Brief van zorgverzekeraar over onbekende behandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Brief van zorgverzekeraar over onbekende behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 08:26

Heel vreemd ik kreeg gister een brief can mijn zorgverzekeraar. Dat zij een rekening hadden binnengekregen ivm een onbekende behandeling op 5 janurari 2012. Het enige dat er op staat is behandeling ivm ongeval. :? . Of ik daar over wil bellen vandaag.

Nu zijn daar voor mijn idee 2 dingen vreemd aan, hoezo krijgen zij deze anderhalf jaar na datum pas binnen. En waarom geen specificatie van een behandeling over het hoe en wat.

Nu weet ik werkelijk niet waar ik anderhalf jaar geleden was. Het enige dat ik kan bedenken is dat het een deelbehandeling is geweest van een gebroken voet oktober 2011 door een l ullig ongelukje dat nogal lastig genas. Maar dat zou toch beter omschreven moeten worden lijkt me, of op een totale rekening gezet worden.

Ik hoop dat er na het telefoontje duidelijkheid is, heel raar dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:30

En wat is de bedoeling om hier een topic over aan te maken als je na een telefoontje het antwoord waarschijnlijk van de zorgverzekering krijgt?
M.a.w. wat is de reden dat je hier over een topic opent?

karuna
Drukke kabouter

Re: Brief van zorgverzekeraar over onbekende behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 08:34

Het melden en benieuwd zijn of dit soms meer mensen overkomt. Meer niet, moet er een zware diepe betekenis achter zitten dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:40

Nou,ik krijg er een beetje een gevoel bij dat als je naar de W.C. gaat ook wel een topic aan kan. maken. ;)

Zonder gekheid. Wij bokkers kunnen je toch geen antwoord geven op deze vraag. Daar zul je toch echt voor bij de zorgverzekering moeten zijn.
Over 2 minuten zijn ze telefonisch bereikbaar dus met enig geduld krijg je het enige juiste antwoord van je zorgverzekering.
Je gaf overigens zelf het antwoord al van je gebroken voet. :j Dus waarom dit topic aanmaken? Of verveel je je soms? :))

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:43

Die rekening heb jij niet gestuurd naar ze dus laat ze lekker verhaal halen bij degene die de declaratie heeft ingediend :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:45

over jan kan, het ziekenhuis mag je DBC max 365 dagen open houden en dan declareren. Kan zijn dat er een kans van fraude is als ze je vragen te bellen :j ik ben benieuwd wat ze zeggen bij welke verzekering zit je?

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:47

Volgens mij zijn sommige hier met verkeerde been uit bed gestapt :o

Ik zou straks even bellen naar je verzekering. Zelf nog nooit meegemaakt. Krijg altijd netjes alles op papier binnen wat ze gedaan hebben.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:50

Bij welke zorgverzekeraar zit je?
Ik kreeg namelijk gisteren van mijn zorg verzekering dat ik een eigen bijdrage moet betalen ergens voor. In dit geval ging het om een behandeling van een psychiater, beetje raar want daar zijn wij nog nooit geweest....
Blijkt dat het om heel iemand anders gaat (naam+ geboorte datum op de declaratie) alleen wel onder ons polisnummer en naam op de brief
Daar ga ik straks ook maar weer eens over bellen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:50

Is het niet gewoon dat zij dus ook geen verdere info hebben over hoe en wat, en daarom van jou willen horen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 08:56

turquoises schreef:
Nou,ik krijg er een beetje een gevoel bij dat als je naar de W.C. gaat ook wel een topic aan kan. maken. ;)

Zonder gekheid. Wij bokkers kunnen je toch geen antwoord geven op deze vraag. Daar zul je toch echt voor bij de zorgverzekering moeten zijn.
Over 2 minuten zijn ze telefonisch bereikbaar dus met enig geduld krijg je het enige juiste antwoord van je zorgverzekering.
Je gaf overigens zelf het antwoord al van je gebroken voet. :j Dus waarom dit topic aanmaken? Of verveel je je soms? :))

Tsja :+ gebroken voet is nu bijna 2 jaar geleden en nee ik verveel me niet verveel jij je niet dat je zo reageert? Ben alleen verbaasd over de brief.

Verder het gaat dus niet over eigen bijdrage, daar ben ik toch al in maart uiterlijk doorheen. :')

Ze vragen dit omdat ze hopen de kosten te kunnen verhalen op een eventuele tegenpartij, vandaar dus mijn verbazing. fraude zou kunnen vooral omdat ze specifiek vragen te bellen. :j needje klopt, daarom vragen ze ook te bellen.

Ik zit al heel wat jaren bij Agis trouwens.

