Ik word er zo ziek van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Ik word er zo ziek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 00:14

Vrienden en vriendinnen je kan niet zonder ze in harde tijden maar soms zijn ze zo cliché en willen ze niks aannemen van wat je zegt...
Sinds dinsdag is het uit met mijn vriend, het is allemaal nog vers ja maar die ouderwetse, cliché: och het komt wel goed je vind wel iemand die beter is.
Mijn maag draait er bij om!
Ik weet het ze willen je beter laten voelen en zeggen lieve dingetjes maar ik weet toch het beste wat ik voel en wat ik denk. En ik ken mezelf en mijn gedachten en mijn gevoel toch beter als zij?
Heel lief van ze maar soms moet je gewoon eens luisteren en aannemen wat ik zeg en niet direct weer zeggen: ze zullen zien achter ... tijd.
Nee! Je voelt gewoon of iemand juist was.
Het kan best zijn dat je een nieuwe persoon leert kennen, maar die zal nooit kunnen evenaren aan deze persoon, je zult wel van hem houden maar nooit zoveel als dat je nu voelt voor die ene persoon en nooit zal ik er tegen kunnen om hem ook met een ander te zien.
Ik ken mezelf, en je kan zeggen och de tijd doet het wel! Nee soms weet je gewoon dat het zo is.

Ik vind het heel lief van mijn vriendjes en vriendinnetjes maar luister aub naar me en zeg niet constant het komt goed, je vind wel iemand die beter is of ik snap u ik had dat ook. Als je hetzelfde had, zou je mij gelijk geven en niet voor de 100ste keer die cliché weer zeggen..

Pff die is eruit!
Ben ik nu de enigste die dit zo voelt? Nog meer mensen die dit gevoel kennen?

Friesfanaat

Re: Ik word er zo ziek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:17

Ik herken inderdaad wat je bedoelt, luisteren is moeilijk, helemaal voor vrienden die je willen steunen. Ze bedoelen het inderdaad goed, maar soms heb je alleen een luisterend oor nodig en geen oplossingsgericht antwoord..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:18

En toch zit er een kern van waarheid in wellicht! Ik vond het ook altijd rot als dat tegen me werd gezegt, ik dacht ook altijd dat er niemand beter dan hem was. Maar ik heb nu al 3x liefdesverdriet gehad van 3 verschillende, met hetzelfde gevoel. Dus ik weet zeker dat er echt wél een ander is die me ook weer een fijn gevoel geeft en waar ik verliefd op kan zijn.

Maar ik weet ook wel hoe het voelt op het moment als het nog té vers is. Dan wil je dat inderdaad nog niet horen, je zit dan nog in de fase dat je diegene nogsteeds met een roze bril op ziet :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:19

Zo voelt het idd nu op het moment... maar het komt heus wel goed. Iedereen denkt meestal zo na het beëindigen van een serieuze relatie. Maar het is ook echt waar dat het wel weer goed komt.... Ze bedoelen het goed, en willen dat je niet in je verdriet blijft hangen :)

Maar zeg dit op deze manier tegen je vrienden, of gewoon dat je er niet over wil praten.
Als het vers is dan.... wil je dat soort dingen gewoon niet horen.
Veel sterkte in ieder geval :(:)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 00:25

Heb ik gezegd, maar dan komen ze met iets nieuws af:
blijf positief, t komt echt wel goed, k ken het gevoel en dat gaat echt wel over,... bij jullie misschien ik zit een beetje anders in elkaar als jij.

Ik heb echt een discussie van 10min gehad: welles-nietes. Het gevoel gaat echt wel over--neeeeee luister nu toch eens ff naar wat ik zeg!
Luisteren ze? Nee ze beginnen opnieuw..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:37

Het voelt nu alsof het niet over gaat.. en bij de 1 duurt het inderdaad langer dan bij de ander.... en ze bedoelen het alleen maar goed. Zoek gewoon afleiding en andere onderwerpen om over te praten :)

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:47

Luister dan ook is echt naar hun. Later kijk je er waarschijnlijk zo op terug dat je denk zie je ze hadden toch wel gelijk. Nu is het zo vers dat je het niet helder kan bekijken. Je zegt: ''Nee! Je voelt gewoon of iemand juist was.'' Maar als het echt juist was waarom is het dan uit? Ik vind het super lief van je vriendinnen wat ze tegen je zeggen. Wees blij dat ze überhaupt moeite doen. Cliché's zijn het niet voor niks, vaak is het ook zo. Veel sterkte ik hoop dat je er snel overheen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:10

Je bent 18.. Er komen nog 349 vriendjes voorbij :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:12

Maar... Ze hebben gelijk, clichés zijn vaak waarheid. Misschien moet je eens waarderen wat ze zeggen en het van ze aannemen en niet blijven volhouden dat het bij jou anders is. We hebben het allemaal meegemaakt en het voelt alsof je wereld instort etc etc. Ik vind je niet zo sympathiek overkomen tbh.

