Bokkers kleiner dan 1.60m

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Bokkers kleiner dan 1.60m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:50

Allereerst: Geen idee of het hier goed staat, zo niet; verplaats maar :D
En ten tweede: Ik weet niet of er al zo'n topic bestaat? Zo ja; sluit maar :')

Titel spreekt voor zich denk ik? Alle bokkers kleiner dan 1.60m, meldt u!
En dan doel ik meer op de bokkers die al 'uitgegroeid' zijn ;)

Ik ben al jaren niet meer gegroeid, misschien een centimeter.. En ik ben wel 1.58m groot en 17 jaar (18 in oktober)! :+
Vroeger helaas erg veel mee gepest en zelfs nu nog vaak krijg ik vervelende opmerkingen naar mijn hoofd. Maar meestal is een boze blik al genoeg om mensen sorry te doen zeggen :D
Groeien doe ik echt niet meer, behalve in de breedte.. Misschien, heel misschien komt er nog 1 centimeter bij.
Een voordeel is dat ik nog op kleine pony's kan rijden haha. Nadeel is wel kleding kopen en altijd jonger geschat worden dan je eigenlijk bent. Iedereen gaat er meteen maar vanuit dat ik een jaar of 13 ben.

Dus, nog meer mensen die met hetzelfde 'probleem' kampen?
Ondervinden jullie er last van of juist niet?

_Tara_

Re: Bokkers kleiner dan 1.60m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:55

Hier nog iemand. Ik ben zo'n 1.55. Heb er geen last van eigenlijk. Maak er zelf altijd maar grapjes over. Als mensen me niet gezien hadden ofzo: 'o dat hoor ik wel vaker, dat er over me heen gekeken wordt'. Dat soort dingen :P

Wel stom dat jij er echt mee gepest bent... Dat heb ik nooit gehad.

Broeken kopen is idd wel vervelend! Die zijn standaard te lang. Dat een verkoopster dan soms ook vraagt welke lengtemaat ik heb :') Weet nog dat ik een keer 't pashokje uitkwam met een broek aan en tegen vriendinnen zei: 'hij zit perfect!'. Begonnen ze keihard te lachen aangezien er een cm of 20 broekspijp op de grond hing :')

Het enige lastige vind ik met dingen die hoog zijn. In de supermarkt bv, dat ik ergens niet bij kan.

Jonger schatten gebeurd bij mij eigenlijk nooit. Ik zal wel een oud hoofd hebben :P Of mezelf gewoon heel serieus en volwassen gedragen natuurlijk... :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:57

Ik ben 1.60, mag ik dan ook? :') Ik ben wel volwassen :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:57

Ik ben iets boven de 1.60 (dus voldoe niet helemaal aan je criterium maar die paar cm maakt op deze lengte weinig uit. mensen vinden mij klein en schattig :') )
Maar ik loop lekker op platte schoenen en als ik ergens niet bij kan, vraag ik gerust om hulp.

Stond altijd bij de rij met kleine kinderen bij het ringen zwaaien en ach, doordat ik nooit moeite met mijn lengte had (of mijn gewicht, had ondergewicht tot mijn 21e) en stevig in mijn schoenen stond en sta ben ik nooit gepest. Ja wat opmerkingen met 'het waait, heb je wel extra gewichten mee' of 'hey kleintje!' Maar dat vond en vind ik wel grappig :+
Gewicht is nu wel toegenomen gelukkig en zie er vrouwelijk uit. Enige nadeel is dat door mijn lengte ik sneller jonger wordt geschat :) en broeken die snel te lang zijn natuurlijk.

Ben tevreden met mijzelf! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:58

Ik ben 1m60 en 29 jaar. En ja, ik ondervind er nog dagelijks wel wat van. Vooral het jonger schatten gebeurt best vaak, ze denken dat ik eerder rond de 22 zit. Kleding is een ramp op het vlak van broeken. Rokjes en jurkjes minder. Ben ook nogal fijn, een beetje "petite" zeg maar. heb dus vaak de kleinste maat en da's niet altijd even handig.

In het dagelijkse leven in mijn eigen huis valt het mee. Als ik binnenkort ga samenwonen met mijn vriend wordt het lachen. Hij is 1m92 en heeft zijn keuken bijvoorbeeld aangepast aan zijn lengte. Ik kan zonder trapje niks uit de oven halen :+ Ook glazen uit de kast nemen is niet altijd een succes. Hij kan er makkelijk bij, ik heb (alweer) mijn trapje nodig. En dan zijn het aanrecht, werkvlak en kookplaat in principe nog niet perfect op zijn maat gemaakt, dan zou er nog 3 à 5cm bij moeten. De firma ging daar echter enorm extra voor aanrekenen en dan werd het voor mij flink te hoog dus hebben we de middenweg gepakt.

