Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
luuntje schreef:Och jeetje.
Er is niet te praten met je vader? Eventueel met bemiddeling van een familielid of vrienden?
Ik zou de huisarts bellen, die kan je doorverwijzen naar maatschappelijk werk of crisisopvang.
xx_Horsiex schreef:Heb je tantes, ooms, vrienden of andere familie leden waar je nog contact mee hebt?
Ontzettend poedersuiker voor je meid, maar je bent het waard om voor te vechten, en nu moet je weer even keihard gaan vechten. Ik weet hoe het voelt om echt niet meer te willen, maar je moet niet opgeven. Je hebt zo vel nog om te doen en te leren!
Kwanyin schreef:Heb je wel al eens gevraagd of weet je gewoon niet wie je kan helpen? Ik ken de sociale kaart niet van Nederland maar naar je huisarts kan je altijd en die kunnen je ook doorverwijzen naar een crisisopvang oid.
DNIEZE schreef:Geen broers of zussen die je jouw tas kunnen geven ?
Eventueel met een vriend(in) langs gaan, dan sta je er iniedergeval niet alleen voor en kan die je moeilijker iets aan doen.
Als het heel erg uit de hand loopt, want jij hebt gewoon je spullen nodig dan moet je toch de politie bellen om je te assisteren.
Ik weet niet hoe oud je bent?
Zelfmoord lost niks op, wees sterk meid!
leoenpat schreef:Ga naar je huisarts, die zal je misschien verder kunnen helpen. Weet niethoe oud je bent maar er is vast een adres vor je waar je hulp krijgt. Probeer kalm te blijven, het is een vervelende sitatiemaar er is echt wel een oplossing. Geen gekke dingen doen, het leven is daar veel te waardevol voor.
Kriel schreef:Waar ben je dan nu?
Het is natuurlijk onzin dat je niet je huisarts kan bellen, er is ongetwijfeld vervanging of zij kunnen je doorverwijzen.
Bel in elk geval naar de praktijk aldaar dat je hulp nodig hebt en wellicht kunnen zij de crisisopvang voor je regelen.
samira_baco schreef:Kwanyin schreef:Heb je wel al eens gevraagd of weet je gewoon niet wie je kan helpen? Ik ken de sociale kaart niet van Nederland maar naar je huisarts kan je altijd en die kunnen je ook doorverwijzen naar een crisisopvang oid.
ja heb vaker die instanties gevraagd, maar mijn huisarts is vandaag afwezig en de instanties zeggen dat ze vol zijn
9jinte9 schreef:Heb je een pb gestuurd met diverse crisisopvang mogelijkheden binnen je regio. Je kunt je daar zelf melden zonder verwijsbrief van de huisarts. Eventueel kun je je ook melden bij het WMO loket van de gemeente waar je ingeschreven bent. De gemeentes binnen Nederland hebben vaak een nauw samenwerkingsverband met de hulpverlenersinstanties binnen de regio middels een zo genoemd sociaal team. Zij hebben als het goed is een duidelijk overzicht van de sociale kaart in je regio.