Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Misschien ben ik er trouwens wel eens bij geweest bedenk ik me net (kippen slachten), maar herinner het me zo slecht dat het wel niet zoveel indruk gemaakt zal hebben.
Als je er gewoon normaal mee omgaat is het voor je kinderen ook geen groot punt, voor hun is het dan gewoon iets wat bij het leven hoort. Ze zullen er echt geen andere (wredere) blik op dieren door krijgen oid, misschien wat nuchterder. Ik weet nog wel dat er een keer een dode kat (niet van ons) in onze tuin lag en ik die ging begraven met een vriendin. Ik werd er niet anders van, maar zij moest huilen.

Dan is een dier dat geslacht is meestal nog een stuk "heler" en lijkt me minder eng om te zien. tamary schreef:en niet kind bv het kerstkonijn laten verzorgen.
Kuggur schreef:Hier in IJsland zijn mijn kinderen met de kleuterschool naar het locale slachthuis geweest. Doen ze ieder jaar, geen ouder die zich daar druk om maakt, normaalste zaak van de wereld.
dito schreef:Kuggur schreef:Hier in IJsland zijn mijn kinderen met de kleuterschool naar het locale slachthuis geweest. Doen ze ieder jaar, geen ouder die zich daar druk om maakt, normaalste zaak van de wereld.
echt! jeetje dat gebeurd hier volgens mij echt niet * ziet het al voor zich schoolreisje naar slachthuis*
Maar dat ze begrijpen waar een kipfilet weg komt vind ik wel belangrijk.
Kuggur schreef:Hier in IJsland zijn mijn kinderen met de kleuterschool naar het locale slachthuis geweest. Doen ze ieder jaar, geen ouder die zich daar druk om maakt, normaalste zaak van de wereld.