Scheten en boeren onder het eten.. Wat vind jij? ERGENIS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Scheten en boeren onder het eten.. Wat vind jij? ERGENIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:12

Hallo, ik moet even wat van mij afschrijven.
Ik erger me de laatste tijd zo erg aan mijn stiefvader.

Als we aan het eten zijn laat hij scheten en boeren, als ik er wat van zeg dan zegt hij; let niet zo op mij joh. Ook neus peutert hij echt veel en smeert het aan de bank af. Nou, ik vind dat gewoon goor.
Ook zegt hij dat ik met mijn mond open eet, maar zelf doet hij dat gewoon ook.
Ook als ik tegen mijn moeder praat, praat hij er gewoon dwars doorheen. Er zijn nu vast mensen die vinden dat ik me aanstel, dat mag maar hij doet dit zo een beetje elke dag..
Ik ben er gewoon een beetje klaar mee -O-
Hier over valt ook geen normaal gesprek te voeren want hij word gewoon direct boos..
Bedankt voor het lezen, ik moest het gewoon even van me af schrijven..

:wave:

Edit; hij rookt ook binnen, terwijl hij zei dat hij met dit weer buiten zou roken..
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 26-06-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

K_im

Re: Scheten en boeren onder het eten.. Wat vind jij? ERGENIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:22

Bestaat er geen mogelijkheid om het er eens met je moeder over te hebben? Ik vind het zelf ook behoorlijk asociaal..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:23

K_im schreef:
Bestaat er geen mogelijkheid om het er eens met je moeder over te hebben? Ik vind het zelf ook behoorlijk asociaal..

Dat heb ik al wel eens gedaan, maar mijn moeder zegt dat het haar niet zo opvalt en dat ik er tè veel op let..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:25

Ik vind het onbeleefd :j
Maar aan de andere kant; zijn huis, zijn regels. Dus tja... Als hij zich er gelukkig bij voelt :')

Ik ben zelf ook heel gevoelig voor geluiden tijdens het eten en dan krijg ik ook gewoon te horen; let maar op jezelf :j Klopt ook wel, want hoe meer ik er op let, des te erger het lijkt te worden. Mijn vriend hoort die geluiden niet namelijk, dus het ligt ook wel aan mijzelf.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:28

Maar scheten laten vind ik gewoon goor, eerder was het dat hij dan even naar de wc ging. Maar daar lijkt hij gewoon niet aan te denken..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:30

Tja, maar het wel zijn woning en jouw moeder vindt het blijkbaar ook prima. Hoe moeilijk ook, concentreer je ergens anders op :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:30

Dat vind ik inderdaad wel aardig asociaal, zowel scheten als boeren. Misschien toch nog eens netjes proberen om het erover te hebben op een subtiele manier of zo :)? En anders proberen inderdaad ergens anders op te focussen...

Doet me toevallig denken aan een man die gister schetend door de supermarkt liep. Tja, ik weet natuurlijk niet of daar een 'reden' achter zit, dan is dat heel vervelend voor die man (en voor mensen om hem heen). Maar dit was ook echt not-done en daarnaast ook nog eens vreselijk vies... Ben bijna de supermarkt uit gevlucht...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:33

Nee hoor, ik vind niet dat je overdrijft. Sterker nog, ik denk dat deze meneer een grote hap basisopvoeding mist. Door mensen heen praten is gewoon heel ergerlijk. En boeren en scheten; dat soort dingen doe je maar lekker als je alleen bent, en je snot afvegen aan de bank is gewoon te goor voor woorden. Ik zou gewoon durven en er ééns een gesprek voor organiseren. Wellicht eerst even alleen met je moeder en later met jullie drieën.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:34

Heel vies.. mijn pa kan er ook wat van.. en helaas valt het niet af te leren :=
Ik was dan ook heel blij toen ik eindelijk op mezelf woonde, en de keren die ik daarna nog bij mijn ouders ben gaan eten zijn op één hand te tellen..

Misschien eens flink mee gaan doen met scheten en boeren laten, totdat ze het zat zijn.. en als ze het jou verbieden dan je pa ook lijkt me :+

Misschien helpt het om wat verder van je pa te gaan zitten, dan valt het misschien inderdaad minder op..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:34

SindyKaya schreef:
Ook neus peutert hij echt veel en smeert het aan de bank af.

Iiiieeeeeww! :r Vrees dat je er niet zoveel aan kan doen. Die heeft echt geen manieren, want vindt je moeder daar dan van?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:35

Tja het kan dan wel zijn huis zijn, maar ik vind bewust boeren en scheten laten (zeker onder het eten) toch wel onder kopje asociaal/beetje onbeschoft vallen hoor. Ik heb hier thuis ook gewoon geleerd dat je niet expres boeren gaat zitten laten zeker wanneer je met zn allen aan tafel zit. Ik zou er ook onpasselijk van worden hoor TS :\ Maar het klinkt helaas ook een beetje alsof je stiefvader niet veel aan het gedrag gaat veranderen. Wellicht toch nog een gesprek erover proberen aan te knopen, en niet meteen geirriteerd of boos worden, maar misschien ook uitleggen dat je het gewoon echt niet prettig/fijn vindt dat hij dat doet? En binnen roken vind ik uberhaupt not done :n kan het nog 3 keer zijn huis zijn, het is gewoon schadelijk voor JOUW gezondheid, jij kiest er niet voor dat hij rookt. Wat vindt je moeder daar dan van?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:35

