Onbekende auto voor de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Onbekende auto voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 16:58

Er staat dus een onbekende auto bij ons voor de deur geparkeerd, gevolg? Wij kunnen onze auto niet kwijt.
Wij hebben voor onze deur een oprit, voor die oprit zit ook nu een stuk met parkeer gelegenheid. En daar staat die auto dus op, wij weten dus niet of dat stukje nog bij ons huis hoort. Aan de andere kant, ik kan mijn auto niet op mijn oprit zetten nog omdat een of andere muts te lui is om te lopen. Ik moet zo meteen boodschappen doen en met mijn rug kan ik niet te veel tillen of er dus te lang mee lopen. Maar wat kan ik aan die auto doen? Ik heb geen idee van wie hij is, dus ik weet niet waar de eigenaar woont.

Zo frustrerend dit D:

Dit is dus het twijfel geval, het grijze is ons erf. Het rode is parkeerruimte. Die seat is niet van mij, de witte is de werkauto van mijn moeder. Normaal staat mijn auto dus waar nu de fietsen staan....
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zeeuwsemeid op 21-06-13 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

donnar

Re: Onbekende auto voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:59

Briefje op de auto plakken en afwachten denk ik..

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:59

briefje onder de ruitenwisser dat je er niet langs kan als de auto zo geparkeerd staat. Later misschien met witte verf een kruis schilderen op die plek? met NP erbij??

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:01

Maar TS weet niet zeker of die parkeerplaats wel bij haar huis hoort en als dat niet het geval is dan heeft die andere auto toch ook het recht om er te gaan staan?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:03

zolang het jouw terrein niet is heb je weinig te zeggen denk ik zomaar.

edit.. weer eens verkeerd gelezen, als het geen 'officieel' parkeervak is zou ik inderdaad gewoon de gemeente bellen.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 21-06-13 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:03

als ze met haar auto niet van haar oprit af kan komen is die plek niet geschikt om een auto te parkeren. Zou zelfs de gemente vragen daar definitief een NP plaats van te maken

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:05

Het enige wat je kan doen is vriendelijk verzoeken om de volgende keer daar niet te parkeren. Verder heb je er niets over te zeggen :)

Edit, ik zie nu de foto. Volgens mij heeft de bestuurder het volledige recht om daar de auto te parkeren. Waar jij je auto neer zet is in mijn ogen geen parkeerplaats.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 21-06-13 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Er kan toch geen parkeerplaats zijn voor iemand zijn oprit.
Zou raar zijn.
Zal er zeker een briefje opplakken dit is waarschijnlijk iemand die niet heeft gezien dat ze voor een oprit staat. Misschien zijn ze op bezoek bij de buren?
Teminste zo zie ik jou situatie.. oprit met daarvoor een stuk straat en aan de zijkanten parkeergelegenheid.

Edit: zie nu de foto maar das is idd pech hebben.
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 21-06-13 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BianCatjee

Inderdaad een groot wit kruis met np verfen! Jou oprit moet vrij gehouden worden, dat is overal zo..
Succes!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:06

Ff de foto geplaatst, ze heeft haar auto daar gezet toen ik net even weg was... lege plek is overigens van mijn buren hun auto... die groene is weer van de mensen daarnaast

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:06

Als je niet zeker weet of de parkeerplaats bij jou erf hoort, eventjes navragen bij de gemeente. En voor nu een briefje achter de ruitenwissers plakken.

