Probleempje met een leraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Demivds

Probleempje met een leraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:00

Hee, Bedankt voor het klikken :D

Ik heb een probleempje, eigenlijk kun je het wel een probleem noemen!
Ik heb een leraar, best wel een stevige ronde vrouw met een bril en ze werkt me altijd tegen, met geneen leraar heb ik problemen behalve met haar.
vandaag ging dus mijn mobiel af in de les, ik zag dat het me wekker was die ik waarschijnlijk nog aan het staan want vorige week maandag was ik eerste 2 uur vrij, dat maakte ik haar ook duidelijk.
Ze begon keihard te schreeuwen pakte mijn mobiel af zat er mee te frommelen zonder dat ik hem uit kon doen & ik vond het ook een domme reden. Het ergste vind ik dan ook nog dat ik donderdag me schoolreis heb en dus niet met me ouders enzo kan appen om foto's te sturen enzo.

Na die tijd ging ik naar haar toe om te vragen als ik hem terug mocht. Ze zei nee want ik mocht geen mobiel in de klas hebben. Ik heb haar toen uitgescholden (ik heb heel vaak problemen met haar en me te lang ingehouden, ze zegt dingen over mijn opvoeding thuis, volgens haar ben ik een idioot, een halve zool, een imbeciel, een debiel van alles dus) Dit keer zei ik tegen haar niemand mag u en u bent dik. Echt letterlijk, ik was zo boos en kwaad op haar dat ik haar wel een paar meppen wou geven!
Naderhand ging ik met der praten en zat ze te zeuren over dat ik haar uitschold en ze zou mijn ouders gaan bellen en met woensdag een dag voor mijn schoolreis bij haar nakomen, en ze houd mijn mobiel tot de laatste schooldag!

Ik weet niet hoe ik mijn ouders dit even moet zeggen, na de laatste keer had ik het tegen mijn ouders gezegd die zeiden hou je de laatste paar lessen even gedeisd, Ik zei ja is goed.
Vandaag deed ik serieus niks, was lekker rustig met toetsje aan het maken en gaat PERONGELUK mijn wekker. Ze zit te zeuren over excuses en smoesjes, nu ben ik er echt klaar mee!
Ik weet me serieus geen raad meer met deze vrouw? wat zal ik doen om het op te lossen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:02

Stap naar je directeur want een docent is niet bevoegd om eigendommen langer dan een dag in bezit te nemen ;)
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 24-06-13 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:02

Naar de rector gaan, leraar coördinator, precies uitleggen wat er is gebeurd? :)
misschien kunnen die er wat aan doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:04

Aan dit verhaal zullen wel heel duidelijk twee kanten zitten.
Ga naar je rector of vraag een gesprek aan met de desbetreffende lerares en praat het netjes uit.

Vraag me trouwens af wat haar uiterlijk hiermee te maken heeft dat je het even op noemt hoe ze eruit ziet :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-06-13 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:04

Tjsa.. ik zou het toch ook eens vanuit haar oogpunt proberen te bekijken..
Je zegt zelf: ''Vandaag deed ik serieus niks''. Dan ga ik er dus van uit dat je voorgaande lessen misschien wèl iets deed.
Voor de docente was dit nu gewoon de druppel.

Of jouw telefoon nu afgaat omdat het een wekker is of omdat iemand je belt.. hij hoort gewoon op stil te staan of uit te zijn. Als dat zo was geweest, was dit niet gebeurd.
Bovendien had je het slimmer kunnen aanpakken dan haar te vertellen dat ze dik is en niemand haar mag..

Sorry, ik weet niet wat je verwacht, maar je klinkt als een puber die op internet nog eens haar gelijk wil krijgen.. :=

edit: Het lijkt mij gewoon schoolbeleid, of een docent iets langer dan een dag mag innemen? Of is dat wettelijk bepaald? Lijkt me vreemd.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 24-06-13 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:05

Moeilijk om het verhaal van 1 kant te horen en nog wel van een puber...
Heeft ze jou echt een imbeciel en een debiel genoemd? Letterlijk?

