Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FirebirdM

Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 14:28

Ja ja, lekker wegzwijmelen, wie houdt er niet van...

Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen met 'ingewikkelde' relaties! Of dat nou te maken heeft met een groot leeftijdsverschil, een taalbarrière, een cultuurverschil, een onmogelijke werkverhouding of nog iets heel anders of alles tegelijk, ehhh - allemaal dingen die misschien niet bepaald makkelijk zijn, maar het bloed kruipt tenslotte waar het niet gaan kan.

Wie heeft een gokje gewaagd of kent iemand die z'n verstand volledig genegeerd heeft en gewoon voor zo'n relatie gegaan is? Hoe is dat gelopen? Brand los! Edit: Ik zie net dat ik 'succesvolle' in de titel heb gezet, stukje wishful thinking van mijn kant... :') Uiteraard zijn alle verhalen welkom.

(Als hier al een topic over bestaat, mijn excuses. Ik kon zo snel niks vinden)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:31

yup :)

na 14 jaar met mijn ex te hebben samengewoond was het op. Ik werd verliefd op een collega (Brits, totaal verschillend met mij, stukkie ouder) , ben van de ene relatie in de andere gesprongen (ooooooh je had 'ze' moeten horen!).

We wonen nu 8 jaar samen, 2 jaar getrouwd. Beste keuze ooit geweest :j

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 14:44

vanLotje schreef:
yup :)

na 14 jaar met mijn ex te hebben samengewoond was het op. Ik werd verliefd op een collega (Brits, totaal verschillend met mij, stukkie ouder) , ben van de ene relatie in de andere gesprongen (ooooooh je had 'ze' moeten horen!).

We wonen nu 8 jaar samen, 2 jaar getrouwd. Beste keuze ooit geweest :j

Kijk, daar worden we vrolijk van! :D

Jullie hebben er dus ook bepaald geen geheim van gemaakt, afgaande op het commentaar van de ze's? Fijn om te horen dat het zo goed uitgepakt heeft!

Willeke_

Re: Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:57

Mijn zus heeft al jaaaaaren een relatie met een man van 20 jaar ouder.
Hartstikke gelukkig samen!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:05

mijne was al 20 jaar getrouwd,dus ook een stuk ouder.. inmiddels niet meer getrouwd en hebben we samen 2 kindjes

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:25

Wij :))

We schelen 11 jaar en hij woonde in Amerika. Ik heb m'n paard verkocht met het idee dat als ik daarheen zou gaan dat ik ook zou bijven. Dat gebeurde niet, want het klikte toch niet zo fantastisch. Ik ben teruggegaan naar NL en we hebben beiden aan onszelf gewerkt (we hadden allebei psychische en emotionele problemen), 4 maanden later zat ik weer in het vliegtuig. Dit keer klikte het wel!

Ik ben toen een hele tijd in Amerika gebleven, waar we ons verloofden. Op een gegeven moment moest ik terug en hij is de maand daarna achter me aangekomen. Een jaar daarna zijn we getrouwd :)

We zijn heel verschillend in veel opzichten. Zo is hij meer een denker en volg ik voornamelijk m'n hart. Hij is puur en alleen creatief en rationeel, ik ben daarnaast ook into lichamelijke dingen en heb ook een fysiek beroep. Hij spreekt totaal geen Nederlands en heeft ook geen talenknobbel. Hierdoor is hij volledig afhankelijk van mij en moet ik al het administratieve werk doen in ons leven.
In het begin was dit alles heel erg moeilijk en we hebben ontelbare keren volledig overhoop gelegen. We hebben 3x op het punt gestaan om te scheiden. Als klapper op de vuurpijl bleek hij epileptisch te zijn vlak na ons huwelijk :(

Maar ipv bij de pakken neer te zitten zijn we juist van elkaar gaan leren. Door mij is hij veel gevoeliger en liever geworden, denkt meer aan anderen, etc. Ik ben door hem wat bedachtzamer en stabieler geworden. Beiden zijn we enorm gegroeid onder elkaars vleugels!

