Zou er behoefte zijn aan een budget (online) ruitershop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Zou er behoefte zijn aan een budget (online) ruitershop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 22:11

voordat ik naar de boktmarkt word gestuurd, ik ben geen ondernemer. Althans de komende jaren nog niet.
Op dit moment is dit gewoon een wild idee. :+

Ik ben student en paardeneigenaar. Ik bezuinig geen cent op haar als het om haar gezondheid gaat, maar voor ruiterspullen enzo wil ik niet de hoofdprijs betalen.
Op bokt lees ik heel vaak dat mensen vooral kwaliteit belangrijk vinden, maar dan wel het liefst goedkoop. Heel veel mensen zijn naar mijn idee niet geïnteresseerd in de huidige paardenmode. Belangrijker is dat dat dekje leuk staat, en of die nu van dit jaar is of drie jaar terug maakt niet uit.

Nu het wilde idee:

Grote partijen nieuwe (en eventueel tweedehands) paardenspullen opkopen en die via een webshop (en later eventueel een fysieke winkel) tegen betaalbare prijzen verkopen. In het begin naast een (partime)baan maar uiteindelijk zou ik daar dan van willen leven.

prijsindicatie: (hele ruwe schatting hé) Ik denk dan aan dekjes rond de 15 euro, zweetdekens voor 20 ongeveer.

http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... distance=0

Hier zie ik al een paar partijen tussen staan waar zelfs met dump prijzen goed op te verdienen valt.

Heb ik het gat in de markt gevonden of zal dit allemaal totaal niet werken. Wat denken jullie?

Ik weet niet zeker of dit goed staat hier eigenlijk

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:16

ED --> STW

Kirsha

Re: Zou er behoefte zijn aan een budget (online) ruitershop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:20

Ik vind het een puik plan. Ik doe inderdaad ook niet aan al die mode-onzin. Als ik je een tip mag geven: Google eens op de woorden 'ruitersport' en 'veiling' enzo. Kom je ook vaak grote partijen tegen!

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:21

Ik zou zo'n website wel in de gaten houden. Wel jammer dat er verzendkosten bij komen, dus het is alleen voordelig als je meerdere dingen tegelijk koopt, of als het echt veel goedkoper is dan in de gewone ruiterzaak...

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:21

Goed spul voor weinig geld is natuurlijk altijd top :D Ik denk dat het wel iets kan worden, maar dat het allerbelangrijkste bij vooral tweedehands spullen is dat iemand (in dit geval jij) garant staat voor de staat van het product.
Vaak als je iets tweedehands koopt kan er altijd wel iets mis zijn wat de verkoper niet verteld. Als een betrouwbare tussenpersoon dit controleert, denk ik dat het zeker goed kan gaan lopen!

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:44

Je moet je wel echt kunnen onderscheiden van andere paardenwinkels.
Op Divoza zijn namelijk ook leuke dekjes te koop voor 20 euro, dus ik weet niet of hier echt markt voor is.

Wat ik persoonlijk wel iets leuks vind is een paardenspullenveiling, en dan op een leuke (goede) manier uitgevoerd zoals vakantieveilingen.nl, er zijn volgens mij wel al websites van maar geen een die echt hier volledig mee bezig is waar een proffesioneelsysteem is en breed aanbod, hierdoor is het voor mij niet de moeite om hier veel mee bezig te zijn.
Daarbij werkt bieden naar mijn idee verslavend en is het extra leuk een product te 'winnen'.
En je hebt geen last met vast assortiment, wat handig is bij jouw idee.

Dit is ook maar een wild idee en misschien vind je het niks maar vond het wel leuk om te melden. :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:50

Ik vind het een goed idee, maar er gaat natuurlijk wel een hoop werk in zitten. Je wilt er zelf natuurlijk ook wat aan overhouden uiteindelijk, dus je moet goed nagaan of je kunt concurreren met andere bedrijven, en op welke manier. Ik denk wel dat er een markt voor is, want ik zou zelf ook liever een oud dekje hebben wat er nog netjes uitziet, dan een nieuwe en de hoofdprijs betalen. Zeker als het via een bedrijf gaat en er dus gecontroleerd wordt of de spullen nog wel bruikbaar zijn, is het een stuk betrouwbaarder kopen dan bijvoorbeeld via Marktplaats, waar je toch nooit zeker weet wat je krijgt en of mensen eerlijk zijn over de staat van voorwerpen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:59

Ik vind het idee van Myou ook erg leuk.