Ik vind dat je te allen tijde de ere aan jezelf moet houden en je nooit moet verlagen tot dat niveau. Ik vind het niet getuigen van normen en waarden en respect naar volwassenen toe als je haar uitscheldt en dik noemt.
Dat kan gewoon niet.

Mocht de lerares jou echt uitgescholden hebben dan moet je dat melden op school bij haar leidinggevende.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 24-06-13 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Waarom let je niet wat beter op dat je telefoon niet storend is? Weet je hoe irritant het is voor anderen als iemands telefoon afgaat. Dat de wekker afgaat kan een keer gebeuren, maar daarna let je er toch op? Kijk ik weet niet hoe jullie het er verder aantoe gaat tussen jou en die docent, maar in dit stukje tekst geef ik die docent groot gelijk (imbeciel etc dat kan ze niet maken, daar zou je een melding over kunnen maken bij de directeur). Maar jij bent ook niet lekker bezig als je haar uitscheld met dik etc. Een beetje meer respect van beide kanten zou niet verkeerd zijn.

Nayomie

Laatst bijgewerkt door Nayomie op 24-06-13 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:06

Annabel schreef:
Naar de rector gaan, leraar coördinator, precies uitleggen wat er is gebeurd? :)
misschien kunnen die er wat aan doen.

Mijn mentor gaf mevrouwtje weer gelijk natuurlijk doet hij altijd :Y)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:07

Zo! Als jij bij mij in de les was geweest en me had uitgescholden had ik er toch wel eventjes op aangedrongen dat jij een paar dagen geschorst zou worden!

Dat jouw ouders al zeggen dat je je maar even een paar dagen gedeisd moet houden...En niet dat je gewoon moet luisteren naar de docent geeft wat mij betreft al wel aan dat die leraar misschien niet zo heel iets geks zegt als ze het over jouw opvoeding heeft. Dat daar wat aan schort is wel duidelijk..

Ik zou zeggen, vanmiddag telefoon terug...Donderdag niet mee op schoolreis.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 24-06-13 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:08

capopjekop schreef:
Waarom let je niet wat beter op dat je telefoon niet storend is? Weet je hoe irritant het is voor anderen als iemands telefoon afgaat. Dat de wekker afgaat kan een keer gebeuren, maar daarna let je er toch op? Kijk ik weet niet hoe jullie het er verder aantoe gaat tussen jou en die docent, maar in dit stukje tekst geef ik die docent groot gelijk (imbeciel etc dat kan ze niet maken, daar zou je een melding over kunnen maken bij de directeur). Maar jij bent ook niet lekker bezig als je haar uitscheld met dik etc. Een beetje meer respect van beide kanten zou niet verkeerd zijn.

Ik moet mijn mobiel wekker zetten om wakker te worden, ik heb beneden en slaapkamer en ouders boven en moet eerder opstaan, deze keer was ik het een keertje vergeten. Ze heeft nog nooit last van mij gehad met mijn mobiel, andere mensen krijgen hem na de les terug , waarom ik dan niet?
Ze schold mij altijd eerst uit met debiel enz. Ik was het een keer zo zat, dan ga ik haar ook uitschelden. Zij geen respect ik geen respect

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:10

Demivds schreef:
capopjekop schreef:

Ik moet mijn mobiel wekker zetten om wakker te worden, ik heb beneden en slaapkamer en ouders boven en moet eerder opstaan, deze keer was ik het een keertje vergeten. Ze heeft nog nooit last van mij gehad met mijn mobiel, andere mensen krijgen hem na de les terug , waarom ik dan niet?
Ze schold mij altijd eerst uit met debiel enz. Ik was het een keer zo zat, dan ga ik haar ook uitschelden. Zij geen respect ik geen respect

Dan vergeet je een belangrijk punt; een goed begin, begint bij jezelf.

capopjekop

Ze zal je heus niet zomaar vanuit het niets uitschelden voor debiel. Als ik zo je berichten lees krijg ik het idee dat je vrij eigenzinnig bent en niet de makkelijkste?