Aankomende september zijn we 5 jaar getrouwd en wij weten zeker dat dat zo blijft tot de dood ons scheidt :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:26

Ik ben al ongeveer 10 jaar gelukkig samen met mijn vriendin die maar liefst 32 jaar ouder is dan ik :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:49

Tjah onmogelijk...

Mijn (sinds kort) ex en ik hadden een halve 'lange' afstandsrelatie vs 'vaak weg van elkaar'. Ik woon door de week 170km bij mijn thuis vandaan (waar hij ook vandaan komt). Hij zit om de 4 weken 4 weken op zee. Uiteindelijk besloot hij dat we toch niet genoeg bij elkaar pasten, dat hij in zijn verlofdagen zijn tijd moeilijk in kan delen en dat is uiteindelijk geresulteerd in een breuk. Helaas. Had ik het zien aankomen? Verre van... Als we bij elkaar waren ging alles goed, leuk en gezellig.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:54

Ik zit nog aan het begin van een relatie, enkele maanden samen met een Turkse jongen welke gelovig is, en ik als ongelovige. Over 2 weken begint de ramadan en zal ik hem 1 maand niet zien. Zo ver als jullie ben ik nog lang niet, maar ik hoop dat ondanks de cultuurverschillen en geloofsovertuigingen dat we goed blijven gaan :) -> Wordt vervolgd ;P

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:59

Zoals ik nu dus begrijp, woont jou man al 6 jaar in Nederland, en spreekt nog geen nederlands? Hoe ga jij daarmee om? Ik zou van een buitenlandse vriend toch wel evrwachten dat hij zijn best gaat doen om de taal te leren. Of heeft doet hij dit wel? Ben gewoon nieuwsgierig ;)

Verder geen evrhaal vanuit mijn kant, ik heb gewoon een simpele succesvolle relatie :+
phormicola schreef:
Wij :))

We schelen 11 jaar en hij woonde in Amerika. Ik heb m'n paard verkocht met het idee dat als ik daarheen zou gaan dat ik ook zou bijven. Dat gebeurde niet, want het klikte toch niet zo fantastisch. Ik ben teruggegaan naar NL en we hebben beiden aan onszelf gewerkt (we hadden allebei psychische en emotionele problemen), 4 maanden later zat ik weer in het vliegtuig. Dit keer klikte het wel!

Ik ben toen een hele tijd in Amerika gebleven, waar we ons verloofden. Op een gegeven moment moest ik terug en hij is de maand daarna achter me aangekomen. Een jaar daarna zijn we getrouwd :)

We zijn heel verschillend in veel opzichten. Zo is hij meer een denker en volg ik voornamelijk m'n hart. Hij is puur en alleen creatief en rationeel, ik ben daarnaast ook into lichamelijke dingen en heb ook een fysiek beroep. Hij spreekt totaal geen Nederlands en heeft ook geen talenknobbel. Hierdoor is hij volledig afhankelijk van mij en moet ik al het administratieve werk doen in ons leven.
In het begin was dit alles heel erg moeilijk en we hebben ontelbare keren volledig overhoop gelegen. We hebben 3x op het punt gestaan om te scheiden. Als klapper op de vuurpijl bleek hij epileptisch te zijn vlak na ons huwelijk :(

Maar ipv bij de pakken neer te zitten zijn we juist van elkaar gaan leren. Door mij is hij veel gevoeliger en liever geworden, denkt meer aan anderen, etc. Ik ben door hem wat bedachtzamer en stabieler geworden. Beiden zijn we enorm gegroeid onder elkaars vleugels!

Aankomende september zijn we 5 jaar getrouwd en wij weten zeker dat dat zo blijft tot de dood ons scheidt :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:03

9 jaar verschil en ik heb hem gekend als de grootste player die er rond liep hier in de omgeving. Hij was berucht om zijn streken, zowel met de dames als daarbuiten. Je kan stellen dat ie als jonge gast geen één goed idee had. :+ Bovendien staat ie nog steeds bekent om zijn temperament.

