Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 17:23

Tsja.. Ik ben toch ZO ongelofelijk pissig!
Nadat ik een tijd geleden in elkaar geslagen ben door een paar 15 jarigen kreeg ik vandaag wat in mijn gezicht gegooit... Ik zat op de scooter naar huis. Reed bij mij om de hoek en kreeg iets nats in mijn gezicht gegooit. Ik stopte en riep waarom ze dat deden.. Word je zomaar uitgescholden voor k*h0er! Ik heb nogal een kort londje en was in staat om te draaien en een paar meppen te verkopen... Ik word hier zo moe en kwaad van. Vooral erg stoer om een ander te vervelen. Leuker is nog, dit waren kinderen van een jaar of 12. Op deze leeftijd vervelen ze iemand zo. Met 15 rammen ze iemand in elkaar en met 18 hebben ze 3 moorden op hun naam staan... Wat moet je daar nou mee doen? Hoe reageer je op zoiets?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:29

Gadver.. Hebben zulke kinderen nou echt geen opvoeding gehad? Of zijn het gewoon rotkinderen? :r

Hier word ik ook altijd uitgescholden, nagepraat, aangesproken, alleen door (allochtone) jongens en mannen trouwens. Ik negeer het altijd maar.

xBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:30

Argh, dat denk ik ook altijd, dat ze geen opvoeding hebben gehad.
Ik ben zelf 12 dus als ik iets verkeerd zeg, sorry. :+
Ik vind het zelf niet kunnen, ik word ook vaak uitgescholden als ik aan het fietsen ben, ik fiets gewoon door, ik vind het maar eng. :')

unihorses

Re: Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:32

hier van die walgelijke groep achters nou, waar die hun verstand hebben.. :wow: tegen mij auto aan trappen ! :wow:

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:32

Pfooe jeetje! Verhuizen!!! Dat zou ik doen als er ene mogelijkheid was.

En moorden???? :oo
Ik als 14 jarige heb wellicht ooit een snoepje gejat vroegaah bij de kruidvat ofso :+
Maar kom op zeg. Inderdaad waar is het respect?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:34

Het is lontje. ;) Detail.

Vervelend dat het is gebeurd, kan me ook goed voorstellen dat het je bang/boos maakt na het vorige incident waarbij je in elkaar werd geslagen. Maar je moet het ook niet overdrijven - dat 12-jarigen (flink) schelden betekent niet dat ze later ook effectief gewelddadig of zelfs moordzuchtig zullen worden.

Kinderen doen wat kinderen doen. Klieren, geintjes uithalen. Sommigen gaan daar verder in dan anderen. De één komt nooit verder dan belletje trekken, anderen gooien harde sneewballen naar auto's, en weer anderen gooien water over fietsers/scooterrijders en gaan dan schelden als je stopt. Volgende keer ze die lol niet gunnen en gewoon doorrijden. Of er daadwerkelijk op af stappen en ze goed de wacht aanzeggen, vaak is die grote bek dan spontaan verdwenen. Je hebt er altijd rotkinderen tussen zitten; vandaag, over 20 jaar, en 50 jaar geleden ook al. Het is irritant, het is vervelend en frustrerend als je er regelmatig last van hebt, maar probeer het van je af te zetten. :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:34

en dan vinden ze het hier nog steeds raar dat ik niks met (rot) kinderen heb .
ik kan er ook zo slecht tegen , en ze gooien alles maar overal neer , ga niet fatsoenlijk aan de kant etc. etc. -:(- _-:( |o :x ~~}>

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:36

Ik had ze toch echt een paar knallen verkocht hoor, leren ze het gelijk af :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:36

Je kunt precies zien uit welk milieu ze vaak komen.. Zo zat ik laatst in de bus naar huis met een stel kinderen van de middelbare school (serieus die kinderen daar zit echt een steekje bij los. Komen ze met de fiets naar de ene bushalte, om vervolgens de bus te pakken naar de VOLGENDE halte. En als de bus niet komt op dagen dan lopen ze naar de volgende halte..) en dat waren jongetjes van 12/13 jaar en die meenden hardop hardcore te gaan luisteren in de bus. Die muziek stond zo kneiterhard dat het boven mijn eigen muziek uit kwam. Ik zei er wat van, of ide muziek uit mocht. Nou ik werd voor k*prutsmuts uit gemaakt, tyfuswijf ect ect. Chauffeur stopt, zegt er ook wat van: gaan ze vervolgens de chauffeur ook nog belachelijk staan maken! Als ik buscchauffeur zou zijn, had ik die kinderen aan hun oren de bus uitgesleurd. 12/13 jaar, helaas word het nog gekker :n

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:37

cherell0 schreef:
en dan vinden ze het hier nog steeds raar dat ik niks met (rot) kinderen heb .
ik kan er ook zo slecht tegen , en ze gooien alles maar overal neer , ga niet fatsoenlijk aan de kant etc. etc. -:(- _-:( |o :x ~~}>

Ja, kinderen, pubers etc. Kunnen heel lastig zijn.
Ik ga al mijn fouten ook zeker niet goed praten. En met z'n 3en fietsen, boos worden omdat je bijvoorbeeld gene voorrang kreeg etc.
Maar sommige kinderen gaan idd te ver!

