I love my good old Nokia maar ja... die foto's.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Izep

I love my good old Nokia maar ja... die foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 11:19

Lieve bokkers

Ik weet het, ik kom van een andere planeet maar ik wil dus eigenlijk niet aan de smartphone. := Het enige wat ik wil is bellen en sms-en en meer heb ik niet nodig en heb ik ook geen behoefte aan. Dus ik blijf fan van mijn heerlijke ouderwetse Nokia 6700. :D Ding is al jaren oud, overleeft elke val, werkt nog steeds als een tierelier en ja ik doe nog een week met mijn batterij *\%/* alleen....

ik heb echt nood aan betere kwaliteit foto's. Heb nu 5 megapixel maar de kwaliteit wordt eigenlijk steeds slechter. Heb er ook al aan gedacht om dan maar een camera aan te schaffen maar ik vind het net zo handig om dat ding altijd bij me te hebben.

Dus mijn vraag: Bestaan er nog 'ouderwetse' mobieltjes met goede camera's? Ik kom er maar niet achter.

En zo nee, wat is een simpele goedkope maar goede smartphone voor hetgeen ik 'm maar nodig heb? Meer dan 150 euro wil ik daar echter niet aan uitgeven.
Of zijn er mensen die thuis zijn in de goedkopere camera's tot 100 euro?

Kan bokt me verder helpen? *-:)

Gr Izep

CM_

Re: I love my good old Nokia maar ja... die foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:32

Ja hoor, er zijn nog steeds goede ouderwetse toetsentoestellen.
Gewoon op internet of in de winkel :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 11:34

Dat weet ik CM, maar ik ben dus op zoek naar een ouderwets toestel met minimaal 6 megapixel camera en die kan ik dus niet vinden, weet niet eens of ze bestaan. :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:38

De nokia asha 300 kost 100 euro als los toestel en die heeft 5 megapixel.
http://www.typhone.nl/gsm/nokia/asha-300#?Module=16

een smartphone, een Nokia en 5 megapixels.
http://www.typhone.nl/gsm/nokia/lumia-520#?Module=16
Hier als los toestel 170,-

De 820 ken ik in het echt, super fijne telefoon, maar die is helaas ook weer een stuk euro duurder.
Maar wel weer super in wegenkaarten.
Misschien vind je dat ook handig.
en een hele goede 8 megapixels camera.
http://www.typhone.nl/gsm/nokia/lumia-8 ... ?Module=16

Bij andere sites misschien nog betere prijzen, maar pak voor het gemak deze site.
En bij een abbo of prepaid ook altijd mooiere prijzen

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 12:14

Bedankt voor je reactie en het meezoeken little king

Eigenlijk is die nokia asha precies wat ik zoek *\o/* echter is die qua foto kwaliteit nog minder dan de nokia die ik nu heb. Zit zelfs geen flits op. -O- Zo zonde anders wist ik het wel.

Ik heb de nokia lumia's nog nooit in mijn handen gehad. Heb jij enig idee of die qua gebruik echt beter te vergelijken zijn met de ouderwetse Nokia's dan bijvoorbeeld de Samsung Ace? Heb altijd Nokia's gehad en hou echt zo niet van veranderingen. :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:15

Waarom wil je met een telefoon fotograferen? Koop er een klein compactcameraatje bij, en hou je telefoon als je daar zo blij mee bent. Je verwacht toch ook niet dat je telefoon goede koffie zet? Waarom dan wel goede foto's?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:22

Is dat model wat jij nu hebt dan negens nieuw te verkrijgen?

Ik heb nu een samsung ace. Al weer 1,5 jaar.
Vind hem fijn en geen slecht woord erover.
Maar als hij kapot gaat wil ik wel de nokia 520 kopen, of hopelijk is dan de prijs gezakt de 820.
Ik ben ook iemand die geen vermogen uit wil geven aan een telefoon. (al vind ik 170 al een vermogen, maar kan nog net)

Ik denk eerlijk gezegd wel dat die simpele modellen, dus geen smartphone degelijker zijn.
Maar ik geef toe, sinds ik de ace heb wil ik weer geen gewone gsm meer.