Oei wat heb ik veel waarschuwingen gehad... Hij zou mijn hart breken en ik mocht blij zijn als het dat maar was. Mijn eigen moeder zei dat ik mijn leven vergooide met hem enz.. Enkel mijn vader en broer zeiden "volg je hart". Ik zelf heb ook lang getwijfeld of ik wel met hem zou beginnen maar ben blij dat ik het "risico" genomen heb. Ik heb nog steeds mensen die niet meer met me praten omwille van mijn keuze waar ik vroeger goed mee kon. Maar inmiddels staan we op trouwen... Hij is trouw, lief, af en toe wat lomp maar daar is het een man voor. Temperament hebben we allebei maar om één of andere reden werken we rustgevend op elkaar. :+ Wat niet wil zeggen dat we nooit boos zijn op elkaar, in tegendeel! :') Maar we vergeven het elkaar wel. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:54

Ik ben getrouwd geweest met een Russisch-talige man, die ook nog eens 13 jaar ouder was. Hij bleek ook nog moslim te zijn, maar dat uitte zich alleen in bv. geen varkensvlees eten. In het begin spraken we elkaars taal niet en we moesten ons redden met woordenboeken en dan aanwijzen wat je bedoelt.. ik had binnen 2 maanden genoeg Russisch geleerd om hem te kunnen volgen en in totaal binnen 3 maanden om het terug te gaan praten... hij sprak na een aantal jaar nog steeds heel gebrekkig Nederlands... zat wel op school, wou het ook heel graag leren, maar op de een of andere manier lukte het hem niet, hij had geen talenknobbe.

Ik weet niet of het het cultuurverschil was, of zijn karakter... maar hij is echt de grootste "snikkel" die ik ben tegengekomen... dit heeft dus duidelijk niet gewerkt.. op een gegeven moment was ik het geestelijk en lichamelijk mishandeld worden en de bijna dagelijkse verkrachtingen zo zat dat ik met heel veel hulp uiteindelijk toch voor mezelf heb durven kiezen en de scheiding heb aangevraagd.

Inmiddels heb ik een vriend van bijna 9 jaar ouder en die weet wel hoe het hoort... :) Soms botst het wel (hij is binnenvetter en ik zeg wat ik denk zeg maar), maar het gaat nog steeds goed tussen ons, ondanks de afstand tussen ons (hij woont bij Rotterdam en ik woon helemaal bovenin de prov. Groningen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:07

Op zich vind ik het persoonlijk geen "onmogelijke" relatie, maar ze is wel tikje anders. Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje als Winged: mijn vriend is 6 weken weg en 6 weken thuis, ook op zee in de baggerwereld. We hebben dezelfde leeftijd. Het grote verschil is dat wij normaal op zo'n 15 à 20min van elkaar wonen met de auto. Mits goed plannen konden we elkaar dus regelmatig zien en tijdens zijn laatste thuisperiode (uitzonderlijk 4 maanden) hebben we in mijn huis samengewoond. Ik huur, het nieuwbouwproject dat hij gekocht had vlak voor onze kennismaking is af sinds vorig najaar en vlak voor zijn vertrek in mei zijn de meubels aangekomen. Hij gaat daar nu wonen, bedoeling is dat ik op (korte) termijn daar intrek. Voor mezelf vind ik dit het ideale :)

We hebben dezelfde leeftijd, voor een deel dezelfde interesses en we zijn beiden gewend om zelfstandig bezig te zijn. Met goede afspraken kunnen we beiden ons eigen ding blijven doen zonder echt tijd te moeten inleveren voor elkaar. Maw, het loopt prima en het wordt gewoon nog steeds beter :)

