Post nl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lobke_

Post nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:16

Hallo bokkers,
Als eerste excuses als dit verkeerd staat, zou het dan eventueel verplaatst kunnen worden?
Ik wordt een beetje radeloos van post nl. Ik zou gister een pakketje ontvangen dat kon ik zien op internet doordat ik een code had. Ik zou het pakketje gister krijgen tussen 8:00 en 15:00, dus ik ben de hele dag thuis gebleven. Na 15:00 was er nog steeds geen pakketje, toen zag ik op internet dat het tussen 18:00-21:00 het pakketje kreeg. Dus ik weer thuisblijven maar na 22:00 nog steeds geen pakketje. Toen stond op internet dat ik het vandaag zou krijgen tussen 18:00-20:00 uur. En ik heb nog steeds niets -:(-

Ik moet het pakketje echt hebben, wat kunnen jullie me aanraden om te doen? En hebben meer mensen last van post nl en wat hebben jullie eraan gedaan?
Ik heb geprobeerd een klacht in te dienen maar dan kom ik telkens terug op de hoofdsite en kan ik alles weer opnieuw intypen dit heb ik zo'n drie keer gedaan. Maar dat schiet dus niet op.

Alvast bedankt.
Mvg,
Lobke

Bravour89

Re: Post nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:19

Volgens mij zijn er chauffeurs die staken bij post nl. Misschien dat er daarom vertraging is met jouw pakketje.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:20

O dat zou best kunnen bedankt voor je reactie

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:21

ja, ik zou gister een pakketje krijgen, later weer tijd veranderd, vandaag weer. Nu staat er dat ie morgen komt. Maar het komt door de stakingen. Wat je er aan kan doen, vraag ik zelf ook af... Het is alleen heel vervelend.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:21

er is stakingen. daarom krijg je hem waarschijnlijk niet.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:22

Post NL kunnen ze beter opdoeken. Wat een baggerbedrijf. Ik doe voor mijn werk veel postverwerking en paketten post en werk dus (helaas) veel met post nl. Ik heb werkelijk geen 1 goede ervaring met hun. Ik zou je aanraden om, indien mogelijk, volgende keer via een andere partij te laten versturen. Nu kun je misschien bij je plaatselijke postkantoor vragen of het daar al ligt?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:25

Bedankt voor de reacties.
Ik heb een aantal klachten van post nl gelezen en ben geschrokken van de hoeveelheid klachten. Dit is de eerste en de laatste keer dat ik iets via post nl doe.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:27

Dit soort dingen gebeuren niet alleen nu ze (een aantal) staken. Dit gebeurd al heel lang.. Ik heb het ook een paar keer meegemaakt en om me heen gehoord..

Ze staken inderdaad maar zeker niet overal. De klanten zouden dan toch zeker niet 2 dagen langer op een pakket moeten wachten??

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:29

DesireeK schreef:
Dit soort dingen gebeuren niet alleen nu ze (een aantal) staken. Dit gebeurd al heel lang.. Ik heb het ook een paar keer meegemaakt en om me heen gehoord..

Ze staken inderdaad maar zeker niet overal. De klanten zouden dan toch zeker niet 2 dagen langer op een pakket moeten wachten??

bij mij ook paketje kwijt, erachteraangebeld...
wat voor mobiel zat er in zei u ? :+
nee, dieven ! een turnpakje....

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:33

Ze bellen bij mij geen eens aan van post nl. Óf ze flikkeren het ergens neer zonder een briefje achter te laten (ik woon aan een hele drukke weg dus iedereen die het ziet kan het zo meenemen) óf ze bellen niet eens aan en nemen het gewoon meteen weer mee met een briefje in de brievenbus met de tekst dat het pakketje niet afgeleverd heeft kunnen worden omdat er niemand thuis was. 8)7

Of ze flikkeren het over het hek want ze zijn bang voor mijn hond (die iedereen of kwispelend begroet, of van angst bibberend op de grond gaat liggen). En ze hebben een keer mijn boekenpakket voor de middelbare school in de papiercontainer gelegd en nergens een briefje achtergelaten. Voor hetzelfde geld hadden wij de container aan de weg gezet.. 8)7

Kortom: Ja, ik heb vrij veel slechte ervaringen met Postnl. En dit zijn er nog maar een paar van :')

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:39

post.nl ...afschaffen die zooi. een paar weken geleden een contract EN een opdrachttekening afgeleverd bij t postkantoor ... veilig denk je dan :P voor zulke belangrijke poststukken..

u raad het al, zowel mijn contract (boze werkgever!) als de tekening (woeste klant) zijn nooit aangekomen en op mijn klachten komt gewoon geen reactie.......

