Front officemedewerker Hoofddorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:12

Hallo iedereen,

Ik had even een klein vraagje; Als het mij niet lukt een stage te vinden dan moet ik 24 Juni weer naar school, dan moet ik tot 10 nov lessen volgen en vanaf die datum de reguliere lessen. Ik vraag mij dan af; heb ik dan eigenlijk wel gewoon zomervakantie als ik 24 Juni weer de school in moet? Als ik op de roosters kijk van klassen en docenten heeft iedereen gewoon vakantie. Ik vraag mij gewoon af wat ik kan verwachten en ik denk dat ik pas einde van deze week een mail krijg van school.
Vanmiddag ga ik nog even de hotels bellen welke ik een sollicitatiebrief heb verzonden, want de ervaring leert dat je wel moet bellen anders nemen ze geen contact met je op.
Ergens zou ik het raar vinden als ik niet de zomervakantie heb, dit omdat van 16 Juli tot 16 Augustus mijn weekov niet geldig is en ik dus zal moeten betalen. Uiteraard met stage heb ik geen zomervakantie, ik ga wel op vakantie 2 weekjes. Maar als ik stage heb, heb ik een stagevergoeding en vraag ik ernaast wel naar een (kleine)reiskostenvergoeding, dan is het niet erg om ov te moeten betalen. Als ik naar school moet wel.

Doe je deze opleiding niet, misschien kan je zeggen wat ik kan verwachten? Natuurlijk geeft het geen zekerheid maar ik wil eigenlijk gewoon graag weten hoe het nu zit.

Groetjes,
Lasca

imd

Re: Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:37

Je kunt ook je school even bellen toch? Enige manier om het juiste antwoord te krijgen, daar kan bokt je niet bij helpen :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:42

*ik wilde in je andere topic reageren en die werd net voor mijn neus gesloten dus maar hier dan :+ .

ivm je oproep voor een stageplaats: ik herinner me van een ander topic dat je toen zei behoorlijk kieskeurig te zijn met je stageplaats omdat je geen half jaar naar een plek die je stom vond wilde gaan. Ik vraag me af of je intussen je eisen een beetje hebt bijgedraaid en ook bij hotels solliciteerd die je op het eerste zicht wat minder lijken?

En verder hoe hebben je klasgenoten een stage gevonden? Ben jij de enige met dit probleem of zijn er meerdere?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:48

Ik wilde ook reageren en idd helaas een slotje erop.

Bij sloterdijk in de buurt zit een hotel en daar ben ik niet aangenomen omdat het toch te ver van huis is. Aangezien ik van het openbaar vervoer afhankelijk ben. Met de eerste metro kan ik er niet op tijd zijn. En ja daar letten de hotels dus op bij het aannemen.

Een 5 sterren hotel of een hotel als het Novotel bij de rai dat soort hotels zijn te hoog gegrepen voor mij. Sollicitatie bij het Novotel gehad en die zeiden dat een hotel als het Ibis bij mij zouden passen. Het Ibis neemt geen stagiaires meer aan die zitten vol. Verder heb ik geen contact met mijn klasgenoten, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:33

Er is een hotelketen die ik in je vorige topic ook al niet voorbij zag komen: Bastion Hotel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:16

Ohja, daar kan ik ook eens kijken! Dankjewel!

-Edit- Op de site gekeken en staat helaas geen vacature voor mij. Bellen is een optie, maar ook dat is weer niet te vertrouwen helaas. Vorige week iemand aan de telefoon die zei mail mij je cv en motivatiebrief maar en vandaag belde ik van wat is de verdere procedure en kreeg te horen we nemen geen stagiaires meer aan.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:33

Dus omdat bij een keten iemand niet weet hoe het zit bel je de rest ook niet meer? Gewoon bellen joh, wie weet hebben zij wél wat voor je :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:34

Gewoon initiatief blijven nemen en doorbellen. Nee heb je en ja kun je krijgen :)
In je vorige topic had je ook alleen over Amsterdam. Ik zou dat uitbreiden. Met openbaar vervoer kun je overal komen :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:36

Hoe lang doe je er bijv fietsend over? Ik roep maar wat hoor. Je hebt t nu over metro maar hoe zit t met trekn/bus?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:43

Lasca_1987 schreef:
Ohja, daar kan ik ook eens kijken! Dankjewel!

-Edit- Op de site gekeken en staat helaas geen vacature voor mij. Bellen is een optie, maar ook dat is weer niet te vertrouwen helaas. Vorige week iemand aan de telefoon die zei mail mij je cv en motivatiebrief maar en vandaag belde ik van wat is de verdere procedure en kreeg te horen we nemen geen stagiaires meer aan.

Naar mijn weten zoekt Bastion ook niet actief naar stagiaires. Ik heb er 2 jaar gewerkt en wij hadden ook geen stagiaires (was ook een kleine vestiging) maar ik ben bij verschillende vestigingen binnen geweest en volgens mij staan ze er best voor open. Zeker de grotere hotels, en ik denk dat in Amsterdam wel een redelijk grote zal zitten. Over het algemeen zijn het hele aardige mensen zonder 'poeha', sterker nog, de helft heeft niet eens een hoteldiploma.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:45

Moet het perse een hotel zijn of kan het ook een ander bedrijf zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:49

Het Ibis, dat op de transformatorweg zit nam mij niet aan vanwege dat ik met het ov zit, dus het is van degelijk belang dat het ov geen probleem voor het hotel is. Er is 1 bastion in Amsterdam die zit vlakbij de Arena, dus ik zat op die site van hun en daar staan geen vacatures. En van dat ik zei over dat de een zegt stuur mij maar je cv + motivatie dat was iemand van personeelszaken en die weten wel of ze stagiaires aan kunnen nemen, ik had zelfs toen de front officemanager aan de telefoon.