Maar niet alle hoor :=

unihorses

en er wat van zeggen en meteen alle moeders op je dak want die kinderen doen nooooooit wat fout... :x _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

Geryon

DaniBanani schreef:

Vervelend dat het is gebeurd, kan me ook goed voorstellen dat het je bang/boos maakt na het vorige incident waarbij je in elkaar werd geslagen. Maar je moet het ook niet overdrijven - dat 12-jarigen (flink) schelden betekent niet dat ze later ook effectief gewelddadig of zelfs moordzuchtig zullen worden.

Kinderen doen wat kinderen doen. Klieren, geintjes uithalen. Sommigen gaan daar verder in dan anderen. De één komt nooit verder dan belletje trekken, anderen gooien harde sneewballen naar auto's, en weer anderen gooien water over fietsers/scooterrijders en gaan dan schelden als je stopt. Volgende keer ze die lol niet gunnen en gewoon doorrijden. Of er daadwerkelijk op af stappen en ze goed de wacht aanzeggen, vaak is die grote bek dan spontaan verdwenen. Je hebt er altijd rotkinderen tussen zitten; vandaag, over 20 jaar, en 50 jaar geleden ook al. Het is irritant, het is vervelend en frustrerend als je er regelmatig last van hebt, maar probeer het van je af te zetten. :)

Kinderen zijn kinderen inderdaad, die geintjes uithalen. Máár een kind weet wat hij niet mag doen, als het een normale opvoeding heeft gehad. Als het zulke 'erge' asociale dingen zijn ook nog eens :r

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:38

Het gebeurt helaas steeds vaker, ze denken dat ze 't allemaal wel kunnen flikken en als je er wat van zegt kan je een hele preek aan scheldwoorden verwachten. Ik heb vaak genoeg m'n mond met dat soort dingen opengetrokken, tot dusver nog niet heel raar uitgepakt maar persoonlijk doe ik dat niet zo snel in grotere steden, je weet maar nooit wat je gebeurt.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:39

unihorses schreef:
en er wat van zeggen en meteen alle moeders op je dak want die kinderen doen nooooooit wat fout... :x _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

haha gelukkig zijn er dan ook nog "traditoniele" moeders! O:) (ervaring :'))

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:40

Negeren, als ze een raar of twaalf zijn kan je nog wel even een pittig woordje naar ze tow schreeuwen desnoods naar de ouders ermee als dat lukt.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:41

Belachelijk! Het wordt idd steeds erger.

Een paar jongens waren laatst bij ons in de wei aan het voetballen, mijn moeder er iets van zeggen natuurlijk. Naja zeg, werd ze meteen voor k*nkerh*er uitgescholden!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:41

Geryon schreef:
Kinderen zijn kinderen inderdaad, die geintjes uithalen. Máár een kind weet wat hij niet mag doen, als het een normale opvoeding heeft gehad. Als het zulke 'erge' asociale dingen zijn ook nog eens :r

Oh, ik praat het ook niet goed hoor. Uiteraard zou een kind niet zo moeten schelden - en dat verhaal van de bus is helemaal van de zotte. Het laat wél mooi zien waar het probleem zit: die kinderen komen dus schijnbaar steeds die bus in en de buschauffeur grijpt niet adequaat in. It takes a village to raise a child, zeggen ze wel eens. En er lijken nu (veel) kinderen te zijn waarbij én ouders, én leraren, én andere autoriteitsfiguren, én overheid falen. En dat creëert dan van die onopgevoede asociale kinders. Kan je hen niet eens meer echt kwalijk nemen, ze hebben immers nooit beter geleerd.

xBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:42

JasmijnJoy schreef:
unihorses schreef:

haha gelukkig zijn er dan ook nog "traditoniele" moeders! O:) (ervaring :'))

Hier ook zo. :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:42

1tje overrijden is een optie :')

