Gescout als model, doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Gescout als model, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:28

Hallo medebokkers!

Tja... Ik ben dus een meisje van 13 en wat mij is overkomen is een droom van vele tieners: ik ben gescout door een beginnend modellenbureau in Utrecht. Maar nu is het zo dat dit voor mij eigenlijk helemaal geen droom is. Ik houd er niet van om gefotografeerd te worden (ik heb er een hekel aan) en ben totaal geen meisje-meisje. Ik reageerde dus heel erg afhoudend en zal mijn scout er in de loop van de week nog wel over bellen. Ik ben altijd al slecht geweest in het nemen van beslissingen, maar dit is echt een onmogelijk lijkende beslissing. Ik mag -als ik wil- woensdagavond met m'n scout mee voor een gesprek, en als het allemaal goed is gaan ze mijn groei e.d. dan volgen en krijg ik in het beste geval op mijn 14/15e mijn eerste opdracht.

Maargoed, ik voel dus echt geen drang om dit voorstel meteen aan te nemen. Het lijkt me echt niet persé leuk ofzo. Het is natuurlijk wel zo dat modellenwerk in principe goed verdient (als bijbaantje ;) ), maar mijn ouders zijn redelijk rijk, dus ja...

Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik spijt krijg van mijn beslissing, wat deze ook moge zijn. En ik verzuip mezelf in mijn overwegingen.
Dus lieve bokkers: help mij!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:29

faatxhorse schreef:
Het lijkt me echt niet persé leuk ofzo.

Daar staat je eigen antwoord al.
En dat je ouders rijk zijn, leuk voor nu, maar je wilt later ook zelfstandig worden neem ik aan?

Jurrian1993

Re: Gescout als model, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:30

Je kan toch op gesprek gaan? Kan je altijd nog afhaken zeker

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:30

Je kan altijd het gesprek afwachten :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:32

je kan altijd gaan kijken en een keertje uitproberen misschien vind je het uiteindelijk toch wel hartstikke leuk
en als je het alsnog niet leuk vind kan je altijd afhaken

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:32

Heel eerlijk... een beginnend modellenbureau >;) :x
Is dit wel zuivere koffie?
Ik zou dit goed overleggen met je ouders, en doe niets wat jij niet wilt.
Je bent 13... Als je talent hebt, komt dat later ook wel.
Ga gewoon de dingen doen die jij leuk vindt.

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:33

Ik zou ten eerste zeker als eerste met je ouders gaan, je weet maar nooit wat voor rare dingen mensen nu weer bedenken om jonge meisjes te 'lokken'...

Ik zou eigenlijk gewoon op gesprek gaan, misschien een of twee keer zo'n fotoshoot doen, en dan gewoon kijken of het iets voor jou is, en ook duidelijk tegen die scout zeggen dat je erg twijfelt. Misschien kom je er wel achter dat je het superleuk vind om zo 'opgetut' te worden enzo, of je weet daarna dat het gewoon niets voor jou is. Dan hoef je ook niet meer zo te twijfelen, en dan kan je het gewoon opvatten als compliment ;) (maar ik weet niet of het een optie is om het 'even te proberen' natuurlijk)

Succes met het nemen van je beslissing!

Poiuytrewq

Ik zou gaan.
Je kan altijd nog zeggen dat je het niet (meer) wilt.

hobbyboerin

betaal in ieder geval niets en trek het bureau na, ga ook niet alleen op gesprek maar neem je vader of moeder mee.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:34

Een beginnend modellenbureau, scout heel veel kinderen. Lijkt me geen zuivere hap.
Als het je ding niet is, niet aan beginnen

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:36

Dankjulliewel voor jullie (snelle) reacties!

@Goof
Natuurlijk wil ik later zelfstandig worden, maar ik ben echt niet van plan om brood op de plank te krijgen met modellenwerk. Het geld dat ik zou verdienen zou echt enkel zijn als extraatje bv. om sneller mijn nieuwe camera te kunnen kopen. :)

@ de rest
Natuurlijk ga ik samen met mijn ouders en we passen echt wel goed op voor neppe modellenbureau's e.d. We zullen goed oppassen!
En misschien hebben jullie wel gelijk dat ik gewoon dat gesprek moet voeren...

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:37

Ik zou gewoon gaan, maar wel je ouders meenemen.
Je kan er echt ontzettend veel mee verdienen, m'n buurjongen heeft daar z'n hele studie mee kunnen betalen (modellenwerk was gewoon als bijbaantje).
Maar ik ken ook iemand waar het nep was.

Ik zou dus gewoon gaan, maar wel je ouders mee nemen. Lees de contracten goed door voordat je/ jullie ze onderteken. Je kan altijd nog nee zeggen :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:38

Zou het niet doen. Dit soort dingen komt zelden voor. Lijkt mij geen zuivere koffie. Betrek sowieso je ouders hier in. En ga geen afspraken maken met die mensen. Je bent sowieso minderjarig dus heb je je ouders nodig. Maar ik krijg er geen lekker gevoel bij. Denk eerder dat dit neigt naar een manier om ondegelijke handelingen te verrichten onder het mom van: het hoort erbij..

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:40

Dankjewel Eileen & friendly!
Ik zal sowieso eens de naam van mijn scout googleen, en natuurlijk ga ik niet zomaar random contracten ondertekenen oid. Ik zal ook even vragen naar de naam van het modellenbureau enzo...