Het belangrijkste is dat er aanvoer blijft komen en dat valt niet altijd mee.
Ik heb ook een outlet gehad, niet in ruiter artikelen maar in merkkleding.
Steeds grote partijen kunnen kopen, kosten een hoop geld en enkel heb je goede voordelen als je groot in kan kopen. Ook moet je er rekening mee houden dat je bijna altijd enkel kleine maatjes hebt, want dat is vaak wat er over blijft.
Nu kun je genoeg op veilingen kopen inderdaad, i.v.m. met faillissement partijen, maar dan moet je ook net mazzel hebben, en hier zit ook genoeg troep tussen.
Goedkoop trekt aan, maar ik denk dat je dan lager moet gaan zitten dan 15 euro voor een zadel dekje.
Dat kun je ook kopen als er aanbiedingen zijn, tenslotte ga je oude collecties verkopen.
Wellicht kun je deals maken met ruitersport zaken, mailen en vragen of ze de oude collecties aan je willen verkopen.
Oriënteer je wel bij verschillende merken, als je een KVK hebt kun je tenslotte inkoopprijzen gaan opvragen, dan heb je enig idee wat het een en ander kost. Mijn ervaring is wel dat men allemaal denkt goud in handen te hebben en het als nog voor een hoofd prijs willen verkopen :D

Mij trekt ook een veiling aan, er zit iets bij wat je wilt hebben, dan moet je bieden, en daar kunnen verrassende prijzen uit komen denk ik als iemand echt iets graag wil hebben.

Maar zo´n website laten bouwen zal flink wat geld gaan kosten denk ik.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 23:01

myou schreef:
Je moet je wel echt kunnen onderscheiden van andere paardenwinkels.
Op Divoza zijn namelijk ook leuke dekjes te koop voor 20 euro, dus ik weet niet of hier echt markt voor is.

Wat ik persoonlijk wel iets leuks vind is een paardenspullenveiling, en dan op een leuke (goede) manier uitgevoerd zoals vakantieveilingen.nl, er zijn volgens mij wel al websites van maar geen een die echt hier volledig mee bezig is waar een proffesioneelsysteem is en breed aanbod, hierdoor is het voor mij niet de moeite om hier veel mee bezig te zijn.
Daarbij werkt bieden naar mijn idee verslavend en is het extra leuk een product te 'winnen'.
En je hebt geen last met vast assortiment, wat handig is bij jouw idee.

Dit is ook maar een wild idee en misschien vind je het niks maar vond het wel leuk om te melden. :D

Ik heb gelijk even gekeken. Op dit moment is er een model dekje dat onder de 20 euro ligt qua prijs. Van dit model zijn er 6 standaard kleuren verkrijgbaar.
Doordat ik (ooit in de verre toekomst) partijen opkoop zal ik een veel gevarieerder aanbod hebben maar wel voor een lagere prijs.
De schatting van 15 euro voor een dekje ging om nieuwe dekjes, tweedehands dekjes zullen veel lager geprijsd zijn).
De bedoeling is dat het gewoon echt goedkoop is.

Een paardenveiling zie ik niet zitten. Ik wil dat een klant gelijk weet wat de kosten zijn en dan kan bepalen of het product gekocht word ja of nee.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:03

Lonan schreef:

Laat Naskapower nou net een vriendin hebben die webdesigner is :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:04

Simpel spul (rijbroek, schoenen) koop ik bij de decathlon en die is tegenwoordig ook online. Meer budget dan dat is er bijna niet.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:07

Waar denk jij die partijen vandaan te halen dan? Ik denk namelijk dat (lang) niet alle merken het oke vinden dat jij zulke lage prijzen hanteert en misschien niet direct aan jou willen verkopen. Ruitershops gaan over het algemeen geen andere zaken financieren door verkoop van partijen omdat dat gewoon eigen omzet afpakken is...Blijft over het aanbieden van onbekende, B/C merken en dan zit je weer met het kwaliteitsprobleem of dat men niet bekend is met wat jij aanbiedt en het daarom niet af wil nemen...

Idee vind ik top, uitvoering zal denk ik heel lastig worden.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 23:08

ThinkAgain schreef:
Lonan schreef:

Laat Naskapower nou net een vriendin hebben die webdesigner is :+
Bedankt voor het aanbod :)

tamary schreef:
Simpel spul (rijbroek, schoenen) koop ik bij de decathlon en die is tegenwoordig ook online. Meer budget dan dat is er bijna niet.

