Vriend die geen tijd voor je heeft , wie nog ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

Vriend die geen tijd voor je heeft , wie nog ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:22

Hey bokt !
Ik weet niet of dit juist staat dus sorry indien het verkeerd is geplaatst.

Ik zit met een nare situatie en weet er even geen raad mee dus hoop dat jullie mij wat kunnen helpen.
Ik heb nu een relatie van bijna 2jaar met een erg lieve jongen. Tussen ons gaat alles prima maar nu de zomervakantie eraan komt zitten we toch met een probleem. Mijn vriend studeert dit jaar af en gaat daarna naar de hogeschool. Ik begin volgend jaar aan mijn laatste jaar middelbaar onderwijs. Wij zaten/zitten op dezelfde school dus zagen/zien elkaar dagelijks. In het weekend moet mijn vriend werken. ( Zaterdag en zondag ) maar meestal vinden we wel een manier waarop ik toch een nacht kan komen slapen bij hem of omgekeerd.

Nu is mijn vriend aan het sparen voor een moto ( zijn vervoer voor de komende 3 jaar , dus erg belangrijk voor hem. ) Dit geld moet hij zelf bij mekaar sparen ( bedrag van op en rond de 5000 euro). Met zijn weekendwerk is hij na enkele jaren nog bezig dus is hij nu van plan om 2 maand lang deze vakantie te gaan werken ( met 1 week vakantie in juli , gelukkig ) We dachten eerst dat we wel een manier zouden vinden waardoor ik bij hem wel eens kon komen maar ergens lijkt dit onmogelijk.. Hij werkt van 5u 'sochtends tot 18u 's avonds. Dit wil dus zeggen dat ik iedere ochtend op hetzelfde tijdstip als hem moet vertrekken naar huis. En dit zie ik echt niet zitten.
Nu is hij vrij 1 weekje in juli dus kan ik gelukkig 1 weekje van hem 'genieten'
Maar ik ben nogal een persoon die vrij veel aandacht nodig heeft en ik kijk echt niet uit naar deze zomer.. wetende dat ik mijn vriend maar 1 week in 2 maand ga kunnen zien.. Ook dat we elkaar na de vakantie niet elke dag/week gaan kunnen zien maakt de toekomst er niet veel mooier op..

Mijn vraag is , zijn er koppels met ongeveer hetzelfde probleem en hoe gaan jullie hiermee om ?
Alvast bedankt voor het lezen van mijn post ;)

xanthos111

Re: Vriend die geen tijd voor je heeft , wie nog ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 00:00

niemand...?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 01:12

Waarom moet je gelijk met hem in de ochtend de deur uit?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 01:22

Kan je niet blijven liggen??

Ik en mijn vriendin zien elkaar enkel in de weekeinden omdat zij in Flevoland woont en ik in Zeeuws Vlaanderen, en natuurlijk de vakanties..

Als ik eens door de weeks kom en zij moet naar school/stage blijf ik gewoon lekker liggen en andersom ook zo!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 01:26

Inderdaad, ik zou ook lekker blijven liggen. Ook vaak genoeg gedaan en andersom ook bij mij.
Of vinden zijn ouders dat niet fijn/goed?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:20

Je zelf een schop onder je kont geven en je niet nu al daar druk om gaan maken ;)

Ik maakte me ook altijd druk van te voren en 9 van de 10 keer liep het allemaal heel anders. Als hij jou ook nog een beetje leuk vindt, wil hij jou ook graag zien en zal hij dus ook wel zijn best ervoor doen dat jullie elkaar zien.

En ga anders zelf ook werken (als je dat niet al doet in ieder geval), zit je niet de hele dag thuis en kun je je zelf ook niet zielig vinden omdat hij werkt en jij alleen thuis zit.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:23

K zal ook zeggen lekker even blijven liggen nog dan , of de situatie moet dat niet toelaten , anders is het toch opgelost ?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:26

Hij werkt toch niet 7 dagen per week lijkt me?

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:27

Als je een nacht in de week bij hem blijft slapen, is het toch ook niet zo erg om die ene ochtend er zo vroeg uit te moeten? En verder kan je hem dus gewoon elke avond (na 18en) zien als ik het goed begrijp? Of woont hij te ver weg om er een avondje heen te gaan?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:27

Hmm, mijn vriend heeft een vriendin met weinig tijd. ik ben aan het afstuderen dus zie hem max 1x in de week. En dan ben ik nog gestresst ook :))

Deze vakantie ga ik ook ongeveer 2 maanden werken ( 6 dagen in de week). Kanttekening daarbij is dan dat we collega's zijn, dus zien we elkaar toch. Maar aandacht voor elkaar in relatie-zin is dan ook minimaal. Ik heb namelijk ook een paard, en als ik schaarse vrije tijd kan indelen, dan staat naar stal gaan bovenaan. Mag 'ie mee hoor :P

Maar, mijn filosofie, als je elkaar minder ziet is de tijd die je gezellig samen besteedt vaak wel van meer ''kwaliteit'' :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:39

de eerste twee jaar dat mijn vriend en ik samen waren ging hij nog naar school (dus maandag tot vrijdag) en ik werkte (ma 13-19,di vrij, woe 9.30-19,don en vrij 13-19, zaterdag 1 op 2 vrij, andere zaterdag 9.30-19, zondag 9.30-19)
Kwam er dus op naar dat we 1 dag om de twee weken hadden dat we samen konden spenderen.
Wij sliepen praktisch dagelijks bij elkaar (meestal twee nachten niet) waarvan hij de ene keer naar mij kwam en ik de andere keer naar hem. Als er een van de twee vroeger op moest bleef de ander gewoon liggen. (beide goede relatie met de schoonouders).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:44

Dit klinkt als een vrij normale relatie voor werkende volwassenen... Dus ja ik loop daar ook tegen aan maar vind het doodnormaal en zie het niet als een probleem. Blijf in de ochtend lekker in je bed liggen (of ga wel vroeg naar huis, beetje aanpassen ga je niet dood van en dan kun je super veel doen op de dag), ga je eigen ding doen en ga 'savonds lekker samen eten, tv kijken (ofzo) en dan lekker weer naar bed. Net het echte leven :-)) .