Van de Nokia smartphones hoor ik wel goede verhalen.
iedereen zit nog met dat oude beeld in zijn hoofd dat Nokia niet meer mee doet op de smartphone markt, maar ik denk dat we wel van dat idee af moeten.
Want die Nokia's zijn echt weer een hele goede concurrentie voor de rest vind ik :)

Ibbel, ik ben iemand die ook een goede camera heeft.
Maar die neem ik dan weer niet overal mee naar toe.
Mijn wens was dan ook minimaal 5 megapixels te hebben.
Daarnaast heb ik een tomtom in de auto hangen.
Als nu mijn huidige telefoon kapot gaat is een alles in 1 best wel handig lijkt me :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 12:28

Ibbel schreef:
Waarom wil je met een telefoon fotograferen? Koop er een klein compactcameraatje bij, en hou je telefoon als je daar zo blij mee bent. Je verwacht toch ook niet dat je telefoon goede koffie zet? Waarom dan wel goede foto's?

Uh, omdat ik verder geen camera heb en omdat er nu eenmaal een camera op een telefoon zit en geen koffiezetter. Beetje vreemde vergelijking. Ik vind het gewoon handig omdat ik de telefoon altijd standaard in mijn zak heb zitten. En onder goede foto's versta ik doodgewone duidelijke dus niet wazige foto's zonder vlekken op de lens. Ik verwacht geen professionele kwaliteit.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:34

Ik vrees ervoor.. heb voor mijn vriend ook een tijd naar zoiets op zoek geweest. Maar het is niet te vinden..

Een goede smartphone maakt mooie foto's, degene met een gewone toetsentelefoon zijn altijd minder van kwaliteit ook erg klein van formaat.

Ik vrees dat je moet kiezen.. simpele telefoon en apart fototoestel of duurdere smartphone met goede camera.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:36

Aan de telefoon dingen kan ik je echt niet helpen hihi

wel heb ik een canon camera liggen waar ik niets mee doe omdat ik eigenlijk niet zoveel foto's maak omdat mijn zusje een spiegelreflex heeft gekocht die een stuk makkelijk werkt.
mocht je intresse hebben pb me dan even!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:37

Ik heb sony ericsson xperia ray.
Is toch helaas ook een smartphone.
Maar geen dure.
En heeft een hele goede camera

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:41

Misschien de Alcatel One Touch 997D?
Ruim onder de €200,- en 8 megapixel camera. :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:53

+1 hoor, ik ben ook niet van de smartpfhone's
maar heb wel een nieuwe als jou, ik weet niet of je per se met een op waardeer kaart wilt of met abbo?
ik weet dat het tegenwoordig moeilijk is om nog zo'n 'oud' ding uit te halen maar anders moet je eens kijken op internet
genoeg 'goedkope' telefoons met net wat meer megapixels.
LG heeft meestal wel goede, heb daar 2 van gehad, nu heb ik een samsung maar die heeft een wat mindere kwaliteit maar
dat zal ook wel per toestel anders zijn.

succes ermee

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:54

Ooit heb ik een alcatel gehad, of die nu verbeterd zijn weet ik niet, maar dat was goedkoop duurkoop.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 14:23

little king:
Helaas is mijn oude telefoon niet meer te krijgen. Wel nog de slide versie maar die vind ik echt te duur in verhouding. Waarom verkies jij die Nokia 520 nu boven de Ace? Welke van twee vind jij het meest geschikt voor mij? Over de Ace lees ik vooral het probleem van te weinig geheugen. Is dat enkel een internetprobleem of heeft de opslag van foto's daar ook invloed op? :o?

Kirr:
Ik vrees het ook. -O-

Mirte:
Ik ga je pb-en

XxLetc:
Helaas buiten mijn budget. Wil er eigenlijk maar maximaal 150 euro aan uitgeven. Toch bedankt!

Saskiaatje:
Helaas ook buiten mijn budget. Toch bedankt!