Als jongeren (ben zelf 15) vervelend doen negeer ik ze gewoon, meestal houden ze op... Meeste hebben gewoon aandacht te kort... Maar die groepjes/bendes die zijn meestal het ergst, willen bij de bende horen en denken dat ze stoer zijn, maar voor mij zijn het domme oliebollen >.< Soms kijk ik ook mensen aan van: WTF ben je aan het doen? Denk je me te kunnen irriteren of boos te maken? (ja, mij boos maken moet je het HEEL goed voor elkaar hebben, lukt amper xD) Want dat zal in ieder geval niet lukken... Dus niets zeggen, en gewoon verder gaan met wat ik aan het doen ben :')
Als ze met meerdere zijn kijken ze elkaar soms aan en zijn stil, andere gaan gewoon door, maar zolang ze me niet aanraken vind ik het best, als ze mij uitschelden, voor BV lelijk mens, dan denk ik altijd gewoon: achja, wat jij wilt, dan ben ik lelijk, maar jij bent het van binnen en buiten. >.<

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:48

is helaas vaak de jeugd van tegenwoordig..
Merk ook vaak dat ik als ik gewoon langs een groepje fiets uitgescholden wordt of nagekeken met een arrogante blik.. verschrikkelijk.
Nu zijn gelukkig niet alle "jongeren" zo, maar soms lijkt het alsof ze geen opvoeding hebben gehad.. bahbah

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:53

Woow dit heb ik dus nooit gehad. Wel dat ik groepje jongens altijd super stoer zijn en je dan na gaan fluiten of 'hee chickkiee' roepen.. Dat zijn trouwens wel leeftijdsgenoten (tenminste dat lijken ze). Verder nooit iets agressiefs mee gemaakt.

edit: Trouwens iets schiet me weer te binnen. Wat ik toch voor raars mee heb gemaakt.. Ik was aan het fietsen en ik zag een groepje jongens achter me fietsen, dus ik dacht nee daar gaan we weer. En opeens knijpt 1 jongen in mijn kont tijdens het langs fietsen??? Dus ik dacht echt : WTF , maar zoiets pik niet , dus ben ik erachter gaan fietsen en heeft hij een trap tegen zijn been gehad , met: Wat denk jij zomaar te kunnen doen , vuile aanrander. Het lijkt heel overdreven, maar hij bood wel zijn excuses aan :) Het is dus puur stoerdoenerij.
Laatst bijgewerkt door Hasiinaaax op 19-06-13 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:54

NM > LZP

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:55

Courses schreef:
Het gebeurt helaas steeds vaker, ze denken dat ze 't allemaal wel kunnen flikken en als je er wat van zegt kan je een hele preek aan scheldwoorden verwachten.

En dat is dus gelijk het hele punt, ze denken het niet alleen, het ís ook zo. Ik zie geen politie op straat die die ventjes (of meisjes) even aanpakt hoor. Nou zeg ik niet dat er op iedere hoek van de straat een blauwhelm moet staan maar het is geen wonder, die koters kunnen gewoon hun gang gaan.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:58

xBella schreef:
Argh, dat denk ik ook altijd, dat ze geen opvoeding hebben gehad.
Ik ben zelf 12 dus als ik iets verkeerd zeg, sorry. :+
Ik vind het zelf niet kunnen, ik word ook vaak uitgescholden als ik aan het fietsen ben, ik fiets gewoon door, ik vind het maar eng. :')

+1 ik ben ook gaan omrijden om zoo'n groepje niet tegen te komen en ik ben ook 13

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 18:02

Geryon schreef:
DaniBanani schreef:

Hmm autocorrectie..!

Maar er zit een verschil tussen kinderen die lekker dingen uitvreten en dingen uitvreten..
Een paar blaadjes in mijn gezicht krijgen als ik langs kom, hoor je me niet over. Maar als ik o mijn scooter rijd en ik krijg wat in mijn gezicht gegooid... Voor hetzelfde geld komt het in mijn ogen en rijd ik me eigen tegen een auto aan. Ik stop kijk om en zie dat ze kijken of ik reageer. Armen gaan wijd uit elkaar zo van wat had je nou, ik vraag waarom en word uitgescholden. Vaak zie je het aan de houding van kinderen/ jongeren. Er straalt dan wat van ze af. Ze liepen ook met 6 man breeduit op het fietspad en op het laatste moment gaan ze een stapje voor je aan de kant. Ik wist van tevoren al dat er iets zou gebeuren.. Maar je moet er toch langs..
Ze kwamen hierna ook mijn kant oplopen. Al scheldend uiteraard, en toen ze sirenes hoorden stonden ze meteen stil.. Spreekt al voor zich lijkt mij dat ze donders goed weten wat ze doen..

Ik wil trouwens verder maar even het onderwerp/ woord allochtonen maar even buiten het topic laten.. We willen natuurlijk niet 'discrimineren' zoals alles tegenwoordig word gezien.. In iedergeval willen we niemand kwetsen!