Mijn moeder is intussen zo'n 15 jaar samen man die 15 jaar jonger is dan zijzelf. Mijn ouders zijn zo'n 23 jaar gelegen gescheiden en papa is eind 2007 overleden. Mijn "stiefpa" (mams is niet hertrouwd) is ook maar 15 jaar ouder dan ikzelf, en scheelt maar 10 jaar met mijn oudere broer. Ik kijk er niet meer van op, ben alleen benieuwd hoe mijn schoonouders gaan reageren als ze elkaar ooit leren kennen. Ze weten het wel, maar kan niet echt hun reactie peilen daarover.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:09

Mijn vriend woont zo'n 1600 km verderop, in Litouwen :) We spreken dus ook elkaars taal niet, zijn dat wel aan het leren, maar nog lang niet goed genoeg om ermee te praten. Gelukkig kunnen we beide wel goed engels, dus veel communicatie problemen hebben we niet. Maar het maakt de serieuze gesprekken (waar we beide toch al heel goed in zijn, not :P) niet makkelijker.
Long distance relationship is echt niet makkelijk, maar bij ons gaat het al bijna een jaar prima, zien elkaar gemiddeld 1 keer per 5 weken ongeveer en vliegtickets zijn niet zo duur (70-90 euro voor retour).
Beide nooit verwacht een vriend/vriendin zo ver weg te hebben, maar op het moment dat je ene ontmoet, wil je gewoon daarmee samen zijn, no matter what :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:20

Onmogelijk misschien niet, maar wel moeilijk. Vriend van andere afkomst (Turks) en daar heeft iedereen zijn mening altijd wel over klaar :) . Heb heel wat tegenwinden gehad, een keer was de druk zelfs zo groot dat het het een tijdje uit is geweest. Maar we konden toch niet zonder elkaar. Mensen hadden verwacht dat het toch weer binnen een maand uit zou zijn en dat ik op kruipende knieën naar huis zou gaan, maar dus mooi niet :D .

Vriend van mij heeft het veel onmogelijker. Was vroeger altijd een type wat niets moest weten van mensen met een andere afkomst en best wat vooroordelen had...en nu dus stapelverliefd op een marrokaanse moslima uit een zeer strenge familie :)) . Zij hebben véél ergere dingen meegemaakt dan bij mij maar zij kiezen ook voor elkaar. Als je graag er meer over wilt weten moet je het maar via pb vragen, vanwege privacyredenen wil ik er niet te veel over uit weiden hier :) .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:27

Utixo: Het gekke is dat onze omgeving het veel vreselijker vindt dan wijzelf :+ Heel veel vooroordelen komen zijn kant op, terwijl zijzelf er totaal geen last van hebben. Ik vind dat typisch Nederlands geneuzel eigenlijk :')
Ik vind het van ons twee het minst vervelend, hij vindt het dus veel erger dat hij zo'n moeite heeft met Nederlands :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:31

Ik denk dat elke "vreemde" relatie wel zijn tegenwind krijgt. Hier is het vooral omdat hij zo vaak weg is. Ofwel denken ze dat je als huisvrouw gebakken zit en dat je nooit meer moet werken, ofwel zijn ze er heilig van overtuigd dat het een vent is "met in elke haven een ander". Uiteraard zijn er ook die daar de combi van maken.
Helaas voor hen is geen van alle van toepassing. Ik moet gewoon zelf zorgen dat er geld in het laatje komt, zeker als ik mijn paarden wil (onder)houden. Dit kan wel veranderen als we aan kinderen beginnen, omdat én hij in het buitenland én ik een job met veel shiften waarschijnlijk gewoon niet te combineren valt. Vertrouw vriendlief verder op zijn woord dat hij hondstrouw is. Ga er immers van uit dat iedereen zijn partner kan bedriegen als die dat wil, daarvoor hoeft hij heus geen 5000km verderop te zitten.