Voordelen: je kan inderdaad op kleinere pony's blijven rijden, een paard van 1m65 is ideaal (voor mij toch ongeveer, 1m70 is alweer te hoog), je kan lekker hoge hakken dragen zonder boven je vriend uit te steken, een jurkje dat voor een ander algauw riskant mini is valt voor jou net gied van lengte...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:59

Ik moet wel altijd hulp vragen in supermarkten als iets in de bovenste schap ligt. Ik durf niet te klimmen in de rekken, bang dat ik alles laat vallen lol :') Verder heb ik niet echt veel problemen met mijn lengte. Ik kom schattig over, dat wel :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:00

lifaya schreef:
Ik ben 1.60, mag ik dan ook? :') Ik ben wel volwassen :))

Jij mag ook :D

Ik zou graag wat langer zijn, maar het is niet anders. Ik vind het wel best zo :j Iedereen die een lelijke opmerking maakt, kan een opmerking terug verwachten.
Broeken zijn ook altijd een kilometer te lang _O- Verder loop ik ook gewoon op platte schoenen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:00

Ook hier 1m60 en ben 25 jaar. Was laatst een dagje in de Efteling toen ik een rosebiertje op het terras wilde bestellen. Moest me legitimeren dus gaf mijn rijbewijs, stonden alsnog vol verbazing te kijken. Zie het maar als een compliment.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:01

Ik kan me herinneren dat hier al een keer een topic over geweest is, maar dan sluiten ze deze maar mooi :D

Hier meldt zich ook een tuinkabouer, 150 cm kort 26 jaar en ik ben er gelukkig (bijna) nooit mee gepest. Ik heb er persoonlijk ook vrij weinig moeite mee, behalve soms bij concerten of als ik niet bij dingen kan.

over het broeken kopen: ik vind het juist relaxed, inkorten moet sowieso dus kan je lekker doorpassen zonder dat je rekening met lengte moet houden :P
Schappen in supermarkten klim ik gewoon in, te trots om hulp te vragen :P

Wat ik echter wel vervelend vind is het groeien in de breedte. Ik moet continue erg op mijn gewicht letten (ik ben een zeer goede eter)
Laatst bijgewerkt door HedwigO op 26-06-13 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:01

Op Pinkpop ben ik vorig jaar ouder dan 21 geschat :') Die man zei: 'Oh maar je ziet er zo oud uit!'

En bedankt :') Dan word ik toch liever jonger geschat haha.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:02

Ik ben 21 en 1.57m.
Vind het opzich wel fijn, heb altijd kleine paardjes waarvan mensen denken dat ze 1.75 zijn, maar ze toch echt maar 1.60 zijn dus ik pas er mooi op en heel veel anderen niet.
Vind het alleen een nadeel bij concerten, zie nooit iets. Van de andere kant: ik kom altijd vooraan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:04

Jurken zijn snel te lang; zie je het model het aanhebben dan denk ik; mooie lengte! Trek ik het aan zit het bijna op de enkels :')
Dus ik meet braaf nu haha

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:05

Hier nog een kleintje! 19 jaar oud en 1.58 klein haha!

Ik werd een tijd echt altijd jonger geschat, tegenwoordig geen problemen meer mee. Meestal word ik zelfs ouder geschat, zal er wel oud uit zien ofzo haha :)

Broeken zijn inderdaad standaard te lang, maar ik kan daar niet mee zitten... Laat ze zelfs niet inkorten ofzo, neeh.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:06

vuurneon schreef:
Ik ben iets boven de 1.60 (dus voldoe niet helemaal aan je criterium maar die paar cm maakt op deze lengte weinig uit. mensen vinden mij klein en schattig :') )
Maar ik loop lekker op platte schoenen en als ik ergens niet bij kan, vraag ik gerust om hulp.

Stond altijd bij de rij met kleine kinderen bij het ringen zwaaien en ach, doordat ik nooit moeite met mijn lengte had (of mijn gewicht, had ondergewicht tot mijn 21e) en stevig in mijn schoenen stond en sta ben ik nooit gepest. Ja wat opmerkingen met 'het waait, heb je wel extra gewichten mee' of 'hey kleintje!' Maar dat vond en vind ik wel grappig :+
Gewicht is nu wel toegenomen gelukkig en zie er vrouwelijk uit. Enige nadeel is dat door mijn lengte ik sneller jonger wordt geschat :) en broeken die snel te lang zijn natuurlijk.