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:44

Heb er ook last van! Zou gister pakketje ontvangen vandaag nog steeds niets nu zeggen ze morgen...

Allá dat ze staken, maar wij betalen ervoor en vind betaald is betaald dus wij willen ons pakketje...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:45

Venix schreef:
En ze hebben een keer mijn boekenpakket voor de middelbare school in de papiercontainer gelegd en nergens een briefje achtergelaten. Voor hetzelfde geld hadden wij de container aan de weg gezet.. 8)7

Ik werk bij het boekenbedrijf en dit is dus vorig jaar een keer gebeurd, dat het pakket echt met de vuilnis mee is gegaan...
We werden gebeld door een klant, die had voor 600 euro iets besteld en dat had de postbode in de kliko (! 8)7) gestopt en dan een briefje in de brievenbus gedaan, omdat zij op vakantie waren. Hadden de buren van die mensen heel behulpzaam die kliko aan de weg gezet... :oo :=

Ik hoop dat je pakket komt TS, zo niet dan misschien even bellen? Of staken ze op de 'centrale' ook?
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 26-06-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:46

Oja.. bij mij is ook eens mijn handtekening vervalst en het pakketje is nooit boven water gekomen.
Ze hadden mijn getrouwde achternaam gebruikt bij de handtekening terwijl ik mijn meisjesnaam gebruik ;)
uiteindelijk wel gekregen wat ik besteld had van het bedrijf waar ik het besteld had, en de bezorger (is naar zeggen) ontslagen..
Heeft wel weken langer geduurd voor ik het bestelde uiteindelijk heb gekregen na eerst allemaal onderzoeken..

ik ben het er ook mee eens dat ze dat post.nl gewoon af mogen schaffen. Kom eens met een bezorgbedrijf die betrouwbaar is..

Helemaal mee eens wortelsussie..
Dat hun een probleem hebben met hun werkgever is hun probleem, moet niet ons probleem worden..

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:47

Eerlijk gezegd nooit slechte ervaringen gehad met post-nl. Vind het erg fijn dat er meestal een goede tijdsindicatie op de site staat, wanneer ze het pakje komen brengen en waar het pakje is enz.

Ook ben ik erg blij mee dat ze het pakje ook niet aan de buren geven als je er niet bent!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:48

Konstantine schreef:
Venix schreef:
En ze hebben een keer mijn boekenpakket voor de middelbare school in de papiercontainer gelegd en nergens een briefje achtergelaten. Voor hetzelfde geld hadden wij de container aan de weg gezet.. 8)7

Ik werk bij het boekenbedrijf en dit is dus vorig jaar een keer gebeurd, dat het pakket echt met de vuilnis mee is gegaan...
We werden gebeld door een klant, die had voor 600 euro iets besteld en dat had de postbode in de kliko (! 8)7) gestopt en dan een briefje in de brievenbus gedaan, omdat zij op vakantie waren. Hadden de buren van die mensen heel behulpzaam die kliko aan de weg gezet... :oo :=

Zo, dat is banketstaaf! Dat die bezorger niet bij een ander huis had geleverd? Kon je toch ook bedenken dat dat niet echt handig is! Haha

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:49

Ik vraag me soms sowieso af wat de eisen zijn om bezorger te worden... Erg streng zal de selectieprocedure niet zijn denk ik. :+

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:51

Ik heb laatst ook gedoe met PostNL gehad! Lijkt wel een beetje op jouw verhaal.

Ik zou donderdag tussen 10:00 en 12:00 uur het pakket krijgen. Gelukkig is mijn moeder veel thuis, dus ik hoefde er niet op te wachten, maar na 13:00 uur was er nog niks. Toen ik zelf thuis kwam, rond 18:00 uur, nog steeds geen pakket. Bij de TrackenTrace code stond dat het tijdvak niet was gehaald, maar dat de chauffeur nog onderweg was.. Ik eerst nog met goede hoop wachten op het pakket.