Het is alleen nog steeds erg vermoeiend om dat soort discussies weer 100x te moeten blijven voeren met mensen die dit als abnormaal bestempelen.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:02

al ander half jaar gelukkig met een jonge die 9 jaar ouder is dan mij ik moest hier vroeger nooooit aan denken. tjah, het enige probleem we spreken elkaars taal niet dus alles is in het engels!!
we zijn totaal verschillend hij is heel koppig en ben nog al rustig ondanks alles gaat het heel goed
Laatst bijgewerkt door Chantaliiejj op 25-06-13 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:10

Ik ben al sinds 5 maart 2011 met mijn vriend en onze relatie duurt eigenlijk best wel zeer lang ondanks al de verschillen ; onze karakters zijn elkaars tegenpolen en vooral op het vlak van koppigheid want we kunnen zeker een week lang in dezelfde ruimte leven , zonder woord te zeggen tot de ene zijn excuses aanbied... , ik heb 2 paarden en hij heeft er totaal niets mee , kwa filmkeuze is het ook altijd wachten tot iemand er zich bij neerlegt omdat we niet dezelfde filmkeuze hebben , hij gaat het liefst 2/3 keer uit per maand en ik maximum 2 keer maar meestal is dit maar 1 keer , verder zit ik ook met een depressie die het héél moeilijk maakt omdat hij er niet elke keer mee weet om te gaan..
Het is om die redenen ook uit gegaan ( vooral door de depressie) op 25 december 2012 maar weer aangegaan op 25 maart 2012 ( wel een maandje FWB geweest :o ) , maar toch zijn we weer samen en gaat alles weer goed sinds ik mijn medicatie neem , de verschillen zullen natuurlijk wel blijven :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:12

Ben al zeven jaar gelukkig met mijn 9 jaar jongere vriend :D....iets wat veel mensen niet voor mogelijk hadden gehouden :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:29

Hier eentje. Cultuurverschil. Ik Hollander, hij Indonesisch.. Geloof.. ik geloof niet en hij is zwaar gelovig. Ik heb meerdere broers, hij is enigkind dus wordt strak aan het lijntje gehouden.. Hier mag hij alles en bij hem mag ik niks. Steker nog, zijn ouders mogen mij niet en zien hem liever met een ander. Ja, dit hebben ze zelf gezegd.

En toch zijn we inmiddels alweer 4.5 jaar bij elkaar. Het gaat niet altijd even goed, maar we houden vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:35

Mijn vriend en ik schelen 17 jaar :-) Al een tijdje zagen we elkaar wel zitten. Uiteindelijk mijn stoute schoenen aangetrokken en via fb beginnen spreken. 4 uur chatten later waren we samen en we hadden nog nooit 1 woord in rl gezegd :-P Ondertussn toch al even samen en alles verloopt super! We weten wat we aan elkaar hebbn en we zien elkaar graag :-)

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:39

Hier ook iemand met een, niet onmogelijke, maar wel een ongewone relatie voor veel mensen. Mijn vriend is 24 jaar ouder. Zelf hebben we weinig last van het leeftijdsverschil, het zijn vooral anderen die er moeite mee hebben.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 18:46

Onmogelijk is inderdaad niet de beste woordkeuze, maar against all odds dan toch zeker (wij noemen het 'onconventioneel', aan een eufemisme meer of minder is nog nooit iemand doodgegaan *\o/* )... Dat het niet onmogelijk is bewijzen de verhalen hier wel, hartstikke leuk om te lezen! En Alwiene, dan heb ik 'leeftijdsverschil' bij deze in ieder geval weer in een ander perspectief staan... Top :))

Helaas ook een paar minder leuke verhalen, jammer om te lezen van jullie breuk Winged... Gaat het wel goed met je? En Banjer, wat een rotverhaal! Gelukkig ben je die engerd kwijt. :(:)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:37

ik heb verkering met de broer van mn ex, niet echt een ideale situatie, maar ben er zeker van dat hij de ware is. Wel was het even wennen toen ik merkte dat ik verliefd op hem was en hij op mij...nu heeft iedereen het wel geaccepteerd (behalve dan mn ex, die praat nog steeds niet tegen me... :( ). Gelukkig maar, want over een paar jaar gaan we trouwen! :D