Wel even flink veel bonen eten voordat je mee gaat doen met je stiefvader, je moet ze gewoon weg stinken en dan zeggen; dat heb ik geleerd van de beste!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:40

inderdaad, en anders gewoon een keertje stiekem een busje strontspray leegspuiten tijdens het eten haha.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:14

Lara_Silver schreef:
Nee hoor, ik vind niet dat je overdrijft. Sterker nog, ik denk dat deze meneer een grote hap basisopvoeding mist. Door mensen heen praten is gewoon heel ergerlijk. En boeren en scheten; dat soort dingen doe je maar lekker als je alleen bent, en je snot afvegen aan de bank is gewoon te goor voor woorden. Ik zou gewoon durven en er ééns een gesprek voor organiseren. Wellicht eerst even alleen met je moeder en later met jullie drieën.

Knap dat jij dat zo uit een verhaal kan halen :+ Wie weet is TS gewoon een overgevoelige puber die alles veelste zwaar opneemt, ze zal de eerste niet zijn :)

TS, ik zou gewoon met m'n bordje ergens anders gaan zitten als ik er niet tegen kan. Knap iemand die je tegenhoudt :+

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:19

inderdaad duidelijk laten merken dat jij hier niet van gediend bent door ergens anders te gaan zitten met eten. overgevoelig of niet, ij stoort je eraan en dat is niet prettig.
scheten zijn sowieso not done onder het eten, lekker om in iemands anders lucht te moeten zitten eten... walgelijk. een boertje ok, maar dit kan ook subtiel.
en tjah snot afvegen aan de bank.... koekkoek... zou er een paar dozen tissues opzetten als hint, dat gaat echt nergens over...

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:27

Kijk, je neus leegpeuteren en dit afvegen aan de bank = goor
Boeren en scheten laten aan de tafel = onfatsoenlijk, dat hoort gewoon niet.

Maar gewoon scheten in je eigen huis kunnen laten en ook daar kunnen boeren = in mijn ogen geen probleem. Als het daar niet meer kan .... je bent wel in je eigen huis!!
Uiteraard als er geen visite is, maar gewoon onder het eigen gezin .... tja :D

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:42

scheten in je eigen huis is zeker geen probleem, maar aan tafel.... net je mond vol komt er zo'n meur voorbij... bah!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:44

Ongelooflijk wat asociaal.... Daar zou ik echt niet tegen kunnen. Misschien kun je het nog eens bespreken en aangeven dat je het ECHT NIET prettig vind.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:52

Ik vind het knap dat jij nog bij ze aan tafel eet!
Eten met open mond vind ik echt not-done. als je 2 of 3 bent, oké, maar 1 van deeerste.dingen die je leert omtrent het eten is manieren aan tafel.
Boeren en scheten laten is ronduit asociaal. Hij moet het goede voorbeeld geven, wat hij in dit geval niet doet.
Ook z'n snot afvegen is gewoon kinderachtig en goor. Wat zegt je moeder ervan?
Hoe oud ben je TS? Ik zou maken dat ik weg kwam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:58

Gadsiebah TS! Dat zijn geen tafelmanieren! Gelukkig is het met mijn pa niet zo erg. Maar die boert wel als wij nog zitten te eten en hij opstaat van tafel om alvast af te ruimen. Vinden we ook niet zo fijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:03

Ik vind het vies, dus ja dat jij dat vies vind kan ik mij heel goed voorstellen. Maar ik vind scheten laten ook buiten eten om vies en dat geldt ook voor boeren (in mindere mate) maar toch.

Maar ja, je bent 13 jaar dus dat wordt wat lastig. Zeker om dit gedrag te veranderen. En natuurlijk zou je moeder best gelijk kunnen hebben dat je er teveel op let. Per ongeluk een boer of scheet laten kan natuurlijk altijd gebeuren en met familie in de buurt is dat niet zo'n probleem. Maar het hele alfabet opzeggen lijkt mij erg onnodig.

Ik denk alleen dat je er weinig aan kan veranderen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:10

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er zulke onbeschofte mensen zijn, sorry hoor! In ieder geval ga ik er niet mee aan tafel!!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:19

phormicola schreef:
Lara_Silver schreef:

Knap dat jij dat zo uit een verhaal kan halen :+ Wie weet is TS gewoon een overgevoelige puber die alles veelste zwaar opneemt, ze zal de eerste niet zijn :)

TS, ik zou gewoon met m'n bordje ergens anders gaan zitten als ik er niet tegen kan. Knap iemand die je tegenhoudt :+

Heeft niets met het 'uit een verhaal halen' te maken. Ik vind persoonlijk dat iemand die zich op die manier gedraagt een grote hap basisopvoeding mist. Ik vind het gewoon asociaal en walgelijk gedrag. Daar sta ik nog steeds achter.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:51

Ik denk dat je gewoon ergens anders moet gaan zitten met eten misschien dat het dan meer tot ze door dringt dat je het gewoon vies vind. En snot aan de bank afvegen is gewoon echt smerig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:56

Niet elke keer op reageren, dat werkt averechts, ook bij volwassenen en pubers. Alles wat je aandacht geeft, groeit. Negeren dus.