Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Laulitz schreef:Misschien weten ze wel niet goed wat ze moeten zeggen en komen daarom met clichés af? Ik luister soms ook naar iemand zijn verhaal/probleem maar ik weet dan vaak echt niet hoe ik moet reageren. Tja, niet reageren is ook zo raar dus dan kom je al gauw terecht bij clichés.
Friesfanaat schreef:Ik denk dat TS wel beseft dat de clichés de waarheid zijn maar dat ze zich niet gehoord voelt, zoals ik al zei: naar iemand luisteren is echt alleen je mond dicht en luisteren. TS schrijft dat haar vrienden wel 'luisteren' maar een weerwoord geven. Zit ik een beetje goed TS, of zit ik er helemaal naast?
Dorus schreef:Friesfanaat schreef:Ik denk dat TS wel beseft dat de clichés de waarheid zijn maar dat ze zich niet gehoord voelt, zoals ik al zei: naar iemand luisteren is echt alleen je mond dicht en luisteren. TS schrijft dat haar vrienden wel 'luisteren' maar een weerwoord geven. Zit ik een beetje goed TS, of zit ik er helemaal naast?
Dat is ook precies wat ik lees als zijnde TS haar probleem.
Heel herkenbaar. Ze hoeven het niet met je eens te zijn of het te begrijpen. Ze kunnen toch gewoon luisteren zonder je te veroordelen of tegengas geven?
Ik heb het een paar weken terug ook met iets gehad. Ik kreeg alleen maar tegengas waardoor mijn onvrede alleen maar erger werd. Totdat er een iemand was die luisterde naar wat ik zei. Ze gaf me geen gelijk, deed ook een beetje haar zegje, maar gaf mij de ruimte om mijn zegje te doen en gaf mij het gevoel dat er naar mij geluisterd werd en daardoor voelde ik mij zoveel beter.
Jammer dat er in dit topic ook weer diverse mensen zitten die hetzelfde doen als jouw vriendinnen.
Jannepauli schreef:Omgaan met verdriet van anderen is niet makkelijk. Jij wil natuurlijk horen dat je leven inééngestort is, je nooit meer een andere, betere liefde zult vinden. Tja.. natuurlijk is het vreselijk als het leven je een onverwachte tik uitdeelt. Maar.. was je serieus van plan de eerstkomende 62 jaar door te brengen onder het mom van 'ik ben ongelukkig en heb recht om te lijden' ? Alles gaat voorbij..
Wees maar blij dat je die moeilijke periode niet alleen hoeft door te modderen.