De maat is nu echt vol!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

De maat is nu echt vol!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 09:14

Geen idee of dit hier goed staat....

Maar ik heb een probleem in de tuin -:(-

Eksters!!! Wat een kl*te beesten -:(-

Ze pikken het kattenvoer, maken het leven van de andere volgeltjes zuur en ze pikken van alles.

Gisteren hadden we 3 bijna rijpe aardbeien.....vanmorgen weg :oo
Ik de kinderen een voor een gevraagd of zij misschien per ongeluk de aanrdbeien hadden geplukt.
Nee was het antwoord en aan de teleurstelling te zien hadden ze het echt niet gedaan.

Kijk ik rond,....zie ik een stukje aarbei met steeltje in het gras liggen,....de dader keek toe uit de boom(je kon zien aan de manier waarop het was aangevreten dat het een vogel moest zijn)

We hebben een fantastische boskat die er een keer een gevangen heeft.....maar daarna zijn ze slimmer geworden. Ze laten zich niet pakken. Erger ze dagen de katten uit..dat is dan wel weer erg grappig maar het geeft wel aan hoe slim ze zijn.

De vraag?

Hoe krijg ik de eksters weg uit de tuin en hoe bescherm ik onze aardbeien?

01San

Re: De maat is nu echt vol!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:16

Zou het niet helpen als je een net over die aardbeien doet?
Ik heb geen idee maar volgens mij kun je eksters niet echt uit je tuin houden..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 09:19

Ja ik ga een net over de aardbeien spannen.

Maar die beesten zijn echt vervelend. Ze jagen ook op de jonge vogeltjes en het zijn er echt heel veel die hier zitten. Ze maken veel herrie.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:21

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:21

Ik zou inderdaad een netje over de aardbeien doen..

De eksters hier maken ook takkeherrie en dagen onze katten uit.. ze worden alleen steeds overmoediger, dus binnenkort is er eentje weg := (hoop ik)
maar hoe je ze weg zou kunnen krijgen zou ik niet weten..

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:22

Luchtbuks :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:26

Ik vind het juist zo leuk om te zien hoe de vogels elke dag komen kijken of de aardbeien al rood genoeg zijn := Voor onszelf kopen we ze bij de boer, die in de tuin zijn voor de vogels :D

Aardbeiennetten verkopen ze bij het tuincentrum en bv bij de Boerenbond/Welkoop. Of je zet er zo'n kasje omheen. Wel minder mooi. En leuk :D

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:32

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:34

Hier jagen ze ook echt de katten weg bij het voer. :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 10:23

SeBart schreef:
Heel hard. Een luchtbuks nemen. 1x raak schieten en de dode ekster in je tuin ophangen. Geen ekster meer te zien.

Mijn opperde ook al zo iets....net een tikkie te enthousiast }> }>

Maar om dat onder het toeziend oog van de kinderen nu te doen :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 10:29

Sodeletuut schreef:
Hier jagen ze ook echt de katten weg bij het voer. :=

Bij ons ging de een de kat weglokken bij het voerbakje terwijl de andere het bakje leegvrat.
Super slim zijn ze. :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:31

Oh echt, wat erg. := Bij ons is er aldoor eentje, en die gaat er gewoon gezellig bij zitten.. :=

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:31

absoluut luchtbuks of airgun!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:36

SeBart schreef:
Heel hard. Een luchtbuks nemen. 1x raak schieten en de dode ekster in je tuin ophangen. Geen ekster meer te zien.

En als de buren dit zien. Kunnen die je aangeven. Je mag eksters namelijk niet afschieten.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 16-06-13 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:36

SeBart schreef:

Zou dat bij overlast van loslopende katten in de tuin ook helpen? }>
Nee, dan is het ineens niet leuk meer!
Hier geen overlast van Eksters maar van katten. Die roven ook nestjes leeg, schijten in de tuin, graven de tuin om en als ze vechten....nou, berg je dan maar.