Wij hebben ook ooit een grapjas gehad die meende zijn auto te parkeren op onze oprit (die ook echt van ons is en niemand anders daar mag parkeren). Die grapjas was ook te lam om een stukje te lopen en wou ok niet verder zoeken naar een openbare parkeerplaats. Het was druk ivm sport evenement. Wij wisten dat hij van het sport evenement was, want normaal komt er nooit zoveel volk. Pap naar sportevenement, laten omroepen dat die grapjas z'n auto onmiddelijk moest verwijderen van onze parkeerplaats en anders zouden we een takelbedrijf bellen. Auto was zo weg :D

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:06

Hoe lang staat hij er al?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:07

Tja, je hebt hier niets over te zeggen. Hooguit vriendelijk verzoek indienen :)
Dit is zo te zien geen eigen erf. Dus wie het eerst komt, kan er staan ;)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:07

Hm, aan de weg te zien lijken mij het parkeerplaatsen.. Zou het voor de zekerheid eventjes na vragen bij de gemeente :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:08

BianCatjee schreef:
Inderdaad een groot wit kruis met np verfen! Jou oprit moet vrij gehouden worden, dat is overal zo..
Succes!

Een openbare parkeerplaats zomaar toe eigenen zonder toestemming van de gemeente?? :=

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:08

De volgende keer je auto daar zelf op die plek zetten :)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:09

Als het een parkeerplek is snap ik wel dat iemand zijn auto daar heeft neergezet. Kun je diegene ook moeilijk kwalijk nemen. Is dit de eerste keer? Als het zo is dat jij hierdoor niet meer je erf op kunt lijkt het me inderdaad een kwestie waarover je met de gemeente een oplossing moet zoeken..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:11

Jeetje TS, als jij je auto daarnaast neerzet is het echt maar 3 meter verder lopen met de boodschappen, kom op.
Handig is het niet nee, hier staan ze ook voor mijn deur met als resultaat dat ik wel eens ergens anders sta. Dikke pech, dan maar iets verder lopen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:12

Waar staat je auto nu dan eigenlijk?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:12

We hebben de gemeente al 3x gemaild en 2x gebeld met de vraag, maar ze reageren er niet op.

En mijn auto staat daar normaal ook Mjetterd, maar ik was met de auto naar school en toen ik terug kwam had ze haar auto voor mijn deur gezet.

En dit is de 4e keer al dat ze haar auto voor mijn deur neerknalt als ze de kans heeft. Naast ons huis is een openbare parkeerplek, parkeerplaatsen genoeg voor het mini flatje naast ons huis. Als die plaatsen vol zijn, dan zet ze haar auto bij mij voor de deur waardoor ik mijn oprit niet op kan :/

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:12

Goof schreef:
Jeetje TS, als jij je auto daarnaast neerzet is het echt maar 3 meter verder lopen met de boodschappen, kom op.
Handig is het niet nee, hier staan ze ook voor mijn deur met als resultaat dat ik wel eens ergens anders sta. Dikke pech, dan maar iets verder lopen.

Hier ben ik het overigens mee eens. En als het echt niet lukt, neem je toch alleen de dingen die koel moeten blijven mee naar binnen en wacht je met het uitladen van de rest van de boodschappen tot je moeder thuis is om te helpen?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:12

dubbel
Laatst bijgewerkt door Zeeuwsemeid op 21-06-13 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:13

vuurneon schreef:
BianCatjee schreef:
Succes!

Een openbare parkeerplaats zomaar toe eigenen zonder toestemming van de gemeente?? :=

:D Ja slim!

joh op die boodschappen kun je toch wel wat verzinnen? vraag je buurman of vrouw om te helpen, of til het in kleine beetjes. Maak je er niet zo druk om. word je vroeg grijs van

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:14

Staat de auto van je moeder nu gewoon volledig op het trottoir? Of is dat jullie erf?
Anders je moeder vragen of zij haar auto ergens anders neer wil zetten zodat jij niet 3 stappen verder hoeft te lopen :)

Zonde van je energie om je hier druk over te maken; die auto mag er gewoon staan en staat correct :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:14

Wij hebben in onze wijk de ongeschreven regel dat we niet bij elkaar voor de deur staat, nu is deze persoon hier vorige maand komen wonen en zij houd zich er niet aan. Ik vind dat heel moeilijk te begrijpen, je ziet de oprit. Je ziet dat er iemand woont, dan denk je toch na?

En mijn moeders auto staat op ons erf ja