Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wiske2 schreef:Mag je het gas en stroom dan ook afsluiten van hem? Of wil hij toch op jullie kosten blijven koken? Wat ik trouwens ook nog gevaarlijk vind want hier hebben we iemand gehad die de vriezers van de hele familie bij hem thuis ging zetten waardoor de kosten lekker opliepen.
En even buiten dat je man is gewoon verantwoordelijk tot de kinderen 18 zijn. Lekker makkelijk om iets af te schuiven op kleine kinderen.
Juridisch gezien komt hij daar niet ver mee.
De buurman is zelf verantwoordelijk voor het onbeheerd achterlaten van eigendommen lijkt me. Zeker als het niet op zijn eigen terrein is gebeurd.
Leuke klus voor de rijdende rechter.
Overigens als jij kwaad wilt kun je aangifte van mishandeling doen. HIj mag je kind natuurlijk niet slaan.
wendyenbram schreef:3 weken geleden heeft een "buurman" zijn camera in het weiland gezet wat in eigendom is van mijn schoonouders. de dure camera stond daar onbeheerd. de buurman is een rondje gaan fietsen. in die tussentijd hebben 2 van mijn kinderen (4 jaar) aan de camera gezeten. De buurman heeft ze stevig toegesproken nou ja de middelste die net aan kwam heeft hij er van langs gegeven! welke van niks wist, en autisme heeft. De middelste is er 1 week flink van slag door geweest. Al die tijd heeft de buurman niks van zich laten horen. Nu net komt hij bij ons na een weekendje kamperen, Dat hij een snoertje kwijt is van zijn camera en hoe we dat op kunnen lossen.
Mijn man die nooit wat zegt en vind dat kinderen hun eigen problemen moeten op zien te lossen (ook diegene met autisme moet dat tot op zekere hoogte kunnen van hem) Schoot uit zijn slof en zegt " Dan had je de camera maar niet onbeheerd achter moeten laten. Ja zegt de buurman, ik mag hem overal neerzetten. Tja zegt mijn man, maar hij stond aan de openbare weg, voor het zelfde geld had iemand hem meegenomen. (we wonen op een boerderij aan de doorgaande weg)
Mijn man zegt je had 3 weken geleden bij ons moeten komen en niet nu na 3 weken.
Kort om mijn man wil het niet oplossen (wel als hij toen gelijk gekomen was.)
Nu is het het geval dat hij in een huisje woont wat door mijn zwager verhuurd wordt aan hem. aangezien het gas en stroom uit ons huis komt daarvoor betaald de buurman elke maand 50,- aan ons en de huur betaald hij aan mijn zwager.
De buurman zegt bij deze de kosten van het gas en stroom niet meer te gaan betalen.
Mijn zwager hebben we aan onze kant, Maar hoe zit het nu echt?