Je verwacht dat hij moeite doet voor jou maar jij mag ook moeite doen voor hem!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:27

Of... zoek ook een baantje voor een deel van de tijd en help hem sparen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:34

Hij is vast niet alle dagen aan het werk, daarnaast is het misschien voor jou ook wel een goede reden om deze zomer lekker te gaan werken? En je hoeft er vast niet direct uit als hij opstaat. Lijkt mij.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:41

troi schreef:
Dit klinkt als een vrij normale relatie voor werkende volwassenen... Dus ja ik loop daar ook tegen aan maar vind het doodnormaal en zie het niet als een probleem. Blijf in de ochtend lekker in je bed liggen (of ga wel vroeg naar huis, beetje aanpassen ga je niet dood van en dan kun je super veel doen op de dag), ga je eigen ding doen en ga 'savonds lekker samen eten, tv kijken (ofzo) en dan lekker weer naar bed. Net het echte leven :-)) .

Je verwacht dat hij moeite doet voor jou maar jij mag ook moeite doen voor hem!

:')

Hier ook, dat heet nou: volwassen zijn :Y)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:48

Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet. Mijn vriend woont aan de andere kant van Nederland, hij heeft fulltime werk en ik heb school en werk en alsnog lukt het om elkaar te zien. Trouwens, als ik het goed begrijp hebben jullie elke avond na 18 uur dus de tijd... Prima te doen lijkt me zo. En inderdaad, je kunt 's ochtends natuurlijk ook gewoon blijven liggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:57

Waarom moet je naar huis? :)
Het is wel makkelijk zeggen dat ze maar moet blijven liggen maar wellicht heeft het een reden dat dat niet kan.

Verder ben ik het wel met de rest eens. Dit is hoe het met de meeste volwassenen werkt. Mijn lief staat om 5 uur op en komt meestal pas tegen acht uur thuis. :) Dan eten we lekker samen, kijken nog even tv en lekker bedje in. :) In het weekend maken we tijd voor mekaar en als er iets is kan ik hem ook altijd bellen (hij is zelfstandig) maar over het algemeen gaat het prima. :)

Dat jij veel aandacht nodig hebt, zal je vrees ik toch aan moeten werken, word je denk ik ook niet gelukkiger van. De wereld draait nl. om de zon, niet om jou.. :)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:01

Misschien kan hij bij jou slapen af en toe? Dan kan je in je eigen bed blijven liggen als je dat prettiger vindt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:24

Ik denk ook dat iedereen ditzelfde 'probleem' heeft. Iedereen moet namelijk elke dag werken :')

Wij wonen wel samen, maar overdag zien we elkaar ook niet, verder zijn we 'savonds elke dag allebei wel weg, dus zien we elkaar 'snachts :+ En in het weekend natuurlijk. Zondag is onze eigen dag, dan plannen we i.p. niet iets apart van elkaar. Dan doen we ontbijt op bed en leuke dingen samen :P

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:43

Als je na gaat is het relatief gezien een korte tijd

Ik en mijn ex woonde samen en zagen elkaar amper
Ik ging om half 7 de deur uit hij om half 9
Dan kwam hij om half 7 thuis om te eten en was daarna gelijk weer weg om te werken om vervolgens eens na 12 uur thuis te komen en dan lag ik al te slapen omdat ik er smorgens om kwart voor 6 weer eruit moest

ook in de weekeinde ging het zo

En dan zijn jullie nu nog jong...

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:17

Ik zie je probleem niet echt hier.. Of je gaat savonds een paar uurtjes naar hem toe (vanaf 18:00 tot 21/22:00) of je blijft slapen en blijft wat langer liggen, of je staat eerder op. Als jij je vriend zo graag wil zien dan zul je zelf ook wat aanpassingen moeten kunnen maken. En wie zegt dat jij elke ochtend zo vroeg moet vertrekken? Je kan toch ook 2/3 per week gaan (indien je echt zo vroeg op zou moeten?). Dan hoef je hem in elk geval niet 2 maanden te missen.. Maar verder.. Vind het een beetje overdreven om te klagen over zo vroeg op staan terwijl je je vriend daarmee wel langer kan zien.. :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:18

Limitless schreef:
Ik zie je probleem niet echt hier.. Of je gaat savonds een paar uurtjes naar hem toe (vanaf 18:00 tot 21/22:00) of je blijft slapen en blijft wat langer liggen, of je staat eerder op. Als jij je vriend zo graag wil zien dan zul je zelf ook wat aanpassingen moeten kunnen maken. En wie zegt dat jij elke ochtend zo vroeg moet vertrekken? Je kan toch ook 2/3 per week gaan (indien je echt zo vroeg op zou moeten?). Dan hoef je hem in elk geval niet 2 maanden te missen.. Maar verder.. Vind het een beetje overdreven om te klagen over zo vroeg op staan terwijl je je vriend daarmee wel langer kan zien.. :P

Voelen :Y)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:19

suikermeisje schreef:
Limitless schreef:

Voelen :Y)

wuut? :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:21

Voelen, als je slaapt zie je hem niet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:22

Ayasha schreef:
Voelen, als je slaapt zie je hem niet.

Jij snapt 'm :D

Al kan ze ook gewoon wakker blijven en 's morgens vroeg zelf gaan slapen in eigen bed.