We hebben trouwens al eens eerder met fraude te maken gehad, ik heb jaren thuiszorg hulp gehad met zowiezo de maximale hulp die mogelijk was. Krijgen we een overzicht staat er opeens een hulp levering aan mijn man bij van flink wat uren. :oo hadden ze eventjes een nummer voor hem aangemaakt en daar doodleuk uren op geboekt. Later is deze zorgleveraar trouwens veroordeeld wegens fraude. Dan sta je echt vreemd te kijken.
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-06-13 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:57

:= Lekker dan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 08:58

Kiki ook heel vreemd, vooral omdat ze jou nummer eraan gekoppeld hebben. Wie weet is dit hetzelfde.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:10

Ik heb nu net gebeld.
Blijkt dus idd dat wij een rekening van eigen bijdrage gehad hebben die niet voor ons bestemd was.
Nou ik vind dit echt heel erg slordig! En heb hier dus ook een klacht over ingediend.
Mede doordat er al een klachten procedure loopt namens ons omdat wij vaak geen post ontvangen vanuit hun.
Maar hun zeggen dat het wel verzonden is volgens het systeem. Tja ik vrees dat dit dus nu ook bij iemand anders is beland......
Maar ik ben in ieder geval nog niet klaar met ze

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:15

Dat is ook wel vreemd Kiki, heeft de zorgverlener dan wel goed gedeclareerd :?

Karuna dat is ook erg van die fraude :oo, je weet het maar nooit tegenwoordig, gelukkig zijn ze een stuk actiever in zoeken naar fraude in de zorg

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:19

Heel erg slordig dan. Dan gaat er iets goed fout daar.

Ik heb gebeld en ben nu nog verbaasder. De rekening is wel van mij en een voor mij bekend ziekenhuis. Alleen geen idee waarom en waarvoor. Het zou de spoedeisende hulp zijn. Alleen dit ziekenhuis is voor ons officieel niet daarvoor bestemd. Dat is een ander zkh. Alleen met mijn voet ben ik daar terecht gekomen omdat verder alle andere dingen daar ook lopen.

Alleen ben ik in januari zeker niet daar geweest. De rekening bedraagd 413,86 euro 68 voor honorarium en 344,86 kosten. Er staat alleen een dbc code op en de woorden letsel. Dat is alles.

Ik ga dus nu het zkh bellen om opheldering over het hoe en wat. Ik ben een keer die kant op geweest voor aanpassing van een inlegspalk in mijn schoen. Alleen dat was op chirurgie en niet spoedeisende hulp. En dat was een lapje gel verwarmen, onder mijn voet duwen, 5 minuten wachten en klaar. Kan me niet voorstellen dat dat zoveel geld moet kosten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:42

Ik ben nog niet veel wijzer nu. Ik krijg de rekening opgestuurd van de boekhouding per mail. De arts die hem gedeclareerd heeft ken ik niet (staat ook niet op hun site als arts vermeld), de afdeling wel. Zij zeggen dat het een verzamelrekening is van 5/1/12 tot 4/1/13 van die afdeling met meerdere bezoeken waaronder de gipskamer (idd dat lapje gel). Agis heeft echt de datum 5/1/12 alleen erop staan met 1 behandeling. Bedrag wijkt ook 1 euro af.

Als ik de rekening krijg kan ik daar eens op gaan spitten en dan desnoods de betreffende afdeling nabellen wat het geweest is, want dat weet de boekhouding niet, die zien alleen een code.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:46

Je kunt het beste even de afdeling bellen zodra je de gespecificeerde nota hebt, dan kun je het goed nalezen en navragen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:47

Dat zeg ik, gamma. :+ dat had ik al neergezet hierboven. Hihi.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:49

maar zou jou verzekeraar hier niet achteraan moeten bellen dan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:54

Zij hebben al betaald maar willen verhalen. Blijkt dat de rekening niet terecht is gaan ze geld terugvragen aan het zkh. Alleen ik ben de enige die echt kan uitspitten of een behandeling is geweest ja of nee. Dat mogen zij niet eens doen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:01

Oww doh niet goed gelezen :+

Ja ivm privacy mag de zorgverzekering het niet doen, die wet is zo krom als het maar zijn kan af en toe :+

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:01

Ik kreeg een maand terug een brief van mijn zorgverzekering; ff 149 eigen risico afrekenen, voor januari 2012 nog?!

Van de week weer een brief 139 euro afrekenen voor bloedprikken in Januari 2013....

Mijn moeder haalde (omdat ik moest werken) even mijn anticonceptiepil (die ik slik op aandringen van de gyneacologe, dus medisch onderbouwt is omdat het lichamelijk beter is deze te slikken voor mij, ik heb deze altijd vergoed gekregen), kon ze ook direct 15 euro afrekenen voor 6 strippen.

Ik blijf van de ene in de andere verbazing vallen met alles wat er speelt :oo

Maar TS, inderdaad, even bellen. Ik ben heel benieuwd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:05

je moet inderdaad betalen voor de pil :) word niet meer vergoed Vumana89 :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:06

maar bij sommige komt die uit het aanvullend pakket, dus zou ook even bellen naar je zorgverzekeraar of je hem vergoed krijgt :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:09

Ik kreeg deze week een rekening van het hele jaar, het eerste nog van juli vorig jaar!!!! dus vanaf nu ongeveer tot een jaar terug.

Zij laten het eerst een heel jaar liggen, ik krijg de rekening; of ik binnen 14 dagen wil betalen anders krijg je een straf erbovenop :?

Pil moet je idd altijd zelf betalen na je 21e(?)