Wat vinden ouders van de SWEETfeesten? Ouders&kids meld u!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BlijeRuiter

Wat vinden ouders van de SWEETfeesten? Ouders&kids meld u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 19:55

Haihai!
Ik vond t weleens tijd voor een topic waarin we kunnen discussieren over de SWEETfeesten!
Waarom zouden jou kinderen wel/niet mogen? Voor de gene die t niet weten, het is een discotheek voor jongeren van 12 t/m 15, zonder alcohol dus. :Y) Nu moet ik eerlijk zeggen dat er ook wel wat ouderen rond lopen.
Ikzelf ben 12, en absoluut niet het-poppen-speel-type.
Ik ben er 3 keer geweest, en vind t heeul leuk! Laatst hadden we bonte avond op school van groep8,
uiteindelijk hingen 3 vriendinnen van me en ik nog in een paal haha, en door sommige meisjes werden we uitgemaakt voor slet,
want ja, wie danst er nou zo sletterig? :+ Maar nu, zouden jullie je kind naar sweet laten gaan? Waarom wel/niet? Er staat trouwens overal beveiliging en je wordt gecontroleerd of je geen alcohol mee hebt. En kids, laten we eens goede argumenten geven waarom we vinden dat we er wel recht op hebben. *D Het mag uiteraard ook over andere disco's!

Dus, laten we met goede argumenten komen en elkaar misschien helpen?

Geen reactie als; Meid, ga met je poppen spelen, daar hebben we niks aan. :)

luuntje

Re: Wat vinden ouders van de SWEETfeesten? Ouders&kids meld u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:56

Bij ons heet dat een coladisco.
Als zoonlief er heen wil, veel plezier.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:56

Je bent 12 en je hangt in een paal?
Uh, okee.

Dat was mijn enige nuttige gedachte hierover..

BlijeRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 19:57

Liesje1611 , we waren melig, en hadden lol?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:59

Liesje1611 schreef:
Uh, okee.

Daar dacht ik ook meteen aan.

Wees er maar trots op dat je niet het poppen speel type bent maar liever in een paal hangt op 12 jarige leeftijd :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:02

Ik vind zogenaamde fris-feesten een harstikke leuk initiatief. Dat ten eerste. Ik denk dat het goed is omdat jongeren op deze manier eerst leren 'feesten' zónder alcohol, ipv dat ze op hun 16e meteen in het diepe worden gegooid als het ware.

Maar als ik erachter kom dat mijn dochter met 12 jaar op de basisschool in een páál hangt (wat doen die daar??) dan zou ik haar toch even voorlichten over het een en ander..
Over acties die je kunt uitlokken. Bewustwording van jezelf, hoe wil je overkomen?
Bovendien zijn er veel leukere dingen om te doen als je melig bent dan de aandachts-..- uit te hangen. :)
Laatst bijgewerkt door Silenna op 24-06-13 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:04

Als je nu al, als groep 8-er, in een disco in een paal hangt te zwieren ben ik ernstig benieuwd wat je over 2 jaar uitspookt.....
Ik zou bijna zeggen:"Meid, ga met je poppen spelen"!

Het initiatief van alcoholvrije feesten = +:)+

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:04

Ik ben 14, ik ga niet aan een paal hangen, ik ga niet naar dat soort feesten toe, ik ben soms nog wel het poppen speel type (met mn nichtje dan :+ )
Maargoed, ik ga liever met vriendinnen afspreken, naar de paarden, dagje uit met mn ouders, filmavonden houden ed met vriendinnen.. :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:06

Ik ben er vroeger ook weleens heen geweest toen ik een jaartje of twaalf was, ik vond het toen erg leuk
voor zover ik me kan herinneren. Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee mits er goed gecontroleerd
word op alcohol/drugs en het wel een beetje beschaafd blijft en geen halve schuur orgie, als het té gek
word moet er worden ingegrepen door de beveiliging (ben ik van mening).

Toen ik 12 was speelde ik trouwens net zo goed met mijn knuffelbeesten én ging naar de coladisco of een
fuif. Ik ben overigens voorlopig nog geen moeder. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:52

Ik denk altijd maar, na je 15e heb je nog genoeg jaren om uit te gaan. ;)

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:57

Liesje1611 schreef:
Ik vind zogenaamde fris-feesten een harstikke leuk initiatief. Dat ten eerste. Ik denk dat het goed is omdat jongeren op deze manier eerst leren 'feesten' zónder alcohol, ipv dat ze op hun 16e meteen in het diepe worden gegooid als het ware.

Maar als ik erachter kom dat mijn dochter met 12 jaar op de basisschool in een páál hangt (wat doen die daar??) dan zou ik haar toch even voorlichten over het een en ander..
Over acties die je kunt uitlokken. Bewustwording van jezelf, hoe wil je overkomen?
Bovendien zijn er veel leukere dingen om te doen als je melig bent dan de aandachts-..- uit te hangen. :)

En tegelijk drinken ze allemaal vantevoren in, zodat ze bezopen zijn als ze naar binnen gaan dat herinnen ik me ervan ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:59

BlijeRuiter schreef:

Haha lol :):)

>;)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:01

Geryon schreef:
Liesje1611 schreef:
Uh, okee.