Ik vind die tip om een gesprek aan te vragen met de docent wel een goede. Het liefst met je mentor of de directeur erbij om het in goede banen te leiden.

x_Rebecca

Als de schoolregel is dat je geen mobiel in de klas mag hebben ben je hoe dan ook fout, of je nou gebeld wordt, je wekker gaat of omdat er ineens een dino uit je mobiel springt. In alle situaties had je ervoor kunnen zorgen dat het niet was gebeurd door je mobiel thuis of in je kluis je hebben.

Ik wil de docent echt niet goed praten, maar regels zijn regels. Verder kun je met dit verhaal beter naar je mentor of de decaan stappen zodat je kan uitleggen waarom je zo hebt gereageerd en wat je nu kunt doen..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:12

Schelden en verlagen tot een ander zijn niveau is altijd fout.
Ik ga veder niet oordelen over het verhaal.

Maar ze moeten je je eigendom teruggeven na de betreffende schooldag. Zeker een mobiel kan van levensbelang zijn. Als jij nou onderweg een ongeluk krijg kunnen ze niet eens je ouders bellen of een ander ICE nummer wat normaalgesproken in de telefoon staat.
Ondanks dat ik een hele brave leerling ben gaan mijn eigendommen weer met mij mee naar huis die zelfde dag. Telefoons langer dan de dag zelf innemen is niet meer van deze tijd. En vind ik dus ook gevaarlijk.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:12

Laat je ouders contact opnemen met school om je telefoon terug te krijgen. Je ouders vinden het waarschijnlijk ook fijn om jou te kunnen bereiken buiten schooltijd e.d.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:13

zo had ik ook problemen met een docent, uiteindelijk mocht ik haar les niet meer in en ben ik zelfs paar weken geschorst, zelfs mijn mentor zei, die docent mag jou gewoon niet. maar je moet proberen overdreven aardig te zijn, exuces aanbieden en beetje slijmen, dan zijn ze meestal al stuk aardiger ineens :+

zo deed ik het bij de meeste leraren haha

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:13

Dat je telefoon af gaat is een fout van jou en dat de docent die corrigeert/afstraft door hem af te pakken vind ik terecht. Echter mogen bezittingen niet te lang worden afgenomen. Ik kan me hierover nog een zaak herinneren waarin een telefoon voor een tijd is afgepakt en dat dit niet mocht. Je zou dus naar haar direct leidinggevende (Coördinator/manager/rector) kunnen stappen en hem terug eisen. Verder zou je wel je gedrag goed moeten praten. Hiermee bedoel ik dat je een gesprek zou kunnen aanvragen met de desbetreffende docent en je mentor/loopbaanbegeleiding/zorgcoördinator. Je zult excuus moeten maken voor jouw gedrag. In dit gesprek kun je aangeven wat je vervelend vindt aan het gedrag van de desbetreffende docent. Wees hier wel heel tactisch mee! Dus praat vanuit jezelf. Bijvoorbeeld: Ik vind het vervelend dat u ..... doet, dat zorgt ervoor dat ik mij ... voel.

Succes!

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:14

Martine_R schreef:
Tjsa.. ik zou het toch ook eens vanuit haar oogpunt proberen te bekijken..
Je zegt zelf: ''Vandaag deed ik serieus niks''. Dan ga ik er dus van uit dat je voorgaande lessen misschien wèl iets deed.
Voor de docente was dit nu gewoon de druppel.

Of jouw telefoon nu afgaat omdat het een wekker is of omdat iemand je belt.. hij hoort gewoon op stil te staan of uit te zijn. Als dat zo was geweest, was dit niet gebeurd.
Bovendien had je het slimmer kunnen aanpakken dan haar te vertellen dat ze dik is en niemand haar mag..

Sorry, ik weet niet wat je verwacht, maar je klinkt als een puber die op internet nog eens haar gelijk wil krijgen.. :=

edit: Het lijkt mij gewoon schoolbeleid, of een docent iets langer dan een dag mag innemen? Of is dat wettelijk bepaald? Lijkt me vreemd.