In de link die even terug gegeven werd staat een diervriendelijke oplossing beschreven.

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:38

Wij hadden laatst last van die huppeldepuppapegaaien, ze maken een klereherrie en halen alle nesten leeg. Ik kreeg van onze tuinman het advies om om wat brood neer te leggen met knoflook erin. Als ze het eten gaan ze aan de schijterij := Heb nooit meer last van ze gehad :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:44

vlaamsegaaien ???

ik heb verder geen idee hoe je ze weg krijgt ... misschien een hoge toon sensor , maar denk dat je dan alle beesten weg jaagt . en de kat zou ik binnen voeren als dat kan

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:46

ja, vlaamsegaaien :j

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:52

SeBart schreef:

Wat zijn we weer een dierenvrienden zeg. Eksters horen ook in de natuur. Koop voor 1,99 een bakje aardbeien bij de boer. In de natuur staat er geen bordje "afblijven is van mij" bordje bij. Gelijk maar alles vermoorden omdat de mens "ergens" last van heeft. Ga dan 3 hoog achter in Amsterdam wonen, dan heb je geen dieren in je tuin.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:14

liempje schreef:
SeBart schreef:

Wat zijn we weer een dierenvrienden zeg. Eksters horen ook in de natuur. Koop voor 1,99 een bakje aardbeien bij de boer. In de natuur staat er geen bordje "afblijven is van mij" bordje bij. Gelijk maar alles vermoorden omdat de mens "ergens" last van heeft. Ga dan 3 hoog achter in Amsterdam wonen, dan heb je geen dieren in je tuin.

Dan heb je weer duiven :+ :))

TS, gewoon een netje over de aardbeien spannen (wel opletten dat het er ruim overheen zit, ze zullen in het begin blijven proberen erbij te komen ;) )

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 11:51

liempje schreef:
SeBart schreef:

Ik ga ze niet afschieten. Niet vanwege dat ik het niet wil maar dat ik dat nu niet echt fraai vind voor mijn kinderen.
Het is inderdaad ook illegaal om eksters af te schieten omdat ze tot 20 geleden aan het uitsterven waren. De bescherming heeft geholpen....ze zijn nu een plaag.

Maar je hebt nu niet echt aardbeienplanten om goedkoop aan de aardbeien komen. Met een royale oogst van 1 aarbei per dag kom je niet echt aan je portie fruit per dag.
Je hebt aardbeienplanten voor de kinderen. Die zien een bloemetje langzaam veranderen in een smakelijke vrucht.

Er zit nu een netje over de aarbeien heen.

We gaan opzoek naar een diervriendelijke methode om ze de tuin uit te jagen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 11:52

kiwi1990 schreef:
Dan heb je weer duiven :+ :))

En exotische papegaaien...herrie joh.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:55

liempje schreef:
SeBart schreef:

Inderdaad, waar hebben we het over? Drie aardbeien en nu moeten de vogels het veld ruimen?

(maarreh... In stadstuinen heb je ook allerlei vogels in de tuin of op het balkon)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 11:58

jiehaaa schreef:
Inderdaad, waar hebben we het over? Drie aardbeien en nu moeten de vogels het veld ruimen?

(maarreh... In stadstuinen heb je ook allerlei vogels in de tuin of op het balkon)

Ik heb het niet alleen over de 3 aarbeien he. Ik heb op allerlei fronten last van die beesten.

Maar ik ga niet op ze schieten.

De opte afschieten is afgeschotenal moet ik bekennen dat ik er wel zin in heb.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:00

NatasjavE schreef:
jiehaaa schreef:

Ik heb het niet alleen over de 3 aarbeien he. Ik heb op allerlei fronten last van die beesten.

Maar ik ga niet op ze schieten.

De opte afschieten is afgeschotenal moet ik bekennen dat ik er wel zin in heb.

Fijn dat je ze heel houdt! +:)+