Het ligt eraan hoelang ik er fietsend over doe, maar ik fiets zeker niet graag in Amsterdam. Dus fietsend naar het centrum zie je mij zeker niet gaan.

Ik blijf gerust bellen hoor, denk dat ik morgen het NH bel, welke ik vandaag heb gemaild want wil toch school ook effe bellen van hoe nu verder? moet ik maandag naar school komen en tot 10 nov andere lessen volgen? etc.

En voor dit beroep moet het een hotel zijn, er zijn bepaalde kerntaken die aanbod komen zoals in en uitchecken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:49

Op Schiphol zitten toch ook nog een aantal hotels :) je geeft wel erg makkelijk op en sluit erg veel dingen uit.
Je hoeft toch niet met de fiets naar het centrum? Rijden alle kanten op bussen en trams/metro's

Op de vraag wel of geen vakantie moet je niet bij ons zijn, maar bij je opleiding.
Laatst bijgewerkt door Keet op 19-06-13 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:50

Trouwens ik zal morgen effe het Bastion bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:50

Ik geef niet makkelijk op ben al een tijdje aan het zoeken hoor...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:51

Lasca_1987 schreef:
Het ligt eraan hoelang ik er fietsend over doe, maar ik fiets zeker niet graag in Amsterdam. Dus fietsend naar het centrum zie je mij zeker niet gaan.

Als er een hotel is dat je een stage kan bieden in het centrum van Amsterdam, dan heb je toch weinig te kiezen denk ik? En openbaar vervoer brengt je al een heel eind, zeker in Amsterdam :)

In je topic van afgelopen week liet je het zoeken vooral aan je opleiding zelf over. Ben je dan nu niet een beetje laat met zelf het initiatief nemen? Pak anders de VVV website erbij. Daar staan ook wat hotels in.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-06-13 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:51

}:0 ja met jou instelling kom je er wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:53

Cayenne schreef:
Lasca_1987 schreef:

Als er een hotel is dat je een stage kan bieden in het centrum van Amsterdam, dan heb je toch weinig te kiezen denk ik? En openbaar vervoer brengt je al een heel eind, zeker in Amsterdam :)

In je topic van afgelopen week liet je het zoeken vooral aan je opleiding zelf over. Ben je dan nu niet een beetje laat met zelf het initiatief nemen?

Ik ben zelf eerst gaan zoeken, kon niks vinden en toen ging school mij helpen. Nu ben ik zelf uiteraard ook opzoek. Dus laat met initiatief nemen ben ik niet.

www.stagemarkt.nl is trouwens de site die ik bekijk, het crebonummer is 90622 net voor schiphol gekeken, maar geen vacatures. Ik weet internet zegt niet alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:54

Dobel schreef:
}:0 ja met jou instelling kom je er wel.

Ik ga er zeker komen... *\o/*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:56

Maar waarom kijk je voor een stageplek bij de vacatures? Dat zijn toch twee totaal verschillende dingen?
Als er geen vacatures opstaan betekend dat niet dat ze geen stagaires aannemen?
Dat het ene hotel geen stagaires wilt/niet reageert/vol zit betekend dat niet dat alle hotels dat hebben?

Gewoon actief álle hotels aanschrijven, bellen en desnoods (netjes gekleed) bezoeken en vragen of er misschien een stageplek voor je is.
Het is wel erg lastminute allemaal, dus je moet wel actief gaan zoeken en niet afwachten op mails e.d.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:00

Desnoods plan je morgen een dag Amsterdam, prik je van tevoren een hele berg hotels en loop je bij allemaal naar binnen om te vragen of ze stagiaires zoeken. Dan zien ze er gelijk een gezicht bij en zien ook dat je aanpakt.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:26

Lasca_1987 schreef:
Trouwens ik zal morgen effe het Bastion bellen.

Maar waarom dan morgen bellen en niet gewoon vandaag? Er zijn van 5/6 uur 's ochtends tot 12 uur 's avonds managers aanwezig. Het maakt mij niet uit dat je morgen belt i.p.v. nu, maar voor hetzelfde geldt belt er op dit moment iemand anders, komt die morgenochtend op gesprek en als jij dan morgenmiddag belt is je stageplaats weg. Hup, telefoon pakken en bellen, ze bijten niet...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:29

Cayenne schreef:
Desnoods plan je morgen een dag Amsterdam, prik je van tevoren een hele berg hotels en loop je bij allemaal naar binnen om te vragen of ze stagiaires zoeken. Dan zien ze er gelijk een gezicht bij en zien ook dat je aanpakt.

Dit vind ik een topplan. Netjes gekleed alle hotels +:)+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:45

Cayenne schreef:

Mijn idee :j . Dan zien ze inderdaad direct wie er wilt komen werken en als je je netjes kan voorstellen maak je meer kans dan een brief.

Ik vraag me trouwens ook af waarom je bij vacatures kijkt? Naar mijn weten inderdaad zetten ze daar zelden stagiaires gezocht? Je moet dat toch echt gewoon spontaan doen...
Verder zeg je dat je het niet gemakkelijk opgeeft maar zo kom je wel over. Fietsen in Amsterdam zie je bv niet zitten...misschien vind je het niet zo leuk maar als daar nu eens een stageplaats is voor je? En ja waarom wachten tot de volgende dag om te bellen? Je bent al lang over je tijdslimiet heen, je zou als een gek moeten rondgaan en rondbellen. Nee heb je en ja kan je krijgen, toch? En als je dan met vervoer niet zo perfect hebt zoals je graag zou willen, wat dan nog? Is een stage niet belangrijker?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:48

En al gebeld?