Ik hoef geen gelijk te krijgen maar gewoon iemand die een oplossing weet.
Ik ben juist iemand die elke dag goeie cijfers haalt en altijd met de neus in de boeken zit. Niet iemand die er uit word gestuurd. Dus ik ben over het algemeen best braaf. Ik doe altijd mijn werk en sta super goed op nederlands maar altijd op een een of andere manier moet ze mij persee hebben, de reden weet ik niet. ik hoef maar een keer achterom te kijken en het is blablabla naar mijn richting

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:15

Hoe dan ook is dit stelen. Ze mag de mobiel niet langer dan 1 dag bij zich houden. Punt uit. Hier zou ik ook niet mee instemmen ongeacht wat er aan vooraf gegaan is. En geen leerkracht die mijn mobiel ooit gekregen heeft zonder dat ik hem uit had kunnen zetten.

vuurneon

Re: Probleempje met een leraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:16

Je staat in je recht als jij morgenochtend je telefoon opeist :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:17

miss_lizje schreef:
Schelden en verlagen tot een ander zijn niveau is altijd fout.
Ik ga veder niet oordelen over het verhaal.

Maar ze moeten je je eigendom teruggeven na de betreffende schooldag. Zeker een mobiel kan van levensbelang zijn. Als jij nou onderweg een ongeluk krijg kunnen ze niet eens je ouders bellen of een ander ICE nummer wat normaalgesproken in de telefoon staat.
Ondanks dat ik een hele brave leerling ben gaan mijn eigendommen weer met mij mee naar huis die zelfde dag. Telefoons langer dan de dag zelf innemen is niet meer van deze tijd. En vind ik dus ook gevaarlijk.

Waar haal jij vandaan dat ze je eigendom moeten teruggeven na 1 dag? Dat staat nergens in de wet hoor.
Dat jij je telefoon kwijt bent omdat een docent hem afpakt, is altijd je eigen schuld.

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:18

RoosTaffy schreef:
zo had ik ook problemen met een docent, uiteindelijk mocht ik haar les niet meer in en ben ik zelfs paar weken geschorst, zelfs mijn mentor zei, die docent mag jou gewoon niet. maar je moet proberen overdreven aardig te zijn, exuces aanbieden en beetje slijmen, dan zijn ze meestal al stuk aardiger ineens :+

zo deed ik het bij de meeste leraren haha

Als ik dat doe denk ik dat ze me weer belachelijk gaat maken voor de hele klas. Ze probeert me altijd te dissen, met alles wat ik naar haar zeg probeert ze grappig te zijn zodat de klas moet lachen. Daar ben ik absoluut niet van gedient en hou ik me wel stil omdat ik geen verdere problemen wil. Deze keer was ik zo kwaad, ze heeft nooit last van me en toch mag ze me niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:19

Wat staat er in je schoolregelement over deze straf?

Stukje van een adviseur
Innemen tijdens schooltijd is dus mogelijk. (Wat in de praktijk neerkomt op: ‘innemen gedurende één schooldag’.) Maar dan moet dat wel in het reglement van de school staan, en moet er een (algemene) beroepsmogelijkheid zijn voor het geval de leerling het oneens is met het innemen van zijn telefoon.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-06-13 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:19

De vraag is of inname van een telefoon gedurende een week werkelijk disproportioneel is. Hierover is bij mijn weten geen wetsartikel en ook nog geen jurisprudentie.
Ook het argument dat een telefoon 'een eerste levensbehoefte is' vind ik erg zwak, ik geloof beslist niet dat een advocaat hier erg sterk mee zou staan.

Advies aan TS: met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Ga samen met je mentor of een vakdocent waarmee je wel overweg kunt een gesprek aan met de betreffende dame, praat het uit en maak heldere afspraken voor de toekomst.

Mijn persoonlijke mening: ik vind wat je hier schrijft van jouw kant hondsbrutaal en getuigen van een groot calimero-effect, als mevrouw je werkelijk zo heeft uitgescholden zou ik dat ook bij haar leidinggevende wegleggen, dergelijk gedrag is van haar uit bijzonder onprofessioneel.