Daar dacht ik ook meteen aan.

Wees er maar trots op dat je niet het poppen speel type bent maar liever in een paal hangt op 12 jarige leeftijd :j

Zelfde gedachten :') :x
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 24-06-13 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Fris feesten, hartstikke goed initiatief :)

Ach, beetje in zo'n paal hangen. Ze had de kleding nog aan :+

maikeltje

Ik vind het een prima initiatief. Mijn zoon van 12 gaat om het weekend. Wordt hier een keer in de twee weken georganiseerd. Is toch leuker voor ze dan een avondje tv hangen?

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:03

Ik ben wel een keer bij Safe geweest, en ik hoor vaak van mensen dat er van die allochtoontjes (heb absoluut niks tegen buitenlanders!) met messen rondlopen en dingen van je jatten ofzo. Weet niet of dit waar is, maar ik zou er niet sowieso niet heen gaan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:05

kriistellx schreef:
Ik ben wel een keer bij Safe geweest, en ik hoor vaak van mensen dat er van die allochtoontjes (heb absoluut niks tegen buitenlanders!) met messen rondlopen en dingen van je jatten ofzo. Weet niet of dit waar is, maar ik zou er niet sowieso niet heen gaan.

Hier niet hoor. Je komt niet binnen mrt mes, daar wordt op gecontroleerd. Nu zitten wij wel in een boerendorp dus allochtonen zie je hier ook niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:07

BlijeRuiter schreef:

Met dat soort zogenaamde lol geef je mogelijk een verkeerd signaal af aan types die daar misbruik van kunnen maken. Wil je dat risico lopen?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:14

In een topic waar je een verzorgpaard zoekt staat dat je 15 bent? >;)
Verder is het misschien wel grappig om in een paal te gaan hangen, maar je geeft er wel een bepaalt signaal mee en kan er reacties door uitlokken (van jongens) waar je niet op zit te wachten (zeker niet op jouw leeftijd).

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:19

maikeltje schreef:
kriistellx schreef:

Hier niet hoor. Je komt niet binnen mrt mes, daar wordt op gecontroleerd. Nu zitten wij wel in een boerendorp dus allochtonen zie je hier ook niet.

Ooh toen ik naar safe ging werd niks gecontroleerd, ze scande je kaartje af en je kon zo naar binnen lopen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:25

Bij mijn ouders in het dorp hebben ze ook de zogenoemde cola disco :j dit waren echter geen speciale kroegen maar gewoon in het gebouw waar ze ook de kindercarnaval houden enzo.
Ik weet dat ik hier in groep 8 en in de 1e heen ging, ik vond het elke maand weer reuze spannend.
Je 'optutten' met vriendinnen en dan een avond (tot 22.30) dansen. En heeeel heeeeel heeeel misschien met iemand schuifelen als je dat durfde.

Je eind fuif in groep 8 vond ik ook helemaal geweldig, en dan met een speciaal grease thema.
Oh wat vond ik dat toch leuk :))
Ondertussen is dit alweer 9 jaar geleden maar die cola disco is er nog steeds en ik vind het een super initiatief. Zo kunnen kinderen iets doen wat voor 'groten mensen' is maar wel op een volstrekt veilige en hele leuke manier.

Verder vind ik op je 13e in een paal gaan hangen not done := en ik snap niet eens wat zo'n paal daar moet doen eigenlijk.

Moet trouwens zeggen dat ik ook uit een klein dorpje kom waar de sfeer heel gemoedelijk is, en je iedereen kende die naar die disco ging.
Er was ook altijd met carnaval iets in Eindhoven, ook een beetje met dezelfde insteek, maar daar mocht ik absoluut niet heen van mijn ouders omdat daar ook nooit controles werden uitgevoerd en er heel veel tuig op af kwam.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:25

vuurneon schreef:
Fris feesten, hartstikke goed initiatief :)

Ach, beetje in zo'n paal hangen. Ze had de kleding nog aan :+

nou indd.
En volgens mij is het ook een herkende sport.
Ik zie zulke jonge meisjes nog wel dommere dingen doen, wat misschien nog wel uitlokkender is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:26

Pole fitness is een bloedserieuze sport :j
Dat je wat met een paal kloot hoeft niet gelijk te betekenen dat je 'seks' uitschreeuwt. Paar giebelende meisjes die wat klunzen daar vind ik niet schokkend.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:27

Vind ik ook niet nee.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:29

Ik bedenk me net dat ik uberhaupt nog nooit een meisje/vrouw van willekeurige leeftijd in een paal heb zien hangen die zichzelf níét voor l*l zette.
Prof's daarbuiten gelaten natuurlijk.

Ik snap nooit waarom meiden altijd in een paal willen gaan hangen als ze er een zien. Het ziet er zó goedkoop en lachwekkend uit. :')