijd hoef je het niet te laten. Dus huphup, inloggen op studielink!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:18

Jilletje schreef:
Maar.........
Nu ben ik 23, als ik dan van school af kom ben ik 27.
Ben ik dan niet te oud voor veel banen? en vergroot ik mijn kans op werk hier wel echt mee?
.

Je bent nu 23 en hebt ook geen baan in de toerisme :) dus die reden kun je al aan de kant vegen :P

Ik zou zeggen: doen :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:21

Lekker gaan studeren joh! :D

Ik ga in augustus ook weer naar school (hbo-v) en ik ben 25 als ik er vanaf kom.
Kan niet wachten tot ik weer begin en hopelijk straks beter in de arbeidsmarkt terecht kom!

Dus, hup! Aanmelden jij en gaan studeren!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:23

Jill, blijf zoeken.

Ik zit ook in dezelfde branche en ga nu aan het werk bij een hotel aan de kust.

Er is zat te vinden, echt waar...
Horeca, recreatieteams..
Maar idd, vaak tijdelijk werk.. Denk dat je het ermee zal moeten doen.

Studie heb k ook over gedacht, verzorgende IG.
Maar dan ben ik ook 27 als ik klaar ben... En dan zijn er alweer zát goedkopere krachten ;)
Ik zou NU door zoeken...

Ben je bereid naar het buitenland te gaan?
Griekenland zoekt mensen, Spanje zoekt mensen... veel bedrijven daar hebben te kort...

Maar dacht dat jij een vaste baan had inmiddels? Bij een kaasboerderij ofzo...