Ik vind het lief dat ze je zo steunen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:37

Als het uit was gegaan, was het gewoon niet dé relatie. Kan hij nog zo leuk zijn geweest. Ik vind beter niet het goede woord, maar anders, iemand die meer bij je past.

Ik heb het wel anders gehad, dat iemand wordt uitgemaakt voor eikel, omdat hij me niet leuk vind of geen relatie met me kan beginnen. Dat vind ik ook wel een kromme redenatie, dat iedereen die me niet leuk vindt meteen een eikel is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 05:27

Sorry joh, maar ze hebben toch echt gelijk.

Stuur jezelf per vertraagde mail maar eens een link naar dit topic, voor over een jaar. Wedden dat je er dan minimaal om kunt grinniken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 06:55

Ik denk dat alles wat jij hier nu zegt ontzettend herkenbaar is voor iedereen die ooit liefdesverdriet heeft gehad. Dus ja, het is inderdaad cliché maar ja, het is ook gewoon waar.

Wat Sonja zegt is ook een goede :j

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:40

Ik denk dat TS wel beseft dat de clichés de waarheid zijn maar dat ze zich niet gehoord voelt, zoals ik al zei: naar iemand luisteren is echt alleen je mond dicht en luisteren. TS schrijft dat haar vrienden wel 'luisteren' maar een weerwoord geven. Zit ik een beetje goed TS, of zit ik er helemaal naast?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:48

Wellicht voelen ze zich verplicht om met een opbeur-antwoord te komen, omdat je dat ook vaak doet voor elkaar.

Wil je dan dat ze naar je kijken helemaal niks zeggen? Heb je dan wel het idee dat ze luisteren? Ik krijg dan juist het idee dat het ze niks zou boeien.

Misschien moet je dat voor jezelf uitvogelen... wat verwacht je écht van ze?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:59

Omgaan met verdriet van anderen is niet makkelijk. Jij wil natuurlijk horen dat je leven inééngestort is, je nooit meer een andere, betere liefde zult vinden. Tja.. natuurlijk is het vreselijk als het leven je een onverwachte tik uitdeelt. Maar.. was je serieus van plan de eerstkomende 62 jaar door te brengen onder het mom van 'ik ben ongelukkig en heb recht om te lijden' ? Alles gaat voorbij.. :))
Wees maar blij dat je die moeilijke periode niet alleen hoeft door te modderen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:38

TS
1. wàt zouden ze dan volgens jou wél tegen jou moeten zeggen?
2. Wat zou jíj zeggen als jij een vriendin was van iemand wiens vriendje het had uitgemaakt en ze er heilig van overtuigd was dat dit "de ware" is? Hoe zou jij het dan aanpakken?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:53

TS : ik snap dat het nu simpelweg te vroeg is. Ik herken de situatie helaas en nu - 4 weken later - zijn de eerste koppelpogingen al geprobeerd. Terwijl ik luid en duidelijk heb gezegd dat een vent momenteel niet in mijn 3-stappenplan past. En ik er geen zin in heb. En dat ik er vooral NIET over wil praten. Wat doet iedereen.... -O-

Beste methode als iemand net gedumpt is: Luistert oor bieden en een dikke knuffel geven. Alles wat je zegt komt - hoe goed bedoelt ook - simpelweg verkeerd aan.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:50

Misschien weten ze wel niet goed wat ze moeten zeggen en komen daarom met clichés af? Ik luister soms ook naar iemand zijn verhaal/probleem maar ik weet dan vaak echt niet hoe ik moet reageren. Tja, niet reageren is ook zo raar dus dan kom je al gauw terecht bij clichés.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:52

Laulitz schreef:
Misschien weten ze wel niet goed wat ze moeten zeggen en komen daarom met clichés af? Ik luister soms ook naar iemand zijn verhaal/probleem maar ik weet dan vaak echt niet hoe ik moet reageren. Tja, niet reageren is ook zo raar dus dan kom je al gauw terecht bij clichés.

Mijn oma had één van de mooiste reacties 'Lieverd, als het échte liefde is dan komt het wel weer goed. Maar niet vergeten dat het wel échte liefde moet zijn! Enne, je opa en ik zijn ook wel zes keer uit elkaar geweest en je weet hoe gelukkig wij waren.' Opa is in 2002 overleden

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:07

Friesfanaat schreef:
Ik denk dat TS wel beseft dat de clichés de waarheid zijn maar dat ze zich niet gehoord voelt, zoals ik al zei: naar iemand luisteren is echt alleen je mond dicht en luisteren. TS schrijft dat haar vrienden wel 'luisteren' maar een weerwoord geven. Zit ik een beetje goed TS, of zit ik er helemaal naast?