Ben tevreden met mijzelf! *\o/*

O ik ga ook echt niet op pumps ofzo lopen omdat ik dan langer lijk :n Heb er helemaal geen problemen mee dat ik zo 'klein' ben.

lifaya schreef:
Ik moet wel altijd hulp vragen in supermarkten als iets in de bovenste schap ligt. Ik durf niet te klimmen in de rekken, bang dat ik alles laat vallen lol :') Verder heb ik niet echt veel problemen met mijn lengte. Ik kom schattig over, dat wel :')

Dat schattig overkomen heb ik ook inderdaad. Dan nog eens in combinatie met m'n limburgse accent, pfff :') Al heb ik wel last van Bitchy Restingface helaas. Kwam dat filmpje laatst tegen hier op bokt, hilarisch. Maar ik heb er wel serieus 'last' van. Dat compenseert weer voor 't schattige klein zijn :P

Hebben jullie ook dat als je jezelf op een foto naast iemand ziet staan dat je denkt 'paasei ben ik echt zo klein!?'. Ik realiseer me dat nooit zo als ik naast iemand loop.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:06

Ik kan mezelf in kindermaatjes proppen :D Scheelt vaak best veel geld :))

Mitchall

Ik ben 16 en nèt 1,60 {kan ook 1 cm'tje minder zijn} := Foto's zijn gemaakt en ik bleek
op mn 14e al uitgegroeid te zijn. Vaak draag ik wel hakken, het liefst sleehakken want
daar kun je hele dagen op lopen, en het liefst zo hoog mogelijk..
Verder ben ik nooit echt gepest met mijn lengte, en af en toe een paar flauwe opmerkingen:
ach, kan er zelf ook om lachen :)

Met kleren enzo heb ik nooit problemen, te lange pijpen vouw in naar binnen toe en
jurken zijn vaak precies goed :j

HedwigO

ik ben trouwens nog steeds de kleinste zo te lezen, yes!! :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:07

_Tara_ schreef:
Hebben jullie ook dat als je jezelf op een foto naast iemand ziet staan dat je denkt 'paasei ben ik echt zo klein!?'. Ik realiseer me dat nooit zo als ik naast iemand loop.

Dit ja! Ik voel me soms best 'groot' als ik naast iemand loop :+ En dan kijk je in de spiegel of inderdaad een foto.. 'Volgens mij ben ik gekrompen?'

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:08

Ik ben 20 jaar en 1,55 groot. Ik moet vaak mijn ID ergens laten zien en ik krijg vaker wel opmerkingen van mijn ouders: klein duimpje, tuinkabouter, smurf etc. Ik ben het wel gewend maar vreemde moeten dat niet zeggen dan zit ik toch op ze hoor. :D
Rijbroeken zijn ook altijd veel te lang en andere broeken ook wat soms wel vervelend is en op mijn figuur en lengte heb je bijna geen leuke kleding. Dus ik loop altijd in vodden. :') gelukkig groei ik niet uit mijn paard. :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:09

Ik maak het zo vaak mee dat mensen ineens gaan lopen zeuren dat ze klein zijn (lees: die personen zijn dan 1.65m - 1.70m).
Hallooooo? Wat ben ik dan? Plankton? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:11

Moet wel zeggen dat ik liever wat kleiner ben dan erg lang als vrouw; mijn nicht is 1.95 en heeft ook een hele onvrouwelijke voetmaat. Dus dan heb ik het wel een stuk makkelijk; broek korter maken is makkelijker dan er even 20 cm bij plakken :=

Ik ben dan wel klein, maar ik voel mij groot :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-06-13 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenneeee

Ik ben 17 jaar en uitgegroeid de ene keer ben ik 1,58 de andere keer 1, 55 dus ik krimp al helaas

_Tara_

Ik had laatst op vakantie met vriendinnen een blauw truitje aan. Toen ik me om ging kleden, bleek dat dat truitje had afgegeven... Je kan de opmerking al raden, nu was ik dus echt een smurf :P Maar daar zit ik niet mee, dat ze dat dan zeggen. Als zij 't niet hadden gedaan, had ik er zelf wel een grap over gemaakt.

Ghostattack, zeuren over je lengte snap ik sowieso niet. Daar kun je helemaal niks aan doen. Kun je 't maar beter gewoon accepteren.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:12

Ik ging laatst naar een film voor 16 jaar en ouder en moest m'n ID zelfs laten zien, dat was wel ernstig :').

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:12

_Tara_ schreef:

hahaha dit heb ik ook altijd! De grap is dat mijn goeie vrienden het zich ook niet realiseren