Bello:
Ik wil gewoon een losse telefoon. Heb een simonly abonnement nl. Het probleem is dus net de combinatie van barmodel en minimaal 5 megapixels. ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:45

Dan ben ik bang dat je dat niet gaat vinden. :n
De Samsung Galaxy Ace is, pardon my French, een fluttelefoon. De Alcatel One Touch is op dit moment de enige telefoon met een camera boven de 5 megapixel, waarbij het toestel dan ook nog degelijke kwaliteit heeft.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:46

Same here.. ik heb nu ook een nokia. 5 megapixel camera, maar geen fatsoenlijke foto's.
Ik heb er dus een compactcameraatje van €80,- naast in mijn tas. voor als ik snelle foto's wil maken (kind of paard)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:55

Bij een 5 megapixel gsm moet je natuurlijk ook nooit verwachten dat het de kwaliteit heeft als dat van een compact camera.
http://www.bcc.nl/sony-dscw730b.html?ch ... t=default1
snel voorbeeldje een sony voor 88 euro.
Maar deze heeft wel 16 megapixels.

Maar ik ben dus iemand zonder tas, alles zit in mijn zakken, of ik moet speciaal van plan zijn foto's te gaan maken. :)
Maar wil wel weer eens een leuk fotootje maken voor de lol.
Dan weet ik dat het niet kan tippen aan mijn gewone camera.

Waarom ik voor de nokia zou kiezen ipv de ace.
Omdat ik de ace nu al heb :P
Ik heb overigens geen problemen met geheugen, maar ook hier. Ik verwacht voor 150 euro geen iphone 5 te hebben.
Ik denk dus dat mensen vaak hun wensen niet realistisch hebben tegenover de prijs.

En ik zou nu voor de Nokia gaan omdat mensen over het grotere broertje erg tevreden zijn.
Maar met de 520 geen ervaring, dus misschien valt die wel tegen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:08

Alle Nokia Lumia toestellen zijn goed te noemen, de 920, de 820, de 720, de 620, dus hoogstwaarschijnlijk ook de 520. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:18

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:22

De ace bevalt mij juist erg goed! Alcatel one touch is echt verschrikkelijk, heb hem gehad, maar is echt de grootste miskoop ooit.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:27

Ik heb een tijd geleden de Nokia e6-00 in gebruik gehad. Super goede camera en was beetje half half smartphone. Zaten wel de standaard apps op en navigatie, maar geen mega lijst met spelletjes enzo.
Deze staan ook nog op marktplaats voor leuke prijzen.
Succes met het vinden van een geschikte telefoon!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:31

hannah41 schreef:
De ace bevalt mij juist erg goed! Alcatel one touch is echt verschrikkelijk, heb hem gehad, maar is echt de grootste miskoop ooit.

Toch vreemd dat dat zo kan verschillen. :)

Wij verkopen beide toestellen en krijgen de Ace ontzettend vaak terug voor reparatie, de Alcatel daarentegen zelden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:16

ik heb die alcatel gehad, wat een baggertelefoon... wist niet hoe gauw ik hem door moest schuiven naar mijn vriend, die hem ook ruk vond. nu een samsung galaxy advance. die bevalkt heel erg goed.
maar staar je niet te blind op de hoeveelheid mp, het verschilt per merk ook onwijs welke optiek er gebruik word. dus de ene 5 mp camera kan slechte foto's maken, maar een ander merk met die MP kan hartstikke nette foto's maken.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:18

IZEP schreef:
little king:
Helaas is mijn oude telefoon niet meer te krijgen. Wel nog de slide versie maar die vind ik echt te duur in verhouding. Waarom verkies jij die Nokia 520 nu boven de Ace? Welke van twee vind jij het meest geschikt voor mij? Over de Ace lees ik vooral het probleem van te weinig geheugen. Is dat enkel een internetprobleem of heeft de opslag van foto's daar ook invloed op? :o?

Kirr:
Ik vrees het ook. -O-

Mirte:
Ik ga je pb-en

XxLetc:
Helaas buiten mijn budget. Wil er eigenlijk maar maximaal 150 euro aan uitgeven. Toch bedankt!

Saskiaatje:
Helaas ook buiten mijn budget. Toch bedankt!

Bello:
Ik wil gewoon een losse telefoon. Heb een simonly abonnement nl. Het probleem is dus net de combinatie van barmodel en minimaal 5 megapixels. ;)

dat is inderdaad moeilijk :( s h i t