Dat is ook precies wat ik lees als zijnde TS haar probleem.

Heel herkenbaar. Ze hoeven het niet met je eens te zijn of het te begrijpen. Ze kunnen toch gewoon luisteren zonder je te veroordelen of tegengas geven?

Ik heb het een paar weken terug ook met iets gehad. Ik kreeg alleen maar tegengas waardoor mijn onvrede alleen maar erger werd. Totdat er een iemand was die luisterde naar wat ik zei. Ze gaf me geen gelijk, deed ook een beetje haar zegje, maar gaf mij de ruimte om mijn zegje te doen en gaf mij het gevoel dat er naar mij geluisterd werd en daardoor voelde ik mij zoveel beter.

Jammer dat er in dit topic ook weer diverse mensen zitten die hetzelfde doen als jouw vriendinnen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:09

Echt zo'n mannenmanier van reageren: in plaats van gewoon luisteren en steunen, gelijk oplossingen gaan verzinnen. Dat wil je soms gewoon niet horen! Ik kan OOK wel verzinnen hoe dingen opgelost moeten worden, maar soms wil je gewoon alleen even je verhaal kwijt...

Ik snap hoe je je voelt TS!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:12

Dorus schreef:
Friesfanaat schreef:

Dat is ook precies wat ik lees als zijnde TS haar probleem.

Heel herkenbaar. Ze hoeven het niet met je eens te zijn of het te begrijpen. Ze kunnen toch gewoon luisteren zonder je te veroordelen of tegengas geven?

Ik heb het een paar weken terug ook met iets gehad. Ik kreeg alleen maar tegengas waardoor mijn onvrede alleen maar erger werd. Totdat er een iemand was die luisterde naar wat ik zei. Ze gaf me geen gelijk, deed ook een beetje haar zegje, maar gaf mij de ruimte om mijn zegje te doen en gaf mij het gevoel dat er naar mij geluisterd werd en daardoor voelde ik mij zoveel beter.

Jammer dat er in dit topic ook weer diverse mensen zitten die hetzelfde doen als jouw vriendinnen.

Ik lees iets heel anders. Ik lees dat TS vindt dat haar verhaal anders is, dat voor haar die clichés niet opgaan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:18

Ja en nee. Dat zegt ze nu inderdaad, maar dat is mi niet het feitelijk issue waar ze mee zit. Of ze dat zelf als glashelder voor ogen heeft durf ik niet te zeggen.
Mettertijd zal ze de juiste conclusies trekken, maar haar nu die kant op dwingen gaat haar niet helpen zich beter te voelen. Daar is een onvoorwaardelijk luisterend oor voor nodig waarbij het er niet toe doet of het nou TS of de clichés zijn die het bij het rechte eind hebben. Als de rust is wedergekeerd en ze weer helden kan denken komen vanzelf de juiste conclusies naar boven.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:21

Jannepauli schreef:
Omgaan met verdriet van anderen is niet makkelijk. Jij wil natuurlijk horen dat je leven inééngestort is, je nooit meer een andere, betere liefde zult vinden. Tja.. natuurlijk is het vreselijk als het leven je een onverwachte tik uitdeelt. Maar.. was je serieus van plan de eerstkomende 62 jaar door te brengen onder het mom van 'ik ben ongelukkig en heb recht om te lijden' ? Alles gaat voorbij.. :))
Wees maar blij dat je die moeilijke periode niet alleen hoeft door te modderen.

Volgens mij is dit niet wat de TS wil horen. Volgens mij hoeft de TS namelijk helemaal niet zoveel horen, maar wil ze gewoon de ruimte krijgen om haar gevoel en verdriet kwijt te kunnen.
Ik herken het gevoel (heb geen liefdesverdriet), maar dat het vervelend is als je gelijk van alle kanten opgepept moet worden, eigenlijk wordt je gevoel dan niet echt erkend. Soms heb je gewoon de ruimte nodig om even verdrietig te zijn om iets te kunnen verwerken.
Haar vrienden bedoelen het natuurlijk alleen maar goed, maar inderdaad, omgaan met verdriet van anderen is niet makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:07

Dat hoeft niet anthea.... het is echt superpijnlijk als het uitgemaakt word, ook als je 18 bent. En de ene is kieskeuriger dan de ander.
Je zal heus wel weer iemand vinden en niet tot je 80e vrijgezel bljjven. Maar op zon moment wil je gewoon HEM en niemand anders.... snap ts wel :)