Maar helaas, na 19:30 uur nog geen pakket. Ik ben voor de zekerheid maar eens gaan bellen met PostNL. Vertelde die vrouw mij dat het pakket inderdaad nog niet was aangeboden, en dat het 7 minuten geleden weer bij hun terug was gekomen. Maar verder zou er niets aan de hand zijn, want de volgende dag, de vrijdag dus, zou het weer aangeboden worden. De chauffeur was waarschijnlijk het pakket 'vergeten' aan te bieden, maar ik moest me geen zorgen maken.

Ik vrijdag weer afwachten. Tijdvak was nu tussen 10:30 en 12:30 uur. Ik de hele tijd contact houden met het thuisfront, maar er kwam maar niets. Na een uurtje of 13:00 ben ik om het uur gaan bellen met de klantenservice. Er stond namelijk weer dat het tijdvak niet was gehaald en dat het nog bezorgd zou worden. Ik had er geen zin in dat de donderdag zich herhaalde, dus meerdere malen telefonisch contact gehad. Elke keer werd er gegarandeerd dat het pakket écht vrijdag afgeleverd zou worden.

Rond een uurtje of 17:00 uur was er nog steeds geen pakket. Toen heb ik een email naar PostNL gestuurd. Daarin het hele verhaal en dat ik het écht die dag nodig had. Ik kreeg vrij snel een email terug gelukkig met ook weer de garantie dat ik het pakket nog zou ontvangen die dag. Dus dat had ik mooi zwart op wit. rond een uurtje of 18:00 was er nog steeds geen pakket. Ik heb toen nog een klacht ingestuurd bij PostNL, een klacht neergezet bij Klacht.nl én die lui nog een keer gebeld met de vraag hoelaat ik het pakket nou wél kon verwachten en hoelaat ik het beste weer terug kon bellen mocht het pakket dan nog niet bezorgd zijn. Die vrouw van de klantenservice gaf mij een tijd van 19:00 uur. Mocht het pakket er dan nog niet zijn moest ik weer bellen.

Prima, ik was al in alle staten, was nog een duur pakket ook wat opzich snel kapot kan, dus vond het al geen fijn idee dat het bij PostNL bleef rondslingeren. En ik was er ook zeker van dat ik echt die avond het pakket nou zou ontvangen, al moest ik zelf naar dat sorteerbedrijf rijden. Of ze sturen het maar met een taxi.. 19:01 uur, nog geen pakket. Ik meteen bellen, 5 minuten in de wacht gestaan, en net toen de klantenservice weer opnam stond hier een chauffeur voor de deur. Gelukkig!

Hij was in een busje van een autoverhuurbedrijf en leek ook niet op iemand van PostNL, dus ik heb sterk het vermoeden dat ze snel wat anders geregeld hebben voor de bezorging..

Zo heel verhaal, misschien heb je er wat aan :P

Gewoon veel blijven bellen en mailen, wellicht werkt dat ook bij jou :)
Succes!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:53

Klopt, die selectieprocedure is niet zo streng :=

Laatst een pakketje van DHL gehad, dat ging helemaal ideaal! Heb ook regelmatig ruzie gehad met postNL inderdaad.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:54

Het was vandaag idd op het nieuws dat er veel pakketjes op het postkantoor zijn blijven liggen vanwege de stakingen van Post NL... Hopelijk is je pakje er snel.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:57

Niet om PostNL een veer in hun ass te steken, want ik ben er zelf ook zeker niet altijd tevreden mee en er al genoeg gezeik mee gehad. Maar het is het grootste postbedrijf van Nederland, logisch dat dus ook de klachten binnenstromen.
Doe jij je werk altijd volledig foutloos? Maak jij nooit een foutje? Precies, ik krijg zo af en toe ook weleens van mn baas te horen dat ik iets beter moet op letten en ik weet zeker ieder ander mens ook.

Ik ben met mijn huidige postbezorger van PostNL ontzettend tevreden. Meestal als ik weet dat er iets groters komt, zet ik mijn kantelraam open en doet hij het daar doorheen. Als dat ook niet past, komt hij het zelfs op mn werk brengen. Is maar 400 meter verder, maar toch.