Daar wil ik tegen die tijd best een poging toe wagen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 23:12

0000 schreef:
Waar denk jij die partijen vandaan te halen dan? Ik denk namelijk dat (lang) niet alle merken het oke vinden dat jij zulke lage prijzen hanteert en misschien niet direct aan jou willen verkopen. Ruitershops gaan over het algemeen geen andere zaken financieren door verkoop van partijen omdat dat gewoon eigen omzet afpakken is...Blijft over het aanbieden van onbekende, B/C merken en dan zit je weer met het kwaliteitsprobleem of dat men niet bekend is met wat jij aanbiedt en het daarom niet af wil nemen...

Idee vind ik top, uitvoering zal denk ik heel lastig worden.

In het begin gewoon marktplaats.nl
Heb daar al genoeg partijen zien staan waar mooie dingen tussen zaten die zelfs voor bodemprijzen de inkoop nog goed terug zouden laten verdienen.

Enne ik kan natuurlijk klein beginnen. Eerst maar eens een paar kleinere (relatief iets duurder natuurlijk) partijen proberen om te zien of het werkt.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:13

Graag gedaan hoor :) Ik vind het leuk om te kunnen helpen met dit soort dingen. Ik zou je er zeker goed in verdiepen, maar ik sta zeker achter je mocht je het doen :)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:14

Ben ik het deels met je eens 0000
Het is niet zo makkelijk om er tussen te komen,en om bepaalde merken te kunnen kopen, moet echt via meerdere handen zijn gegaan al meestal. (waardoor je niet goedkoper kan zijn)
Ruitershop winkels willen soms best hun oude meuk kwijt hoor, want wat in het magazijn ligt levert tenslotte helemaal niks op,maar dan moet je wel net die ene vinden.
Je moet niet te makkelijk denken over partijen opkopen, dat is vandaag de dag best moeilijk.
Je kan wat via marktplaats kopen...maar vaak is dat eenmalig omdat die webshop er bijvoorbeeld mee stopt. Daar kun je de volgende keer niet weer terecht, betekend dat je constant bezig bent met het zoeken van partijen. Daarom is een deal sluiten met het een of ander veel aantrekkelijker en dan de partijen er naast doen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:31

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:33

hou ook veilingen in de gaten, vaak worden zaken die falliet zijn geveild, ook vaak grotere partijen paardenspullen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:53

tamary schreef:

Ik denk dat het daarom al erg moeilijk zal gaan worden om een webshop als hierboven beschreven goed rendabel te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:02

Nee, er zijn zoveel online ruitersportzaken. Sommige goedkoop, andere weer duur maar er zijn er in ieder geval genoeg. Te veel eigenlijk :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:20

Leuk! Maarruh er zijn genoeg winkels waar zweetdekens 'maar'€20 zijn..
Dus wat de prijs betreft ben je dan niet bijzonder ofzo, er moeten nl ook nog verzendkosten overheen en dan maakt het al duurder dan in de winkel ;-)

Dus doe echt goed vooronderzoek, want zoals de omschrijving in je OP zijn dr al een fiks aantal van.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:10

Tegen die tijd wil ik voor 100 euro wel een webshopje voor je bouwen. :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:21

Openingspost is natuurlijk een hele ruime schatting hé. Ik heb totaal geen markt onderzoek gedaan nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:23

TS vraagt alleen maar of er animo naar is he, de verdere uitwerking komt nog denk ik :)

Tja ik ben wel benieuwd hoor, ga ook weer dressuurmatig rijden met m'n pony en vind 40 euro voor een leuk dekje wel een beetje achterlijk, dus als ik voor 10 a 15 euro een dekje op de kop kan tikken vind ik dat helemaal niet vervelend :) Zelfde geldt voor peesbeschermers e.d. en halsters :) Heb een halstertic maar die is nu even on hold omdat het een dure hobby is :=

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:26

Er zijn al zo ontzettend veel ruitersport webshops, ook juist in het goedkopere segment. Ook merkartikelen kan je als consument al regelmatig in grote uitverkoop-sessies kopen.

Wat maakt jou onderscheidend? Waarom denk je dat je goedkoper kan zijn dan de huidige webshops?