Dankjulliewel voor het meedenken! :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:41

Vooral het woord "beginnend" krijg ik kriebels van. Gevestigde namen geloof ik eerder..

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:51

Ik ben trouwens wel benieuwd naar wat voor gevoel jij erbij hebt :) Het is natuurlijk niet zo dat elk 'beginnend' modellenbureau nep is, elk modellenbureau is ooit 'beginnend' geweest.

Maar toen die man/vrouw jou aansprak, had jij er toen een goed gevoel over? Of vond je het raar klinken? Want jouw gevoel is het belangrijkste. Als jij het gevoel hebt dat er iets niet goed is, zou ik er niet aan beginnen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:44

Wat leuk voor je!

Ik ben vooral heel benieuwd wat jouw ouders er van vinden?

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:50

faatxhorse schreef:
Dankjewel Eileen & friendly!
Ik zal sowieso eens de naam van mijn scout googleen, en natuurlijk ga ik niet zomaar random contracten ondertekenen oid. Ik zal ook even vragen naar de naam van het modellenbureau enzo...

Dankjulliewel voor het meedenken! :D

Heb je dan van die man geen naam of een visitekaartje van dat modellenbureau gekregen? Zodat je eens kunt kijken naar hun portfolio?
Weet alsjeblieft heel voorzichtig. Mijn vader fotografeert heel veel modellen en heeft zelf heel strenge regels gesteld. Zo is bijv. bij hem verplicht dat iedereen onder de 16 jaar altijd wordt begeleid door een ouder/ verzorger. Al dit soort regels heeft hij opgesteld omdat er ontzettend veel kaf onder het modellenkoren zit.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:53

Dus je bent gescout en ze hebben de naam van hun bureau niet genoemd? Erg verdacht.. Is het via fb oid gebeurd?

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 07:30

Friendly, ik begrijp heel goed dat jullie 'de kriebels krijgen' van het woord 'beginnend', maar om even op Pina22 te antwoorden:

Pina22, het voelde eigenlijk helemaal niet verkeerd. Het meisje kwam relaxt en proffesioneel over en ze maakte even een foto van mijn gezicht en lichaam.

Willeke, dankjewel! Mijn ouders zien eigenlijk helemaal geen gevaar maar zullen desondanks altijd met me mee gaan en niet zomaar contracten ondertekenen etc. Verder zien ze het 'nut' er niet zo van in om dit voorstel nu meteen aaan te nemen, maaar ze zullen me ook niet tegenhouden. Mijn moeder is zelf vroeger ook model geweest. :)

Estja, ik heb geen visitekaartje gekregen, ze zei dat ze deze nu niet bij zich had. Ik heb enkel haar volle naam en telefoonnummer gekregen. Ik zal heel voorzichtig zijn, beloofd. ;) En natuurlijk zal mijn moeder altijd meegaan.

Hariikaaax, ik snap dat je dat verdacht vindt. Ik zal de naam navragen. Maar het is niet op fb gebeurd, maar in de hema. :P

oeder altijd meegaan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:53

tja, kan verdacht zijn, maar volgens mij heeft TS goed door waar ze op moet letten, en heeft ze 2 oplettende ouders. Zolang je niks zomaar tekent en ook niet gaat betalen voor een portfolio en zo, en op meer van dat soort gevaar signalen let, dan kan het echt geen kwaad om gewoon in gesprek te gaan.

Moet trouwens wel zeggen dat visite kaartje niet bij je hebben ik ook al wel raar vind.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:59

Een echte scout gaat Nooit zonder visitekaartje aan het werk, zeker niet als ze wel haar camera bij zich heeft.
Ik zou mezelf eens goed achter de oren krabben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:02

Shiloh schreef:
tja, kan verdacht zijn, maar volgens mij heeft TS goed door waar ze op moet letten, en heeft ze 2 oplettende ouders. Zolang je niks zomaar tekent en ook niet gaat betalen voor een portfolio en zo, en op meer van dat soort gevaar signalen let, dan kan het echt geen kwaad om gewoon in gesprek te gaan.

Moet trouwens wel zeggen dat visite kaartje niet bij je hebben ik ook al wel raar vind.

Als je 13 bent heb je nog niet alle levenslessen opgedaan om te weten waarop je moet letten en nog een fikse dosis goedgelovigheid.
TS ik zeg hier niet mee dat je niet slim bent, maar wel naïever dan iemand van 21 die al hier en daar wat ervaringen meer heeft opgedaan.

Elk bedrijf is beginnend geweest, maar de combinatie met een jonge meid van 13 is het toch een beetje spannend...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:08

Een beginnend bedrijf? Tja kan. Meisjes van 13 aanspreken? Tja.. Wel erg jong. Geen visitekaartje bij? Vreemd..

Stel dat het allemaal echt is, ga er nu aub niet vanuit dat je gelijk de nieuwe Doutzen Kroes bent. De dames die internationaal doorbreken dvm van zo'n scout zijn er altijd nog vele malen minder (zeg maar gerust 1 op 1000 als het niet meer is) dan de dames die na een jaar weer werkeloos op de bank zitten. (zeker zo'n bedrijf heeft ook nog eens geen naam) Het beeld door ANTM e.d. blijft nog steeds erg rooskleurig van die wereld.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:24

En betaal alsjeblieft niet voor portfolioshoots... een goed bureau doet dit kostenloos... als je veel geld moet betalen, dan is het ook geen zuivere koffie!