Ik heb meer problemen met die walgelijk onbeschofte lui van **naam kwijt, witte busjes met zwarte letters". DHL heeft ook zn mankementen: duurt altijd vrij lang. DPD heeft zn mankementen.. Allemaal eigenlijk.

Waar ik bij PostNL zéér slecht over te spreken ben is dat er postbodes zijn die handtekeningen vervalsen of geen briefje in de brievenbus doen, waardoor je pakketje dus ergens dwaalt. Maargoed, dat is echt afhankelijk van de bezorger en sinds ik op mijn huidige adres woon, heb ik echt een hele fijne :).

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:00

Yv_ schreef:
Niet om PostNL een veer in hun ass te steken, want ik ben er zelf ook zeker niet altijd tevreden mee en er al genoeg gezeik mee gehad. Maar het is het grootste postbedrijf van Nederland, logisch dat dus ook de klachten binnenstromen.
Doe jij je werk altijd volledig foutloos? Maak jij nooit een foutje? Precies, ik krijg zo af en toe ook weleens van mn baas te horen dat ik iets beter moet op letten en ik weet zeker ieder ander mens ook.

Maar als ik mijn werk gewoon ontzettend slecht doe en niet luister naar klachten van baas of klanten, dan zal ik waarschijnlijk ook ontslagen worden, of niet? :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:02

Hier vrijdagmiddag thuis gebleven en wat zitten studeren/lezen... Ik was van 12.30 tot 16.00 thuis... Briefje... wat blijkt... is die eikel om 14.00 aan de deur geweest... geen zin gehad om naar boven te gaan dus meteen een briefje uitgeschreven (n) Lekker voor niets thuis gebleven... Het erge om half 3 stonden de Jehova's voor de deur en ik deed enthousiast open van "jeej pakketje" :')

Volgende dag belde die wel aan... heb even lekker chago lopen doen want hij durfde me niet eens meer aan te kijken toen ik er naar vroeg :')

Je hebt er mensen bij zitten.... (ook veel goede mensen trouwens!)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:05

Dat worden ze toch ook? Ik word ook ontslagen als ik herhaaldelijk dezelfde fout maak en van insiders weet ik dat dat daar ook gebeurd (wij hebben een aantal jaar geleden ook een aantal chauffeurs bij TNT/TPG of hoe het toen nog heette gehad, dus ik ben redelijk bekend met de inns en outs van de chauffeurskant). Als ik 1x een foutje maak, verwacht ik dat ik op mn lazer krijg en dat ik de tijd krijg om het op te lossen. Zo die chauffeurs ook.
Ex-collega van mij was betrapt toen hij een telefoon stal. Direct onslag bij TPG en direct ontslag bij ons. Dat soort dingen kunnen gewoon niet door de beugel. Een pakketje een keertje verkeerd afgooien kan wel.

Het probleem is dat wij gemiddeld niet 200 verschillende klanten op een dag hebben. Oftewel 200 pakketten :). Daarbij is het zo'n groot bedrijf met zoveel werkzaamheden dat er zooooooooo ontzettend veel routes/chauffeurs zijn.

Maargoed, dat maakt verder niet uit, het ging mij erom dat sommigen hier wel heel makkelijk strooien met "poedersuiker/bezorger" terwijl de bezorger zelf nieteens aan alles wat zou kunnen doen en een foutje maken ook gewoon menselijk is. Er zijn nog zoveel meer handelingen die er verricht moeten worden vóórdat het pakket in zijn auto beland. Als ik kijk naar grote klanten van ons, schort het ook altijd in de distrubutie..

Ik vind trouwens de klachtenafhandeling wel zéér slecht.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 26-06-13 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:06

Mijn huidige postbode (voor de post alleen) is prima, ik heb telkens een andere pakketbezorger en daar heb ik ook een keer gehad dat ik de brievenbus hoorde klepperen, dus ik naar de deur: briefje. Volgende dag komt die kerel dus ik zei al "gister was ik er ook hoor". "Oh, dan ben je vast in slaap gevallen, kan gebeuren". WAUW wat een lef zeg _O- Echt no way dat ik in slaap gevallen ben, dat weet ik wel 400% zeker :')